کد خبر 777899
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کتاب

همزمان با ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، کتاب «آئینه تمام نما» که در نهمین دوره پویش روشنا معرفی شده است به عنوان پرفروش در جدول هفته پایانی شهریور ماه خودنمایی کرد.

به گزارش مشرق، «آئینه تمام‌نما» عنوان اثری است از آیت‌الله حائری شیرازی که از سوی نشر معارف به چاپ رسیده است. این اثر همزمان با ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، به عنوان کتاب محوری در نهمین دوره پویش روشنا معرفی شده است. 

کتاب نگاهی دارد به فلسفه قیام عاشورا و درس‌هایی که می‌توان از این قیام گرفت. بینش و بصیرت حسینی، درس‌های عاشورا، عوامل و پیامدهای واقعه عاشورا، زیارت امام حسین(ع)، در سوگ اباعبدالله(ع) و انقلاب اسلامی در پرتو عاشورا از جمله مباحثی  است که در این اثر به آن پرداخته شده است.

پیش از «آئینه تمام‌نما» کتاب‌هایی چون «رحمت واسعه» و «نامیرا» در این پویش طی سال‌های اخیر محور قرار گرفته بود.

ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول رحمت واسعه
پرفروش دوم ملاصالح، فتح خون، تکرار
پرفروش سوم یک غنچه صد زخم،آن بیست و سه نفر، پسرک فلافل فروش، سلام بر ابراهیم2، شرح خطبه امام حسین(ع) در منا، نامیرا، سقای آب و ادب

کتاب «شرحی بر خطبه امام حسین(ع) در منا» اثر محمدرضا حدادپور جهرمی از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شده است.

در این کتاب خواننده علاوه بر آشنا شدن با مبانی مکتب سیدالهشدا که مبتنی بر اسلام ناب است، با فضای سیاسی و اجتماعی اسلام در آن سال‌ها نیز آشنا می‌شود زیرا مولف تلاش داشته، تصویری از موقعیت آن عصر را به خواننده نشان دهد و آن را در برابر دیدگان او ترسیم کند.

نویسنده با شرح این خطبه درصدد تبیین شرایط جامعه اسلامی در دهه 60 هجری، اهداف قیام امام حسین(ع)، عبرت آموزی از قیام عاشورا و همچنین بصیرت بخشی به مخاطبان در زمینه احتمال تکرار حوادث مشابه در جامعه اسلامی است.

ردیف عنوان
نویسنده اول آیت‌الله محمدتقی بهجت
نویسنده دوم سید مهدی شجاعی، رضیه غبیشی، سیدمرتضی آوینی، محمدرضا حدادپور جهرمی، سورن کرکگور
نویسنده سوم صادق کرمیار، احمد یوسف‌زاده، حسین سیدی

در جدول فهرست‌شده از پرفروش‌ترین کتاب‌ها طی هفته پایانی شهریور ماه 96 با تاسف باید اعلام کرد حضور آثار کودک و نوجوان در حد نازلی بوده است و جز چند کتاب از انتشارات قدیانی و ذکر کتاب دیگری اعلام نشد.

ردیف عنوان
ناشر اول دفتر نشر معارف
ناشر دوم موسسه فرهنگی ابراهیم هادی
ناشر سوم سوره مهر

برای مشاهده و دریافت فهرست پرفروش‌های هفته چهارم شهریور96 اینجا را ببینید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس