مسعود اقبالی

مربی اسبق استقلال گفت: معتقدم در این برهه اولویت باید به پرویز مظلومی اختصاص داده شود چرا که الان نزدیک دربی هستیم.

سرویس ورزش مشرق – در حالی که مدیران باشگاه استقلال و مسئولان وزارت ورزش به شدت پیگیر مذاکره با گزینه های خارجی برای استخدام یک مربی بزرگ خارجی برای جانشینی علیرضا منصوریان هستند برخی از کارشناسان استقلالی در این شرایط استخدام یک مربی ایرانی را برای استقلال مفید می دانند.

مسعود اقبالی در گفت و گو با مشرق، درباره این که چه مربی در وضعیت کنونی به کار استقلال می آید صحبت کردند که در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

*عوامل موفقیت باشگاه

برای موفقیت یک تیم چند فاکتور مهم وجود دارد. موضوع اول بحث کادر مدیریت و سازماندهی و تشکیلات یک باشگاه است. بعد کادر مربیان و گروهی هستند که در داخل زمین کار می کنند. مسأله سوم کادر بازیکنان تیم هستند و اگر بخواهیم چهارمین گزینه را نام ببریم افرادی که بیرون از یک تیم هستند در این بخش قرار می گیرند. مانند رسانه های گروهی، طرفداران تیم، اسپانسر ها و غیره.

* با این همه مهره نتایج ضعیف بود

آنچه باعث تعجب من شد این بود که تیم استقلال از نظر مهره ای تیم خوبی است و از نظر فردی اصلا بد نیست. ولی از نظر کار تیمی باید برگردیم به کادر فنی تا ببینیم چه مشکلی داشته اند که نتوانستند ظرف 7 هفته آن را برطرف کنند. برای استقلال متأسفم که ته جدول است. این تیم با این بازیکنان جایگاهش در اینجای جدول نیست.

*مربی خارجی با تیم ته جدولی چکار کند؟

با این وضعیت مالی که باشگاه دارد بعید می دانم اگر الان بخواهند مربی خارجی بزرگی به کار بگیرند بتوانند مورد مناسبی را به تهران بیاورند. مگر اینکه کمک های مالی از جایی به تیم برسد. از طرفی اگر مربی خارجی هم بیاید او در رأس تیمی که به ته جدول چسبیده است تا بخواهد با تیم آشنا شود و اطلاعات دقیقی از وضعیت بازیکنان بدست بیاورد و به آرایش مطلوبی دست پیدا کند خیلی زمان می برد و خیلی باید شانس داشته باشد که تیمش بلافاصله صاحب دو، سه برد پیاپی شود تا از این وضعیت خارج شود.

*مربیان داخلی را دریابید

ما چند مربی داخلی داریم که هم استقلالی اند و هم به استقلال وابسته هستند و خیلی به این تیم علاقمندند. مانند پرویز مظلومی، صمد مرفاوی و از این دست که می توانند در آستانه دربی تیم را بهتر در دست بگیرند و لااقل می توان تا نیم فصل با آنها کار کرد. شک ندارم از نظر مالی هم توقعی نخواهند داشت.

*مظلومی بیشتر دربی ها را برده

معتقدم در این برهه اولویت باید به پرویز مظلومی اختصاص داده شود چرا که الان نزدیک دربی هستیم. مظلومی هم نشان داده در دربی ها فضای کار را می شناسد و معمولا هم در این دیدارها برنده شده که می تواند نکته مثبتی برای استقلال باشد.

*تا نیم فصل دنبال مربی خارجی خوب باشند

در این برهه اعتقادی به مربی خارجی ندارم. بهتر است مربی داخلی تا نیم فصل کار را در دست بگیرد و بعد اگر موفق بود که بهتر اگر هم نه در آن برهه مربی خارجی خوب بیاورند. فکر می کنم این مدت زمان کافی برای مربی داخلی باشد تا خودش را محک بزند. اگر موفق نشد ظرف این هفته ها یک مربی خارجی خوب را برای تیم بیاورند.

*منصوریان برای استقلال کم تجربه بود

استقلال ظرفیتش را دارد که به جمع چهار تیم اول برگردد ولی نیازمند این است که کار علمی و تخصصی برایش صورت بگیرد. منصوریان خیلی زود برای کار با تیم بزرگی مانند استقلال انتخاب شد. او باید در تیم های دیگر بیشتر کسب تجربه می کرد و بعد به استقلال می آمد. منصوریان بدون هیچ دلیلی سوخت و باید با تیم های کوچکتر کار می کرد و وقتی به همه مسایل مربیگری واقف می شد تازه رشد می کرد و بالا می آمد.

*همه فوتبال فضای عاطفی نیست

کار مربیگری و کوچینگ با بازیگری تفاوت های زیادی دارد. در بازیگری شما یکسری اطلاعات می گیرید ولی در مربیگری باید دائم اطلاعات بدهید و اگر آنها مدون و دقیق و سازماندهی شده نباشد کار به مشکل می خورد. اگر پروسه آموزشی را ندانید و بلد نباشید نمی توانید موفق شوید. ظاهرا خیلی از بازیکنان تیم هم او را دوست داشتند و ولی خب فوتبال فقط جنبه عاطفی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    8 3
    مثلا دربی را ببرد مشکلات حل میشه . دربی هم یه بازی با سه امتیاز . اینقد احساسی فکر کردن اخرش شد این .به عقب برگشتن با مظلومی .
  • حمید علوی CA ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    7 2
    پروز خان مظلومی... مرد همیشه صادق استقلال... یاور همیشه مومن ِ شادروان منصورخان...
  • علی IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    7 1
    مظلومی تو دربی ۴ تا خورد از پرسپولیس جهت اطلاع و بعد از استقلال هم گویا هیچ پیشنهادی نداشته و الآن هم بیکار هست
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    5 1
    منصوریان که خودش هر چی مربی کروات هست رو برده در لیگ! اون 4-2 زمان کی بود؟
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    1 7
    مشرق جان چرا از منصوریان دفاع می کنی؟؟؟چرا حرص ما استقلالی ها رو بیشتر در میاری؟
  • علی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    3 1
    وقتی کارشناسی شعورش در همین حد است که برای یک بازی دوباره تیم را به قهقرا بکشا نند چه میشود گفت تمام کارها مقطعی است این یه بازی را ببر و دوباره گند بزن به تیم
  • محمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    متاسفانه همه چیمون با هم جوره .فدراسیون خوب مدیر عامل خوب مربی خوب بازیکن خوب و کارشناس خوب آخه یکی نیست بهش بگه مرد حسابی این نظره تو داری میدی دنیا داره جلو میره ما روز بروز داریم پسرفت میکنیم اومدن مظلومی مساوی با ندیدن قهرمانی
  • علی IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 1
    استقلال تهران پرطرفدارترین و بزرگترین تیم آسیاست؛ و باید مربی آن هم از بزرگترین و نامدارترین مربیان جهان باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس