جنایات آل سعود در یمن

مناطق مسکونی در سه سال گذشته به هدف نخست جنگنده‌های رژیم سعودی تبدیل شده‌اند که نتیجه آن قربانی شدن حدود ۳ هزار کودک یمنی بوده است.

به گزارش مشرق، جنگ علیه مردم مظلوم یمن به نهصدمین روز نزدیک می شود و رژیم سعودی با پشتیبانی جبهه غربی - عربی - صهیونیستی، تاکنون دهها هزار نفر را به کام مرگ کشانده و میلیون نفر دیگر هم با فقر و آوارگی دست و پنجه نرم می کنند.

در سه سال گذشته تمام راه های منتهی به یمن توسط رژیم عربستان بسته شده و محاصره باعث شده هیچ کمک غذایی، درمانی و بهداشتی به این کشور ارسال نشود. براساس آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار شهروند یمنی به بیماری وبا مبتلا شده اند.
 
روزانه ۵ هزار مورد جدید ابتلا به وبا در یمن ثبت می شود و تاکنون بیش از ۲ هزار نفر جان خود را به دلیل نبود امکانات درمانی از دست داده اند. در حملات جنگنده های عربستانی، نیمی از زیر ساخت های درمانی یمن معادل ۳۰ بیمارستان، درمانگاه و کلینیک پزشکی تخریب و غیر قابل استفاده شده اند.

مناطق مسکونی در سه سال گذشته به هدف نخست جنگنده های رژیم سعودی تبدیل شده اند که نتیجه آن قربانی شدن حدود ۳ هزار کودک یمنی بوده است. در اثر بمباران های هوایی بیش از ۳ هزار کودک یمنی هم مجروح و معلول شده اند و اعتراض های بین المللی هم باعث نشده رژیم مرتجع عربستان حملات خود را علیه کودکان و زنان بی گناه متوقف کند.

حملات جنگنده های رژیم آل سعود به زیرساخت های یمنی هم آسیب شدیدی وارد کرده و منجر به تخریب ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر، ۱۶۰ نیروگاه برق و ۲۸۰ کارخانه شده است. در این حملات بیش از ۲ هزار جاده و پل، ۸۰۰ مدرسه و ۲۵۰ منطقه نمونه گردشگری ویران شده است.

دهها هزار نفر از نیروهای شاغل دولتی یمن هم در یک سال گذشته حقوقی دریافت نکرده اند و آمارها نشان می دهد تاکنون نزدیک نیمی از جمعیت این کشور به دچار سوء تغدیه شده اند و قحطی هم زندگی میلیون ها نفر دیگر را تهدید می کند.

در عرصه میدانی هم اگر چه نیروهای مزدور سعودی و متجاوزان خارجی از پشتیبانی جنگنده های ائتلاف سعودی برخوردار هستند اما تغییر خاصی در خطوط درگیری صورت نگرفته و ارتش یمن و نیروهای انصارالله همچنان دست برتر را در میدان نبرد دارند و نیروهای چند ملیتی را در مناطق مختلف زمین گیر کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    9 8
    خون حسین همیشه تاریخ خیس خیس است...ال سعود نابود شدنی است چه دکر چه زود ظلم رفتمی است.یمن غیرتمند است
  • عبدالله IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    2 2
    انسان بطورعام جنایات برعلیه کودکان ونوجوانان وزنان رادرک نمیکند اونیاموخته عامل این جنایات روبرویش انسان نوعی است آنچه عربستان انجام داده برای انسان ناآشناونامانوس است وازجهت آنکه بچه هاوزنهامعصوم درجنگندآدمی گنگ وناباور میبیند آنچه را انسان نماهای خون آشامی برسرشان آورده شدنی نیست . ذهن چنین صحنه هایی رادرک نمیکندگاهی دقایق زیادی به تصاویرکودکان یمنی نگاه میکنم درحالیکه ذهنم میخواهدباورکنداوخوابیده است وبقیه تلاش ذهن مصروف این شده است که خون کودکان شایدخون نباشد ! درچنین حالی اوقات طولانی مات وهاج و واجم ؟! اماعقلم میگویدهرکس چنین بی گناهان معصوم راکشته است انسان نمااست . بعضی گرگ بعضی کفتار بعضی باحیله روباه ...ماهمه میمیریم وبسوی خدامیرویم .
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    4 0
    خدایا....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس