دادگاه

۶عضو یک باند مخوف شمشیر به دست که با حمله به خودروی حامل «طلافروشان کیفی» و ایجاد رعب و وحشت بیش از ۱۰ کیلوگرم طلا را سرقت کردند با صدور رای قاطعی از سوی دادگاه به اعدام در ملاء عام محکوم شدند.

به گزارش مشرق، شش عضو یک باند مخوف شمشیر به دست که با حمله به خودروی حامل «طلافروشان کیفی» و ایجاد رعب و وحشت در بولوار فرودگاه مشهد، بیش از ۱۰ کیلوگرم طلا را سرقت کردند با صدور رای قاطعی از سوی شعبه هشتم دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام در ملاء عام محکوم شدند.

ماجرای این دستبرد مسلحانه وحشتناک چهاردهم مهر سال ۹۴ هنگامی روی داد که پرواز اصفهان – مشهد در باند فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد بر زمین نشست. دقایقی بعد دو مرد میان سال در حالی که کیف حاوی بیش از ۱۰ کیلوگرم طلا را در دست داشتند از فرودگاه خارج شدند. «میثم» جوان ۲۹ ساله ای که از ساعتی قبل منتظر فرود هواپیمای اصفهان در مشهد بود بلافاصله با دیدن «طلافروشان کیفی» گوشی تلفن خود را برداشت و مشخصات حاملان طلا را به همدستانش داد.

آن ها طبق نقشه ای از قبل طراحی شده در بیرون از محوطه فرودگاه منتظر حمله ای بی رحمانه ایستاده بودند. لحظاتی بعد «میثم» (سرکرده باند) خبر داد که طعمه ها سوار بر تاکسی زرد رنگ از محوطه خارج شدند و طلاها نزد فردی است که در صندلی جلو قرار دارد! شما کار خودتان را شروع کنید!! با این جمله میثم، چشمان دزدان طلا به آن سوی بولوار دوخته شد.

هنوز چند دقیقه از آخرین تماس میثم نگذشته بود که دزدان طلا، سوار بر پراید به تعقیب تاکسی پرداختند. لحظاتی بعد راننده پراید در یک تصادف ساختگی به سپر عقب تاکسی کوبید و هنگامی که راننده و سرنشین عقب تاکسی از خودرو پیاده شدند تا علت تصادف را بررسی کنند ناگهان سرنشین پراید درحالی که شمشیر بزرگی را در هوا می چرخاند به سوی تاکسی حمله ور شد و شیشه های آن را شکست.

همدستان او نیز که منتظر این فرصت بودند با فریادهای دلخراشی از آن سوی بولوار به سرنشینان تاکسی هجوم بردند و در حالی که رعب و وحشتی عجیب به راه انداخته بودند با سلاح هایی که در دست داشتند به دیگر افراد حمله  کردند. «هادی» یکی از اعضای این باند مخوف با ضربات شمشیر سرنشین جلوی تاکسی را مجروح کرد و بدین ترتیب «دزدان مذکور، پس از سرقت کیف طلاها، پراید را در محل رها کردند و با خودروی پژو ۲۰۶ که در آن سوی بولوار پارک بود، از صحنه حادثه گریختند.

لحظاتی بعد با گزارش این دستبرد مسلحانه به مراجع ذی صلاح، بلافاصله به دستور قاضی غلامعلی صادقی (دادستان عمومی و انقلاب مشهد) پی گیری قضایی این پرونده حساس به قاضی حسن حیدری (رئیس وقت شعبه ۲۰۹ دادسرای مشهد) سپرده شد و بدین ترتیب با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی، گروه زبده ای از کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی به فرماندهی سرهنگ جوانبخت، ماموریت یافتند به ردیابی اطلاعاتی و دستگیری سارقان نقابدار بپردازند.

اولین سرنخ ها که با راهنمایی های قاضی حیدری همراه بود حکایت از آن داشت که دزدان نقابدار در امر خرید و فروش و یا ساخت طلا تبحر دارند و طلافروشان کیفی را می شناخته اند. از سوی دیگر نیز بررسی های اطلاعاتی نشان می داد که یکی از افراد مظنون در این پرونده قصد خرید یک قبضه سلاح را داشته است، بنابراین این فرد ۲۷ ساله که هادی نام دارد شناسایی و در اطراف میدان امام حسین (ع) مشهد دستگیر شد. با به دام افتادن این متهم، بازجویی ها آغاز شد و اعضای باند مخوف دزدان طلا لو رفتند. با اعترافات «هادی» بلافاصله کارآگاهان با دستورات ویژه قاضی وقت شعبه ۲۰۹ وارد عمل شدند و سرکرده باند را درحال ذوب کردن طلاها داخل باغ ویلایی در اطراف مشهد به دام انداختند.

از محل اختفای این فرد حدود چهار کیلوگرم طلای مسروقه به همراه آلات و ادوات ذوب طلا کشف و مشخص شد این متهم که میثم نام دارد از حدود ۲۰ سال قبل در رشته طلاسازی فعالیت داشته و طلافروشان کیفی را می شناخته است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده مهم، کارآگاهان موفق شدند چهار عضو دیگر این باند را نیز تنها سه روز بعد از ارتکاب جرم دستگیر کنند.

تحقیقات پلیس و مقام قضایی بیانگر آن بود که خودروی پراید رها شده در محل  سرقتی بوده است. یکی از متهمان این پرونده در اعترافات خود گفت: من تنها چند روز قبل از اجرای نقشه دستبرد به طلافروشان کیفی با میثم (سرکرده باند) آشنا شدم او طوری ما را وسوسه کرد که گویی کارخانه طلاسازی دارد. ما نقشه سرقت را در باغ ویلا کشیدیم و میثم پس از توضیح کامل و بی نقص این نقشه، ما را به محل اجرا در بولوار فرودگاه برد و همه راه های گریز را به صورت عملی و عینی نشانمان داد. سپس شمشیر و کارد برای همه اعضای باند تهیه کردیم و پراید سرقتی را به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان خریدیم.

میثم نقاب و مقداری چسب برایمان آورد تا با زدن چسب به دست هایمان اثر انگشتی هنگام سرقت بر جای نماند. او چنین وانمود می کرد که در نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نفوذ زیادی دارد و نمی گذارد پرونده این سرقت به جریان بیفتد! متهم این پرونده جنایی در ادامه اعترافاتش افزود: بعد از مجروح کردن طلافروشان، محل قرار را تغییر دادیم چون اعتمادی به سرکرده باند نداشتیم.

آن روز ۲.۵ کیلوگرم از طلاها را دزدیدم و بقیه را به میثم تحویل دادم قرار بود او پس از تحویل گرفتن طلاها مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به ما بدهد ولی چند روز بعد دستگیر شدیم و همه چیز لو رفت. یکی دیگر از متهمان این باند خطرناک هم در اعترافات خود گفت: وقتی با میثم آشنا شدم او گفت با سرقت طلا می خواهد از فردی انتقام بگیرد که قبلا از او (میثم) کلاهبرداری کرده است.

میثم سرکرده باند نیز گفت: من تنها طراح سرقت طلا بودم و کار دیگری نکرده ام. صبح روز بعد از سرقت، بلافاصله یک نسخه روزنامه خریدم چون می دانستم خبرنگاران از کنار چنین ماجراهایی به راحتی عبور نمی کنند! از سوی دیگر هم می خواستم بدانم در روزنامه، وزن طلاها را چه مقدار ذکر کرده اند! آن جا بود که فهمیدم رو دست خورده ام و همدستانم مقدار زیادی از طلاها را ربوده اند!

پس از اعترافات متهمان، این پرونده حساس با صدور کیفرخواست «محارب» از سوی نماینده دادستان به شعبه هشتم دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد و شش عضو این باند مخوف توسط قاضی «سید هادی منصوری» محاکمه شدند. بعد از چندین جلسه محاکمه که با حضور وکلای مدافع متهمان در شعبه مذکور برگزار شد، مقام قضایی رای دادگاه را درباره این پرونده صادر کرد. بنابه رای صادره از سوی قاضی منصوری، شش عضو این باند مخوف به اتهام محاربه از طریق شرکت در سرقت مسلحانه بیش از ۱۰ کیلوگرم طلا، به اعدام در ملاء عام و مکان پرتردد محکوم شدند.

این متهمان همچنین مجازات های دیگری مانند تحمل شلاق و پرداخت جریمه به خاطر نگهداری و استعمال مواد مخدر را نیز در پرونده دارند. شایان ذکر است: رای صادره از سوی دادگاه بدوی قابل تجدیدنظر در دیوان عالی کشور است و با اعتراض متهمان، توسط قضات دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار می گیرد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    79 16
    آفرین، به این میگن رای قاطع!!
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      61 5
      کاش برای خیلی از افراد درجه بالا هم این رای ها تصویب شه 3هزار ملیاردی و بابک و نزدیکان و...
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      67 11
      کلا باید اراذل و اوباش را اینطوری لت و پار کرد. تا جامعه امن شود. زندان یعنی چه؟ فقط اعدام.
  • ناشناس IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    16 83
    حقوق بشر زیر صفر ..
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      14 4
      خودت بشر هستی؟
    • امیر IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      15 4
      حقوق بشر یا حقوق دزدها؟!!!!! نکنه خودتم همدستشون هستی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    21 7
    ۶ نفر کم نیست
  • حسن IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    45 15
    آفرین به قاضی ممنون خداطول عمربه قاضی بده
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    23 50
    اعدام راهش نیست. اعدام ها هیچ تاثیری در کاهش جرم و جنایت ندارن بهتره به جاش حبس ابد داده بشه.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      23 9
      سلام. اگر اعدام راهش نیست. میفرستیم انها را خانه شما یا هزینه نگهداریشان را پرداخت نمایید. خوب هم با اعدام کارها اصلاح میشود.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    8 5
    معلوم نیست تایید بشه
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    20 5
    شرم آوره چقدر خلاف توی یک شهر مذهبی؟!
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
      0 0
      ولی زیاد نیستن
  • ahmad IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    13 8
    بعيداجرابشود
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    21 8
    مرحبا به این قاضی مملکت به داشتن چنین قاضی باید افتخار کنه
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    5 13
    همه جوان و همه بیکار - اقتدار سایت مشرق
    • امیر IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
      3 1
      بیکاری اونا چه ربطی به سایت مشرق داره آی کیو؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    8 6
    طبق ایه قران واصول اسلامی قطع دست دزد
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    20 3
    مملکتی که فاصله طبقاتی در آن زیاد شود زورگیری از ثروتمندان رواج پیدا میکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس