ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در ادامه انتقادهایش از لیگ ملی فوتبال آمریکا (ان اف ال)، از هواداران این لیگ خواست تماشای بازی های آن را تحریم کنند.

به گزارش مشرق، ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشت: اگر هواداران ان اف ال از حضور به عنوان تماشاگر در بازی ها تا زمان توقف بی احترامی بازیکنان آن به پرچم و کشور ما، خودداری کنند، شاهد تغییر سریع خواهید بود. اخراج یا تعلیق.

وی در توییت دیگری نوشت: حضور در ان اف ال و رتبه بندی های (این لیگ) رو به کاهش است. بله، بازی ها خسته کننده است، اما بسیاری در این بازی ها شرکت نمی کنند، زیرا کشورمان را دوست دارند. لیگ باید از آمریکا حمایت کند.

به موجب قوانین ان اف ال، بازیکنان این لیگ موظف نیستند به هنگام پخش سرود ملی آمریکا، بایستند. با این حال، این قوانین، بازیکنان را به این کار ترغیب می کند.

ترامپ از شامگاه جمعه انتقادهایی را متوجه این لیگ کرده که تا امروز نیز ادامه یافته است. وی در سخنرانی جمعه شب خود در ایالت آلاباما، با ناسزا گفتن به ورزشکاران معترض گفت که صاحبان باشگاه های ان اف ال باید با آن دسته از بازیکنانی که به سرود ملی احترام نمی گذارند، برخورد کنند.

مدیران این لیگ نیز در واکنش به سخنان ترامپ، این گفته ها را نفاق افکنانه خوانده اند و از حق بازیکنان لیگ برای ابراز عقاید خود دفاع کرده اند.

اعتراض ورزشکاران سیاهپوست آمریکایی به سرود ملی و پرچم این کشور، نخستین بار در ماه اوت 2015 توسط 'کالین کپرنیک' بازیکن سیاهپوست تیم فوتبال آمریکایی «سان فرانسیسکو فورتی ناینرز» روی داد.

کپرنیک در اعتراض به تبعیض نژادی و رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا با شهروندان آفریقایی - آمریکایی، در بازی های لیگ ان اف ال در هنگام پخش سرود ملی آمریکا نایستاد و به نشانه اعتراض به هنگام نواخته شدن سرود ملی آمریکا برای ادای احترام از جا برنخاست و در عوض، بر زمین زانو زد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس