دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی استان‌های یزد و همدان با مقام معظم رهبری

روز اول بهمن 1381 برای خداحافظی خدمت مقام معظم رهبری رسیدم. آن روز ایشان در کتابخانه تشریف داشتند و آیت الله سیدجعفر کریمی نیز برای نظرخواهی در مورد برخی مسائل فقهی در حج، در خدمتشان بود.

سرویس تاریخ مشرق- آیت الله ری شهری در سال‌هایی که سازمان حج حضور داشتند، دیدارهای زیادی با رهبر انقلاب داشتند، در یکی از این دیدارها که مربوط به قبل از حمله آمریکا به عراق است، رهبر انقلاب نکاتی را درباره وضعیت عراق و صدام می‌فرمایند که جالب توجه است. آیت الله ری شهری در این باره در خاطرات خود می‌نویسد:

روز اول بهمن 1381 (هفدم ذی‌قعده) برای خداحافظی خدمت مقام معظم رهبری رسیدم. آن روز ایشان در کتابخانه تشریف داشتند و آیت الله سیدجعفر کریمی نیز برای نظرخواهی در مورد برخی مسائل فقهی در حج، در خدمتشان بود. در آن ملاقات آیت الله خامنه‌ای بر چند نکته تأکید کردند:

... نکتة سوم این بود که با توجه به آنکه گروه القاعده دست‌پرودة آل‌سعود است، در شرایط کنونی آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در رابطه با رژیم سعودی مرتکب اشتباه شده‌اند و لذا طرح آنها «تجزیه کشور عربستان» به سه بخش تحت اسامی حجاز، نجد و شرقیه است.

در رابطه با مسائل مربوط به عراق نیز با «پیش‌بینی حملة آمریکا به عراق» فرمودند: «مقامات آمریکایی از طریق ترکیه به صدام پیغام داده‌اند که از عراق خارج شود و جان خود را به سلامت ببرد.» [1]

1- خاطره‌ها، محمد محمدی ری‌شهری، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1394، ص 556.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس