کد خبر 777387
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۹
وزیرخارجه چین

«وانگ یی» وزیر امورخارجه چین پنجشنبه شب درباره بحران کره شمالی گفت: مذاکرات تنها راه حل بحران کره شمالی است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه چین که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخن می گفت، تصریح کرد: همچنان امید به برقراری صلح وجود دارد و نباید تسلیم شد. مذاکره تنها راه حل برون رفت بحران کره شمالی است.

وانگ یی ضمن درخواست از تمامی طرف ها برای ارائه نقش سازنده در کاهش تشنج، تاکید کرد: نمی شود کشور جدید هسته ای وجود داشته باشد، خواه این کشور در شمال یا جنوب شبه جزیره کره باشد یا در شمال شرق آسیا یا در منطقه دیگری از جهان.


رئیس دستگاه دیپلماسی چین با اظهار این که آمریکا درخواست های مکرری از چین مبنی بر این که رویکرد سختگیرانه تری نسبت به کره شمالی اتخاذ کند، داشته است، افزود: پیونگ یانگ نیز نباید در مسیر خطرناک گام بردارد.


در همین حال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که به وزارت خزانه داری این کشور اجازه می‌دهد تا آن دسته از اشخاص و نهادهای خارجی را که با کره شمالی تجارت می‌کنند، تحریم کند.


کره شمالی در ماه های گذشته هدف تحریم‌های شدید کشورهای منطقه و جهان قرار گرفته است.


پیونگ یانگ به تازگی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده و موشک‌هایی را از سواحل شرقی این کشور شلیک کرد که برای نخستین بار در سال‌های گذشته، از حریم هوایی ژاپن عبور کرده است.


این موضوع زنگ خطر را برای ژاپن، کره جنوبی و دیگر متحدان واشنگتن در منطقه به صدا درآورده و تنش‌ها را به گونه ای بی‌سابقه افزایش داده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس