کد خبر 777224
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
انفجار در قم

ساعت 12 و نیم امروز ظهر انفجاری در یکی از واحدهای اقامتی نزدیک به حرم حضرت معصومه (س) در قم به وقوع پیوست که برخی در شبکه های اجتماعی از آن به عنوان خرابکاری یا بمب گذاری یاد کردند که صحت ندارد.

به گزارش مشرق، یکی از شاهدان عینی به خبرنگار ما گفت که بر اثر این انفجار یک پدر و پسر مجروح شده اند. آخرین خبرها حاکی از این است که  2 نفر کشته و 13 نفر بر اثر این انفجار به شدت مصدوم شدند.

گویا این انفجار باعث تخریب یک واحد اقامتی دو طبقه در اطراف حرم حضرت معصومه (س) شده است. طبق آنچه عنوان شده این حادثه بر اثر انفجار یک کپسول گاز در خیابان آبشار قم به وقوع پیوسته است.

در همین خصوص «حمید کریمی» سخنگوی آتش نشانی استان قم اعلام کرده است که گزارش حادثه در ساعت 12 و 24 دقیقه به آتش نشانی اعلام شد که در پی آن خودروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد:این انفجاز مهیب در مراحل اولیه موجب محبوس شدن چند تن شد که تاکنون 2 پسر 10 ساله و 16 ساله زنده از زیر آوار خارج شده اند که حال عمومی این ۲ تن خوب گزارش شده است.

علت حادثه سهل انگاری مسافر در استفاده از وسائل گازی عنوان شده است که با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی و امدادی مشکل خاصی غیر از تخریب این واحد اقامتی و همچنین مجروح شدن چند نفر حادث نشده است.

لازم به ذکر است در حال حاضر 7 آمبولانس اورژانس 115 قم به محل انفجاز گاز اعزام شده اند.

در برخی گزارش ها هم عنوان شده که حادثه انفجار در مهمان‌پذیر آفتاب که در حوالی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) واقع است بر اثر نشتی گاز به وقوع پیوسته است.

 کریمی سخنگوی آتش‌نشانی قم، علت حادثه را ترکیدگی کپسول گاز در منطقه قدیمی آبشار قم بیان و اظهار کرده که ترکیدگی کپسول گاز سبب تخریب یک واحد مسکونی دو طبقه شده است که احتمال دارد چندین نفر در زیر آوار  محبوس شده باشند.

این در حالی است که جعفری مدیرعامل آتش‌نشانی قم نیز گفته اگرچه تاکنون 2 پسر 10 ساله و 16 ساله زنده از زیر آوار خارج‌شده‌اند، که حال عمومی این 2 تن خوب گزارش‌شده است، اما هنوز آمار دقیق مصدومان و افراد احتمالی زیر آوار معلوم نیست. نیروهای امدادی در تلاش هستند که تکلیف مصدومان و محبوسان احتمالی زیر آوار مانده را هرچه سریع تر مشخص کنند.

فراهانی معاون اورژانس قم گفت: مجروحان با جندین دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

کریمی سخنگوی آتشناشی قم هم حضور همه عوامل امدادی در محل حادثه خبر داد و  گفت :این حادثه باعث تخریب واحد اقامتی شده است که که احتمال دارد چند نفر در زیر آوار محبوس شده باشند.

گفته می شود 8 نفر زیر آوار محبوس شده بودند که تاکنون 4 نفر از آنان از زیر آوار با تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی خارج شده و تلاش برای نجارت 4 نفر دیگر از زیر آوار ادامه دارد.

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • LB ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    23 5
    کپسول چیکار میکنه توی شهری که گاز لوله کشی از چهل سال قبل داره؟
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      8 5
      علت حادثه سهل انگاری مسافر در استفاده از وسائل گازی عنوان شده است
  • US ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    11 6
    واقعا کپسول اینهمه کاربرد انفجاری دارد ؟ چرا می ترکد . مگر خروجی اش بسته است ؟
    • P IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      5 2
      بنظرم گفتن گاز درهوا پخش شده و با بی احتیاطی منجر به انفجارشده..
    • حامد IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      5 4
      شما که متخصص تخریب و مواد منفجره هستی نیاز به سوال هم ندارید. توهم توطئه البته همیشه بوده.
  • حسام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    6 4
    برای همین میگن پیک نیک و کپسول تو اتاقا نبرید !
  • محمود IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 0
    حقیقت بگو مشرق ما از داعش ترسی نداریم
  • محمود IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 0
    حقیقت بگو مشرق ما از داعش ترسی نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس