روحانی در رژه نیروهای مسلح

رئیس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی خون‌خوار ۷۰ سال است که به عنوان غده سرطانی، ملت‌های منطقه را تحت فشار و تجاوز قرار داده است، کدام کشور از این ملت‌ها حمایت کرده است؟

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح با گرامیداشت آغاز ماه محرم الحرام این ماه را ماه ایثار و شهادت دانست و اظهار داشت: ۳۶ سال پیش مردم بزرگ ایران در برابر یک تجاوز سبوعانه و خشونت‌بار به پیروی از سالار شهیدان و با اقتدا به امام شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) و فرهنگ عاشورا، با همه وجود از شرف، تمامیت ارضی و عزت خود به خوبی دفاع کردند.

رییس جمهور افزود: در طول ۸ سال دفاع مقدس همواره یکی از بزرگترین انگیزه‌های مردم برای ایثار و شهادت، تابلوی بزرگ حماسه عاشورا و کربلا بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه همواره اوج نهضت و انقلاب اسلامی در ایام ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا بوده است، خاطرنشان کرد: اوج نهضت اسلامی در ۱۵ خرداد و ۱۲ محرم سال ۱۳۴۲ بود و بزرگترین حرکت ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی در ایام عاشورای حسینی سال ۱۳۵۷ بوده است و فرهنگ عاشورا ملت ما را در برابر رژیم استبداد و حامیان مستکبر آن پیروز کرد و برای این سرزمین استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

رییس جمهور اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیز نام ابی عبدالله الحسین (ع) و کربلای آن حضرت و عاشورایش همواره به سربازان اسلام در برابر متجاوزین مسیر ایستادگی، مقاومت و شهادت را آموخت.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه همواره جنگ‌ها در تاریخ ملت‌ها حوادثی بسیار تأثیرگذار محسوب می‌شوند، اظهار داشت: متأسفانه در دوران‌های قبل از انقلاب اسلامی، هر زمان که جنگی آغاز شد، پایان آن برای ملت ما خوشحال‌کننده نبود، در جنگ‌های ایران و عثمانی، ایران و روسیه، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم متأسفانه کشورمان تحت تأثیر اینگونه جنگ‌ها و حوادث قرار گرفته و در برخی از این جنگ‌ها بخش بزرگی از سرزمین ایران عزیز از دست مردم گرفته شد.

رییس جمهور گفت: تنها جنگ و دفاع مقدسی که سراسر آن، غرور، حماسه، پیروزی و در نهایت افتخار بود و یک وجب از سرزمین ایران در اختیار متجاوزین قرار نگرفت، دفاع مقدسی بود که امام عزیزمان به عنوان ولی فقیه و فرمانده کل قوا آن را رهبری کردند و مردم عزیز و نیروهای مسلح نیز آن فرمان را به جان خریدند.

دکتر روحانی  تصریح کرد: باوجودی که همه قدرت‌های بزرگ جهانی در دوران دفاع مقدس از متجاوزین دفاع کردند، اما مردم ما یکه و تنها و فقط با توکل به خدا و امید به آینده،  پیروزمندانه و با ایثار و فداکاری توانستند پیروزی‌ها و حماسه‌های بزرگی را رقم بزنند.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح و قدرت دفاعی ما همواره برای تحکیم عزت و صلح در این سرزمین بوده است، اظهار داشت: ایران قدرت نظامی خود را هرگز برای تجاوز به کشور و سرزمین دیگری آماده نکرده است، بلکه همواره این قدرت خود را برای دفاع و بازدارندگی در برابر متجاوزین آماده کرده است.

دکتر روحانی افزود: متأسفانه در دنیای امروز، آنگاه که ملتی آزاد می‌خواهد برای دفاع از خود و با دست توانمند خویش سلاح مورد نیازش را تولید کند، مورد اتهام مستکبران جهانی و بوق‌های تبلیغاتی آنان قرار می‌گیرد در حالی که خود آنها هر روز و هر سال میلیاردها دلار سلاح را تولید و به کشورهای منطقه سرازیر می‌کنند و بمب‌هایی تولید می‌کنند که نتیجه آن آوارگی و ویرانی برای یمن است و طرح‌هایی دارند که نتیجه آن ویرانی در سوریه و عراق می‌باشد و ملت‌های منطقه را از توسعه، سازندگی و رشد باز می‌دارد.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه  سلاح و قدرت نظامی ایران برای دفاع از کشورمان و ملت‌های منطقه در برابر تجاوز قدرت‌های بزرگ و تروریست‌ها است، گفت: از آنهایی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می‌گویند می‌پرسم که در روزهای سختی برای مردم منطقه، چه کسی پذیرای آوارگان در منطقه بوده است، آیا مردم ایران سالیان دراز میزبان مردم مظلوم افغانستان نبودند و روزی که شما به افغانستان تجاوز کرده و این سرزمین را به خاک و خون کشیدید، این مردم ایران نبود که پذیرای آوارگان از کشور مسلمان و برادر خود بود؟ و روزی که عراق را به خاک و خون کشیدید آیا مردم ایران نبود که از مردم این سرزمین پذیرایی کرد و آغوش خود را برای پذیرایی از آنان گشود.

دکتر روحانی گفت: از شما می‌پرسم آن روز که گروهک‌های تروریستی را ساختید و به آنها پول ، سلاح و آموزش دادید و آنها در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان به جان مردم افتادند و مردم بی‌گناه را قربانی کردند، این کدام کشور بود که به ندای مظلومان عراق و سوریه و دولت‌های تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد و بغداد و دمشق را از آدم‌کشان و تروریست‌ها نجات داد و امنیت نسبی را در منطقه برقرار کرد.

رییس جمهور گفت: در برابر همه آنهایی که هر روز برای مردم منطقه و سراسر جهان مشکل می‌آفرینند و افتخار آنان فروش سلاح‌های مخرب برای سلب آزادی و راحتی مردم است و آنهایی که از رژیم صهیونیستی خونخوار که ۷۰ سال است به عنوان غده سرطانی ملت‌های منطقه را تحت تجاوز و آزار قرار داده است، تنها ملتی که همواره از مظلومان دفاع کرده است، ملت بزرگ ایران می‌باشد.

دکتر روحانی افزود: در برابر آنهایی که مسیر نادرست ظلمانی و تاریکی‌ها را پیموده‌اند، ملتی که با چشم بصیر و بینا همواره به مظلومان عالم کمک کرده ملت ایران بوده و این قابل مقایسه با هیچ چیزی نیست.

رییس جمهور با بیان اینکه امسال در سازمان ملل متحد در میان همه کشورهای جهان که در مجمع عمومی شرکت داشتند، فقط دو صدا در برابر صدای جهانیان قرار داشت، گفت: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس دو صدایی بودند که با صدای همه جهانیان متفاوت بودند، ولی همه جهان از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد و مسیر صلح را مورد امضاء قرار داد و حل یک مشکل منطقه‌ای و بین‌المللی را از طریق مذاکره و منطق ستودند، اما فقط دو نفر بودند که از صلح و ایجاد امنیت در منطقه حساس خاورمیانه، نگران بودند و این آزمایشی بود که واقعیت حاکمان واشنگتن و غاصبان تل‌آویو را در برابر افکار جهانیان نمایان کرد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه ملت بزرگ ایران همواره در پی صلح و امنیت در کل منطقه و جهان بوده و از مظلومین جهان دفاع خواهد کرد، گفت: چه بخواهید و چه نخواهید از مردم مظلوم یمن، سوریه و فلسطین دفاع خواهیم کرد و چه بخواهید و نخواهید قدرت دفاعی و نظامی خود را آن مقدار که لازم بوده و برای بازدارندگی ضروری بدانیم، تقویت خواهیم کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: نه تنها موشک‌ها، بلکه نیروی هوایی، زمینی و دریایی‌مان مورد حمایت همه مردم مسلمان و غیور سرزمین ایران قرار دارد و برای دفاع از سرزمین خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: اگر عهد و پیمانی را با کسی ببندیم، تا وقتی پای آن ایستاده‌ایم که طرف مقابل هم به این عهد و پیمان احترام بگذارد.

رییس جمهور اظهار داشت: مطمئن هستیم با توکل به خدا، پیروزی نهایی در همه صحنه‌ها از آن ملت بزرگ ایران خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    15 65
    آفرین به رئیس جمهور فرهیخته؛ در وقت مقتضی تعامل ودر موقع مناسب اقتدار
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      78 20
      حرف معیار نیس، ببین در عمل چه کرده؟ سپاه و موشکیو کوبیده، بتن کرده، بودجه دفاعی یک ششم، منتقدا هم برن جهنم که نلرزن....
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      25 1
      کدوم وقت مقتضی. آخه کدوم عاقلی تو زمان حادثه منا ؛تصویب تحریم ها که تا حالا اسمشم نشنیده بودیم ؛نقض فاحش برجام ؛گستاخی های عربستان ؛گستاخی های مقامات آمریکایی و اروپایی؛کشتار مسلمان در جهان توسط عوامل آمریکا و... تعامل میکنه. حالا به الاجبار روحانی آومده برای حفظ ظاهر چند کلمه ای گفته دارید اون چند کلمه رو تو چشمون میکنید لازمه بدونید که کار به عمل برآید به سخنرانی نیست مگه یادتون نیست قبلا می اومد پیشت فرماندهان سپاه ازشون تعریف میکرد ولی همین که پاشو میذاشت بیرون میزد زیر همه حرفاش و سپاه تخریب میکرد بودجه دفاعی رو کم میکرد . با این حالا انشاا... حرفاش از ته دل باشه و مثل قبل نباشه و حرفاش به عمل تبدیل بشه.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    35 8
    ماشاالله به اقتدار نیروهای مسلح
  • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    31 6
    بالاخره آقای رو حانی متوجه شد که کربلا درس مذاکره نیست درس مقاومت و پایداریه
  • DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    52 9
    جناب روحاني براي تقويت قواي نظامي كشور كه بايد هم چنين شود شرط اول تقويت سپاه است نه تضعيف ان ،
  • GB ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    25 6
    چه عجب
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    14 4
    بعد مدتها خوشحالمون کردی رییس جمهور جون مادرت ادامش بده
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    19 5
    آب و کود قارچ سرطانی اسراییل را چه کسی می دهد؟ همان آمریکای باهوش و مودب.
  • AmirMahdi IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    12 7
    وات؟ بودجه دفاعی یک ششم رو از کجات اوردی؟ درسته که به حرف نیست ولی بهتره که از رییس جمهور منتخب مان حداقل در مواردی که درست به جا داره حرف میزنه حمایت کنیم برای حفظ وحدت
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      9 5
      قدرت موشکی ما تو منطقه اوله
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    18 2
    ولی بهتر بود این حرفا رو در مورد تروریستا دو روز پیش در سازمان ملل به همه میگفتین تاثیرش بیشتر بود ماها که میدونیم
  • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    19 9
    ی انتقاد از سایت مشرق دارم و اون اینکه در اکثر سخنرانی ها و یا حتی خطبه های نماز جمعه زمانی که میخان اسم یکی از افراد خارجی رو بگن به همراه آقا یا خانم میگن مثلا خانم اشتون آقای کلینتون و یا ... ولی سایت مشرق میگه روحانی امروز فلان کرد روحانی کجا رفت روحانی فلان گفت آقاجان اگر قرار باشه کشور یک روز اصلاح بشه باید از تک تک خودمون شروع کنیم نمیخاد بگی رییس جمهور ،بگی دکتر حداقل حجت الاسلام که میتونی بگی بالاخره رییس جمهوره منتخب چند میلیون نفره خود آقا هم دانشمند خطابش کرده پس مشرق جان یکم در عمل هم از خودتون آزادگی نشون بده ....
    • DE ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      5 8
      دقیقا! امروز داشتم سایتای خارجیو برای واکنششون به موشک جدید می خوندم، همش از آقای روحانی استفاده کرده بودن تو جملاتشون، همونجا یاد مشرق افتادم که فقط با اسم خالی رئیس جمهور کشورو تو متنهاش یاد میکنه.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    4 15
    اون دوستی که میگه بودجه دفاعی رو کم کردند اشتباه میکنه.اتفاقا وزارت دفاع تو چهارسال اخیر طرحها و تولیدات دفاعی بیشتری هم داشته .حضور نظامی تومنطقه هزینه خیلی زیادی هم داره که توسط دولت و بودجه دفاعی تامین میشه .دوگانگی و اختلاف به نفع ما نیست.
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      12 6
      بنده خودم کارشناس حاضر در صنایع دفاعی هستم. بودجه وزارت دفاع هم یک ششم شده. چه قبول بکنید چه نکنید! موقعی که روحانی سپاهو میکوبید و سیگنال بد میداد کجا بودی شما؟
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      10 4
      آره بگو نترس بگو موشک ها رو هم روحانی با داداشش تو خونه میلیاردی شان ساختند خجالت نکش بگو.واقعا شرم آوره که اول بیای بودجه دفاعیت کم کنی بعدش بیای تجهیزاتی که بچه های دفاعی کشور با هزار زحمت و مشقت ساختن رو تو یه ثانیه به نام خودت بزنی. واقعا شرم آوره.میدونی چرا آمریکا و اسرائیل از دفاعی ما میترسند چون میبیند با اینکه توسط عامل داخلی خودشون بودجه دفاعی کشور رو بسیار کم کردند این جوری منطقه رو ایران در اختیار داره از روزی میترسند که بودجه دفاعی زیاد بشه. برای همین که مزخرفات زیاده بودجه دفاعی کشور رو علم میکنند متاسفانه عده ای هم نا خواه به دشمن در این کار کمک میکنند.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      8 3
      در ضمن تولیدات دفاعی کشور به خاطر لیاقت وزیر دفاع قبلی سردار دهقان بود نه دولت
  • عبدالله IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    15 4
    سی وهفت سال است علیرغم نامهربانیها ماراهمان رامیرویم امابسته به شرایط هواعوض نکردیم . امیدوارم اسراییل غاصب فهمیده باشد رییس جمهورمحترم چه میگویدوبداندما حرف نمیزنیم بلکه مردعملیم
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    14 4
    اگرمردم رابه زور به بهشت نمیبری ...مسیربازکن گیسوها میتازند وچشمهامشغول چرایند وتوپدرباش ! بگوراهش کجاست ؟ چگونه برای توتوفیق استاد واسوه باشد آنجاکه درخاطره هایت نوشتی دستان کسی میلرزد وسعی اوپنهان کردن بیماری است سلامتی روح ازجسم سالم است دلم شکسته است ونگارمن دربرنامه صدوهشتاددرجه اعوذبالله من شیطان رجیم گفت : امام حسین علیه السلام مذاکره کرد امادلهاتاابدآتش گرفته از شورشی درعالم بعدشهادت اباعبدالله آشکارا میگویم پای چراغ تاریک است وهرکس سهم خودرا ازاین تاریکی میداند .
  • ناشناس IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    12 5
    بالاخره واقعه کربلا درس مذاکره بود !! یا مقاومت و ایستادگی ؟!!
    • RO ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      1 15
      حرف شما درسته و کربلا از باارزش ترین اتفاقات تاریخه،اما همه چیز رو نباید با عاشورا مقایسه کرد بعضی چیزا رو باید با صلح امام حسن و صلح حدیبیه ی پیامبر قیاس کرد.فک میکنین چ لزومی داشت با 12 امام داشته باشیم و قران سرگذشت چندین پیامبر رو یادآوری کنه?باید متاسب با شرایط عمل کرد
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    10 3
    آمریکا و اسرائیل بود که داعش را به وجود آورد و حالا به دنبال یه تله دیگر می گردد واگر دقت کنید میبینید این جنگ هیچ ربطی به اسلام نداشت چرا که اونهایی که مسلمان نبودند را به بدترین وجه کشتند فقط به دنباله سرگرمی و آدم کشی بود این ویرانی وخرابی و کشتارها توسط شیطان بزرگی که خوف را به پا کرده بود درسی باشد برای منطقه وجهان........‌‌‌ جهنم برای شما آمریکا وداعشیهای آدم کش.
  • سین IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    9 3
    آقای روحانی هم در سازمان ملل و هم در رژه نیروهای مسلح خوب صحبت کرده و باید مطالبه کرد که این نگاه و طرز صحبت در عمل هم پیاده بشه.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    2 6
    سلام خوشحال شدم که همچین موضع گیری رو رئیس جمهور گرفت
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    0 5
    خاک تو سرت مشرق
  • SAVIN SG ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    0 2
    راستی مشرق امروز آفتاب از کدوم ور طلوع کرده؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس