کد خبر 777162
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
آیت الله جنتی

رییس مجلس خبرگان با بازخوانی مواضع امام راحل گفت: باید مواضع و مطالب امام، به طور مرتب برای مردم بیان شود.

به گزارش مشرق، آیت الله احمد جنتی در مراسم تجدید میثاق اعضاء مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام(ره) طی سخنانی گفت: خداوند متعال را شاکرم، که توفیق تجدید میثاق با امام(ره) را هر سال در پایان اجلاس خبرگان به ما می دهد و ما مایل هستیم، که هرچه زودتر به زیارت امام(ره) نائل شویم، اما مشاغل زیاد و کم توفیقی اجازه نمی دهد و حضور هم اکنون ما یک توفیق است.

وی اضافه کرد: در مورد حضرت امام(ره) هرچه بگوییم کم است و من بسیار ناراحت هستم، که علی رغم این که سالیان سال خدمت امام(ره) بودیم، نتوانستیم ایشان را بشناسیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری ضمن توصیه به مطالعه آثار امام(ره) گفت: آثار ایشان، از قبیل صحیفه امام(ره) ، وصیت نامه و دیگر آثار کتبی ایشان مانند چهل حدیث و امثال آن را مطالعه کنید، با مطالعه آثار امام(ره) ایمان انسان زنده می شود و حس می کند، در حال تجدید حیات ایمانی است، باید از برکات معنوی امام(ره) باید استفاده برد.

جنتی با بیان این که در هر زمان کافر، منافق، مومن و فاسق است، گفت: منافقان صدر اسلام و مومنین صدر اسلام با منافقین و مومنین امروز تفاوت دارند، اما این رشته ادامه دارد، آیات قرآن در هر زمان راهگشا است، برخی آیات قرآن در خصوص مومنین، مجاهدین، مخلصین و عباد الرحمن با امام(ره) تطبیق می کند.

وی با اشاره به جمله ای که مقام معظم رهبری در خصوص امام(ره) نقل کردند، اظهار داشت: ایشان فرمودند « من در قضیه ای با امام صحبت می کردم و خواستم بگویم، شما نگران فلان چیز هستید، مطرح کردم که شما می ترسید که، اما امام(ره) به سرعت پاسخ دادند، که من از هیچ چیز نمی ترسم، امام نگذاشت جمله تمام شود و اظهار داشتند من از هیچ چیز نمی ترسم.» واقعا هم همین طور است، جراتی که در امام بود، واقعا در گذشته و حال منحصر به خود ایشان بود.

رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امام(ره) مجاهد آفرین بود و مجاهدان بسیاری را تربیت کرد.

جنتی با اشاره به پیام امام(ره) به حجاج اشاره کرد و افزود: امام(ره) نسبت به جهاد تنبه فراوانی دادند و جهاد فی سبیل الله را در راس تمام احکام و حافظ اصول دانستند و تذکر دادند که ذلت، اسارت، بر باد رفتن ارزش های اسلامی و انسانی و قتل عام صغیر و کبیر و اسارت ازواج و آن چه خوف آن را داشتید، بر شما اتفاق می افتد، این ها آثار ترک جهاد، خصوصا جهاد دفاعی است، که ما هم اکنون با آن مواجه هستیم.

وی با بیان این که عده ای باید نظر امام(ره) در خصوص جهاد و دفاع را بدانند،، تاکید کرد: نظر امام(ره) در خصوص دوست و دشمن را بدانیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با قرائت بخش هایی از پیام امام(ره) به حجاج، گفت: اسلام توسط انقلاب اسلامی سرنوشت ملت ما را به دست خود داد و خداوند بر ما منت نهاد که در سایه این ملت و استقلال زندگی می کنیم، این پیام، انسان را زنده کرده و روحیه جهادی و انقلابی را در انسان تقویت می کند.

وی با تاکید بر این که جوانان برای تربیت اسلامی و انسانی آماده هستند، گفت: ما باید با صداقت حرف بزنیم و حرف ما از دل برآمده و عمل ما حرفمان را تایید می کند، خبرگان نیز در این قضیه باید پیش رو بوده و جوانان را زیر بال و پر گرفته و فطرت اسلامی این عزیزان را که آماده پذیرش احکام الهی و جهاد فی سبیل الله دارد، شکوفا کند، این وظیفه و کار ما است.

جنتی گفت: بنده مایل به حضور حاج حسن آقا(حجت الاسلام سید حسن خمینی) بودم و به ایشان عرض می کردم، که از همه اولی برای تبیین فرمایشات امام(ره) بیت ایشان است و این بیت است که پیشاپیش همه باید این مسائل و مطالب امام(ره) را مرتب بیان کنند و در این راه از صدا و سیما هم باید کمک گرفت، که به هر مناسبتی پیام های امام(ره) را بخواند و از صحیفه نور پر نور بهره ببرد.

وی در پایان رحلت آیت الله راستی کاشانی را تسلیت گفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 0
    طبق معمول
  • یونس IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    13 17
    امیدواریم سیدحسن خمینی به توصیه های این عالم بزرگوار عمل نماید.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 0
    ان اولی الناس لاابراهیم للذین اتبعوه نزدیک ترین افراد به ابراهیم کسانی هستند از او تبعیت میکنند براین اساس نزدیک ترین افراد به حضرت امام هم کسانی هستند که راه امام را پیش میروند راه امام راه ولایت وراثت و ژنتیک نیست تبعیت است فرزندان امام فعلا مقام معظم رهبری سید حسن نصرالله زکزاکی و...هستند
  • AE ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    0 0
    سیدحسن خمینی راهش راه مرحوم رفسنجانی است تا راه امام خمینی رحمته الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس