روحانی در سازمان ملل

رئیس جمهور گفت: اعتدال منش و روش ملت بزرگ ایران است. اعتدال نه انزواطلبی است و نه استیلاجویی؛ اعتدال نه بی تفاوتی است و نه پرخاشگری.

به گزارش مشرق، سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل لحظاتی قبل آغاز شد.

متن سخنرانی روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رئیس،

آقای دبیرکل،

عالیجنابان،

خانم­ها و آقایان،

مایلم در آغاز سخنم انتخاب ریاست مجمع و همچنین دبیر کلّی جناب آقای گوتِرِش را، تبریک بگویم و برای ایشان در انجام مأموریت سنگینی که برعهده گرفته­اند، آرزوی موفقیت نمایم.

چهار ماه پیش در دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بیش از 41 میلیون ایرانی یعنی  73 درصد واجدان شرایط، با حضور خود در پای صندوق‌های رای، یک بار دیگر به برنامه اینجانب برای اعتدال، و احترام به «حقوق بشر و حقوق شهروندی» در سیاست داخلی، و اتخاذ خط مشی «تعامل سازنده» در سیاست خارجی و پیشرفت در، مسیر تحول اقتصادی اطمینان کردند.

این رای حاصل بلوغ سیاسی - اجتماعی در جامعه‌ای بود که تنها چهار دهه است حکومتی مردم‌سالار و آزاد را تجربه می کند.

این رای صرفاً انتخاب یک رئیس جمهور نبود، بلکه یک سرمایه‌گذاری بزرگ سیاسی، از سوی مردمی بود که، بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

حقوق بشر و حقوق شهروندی، در کنار اسلامخواهی و عدالت­جویی، از مهم­ترین خواسته­های مردم ایران در طول بیش از یکصد و پنجاه سال گذشته و به ویژه در انقلاب اسلامی سال 1357 بوده است.

دولت من در دوره قبل، همزمان با پیشبرد مذاکرات هسته‌­ای در عرصه خارجی، برای تدوین حقوق شهروندی در عرصه داخلی نیز تلاش نموده و «منشور حقوق شهروندی» را اعلام، و برای اجرا ابلاغ نمود.

تحقق این منشور در راستای خواسته های مردمی بود که 111 سال پیش، انقلاب مشروطیت و 39 سال پیش انقلاب اسلامی را، علیه رژیم های خودکامه و دیکتاتور، و به منظور دستیابی به حیثیت و کرامت والای انسانی و دستیابی به حقوق خود، رقم زدند.

خانم ها و آقایان،

در این بزرگ ترین تریبون بین‌­المللی، با صدای بلند اعلام می­کنم، که اعتدال منش و روش ملت بزرگ ایران است. اعتدال نه انزواطلبی است و نه استیلاجویی؛ اعتدال نه بی تفاوتی است و نه پرخاشگری.

مشی اعتدال، مشی صلح است؛ اما صلحی عادلانه و جامع؛ نه صلح برای ملتی، و جنگ و درگیری برای ملتی دیگر.
اعتدال، آزادی و مردم‌سالاری است؛ اما به صورتی شامل و فراگیر؛ نه حمایت ظاهری از آزادی در یک جا، و پشتیبانی از دیکتاتوری در جای دیگر. اعتدال، هم‌افزایی اندیشه ها است و نه رقص شمشیرها.

و بالاخره مشی اعتدال، زیبایی آفرین است. سلاح های مرگبار صادراتی زیبا نیست؛ صلح زیبا است، تحریم­های ظالمانه زیبا نیست، عدالت زیبا است.

رویکرد ما صلح‌خواهی و حمایت از حقوق ملت‌هاست. ما ظلم را نمی‌پسندیم و از مظلوم دفاع می‌کنیم. ما تهدید نمی‌کنیم و تهدید را از جانب هیچ کس نمی‌پذیریم.

زبان ما زبان کرامت است و زبان تهدید را برنمی‌تابیم. ما اهل مذاکره‌ایم، اما از موضع برابر و احترام متقابل و با رویکرد برد-برد.

در دنیای امروز صلح، امنیت، ثبات و پیشرفت کشورها در هم تنیده شده‌اند.

نمی‌شود مردم فلسطین توسط رژیمی شرور و نژادپرست از کمترین حقوق انسانی محروم باشند و غاصبان این سرزمین در امنیت.

نمی‌شود یمن، سوریه، عراق، بحرین، افغانستان، میانمار و در بسیاری مناطق دیگر در فقر و جنگ و درگیری زندگی کنند و عده‌ای گمان کنند که می‌توانند امنیت و رفاه و توسعه بلندمدت در کشورهای خود داشته ‌باشند.

آقای رئیس!

ایران از گذشته، پرچم دار تسامح در حق ادیان و اقوام مختلف بوده است.

ما همان  ملتی  هستیم که یهودیان را از رنج اسارت بابلی نجات دادیم؛ ارمنیان مسیحی را با آغوش باز در میان خویش پذیرفتیم و در میان خود یک  «قارۀ فرهنگی» و تنوعی کم نظیر از اقوام و ادیان را جای داده‌­ایم.

این همان ایران است که همواره از مظلومان دفاع کرده است. ‌قرنها پیش مدافع حقوق یهودیان و اکنون مدافع حقوق فلسطینیان است. ایران همان ایران حق‌جو و آرامش طلب است.

ما امروز در صف مقدم مبارزه با  تروریزم و تندروی مذهبی در خاورمیانه قرار داریم. نه از موضع فرقه‌ای و قومی، که از موضعی انسانی، اخلاقی و استراتژیک.

ایران نه ­می­‌خواهد امپراتوری تاریخی‌اش را احیا کند و نه می­‌خواهد، مذهب رسمی‌­اش را حاکم کند و نه می­‌خواهد انقلابش را با زور سرنیزه صادر کند.

ما به استواری فرهنگ­مان، حقیقت مذهب­مان و اصالت انقلابمان آن قدر باور داریم که، هرگز نمی‌خواهیم آنها را چونان اهداف استعماری جدید بر کولۀ سربازان صادر کنیم.

ما برای ترویج فرهنگ و تمدن و مذهب و انقلابمان، در قلبها وارد می­شویم و با عقلها سخن می­گوئیم. شعر می‌خوانیم و با حکمت سخن می­گوئیم. سفیران ما، شاعران و عارفان و حکیمان­مان هستند.

ما با مولوی تا این سوی اقیانوس اطلس را در نوردیده‌­ایم. ما با سعدی در دل آسیا نفوذ کرده‌­ایم­. ما با حافظ جهان را فتح کرده ایم پس چه نیازی دیگر، به فتح جدید داریم؟

عالیجنابان

صدای اعتدال از طرف ملتی است که نه فقط در بیان، که در عمل به آنها پایبند بوده است. برجام، بهترین نشانه صدق ادعای ما است.

برجام حاصل بیش از دو سال مذاکرات فشرده است که نتیجة آن، مورد حمایت شورای امنیت ملل متحد، و جامعه جهانی قرار گرفت و به صورت بخشی از قطعنامه 2231 شورای امنیت در آمد. برجام متعلق به یک یا دو کشور نیست، برجام سند شورای امنیت، و متعلق به کل جامعه بین‌المللی است.

برجام ایجاد یک تعامل نو در مناسبات جدید جهانی است. تعاملی مبتنی بر مشارکت و سازندگی دوجانبه، میان ما و جهان. ما درهای تعامل و همکاری را گشودیم. ما دهها قرارداد توسعه با دولتهای توسعه یافته شرق و غرب بستیم. متاسفانه برخی خود را از این امکان تازه محروم کردند. به خود تحریمی دست زدند و حال با احساس غبن، فکر می­کنند فریب خورده­اند. در حالیکه ما نه فریب خورده‌ایم و نه کسی را فریب داده­ایم. ما سطح برنامة هسته­ای خود را،  خود تعیین کرده­ایم.

ما بازدارندگی هسته ­ای را نه از سلاح هسته­ای که از دانش  و مهمتر از آن از مقاومت ملت خود بدست آورده­ایم. این هنر و تکنیک ماست. آنها می­خواستند سلاح نداشتۀ اتمی را از ایران، سلب کنند، و البته ما از سلب چیزی که نداشتیم و مدعی آن هم نبودیم، ابایی نداشتیم و نداریم. نمی توان پذیرفت رژیم غاصب صهیونیستی که با سلاح هسته ای اش منطقه و جهان را تهدید می کند و متعهد به هیچ مقررات و نظارت بین المللی نیست، ملت های صلح طلب را نصیحت کند.

تنها یک لحظه تصور کنید که منطقة خاورمیانه بدون برجام، در چه وضعیتی قرار داشت. تصور کنید اگر در کنار جنگ‌های داخلی، تروریسم تکفیری، بحران های انسانی، و وضعیت‌های پیچیده سیاسی­ ­ـ اجتماعی در غرب آسیا، یک بحران ساختگی هسته‌ای نیز در این منطقه وجود می‌داشت؛ چه می­شد؟

به صراحت اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری نخواهد بود که برجام را نقض ­کند ولی در مواجهة با نقض آن عکس العمل متناسب و قاطع خواهد داشت. اگر این توافق به دست «نااهلان عرصه سیاست» از بین برود، مایه تأسف خواهد بود و دنیا فرصت بزرگی را از دست خواهد داد؛ اما چنین اقدامی هرگز قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی ایران را در مسیر پیشرفت و تعالی خود متوقف نماید.

دولت جدید آمریکا با پیمان شکنی و نقض تعهدات بین المللی، فقط اعتبار جهانی خود را می‌شکند و اعتماد دولت‌ها و ملت‌ها نسبت به هر گونه مذاکره و تعهدات آینده خود را از دست می‌دهد.

خانم ها و آقایان،

جمهوری اسلامی ایران مبتکر اتحاد جهانی برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری است و گفتگو و مذاکره بر مبنای برد-برد را تنها مسیر حل و فصل بحران‌های جهانی و منطقه‌ای می‌داند. تعمیق پیوندها با کشورهای همسایه و منطقه، و افزایش سطح همکاری با کشورهای دوست، انتخابِ آگاهانه ما است و عبور از تهدیدات خطرناک و تحولات پیچیده دوران گذار فعلی جز با افزایش تماس‌ها و مراودات و نهادینه کردن گفتگو از سوی دولت‌ها و ملت‌ها امکان‌پذیر نیست.

ادبیات جاهلانه، زشت، کینه توزانه و مشحون از اطلاعات غلط و اتهامات بی‌پایه‌ای که از زبان رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران دیروز در این مجمع محترم شنیده شد، نه تنها در شأن سازمان ملل نبود بلکه در تقابل با خواسته امروز ملت‌ها از این اجلاس -یعنی اتحاد دولت‌ها برای مقابله با جنگ و تروریسم - قرار داشت.

در همین جا اعلام می کنم که توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران، از جمله توانمندی های موشکی، تنها جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و برای حفظ صلح و ثبات در منطقه، و جلوگیری از ماجراجویی بیخردان هدف گذاری شده است. مردم شهرهای مختلف ما در جنگ تحمیلی هشت ساله قربانی موشک های دوربرد رژیم صدام بودند و ما هرگز اجازه تکرار چنین جاه طلبی های فاجعه بار را نخواهیم داد.

بی ثباتی و خشونت‌ورزی در منطقه ما با مداخله نظامی قدرت‌های فرامنطقه‌ای تشدید شد؛ همان قدرت‌هایی که اکنون با هدف مداخله بیشتر و فروش سلاح‌های مرگبارشان ایران را به ایجاد ناامنی متهم می‌کنند. من به صراحت اعلام می‌کنم که مداخله خارجی و تعیین تکلیف برای مردم منطقه نتیجه‌ای جز تداوم و گسترش بحران برجای نخواهد گذاشت. بحران‌های سوریه، یمن و بحرین راه حل نظامی ندارند و تنها از طریق توقف خشونت، و پذیرش رای و نظر مردم پایان پذیر است.

دولت آمریکا باید برای مردم خود توضیح دهد که چرا با صرف صدها میلیارد دلار از دارایی‌های ملت خود و ملت‌های منطقه به جای آن‌که به ثبات و امنیت کمک کند موجب قتل و فقر و ویرانی و رشد تروریسم و افراطی‌گری شده است.

خانمها، آقایان؛

اقتصاد ایران در چهار سال اخیر به خوبی نشان داد که از ظرفیتهای کم نظیر رشد و توسعه برخوردار است.

تحریم های اقتصادی نه تنها مایه توقف ایران نشد، بلکه عزم ملی را بر تقویت تولید ملی راسخ تر کرد. دستیابی به بالاترین نرخ رشد جهانی در سال گذشته نیز نشان داد که اقتصاد ایران می تواند با پتانسیل رشد یک تریلیون دلاری در بیست سال پیش رو، امیدبخش ترین اقتصاد نوظهور جهان شود. سیاست راهبردی ما برای تحقق این رشد پایدار و متوازن، تعامل گسترده با جهان است. باور ما این است که توسعه و امنیت، دست در دست هم ارتقاء می یابد و منافع مشترک، می تواند ضامن امنیت منطقه ای و جهانی شود.

ایران با برخورداری از بزرگترین ذخائر گاز و نفت در جهان، آمادگی دارد که در یک همکاری بلندمدت، به امنیت انرژی جهانی کمک کند و با سرمایه گذاری مشترک در زیرساخت های حمل و نقل دریائی، ریلی و جاده ای، ظرفیت کریدورهای ترانزیت بین المللی را ارتقاء بخشد. تقویت زیرساخت های اقتصادی در حوزه های گاز رسانی، شبکه های برق، و ارتباطات ریلی و جاده ای، امکان تولید ارزان با  دسترسی به بازار بزرگ ملی و منطقه ای را برای پروژه های متنوع صنعتی فراهم کرده است. اینک با فراهم آمدن فضای حقوقی مساعد، هیأت های متعدد سرمایه گذاران خارجی به ایران گسیل شده اند که به امضای روزافزون قراردادهای بزرگ سرمایه گذاری مشترک و تأمین مالی در حوزه های مختلف منجر شده است.

سیاست دولت در ایران بر آن است که با بهبود مستمر فضای کسب و کار، حمایت از حقوق مالکیت فکری، اصلاح مداوم قواعد حکمرانی شرکتها و مبارزه جدی با پولشوئی، فضای حقوقی مساعد برای سرمایه گذاری در شرکتهای دانش بنیان و حوزه های مختلف فنی و اقتصادی را بیش از پیش فراهم نماید.

عزم ملت ایران بر ساختن ایرانی آزاد و پیشرو، و مشارکت در توسعه منطقه ای امن و آرام، بر مبنای اخلاق و احترام به حقوق بین الملل جدی است و در این راه، از مشارکت و همکاری همه سرمایه گذاران و صاحبان اندیشه و ابتکار در سراسر جهان استقبال می کند. من در این جایگاه جهانی، به سخنگوئی از ملت مهمان نواز ایران، از همه آنها که صلح و امنیت و پیشرفت را در سایه مشارکت و همکاری ملتها جستجو می کنند، برای سفر به ایران و مشارکت در این آینده پرامید، دعوت می کنم.

خانم‌ها، آقایان       

ما می‌توانیم با باور به تصمیم چهار سال قبل خود در این مجمع عمومی، برای ایجاد جهانی عاری از خشونت و افراط، گفتمان تحمیل، یکجانبه گرایی، ارعاب و جنگ را به منطق گفتگو، هم‌افزایی و صلح تبدیل کنیم؛ تا صدای اعتدال، تنها صدای غالب در جهان باشد.

از توجه شما متشکرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 42
  • اعتدال گرا IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    احسنت خیلی خوب و قشنگ صحبت کردن لذت بردیم از اینکه ایشون نماینده کشورمون هستن
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      40 81
      موافقم.خوب سخنرانی کرد.
    • رامین IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      4 0
      جرأت نمی کنه یه کلمه قاطع حرف بزنه، حرف هم که بزنه جرأت عمل کردن نداره.
  • محمد IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    74 24
    بخش اول حرفای جناب روحانی خوب بود اما بخش دوم یعنی اقتصاد ایران تکرار همون شعارهای انتخاباتی بود
    • اعتدالی IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      18 28
      نه عزیزم لازم بود اینا رو بگه چون آمریکا می خواد ی فضای ضد ایران درست کنه و کسی دلش نخواد بیاد ایران برای سرمایه‌گذاری اما با یادآوری مسایل اقتصادی ایران می خواست این فضا رو بشکنه
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      16 2
      اعتدالی! ما نمیخوایم کسی بیاد برا سرمایه گذاری! به اسم سرمایه گزاری و استفاده از علم روز! ایران رو کردن بزرگترین بازار مصرف و کارخانه های کشور یکی پس از دیگری داره تعطیل میشه! پس جوونا، متخصص ها و کارگرهای خودمون چی! سود این سیستمی که دولت پیاده کرده فقط میره تو جیب یه مشت دلال و وارد کننده ی رانتی نه مردم!
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    68 13
    تیتر احتمالی زنجیره ای ها برای فردا : واکنش کوبنده روحانی به ترامپ! درس سیاست روحانی به ترامپ !
    • دانیال IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      21 66
      از نظر بعضی ها پاسخ کوبنده یعنی اینکه اقای روحانی بره و گلوی ترامپ را فشار بده یا مثل قذافی منشور سازمان ملل رو پاره کنه یا در سخنان خود همه عالم رو تهدید به سلاح اتمی کنه! نه عزیزم!!!!!! اونی که شما مد نظرته پاسخ قاطع نیست، اون رفتار بی منطق و ناشایست و به دور از شان جمهوری اسلامی ایرانه
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      47 12
      پروفسور دانیال ! با این دید صفر و یکی مسخره و مضحکت می خواهی به چی برسی ؟! اون اقتدار کاغذی و کمیکی که مثال زدی رو می تونی تو اوایل شروع کار جریان به اصطلاح چپ! که سینه چاکشی جست و جو کنی . حیف که توان فهم برخی مسائل رو ندارید ...
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      6 22
      آقای بافهم،چرا وقتی بلد نیستی جواب بدی، حرف میزنی؟ یک کلمه نتونستی جواب دانیالو بدی و سطح سواد ترامپیتو نشون داد عزیرم :)
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      18 1
      همین بیان جمله « تصور کنید خاورمیانه بدون برجام چگونه میشد » از زبان شخص دوم مملکت برای ایران هراسی و قرار دادن ما در موضع ضعف کافی بود دیگر چه نیازی به تلاش آمریکا برای کوبیدن ایران
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      11 1
      دانیال ۰۰:۵۰ ! همین که مجبور شدی بدون اسمت پیام بگذاری معلومه که جوابت رو گرفتی برجکت اومده پایین :)
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    76 35
    سخنان روحانی در حد مطلوب نبود
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      33 58
      اتفاقا کاملا به جا حرف زد.سخنرانی خوبی بود بنظرم.
    • US ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      32 48
      میشه بفرماییدحدمطلوب چیه
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      13 33
      ما که راضی بودیم! وقتی حرف از نماینده ی کشورم در یک کشور دیگر هست بحث بحث دیگریست. شما هم بهتر است در این زمان ها حد مطلوب را نگه دارید!
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    33 50
    در کل سخنرانی خوبی بود.خوب و معتدل
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      5 0
      سخنرانی روحانی خیلی صعیف بود درحدیک سیاستمدار نبودمگرماهسته ای مان صلح امیز نیست طوری حرف میزند که مادرحال ساخت بمب اتمی هستیم که حالا آمریکاییها جلوی مارو گرفتند.ما احتیاج به سلاحهای کشتار جمعی نداشتیم نداریم مامتکی به ایمان به خدا وکمکهای غیبی الهی وفرزندان برومند این خاک داریم مانند شهید حججی ها .روحانی همیشه نقطه ضعف داره تو همه چیز وتحلیل گر خوبی نیست وسخنران خوبی هم نبوده هروقت تریبونی به دستش میرسه از خودش تمجید وتعریف میکنه که انتخابات رای آوروه اما نمیگه به چه قیمتی با تخریب آدمهای مومن ودلسوزکه شایستگی بیشتری برای ریاست جمهوری داشتند.کسیکه لباس روحانیت به تن میکنه باید مخلص در راه خدا باشه که روحانی وامثال روحانی فاصله زیادی با آن دارند
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    16 36
    دَمِش گرم، خوب حرف زد.
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      1 0
      بعد از چهار سال کرنش و التماس به کدخداهنر فرمودن روحانی اگر آدم دیندار و مسئولی باشه باید در مقابل تمام دلواپسان کرنش کنه و بابت این همه نسنجیدگی و سیاست های غلط برجامی و زخم زبان هایی که با ریشخند نثار دلواپسان انقلاب و امت حزب الله کرده عذر خواهی کنه
  • ناشناس IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    32 13
    برجام بی فرجام اثبات کرد که مذاکرات برد برد در دنیای امروز جواب نمی دهد و همیشه یکطرف برنده و یکطرف بازنده خواهد بود و در مواجهه با مشکلات، مقاومت بهتر است .
    • ایرانی DE ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      6 1
      برد برد این است آری همه را برد که برد...
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    31 12
    با قلدر فقط با زبون خودش باید حرف زد و تهدید رو با تهدید.
    • US ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      0 5
      دفعه دیگه تو رو می فرستم حرف بزنی
  • US ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    31 14
    سخنان روحانی در حد مطلوب نبود
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      3 10
      دیگه باید چی میگفت که نگفت ؟
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    18 27
    ترامپ به دنبال عصبانی کردن ایرانه که بتونه از این آب گل آلود بهانه ای برای جلب موافقت جهانی در اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران بدست بیاره اما رییس جمهور روحانی با زیرکی هم به ترامپ و ناتانیاهو تو دهنی زد و هم ایران رو مخالف جنگ و طرفدار صلح معرفی کرد.به عقیده من بسیار پخته و زیرکانه و به دور از هیجان و احساساتی شدن سخنرانی کردند.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    12 6
    آخرش ما نفهمیدیم ایران به دنبال صدور انقلاب است یا نه؟
    • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      5 5
      به نظرت آمریکا دنبال سلطه بر جهان هست یا نه؟
  • بنده خدا IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    12 6
    سخنرانی بدی نبود. امیدوارم به حرفشون عمل کنن و اگه آمریکاییها برجام رو بطور کامل نقض و نابود کردن ایران هم پاسخ قاطعش( به قول رییس جمهور) فقط محکوم کردن نباشه
  • مهماندار هواپیما DE ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    26 5
    روحانی باید میگفت که دولت امریکا داعش را بوجود اورده و کمکهای نظامی غذایی را از طریق هوا می رسانه و باید جواب ترامپ را با حمله متقابل میداد
  • مهماندار هواپیما DE ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    15 6
    روحانی باید میگفت که دولت امریکا داعش را بوجود اورده و کمکهای نظامی غذایی را از طریق هوا می رسانه و باید جواب ترامپ را با حمله متقابل میداد
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    18 42
    خوبه وقتي صحبت ميكرد همه از سالن فرار نكردن مثل....
    • محمد IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      14 0
      مطمئنی آخه عکسهایی که از سالن نشون میداد اکثرا صندلی ها خالی بود!!
    • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      14 0
      طبق معمول سالن خالی بود ، عکس هاش موجوده جو نده
    • ج د ا IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      1 0
      اونها ( بیشتر سران کشورهای غربی که دشمن ایران هستند ) جنایتکارند و یا حامی جنایتکارند از اونها توقعی غیر از این نیست که در مقابل حرفهای سنگین احمدینژاد فرار کنند چون نمیتونند تحمل کنند ولی روحانی اینقدر آبکی و اعتدالی صحبت میکنه که قند توی دلشون آب میشه - آقای روحانی بهتر بود به جای تبریک به گوترش و صحبت از انتخابات ایران و رای آوردن خودش ( که اونها حتی اتخابات ایران را هم قبول ندارند ) ، از انتخابات آمریکا و حواشی وخیم آن و انتخاب ترامپ صحبت کنه و همچنین رفتار دولت آمریکا با سیاهپوستان و کشتار آنها و زندانی کردن آنها و همچنین کمک ها و حمایت آمریکا از داعش و تروریست ها و حمایت از گروهک تروریستی منافقین و حمایت از کشتار مسلمانان میانمار و حمایت آمریکا از حکومت ضد بشری اسرائیل صحبت کنه و همچنین عکسی بزرگ از کودکان یمن و میانمار بیاره و نشون اعضای سازمان ملل بده و در توضیح آن اعلام کنه که اینها همش تقصیر آمریکا و اسرائیل و سکوت سازمان ملل است و باید سرانشون به خاطر جنایات جنگی محاکمه بشن ، نه اینکه از شعر سعدی (علیه الرحمه) و جناب حافظ ( که افتخار ایرانیان هستند) در سازمان ملل حرف بزنه که هیچ اثری نداره و کسی چیزی نمیفهمه
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      10 2
      میدونی واسه چی فرار میکردن چون اون آقا دقیقا به هدف میزد
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 16
    احسنت به روحانی..جهانیان فرق شخصیت روحانی وترامپ وایرانی روآمریکایی رابهتر فهمیدند..
  • محمد امین IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 16
    سخنرانی آقای روحانی واقعا عالی بود ، همه دنیا آگاه شدند که ما دنبال جنگ و خونریزی نیستیم ولی هیچ وقت از جنگیدن هراسی نداشته ایم . ایران اسلامی با اعتدال واقعی انقلاب رو به جهان صادر خواهد کرد انشاالله
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    13 0
    منظور اقاى روحانى از اينكه اگر برجام نبود منطقه چه ميشد چيست؟!آيا اين حرف بيش تر اينكه به نفع ما باشد به نفع دشمن نيست!؟مگر ما خطري داشتيم كه بخواد با برجام رفع بشه ،أيا بهتر نبود ايشون حرفش رو بهتر بيان ميكرد؟!!!
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      0 1
      اگر برجام نبود هژمونی امریکا در منطقه تضعیف شده بود و دست برتر ایران در منطقه تقویت می شد.
  • مهدی IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 2
    من از حامیان جناب دکتر روحانی بوده و هستم (چون گزبنه مطلوب تری نبود ) اما خواستم ضمن تشکر از ایشون بخاطر بیانات شیوا و موثرشان خصوصا مثال زدن فتح جهان با ادبیات و فرهنگ ایران به عنوان یک مدرس دانشگاه که اتفاقا از کارکنان سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یکی از استانها هستم و سابقه ای حدود 20 سال در این سازمان دارم بپرسم جناب رئیس جمهور همانگونه که مستحضرید میراث فرهنگی از ارکان مهم صادر نمودن فرهنگ ایرانی و اسلام واقعی (به لحاظ اندوخته های بی نظیر هنری ) در جهان هست و با توانمندی کم نظیر ایران در جهان به لحاظ دارا بودن قابلیتهای گوناگون آن آیا تا کنون انتصابات شما چه دکتر سلطانی فر ، چه خانم دکتر احمدی پور و اینک جناب مونسان اگر نگوییم بدترین انتصابات (به غیر از دوران احمدی نژاد که فاجعه آفرید ) بدترین مدیران این سازمان پس از انقلاب بوده اند
  • SE ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    13 1
    اعتدال نه تنها خوبه بلکه عالیه ولی بدون اقتدار مفت نمی ارزه
  • DE ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    6 1
    سخنرانی برای صندلی های خالی .................
  • حسین IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    10 1
    سخنرانی ضعیفی داشت ولی قابل قبوله هر چند همین مواضع ضعیف حتی کشورهای منطقه ای رو هم بر سر ایران جری وگستاخ کرده
  • علی GB ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    6 2
    روحانی :تصور کنید خاورمیانه بدون برجام چگونه میشد؟ جااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    3 16
    با اینکه به رئیسی رای دادم ولی سخنرانی روحانی رو پسندیدم
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    9 0
    جناب رییس جمهور سخن از صلح بگو اسلحه را هم بردار... شما و دولتتان هنوز در این فکر که دنیا محل تعامل هست، و سیاست های آن با گفتمان حاصل میشه هستید! نه دنیا دنیای زورگویی هست و قدرت حرف اول رو میزنه. " ما صلح طلبیم ولی استکبار پذیر نیستیم" ما جنگ طلب نیستیم ولی از مرزهای خاکی و اعتقادیمان دفاع می کنیم.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    8 1
    در دنیای که قدرت حرف اول رو میزنه این سخنرانی خنثی، سازشکارانه و محافظه کارانه بود! ترامپ برنده امثال مجمع و متاسفانه دولت ما همچنان منفعل! ما نمیگیم برن بجنگن و به همه فحش بدن اونجا! ولی اینقدر منفعل نباشن! چندین بار استفاده از کلماتی چون اعتدال و صلح، فردای سخنرانی تند ترامپ و نتانیاهو اعتدال نیست انفعال هست جناب روحانی!
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    1 5
    مشرق کوجایی بابا تیلرسون با ظریف دیدار کرده یه تیتر با داش حسین بزن بیبینیم
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    7 0
    ما همان ملتی هستیم که یهودیان را از رنج اسارت بابلی نجات دادیم وبعد همانها مارا درخانه هایمان قتل عام کردند وهر ساله آن روز نحس را جشن میگیرند آقای روحانی برجام برای منطقه چی کار کرد؟؟؟که میفرماییدتنها یک لحظه تصور کنید که منطقة خاورمیانه بدون برجام، در چه وضعیتی قرار داشت شما بدهکار نیستید از28مردادسال 32تا به حال طلبکاریدچرالحن بدهکارانه داشتید شما باید از ترامپ سوال میکردید واسرائیل را رسوا
  • ایرانی DE ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    8 1
    بی بی سی فارسی امروز یه خبر نوشته که رئیس جمهور فرانسه امروز گفته باید بندهای جدیدی به برجام اظافه بشه از جمله موشکی! این هم از دوست های اروپایی روحانی!
    • جواد IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
      0 0
      خوب تو حرفهای بی بی سی فارسی رو قبول داری رسانه دروغگو و کثیف
  • اسماعیل ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    4 4
    با سلام / سخنرانی خوبی بود اما در مقابل بدخویی ترامپ مقابله به مثل دیپلماتیک نبود - بهتر میشد جواب سخت میداد امروز به گفته ماکیاولی که سیاست خارجی آمریکا و غرب بر اساس کتابهای ایشان و متود ایشان کاملا هدایت میشود در سیاست باید یاشیر باشی و یا روباه
  • محمدجواد IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    3 0
    سلام دوستان به خدا دیگه می خوام بزنم زیر گریه آخه چه قدر دیگه خار وذلیل بشیم اون مرتیکه آمریکایی هرچی ازدهنش دراومده نثاره مردم ایران کرده بعد حسن کلیدی براشون شعرمی خونه چه قدرجای دکتراحمدی نژاد خالی بود همین دوستان اصول گرا دارن کلیپهای دکتراحمدی نژادو توکانالاشون می ذارن وباهاش پز میدن همه خوبیای احمدی نژاد مال اصولگراههاست ولی وقتی به بدیاش میرسه میشه انحرافی
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 0
    همش حرف و ادعا خوب همینه همش اونا تو مذاکره هم سرمون گول میزنن دیگه
  • SE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    3 1
    با 35 نظر غیر قابل انتشار در مقابل 47 نظر انتشار یافته که نیمی از 47 نظر هم اعتراض به محتوای سخنان روحانی است مقبولیت جایگاه فکری ایشان را نزد مردم به روشنی عیان میکند.
  • US ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 3
    ز نظر بعضی ها پاسخ کوبنده یعنی اینکه اقای روحانی بره و گلوی ترامپ را فشار بده یا مثل قذافی منشور سازمان ملل رو پاره کنه
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      2 0
      چطوری دانیال ؟ رفتی پیش کدخدا :)
  • دلمرده IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    0 1
    ولی هرچیه از کلینتون بهتره کلینتون با سیاسته ولی این ابلهه دشمن ابله بهتر از دشمن باهوشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس