کد خبر 77862
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰

شگرد يك سارق سابقه‌دار كه اقدام به فروش بنزين با كارت‌هاي سوخت سرقتي مي‌كرد، لو رفت و اين فرد دستگير شد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از شرق، ماموران كلانتري تهرانسر چند روز قبل از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع پيدا كردند، كاركنان يك پمپ‌بنزين، فردي را به اتهام سرقت كارت‌هاي سوخت و فروش بنزين دستگير كرده‌اند.
 
متهم وقتي به پليس تحويل داده شد، در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران قرار گرفت. اين مرد كه خودش را «حسن- پ» معرفي مي‌كرد در بازجويي‌ها مدعي شد بي‌گناه است، اما كارآگاهان با بررسي سوابق اين فرد و بهره‌گيري از بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار اطمينان پيدا كردند اين متهم از مجرمان سابقه‌داري است كه پيش از اين هشت‌بار به دليل جرايم مختلف دستگير شده و نام واقعي‌اش «حسن. ژ» است.
 
كارآگاهان در ادامه با رديابي تعداد زيادي از كارت‌هاي سوخت به دست آمده از متهم 24ساله موفق به شناسايي تعدادي از مالباختگان شدند. چند نفر از اين افراد كه از ماجرا خبر نداشتند، ابتدا به ماموران گفتند هيچ سرقتي از آنها صورت نگرفته اما وقتي كارت‌شان را بررسي كردند فهميدند كارت‌سوخت‌شان در پمپ‌بنزين با كارت‌هاي سوخت متعلق به افراد ديگر تعويض شده است به همين خاطر براي طرح شكايت به پليس آگاهي رفتند.
 
در اين مرحله بود كه مشخص شد سارق براي اينكه جلب توجه نكند كارت‌هاي سوخت طعمه‌هايش را با كارت‌هاي ابطال شده تعويض مي‌كرده و رانندگان متوجه اين موضوع نمي‌شدند. همچنين فاش شد كارت‌هايي كه متهم در اختيار طعمه‌هايش قرار مي‌داد كارت‌هاي مسروقه‌اي بود كه توسط مالكان ابطال شده بود مشخص شد كه تمام اين كارت‌ها داراي سابقه سرقت و مفقودي بوده و صاحبان آنها پس از اطلاع از موضوع، اقدام به ابطال كارت‌هاي سوخت خود كرده‌اند.
 
تعدادي از اين مالباختگان ضمن شناسايي متهم در اظهارات خود مدعي شدند: «زماني كه براي خريد سوخت به پمپ‌بنزين مراجعه كرده بوديم گمان مي‌كرديم اين فرد (در حالي كه يك دسته پول را در دست خود قرار داده بود) از كاركنان پايانه است و به همين علت پس از زدن بنزين، پول را به او تحويل مي‌داديم و او نيز قبل از آنكه خودمان اقدام به برداشتن كارت سوخت كنيم آن را تحويل مي‌داد.»
 
در نهايت حسن كه دست خودش را رو شده مي‌ديد به سرقت و فروش بنزين با استفاده از كارت‌هاي مسروقه اعتراف كرد و درباره شگردش براي دزدي گفت: با شناسايي راننده خودروهايي كه در داخل ماشين نشسته و كارت سوخت را به متصدي جايگاه مي‌دادند تا برايشان سوخت بزنند، پس از گرفتن كارت و رمز، برايشان بنزين مي‌زدم و در لحظه گرفتن پول و تحويل دادن كارت به راننده، كارت سوخت را با كارت سوخت مشابه ديگري كه به همين شيوه سرقت كرده و تمام سهميه بنزين داخل آن را به قيمت 700 تومان فروخته بودم، تعويض مي‌كردم و پس از آن به سرعت از پمپ بنزين خارج مي‌شدم.»
 
سرهنگ علي‌اكبر اسدي، رييس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران با تاييد اين خبر گفت: با توجه به شيوه و شگرد متهم در ارتكاب سرقت و فروش غيرقانوني سوخت و با شناسايي تعدادي از مالباختگاني كه به اين شيوه مورد سرقت كارت سوخت خودرو قرار گرفته‌اند، شناسايي ديگر سامانه‌هاي فروش سوخت محل ارتكاب سرقت‌ها و مالباختگان احتمالي در دستور كار كارآگاهان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس