ترامپ

صحبت‌های دیروز ترامپ واکنش‌های مقامات و چهره‌های سیاسی، رسانه‌ای جریان های مختلف کشور را در بر داشته است مردم هم با هشتک#ShutUpTrump به اظهارات ترامپ پاسخ دادند.

به گزارش مشرق، سخنان تند و بی‌منطق ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای جریان های مختلف کشور را به همراه داشته است که گزیده‌ای از آن در زیر می‌آید:

محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس در این باره نوشت: سخنرانی ترامپ آنقدر نفرت انگیز بود که حمایت مردم کشورش را هم به دنبال نخواهد داشت.

محسن رضایی نیز معتقد است: ظاهرا پیش نویس نطق ترامپ را نتانیاهو نوشته است این دولت آمریکا را از آن چه هست بدنام تر و منزوی تر می کند.

واکنش سرلشکر جعفری به سخنان  ترامپ

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به سخنان سخیف و اتهام زنی‌های وقاحت‌بار دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا علیه ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه در حرف های ترامپ چیز جدیدی وجود نداشت گفت: آنچه تازگی داشت اینکه آمریکا چهره واقعی خود را برای جهانیان آشکار  ساخته و امروز دنیا همان تصویری از آمریکا مشاهده می‌کند که ایران سال‌هاست در تلاش است آن را آشکار سازد و در واقع این تهمت ها به ایران، زیبنده آمریکا و دولت فاسد و قلدر آن است. 

فرمانده کل سپاه افزود: با شکست های پی در پی و خرد کننده ای که آمریکایی‌ها به ویژه در منطقه از ایران دریافت کرده‌اند طبیعی است که سیستم عصبی و انسجام فکری آنها به هم ریخته باشد. 

وی با اشاره به اینکه باید از ترامپ بابت برداشتن نقاب از چهره واقعی آمریکا تشکر کرد، گفت: سخنان رئیس جمهور آمریکا نباید بی جواب بماند و امیدواریم رئیس جمهور محترم در نطق خود پاسخ قاطع، انقلابی و روشنگر چنانکه در شأن ملت ایران است به وی بدهد.

سرلشکر جعفری تأکید کرد: موضع‌گیری قاطع در مقابل ترامپ تازه آغاز راه است و آنچه اهمیت راهبردی دارد این است که آمریکا پاسخ های دردناک تر را در عمل و در رفتار و تصمیماتی که ایران ظرف ماه های آینده خواهد گرفت، مشاهده کند.

فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه زمان آن رسیده است که محاسبات غلط آمریکا را تصحیح کنیم ،گفت: اکنون که ماهیت آمریکا کاملا روشن شده، دولت باید از همه گزینه های خود برای دفاع از منافع ملت ایران استفاده کند. 

ظریف:سخنان ترامپ جاهلانه بود

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پیام توئیتری خود نوشته است: «سخنرانی جاهلانه و نفرت‌پراکن ترامپ به درد قرون وسطی می‌خورد، نه قرن بیست و یکم و ارزش پاسخ دادن ندارد. همدلی ساختگی با ایرانیان کسی را فریب نمی‌دهد.»

ظریف سخنان ترامپ چنین واکنش نشان داده بود: «سخنان  وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه ایشان را نشان می دهد که در کنار واقعیاتی همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم های دیکتاتوری منطقه و ایجاد و تقویت گروههای تروریستی حاصلی جز انزوا و بی اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.»

غلامعلی حدادعادل هم معتقد است ترامپ به دنبال تهدید سازی ایران برای فروش سلاح به کشورهای منطقه است.

میرسلیم صحبتهای ترامپ را لاطائلات صهیونیستها می داند و ترامپ را کسر شان مردم آمریکا معرفی می کند.

محمدرضاباهنر معتقد است ترامپ یک سبک مغز بی ادب است.

صحبتهای بی شرمانه ترامپ صدای وزیر خارج نشین فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات را هم درآورده و مهاجرانی در توئیتر خود نوشت: سخنرانی ترامپ عصبی و شعاری و نشان دهنده درون مایه آمریکاست.

هفتمین آمریکایی که شِکر زیادی خورد

محمد ایمانی فعال رسانه ای اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

کسی که با مرتجع ترین و  مستبد ترین حاکمان دنیا در ریاض رقصید ، غلط می کند از موضع مدعی العموم دموکراسی و مردم سالاری حرف بزند.

کسی که 23 آبان 95 در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت : "سیاستمداران ما برای مدتی طولانی، مردم را در زمینه اشتغال و جنگ مأیوس کرده‌اند. ما از 15 سال پیش، 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده‌ایم. با این پول می‌توانستیم آمریکا را 2 بار از نو بازسازی کنیم.

به وضع جاده‌ها، پل‌ها، تونل‌ها و فرودگاه‌هایمان نگاه کنید که شبیه مکان‌های از رده خارج است"؛ چنین کسی غلط زیادی می کند کشوری را تهدید به جنگ کند یا وضعیت اقتصادی دیگر کشورها را نکوهش نماید.

کسی که گفت " داعش را اوباما و کلینتون درست کردند" ، شکر زیادی می خورد درباره تروریسم در خاورمیانه حرف بزند یا ایران را متهم به حمایت از تروریسم کند.

کسی که می گوید به توافق موجود آمریکا با یک کشور پایبند نمی ماند، بیجا می کند همان کشور را به توافق جدید یا تکمیل توافق قبلی فرا بخواند.

کاباره داری که به خاطر شدت بی اعتمادی مردم آمریکا به رقبای دموکراتش اشتباها رئیس جمهور شد و می گوید "۷۰۰ میلیارد دلار برای ارتش و دفاع خود هزینه خواهیم کرد ، ارتش ما قویترین ارتش خواهد بود"، غلط می کند درباره موشک قدرتمند و نقطه زن داشتن یا نداشتن کشوری دیگر نظر بدهد. اصلا تاجر کاباره دار را چه به تهدید و قمپز در کردن؟

آمریکا درمانده شده است

سردار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنان رئیس جمهور امریکا حاکی از ضعف و درماندگی دولتی است که در رویای ابرقدرتی، به مالیخولیا مبتلا شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه که ترامپ، ایالات متحده را صاحب قدرت «رهبری عظیم» می‌داند، استنادات دهه‌های اخیر، همگی حاکی از بی‌ظرفیتی دولت و حاکمیت امریکا در مواجهه با حوادث و رویدادها به خصوص در منطقه غرب آسیاست که از آن جمله به جنایات کم‌نظیر برنامه ریزان و نظامیان آمریکا در عراق، سوریه، افغانستان و یمن می‌توان اشاره کرد. به تعبیر دیگر آمریکا با هر کشوری که برخلافش، کاری انجام دهد، بدون صبر و تحمل، برخورد قهرآمیز می‌کند، مگر آنکه توان برخورد نداشته باشد.

جزایری در ادامه افزود: اینکه ترامپ در مورد برجام می‌گوید «ما نمی‌توانیم به آن پایبند بمانیم»، به خودش مربوط است، لیکن این را بداند که با این بلوف‌ها نخواهد توانست از جمهوری اسلامی ایران امتیازگیری کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران از داشته‌هایش و به خصوص توان دفاعی و موشکی‌اش، پاسداری می‌کند، تأکید کرد: رئیس جمهور آمریکا و امثال او هرگز قادر نیستند در اراده این مردم خللی وارد کنند و آنچه فهم ترامپ از درک آن عاجز مانده، این است که عنصر بازدارندگی جامعه ایران در برابر زیاده‌خواهی‌ها و دیکتاتوری‌های امریکا، پدیده‌ای نیست که با داد و فریاد و بازی‌های کابوئی رئیس جمهور این کشور، میدان مقابله و مبارزه را ترک کند.

جزایری در پایان اظهارداشت: در برابر کشوری که رئیس جمهورش آشکارا و از تریبون سازمان ملل فریاد می‌کشد که «از طریق نظامی سایر کشورها را نابود می‌کند»، راهی جز تقویت بنیه‌های دفاعی نیست و ما در این راه وارد مراحلی شده‌آیم که از آمریکا کاری جز عصبانیت دیوانه کننده و هذیان گویی بر نمی‌آید.

حمید ابوطالبی مسئول سیاسی دفتر ریاست جمهوری در توییتر نوشت:

«کسی که با عوام فریبی و رفتار غیردموکراتیک رئیس جمهور شود، از درک تفاوت میان سخنرانی در سازمان ملل و بازی خشن فوتبال آمریکایی عاجز است».

محمودصادقی نماینده اصلاح طلب مجلس هم معتقد است ترامپ الف بای حقوق را هم نمی داند.

محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس جمهور اصلاحات از زاویه ای دیگر به موضوع نگاه کرده و معتقد است ترامپ هنوز تاجر است.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم در واکنش به سخنان دیروز ترامپ گفته است: دولت آمریکا اگر نگران دسترسی مردم ایران به اینترنت اس چرا سایت ها را مسدود کرده است؟

علاءالدین بروجردی می گوید: عدم تعلیق تحریم ها به معنی نقض فاحش و آشکار  سندی است که ایالات متحده آمریکا در برجام امضا کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد که عدم تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران به ضرر ایالات متحده آمریکا تمام خواهد شد.

چندی پیش دولت ترامپ طرح تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را برای یک دوره 120 روزه دیگر تمدید کرد اما در عین حال، تحریمهای جدیدی را علیه برنامه موشکی ایران وضع کرد.

واکنش حزب ندای ایرانیان

حزب ندای ایرانیان در بیانیه‌ای سخنان نفرت‌پراکنانه و ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: دیروز در مجمع عمومی سازمان ملل، سازمانی که از اساس برای حفظ صلح در جهان و آسایش مردم و ملتها ایجاد شده تا بشریت را از شر جنایتکارانی مانند هیتلر مصون دارد، باردیگر شاهد نفرت پراکنی و یاوه‌گویی دشمنان قسم خورده مُلک و ملت ایران‌زمین بودیم. رئیس‌جمهور کاسب مسلک ایالات متحده و نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، بار دیگر چشم بر واقعیت‌های جهان بستند و بدون آنکه سخنی از غزه بزرگترین زندان جهان و جنایات روهینگیا و یمن به میان آوردند، باردیگر بر طبل توخالی ایران هراسی کوفتند و با نعل وارونه زدن تلاش کردند از ایران تصویری باژگونه عرضه کنند.

حزب ندای ایرانیان در پایان ضمن محکوم کردن سخنان نفرت‌پراکنانه و ضدایرانی که در مجمع عمومی سازمان ملل گفته شد، اعلام کرد: این حزب در دفاع از ایران و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی، تا آخرین نفس پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای خواهد ایستاد و به احدی اجازه نخواهد داد که به ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران اهانت کند.

پاسخ به گستاخی ترامپ

روزنامه صبح نو در سرمقاله امروز  خود نوشت:

اظهارات خشونت بار و دروغ‌های تکراری دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران در اولین نطق سالانه او در مجمع عمومی سازمان ملل، پرده از ماهیت واقعی سران کاخ سفید برداشت و باردیگر به ملت ایران و افکار عمومی جهان نشان داد که رژیم ایالات متحده غیر قابل اعتمادترین و مخوف‌ترین رژیم در دنیاست. در حالی که جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته با فداکاری فرماندهان و جوانان خود و کمک جریان مقاومت موفق به مهار و نابودی جریان خطرناک گروه‌های تکفیری شده که موجودیت و امنیت بسیاری از کشورهای منطقه و جهان را به خطر انداخته است.

رئیس جمهور آمریکا به‌جای محکوم کردن داعش و گروه‌های تروریستی، ایران و جریان مقاومت را به صادرات خشونت و خون‌ریزی و هرج و مرج متهم می‌کند. ترامپ همچنین با حمله به توافق برجام، آن را مایه خجالت ایالات متحده خواند و گفت که اجازه نخواهد داد ایران به برنامه هسته‌ای دست پیدا کند. مضحک‌ترین بخش سخنان ترامپ حمایت او از برخی جریان‌های اپوزیسیون داخلی ایران بود.

در حالی که شهرهای مختلف آمریکا، از زمان روی کار آمدن ترامپ شاهد تظاهرات پیوسته مردم آن کشور برضد ترامپ است، او از تغییر رژیم ایران سخن گفت! حرفی که پیشینیان ترامپ هم مدعی شدند و نتوانستند کاری از پیش ببرند. طبیعی است از این اظهارات رییس جمهور آمریکا، بیش از همه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی استقبال کند و نتانیاهو مدعی شود که در 20 سال ارتباط با سازمان ملل، هیچ سخنرانی‌ای تا این حد شجاعانه نشنیده است!

ملت ایران منتظر است رییس جمهور کشورمان با سخنان قاطع و شجاعانه امروز خود در سازمان ملل، پاسخ محکمی به گستاخی‌های سران کاخ سفید بدهد.

هشتک «دهنت را ببند» جواب مردم ایران به ترامپ

به دنبال سخنان روز سه‌شنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، موج حملات توئیتری ایرانیان با استفاده از هشتگ «ترامپ،دهانت را ببند» (#ShutUpTrump) شروع شد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، ترامپ از ایران بابت مواردی به تندی انتقاد کرد و متعاقب این سخنرانی، کاربران ایرانی توئیت‌هایی را در پاسخ به اظهارات ترامپ علیه ایران منتشر کردند.

برخی از این توئیت‌ها نوعی راستی آزمایی نسبت به اظهارات ضد ایرانی دونالد ترامپ بود.

برخی دیگر نیز ترامپ را به خاطر روابط گرم با عربستان و اتهام‌زنی به ایران به حمایت از تروریست‌ها «ریاکار» نامیدند.

در یکی از این پیام‌های توئیتری با انتقاد از سخنرانی ترامپ آمده است: «تنها ترامپ می‌تواند حدود چهل دقیقه از نابودی یک کشور و تهدید آن و نیز متهم کردن دیگر کشورها در حین سخنرانی صحبت کند و سپس بگوید ما در حال نبرد برای برقراری صلح هستیم.»

در پیام دیگر کاربران توئیتر با هشتک ترامپ، دهانت را ببند، آمده است که شعار مرگ بر آمریکا با توجه به جنایت‌های زیاد ترامپ برایش کم است.

برخی دیگر از کاربران توئیتری نیز عنوان کردند که شنیدن این سخنان از ترامپ دیوانه ناخوشایند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    7 8
    چرا نمی‌خواهیم قبول کنیم برجام هم خورشید نیست
  • US ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    7 9
    حمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس در این باره نوشت: سخنرانی ترامپ آنقدر نفرت انگیز بود که حمایت مردم کشورش را هم به دنبال نخواهد داشت.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    11 7
    مقامات امریکایی به هیچ وجه تربیت سیاسی ندارند باید مقامات آنها خصوصا ترامپ را از لحاظ سیاسی تربیت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس