قاتل بنیتا

متهمان پرونده بنیتا علاوه بر حکم قصاصی که دادگاه برای متهم ردیف اول در نظر گرفته، در ارتباط با اتهام‌های مختلف، جمعاً به ۵۱ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش مشرق، شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی،  متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا را به اتهام قتل عمد به قصاص، در ارتباط با آدم ربایی به ۲۲ سال و ۶ ماه حبس، رها کردن طفل ۱۷ ماه حبس،  مباشرت ۱۵ سال حبس، ۱۱ ضربه شلاق، رد عین مال مسروقه، دیه و دو سال تبعید به دیوان‌دره محکوم کرده است.

متهم ردیف دوم این پرونده نیز در ارتباط با عناوین اتهامی مختلف، جمعاً به ۱۳ سال حبس، ۱۱ ضربه شلاق و دو سال اقامت اجباری در شهرستان ایذه محکوم شده است.

 ۲۹ تیر ماه امسال بود که  خبر ربوده شدن دختربچه هشت‌ماهه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ ماجرا از این قرار بود که پدر بنیتا برای باز کردن درب پارکینگ از خودرو پیاده می‌شود تا خودرو را داخل پارکینگ ببرد اما در همین حین، دو عابر پیاده‌ای که در حال گذر از آن خیابان بودند، با مشاهده خودروی روشن، پشت فرمان می‌نشینند و خودرو و بچه را با هم به سرقت می‌برند.

جست‌وجوها برای یافتن این کودک ۸ماهه چند روز ادامه داشت تا اینکه پس از ۶ روز و به‌رغم تمام تلاش‌ها، جسد دختربچه در خودروی به سرقت رفته در یکی از خیابان‌های پاکدشت ورامین پیدا می‌شود.

آن طور که دو متهم این پرونده اعتراف کرده‌اند، ساعاتی پس از سرقت و انتقال خودرو به خارج از تهران، خودرو و نوزاد هشت‌ماهه را در یکی از خیابان‌های شهرستان پاکدشت رها می‌کنند و متأسفانه کودک که داخل خودرو با شیشه‌های بالا کشیده شده بوده، بر اثر شدت گرما، گرسنگی و تشنگی، جان خود را از دست می‌دهد و مأموران با پیکر بی‌جان کودک مواجه می‌شوند.

در نهایت پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا، دادگاه متهمان این پرونده، ۲۰ و ۲۲ شهریور امسال در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد و دادگاه بر اساس آنچه گفته شد، حکم به محکومیت متهمان صادر کرد.

این حکم قابل اعتراض در شعب دیوان عالی کشور است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    به به ایذه
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    1 0
    ایذه شهر سرسبز و خوش آب و هوایی است حداقل به یک شهر یا بخش در مناطق کویری کشور تبعید میشد
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    4 1
    یعنی مردم دیواندره و ایذه باید این دو تا جونور را تحمل کنند ؟! آنها چه گناهی کرده اند ؟ بعضی وقت ها تبعید و عنوان کردن نام تبعید گاه ممکن است نوعی توهین به اهالی آنجا باشد . لطفا رعایت شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس