ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق هسته‌ای ایران را «مایه شرمساری برای آمریکا» خواند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» روز سه‌شنبه برای اولین بار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.  

ترامپ در آغاز سخنرانی خود به دستاوردهای اقتصادی دولتش اشاره کرد. وی گفت ارتش آمریکا به زودی عظیم‌تر از آنچه تا کنون بوده خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه «ما در زمانی آکنده از نویدها و مخاطرات گردهم آمده‌ایم» گفت: «ما می‌توانیم جهان را به سکوهایی جدید ارتقا دهیم یا اجازه دهیم که آنها در دره ناامیدی سقوط کنند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «رژیم‌های سرکش و خودکامه که نمایندگان آن‌ها در این مجمع حضور دارند، تلاش می‌کنند ارزش‌های ما را با خطرناک‌ترین تسلیحات، به چالش بکشند.»

ترامپ گفت: «در آمریکا ما به دنبال تحمیل روش زندگی خودمان به هیچ کس نیستیم، بلکه می‌خواهیم کاری کنیم که [آن روش] برای همگان به عنوان یک الگو بدرخشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که او همانند آنچه بایستی برای سران سایر کشورها روال باشد، به دنبال آن است که کشور خودش را در اولویت قرار دهد.

ترامپ تصریح کرد تا زمانی که در کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا حضور دارد به دنبال پیشبرد منافع کشور خودش خواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که کشورهای دارای حاکمیت مستقل می‌توانند در کنار یکدیگر همزیستی داشته باشند و سرنوشت خودشان را کنترل کنند.

ترامپ گفت: «ما بیش از این نمی‌توانیم اجازه دهیم از ما بهره‌کشی شود یا وارد توافق‌هایی شویم که آمریکا حاصلی از آنها به دست نمی‌آورد.»

وی سپس به مسائل کره شمالی اشاره کرد و با توصیف این کشور به عنوان «رژیمی واپس‌گرا» که احترامی برای حقوق ملت‌های دیگر قائل نیست، گفت که برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور تمام دنیا را تهدید می‌کند.

ترامپ گفت: «ایالات متحده صاحب قدرت و صبری عظیم است، اما اگر مجبور شود از خودش یا متحدانش دفاع کند، ممکن است ما چاره‌ای جز نابودی کره شمالی نداشته باشیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «وقت آن است که کره شمالی درک کند که خلع سلاح‌های هسته‌ای تنها سرنوشت مسئولانه‌ای است که در انتظار آن کشور است.» 

ترامپ همچنین با استفاده از لقب «مرد موشکی» برای کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی گفت: «او وارد مأموریتی برای کشتن خودش شده است.»

وی سپس به تکرار ادعاهای بی‌پایه و اثبات‌نشده درباره ایران پرداخت.

ترامپ گفت: «وقت آن فرا رسیده که ملل دنیا با یک رژیم خطرناک دیگر هم مقابله کنند؛ رژیم دیگری که آشکارا از کشتار جمعی سخن می‌گوید، وعده مرگ آمریکا و نابودی اسرائیل می‌دهد. حکومت ایران، یک دیکتاتوری فاسد را پشت نقابی از دموکراسی دروغین پنهان می‌کند.»

وی در ادامه این ادعاها اضافه کرد: «حکومت ایران، یک کشور ثروتمند و صاحب یک تاریخ و فرهنگ غنی را به یک کشور سرکش و ضعیف از لحاظ اقتصادی تبدیل کرده که صادرات اصلی‌اش خشونت، خونریزی و هرج و مرج است.»

ترامپ مدعی شد: «رنج‌دیده‌ترین قربانیان سران ایران، در واقع مردم خود این کشور هستند. حکومت ایران به جای استفاده از منابعش برای ارتقا زندگی مردم، سودهای نفتی را صرف تأمین مالی حزب‌الله و سایر تروریست‌هایی می‌کند که مسلمانان بی‌گناه را می‌کشند و به همسایگان صلح‌جوی عرب و اسرائیلی‌شان حمله می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «این ثروت که در حقیقت متعلق به مردم ایران است، همچنین برای حمایت از بشار اسد، شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی یمن و تضعیف صلح در سراسر خاورمیانه صرف می‌شود.»

ترامپ گفت: «نمی‌توانیم اجازه بدهیم این حکومت قاتل همزمان با ساخت موشک‌های خطرناک، به این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ادامه دهد.»

وی سپس به موضوع توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) پرداخت و گفت: «و اگر توافقی در انتها پوششی برای ساخت یک برنامه هسته‌ای [برای ایران] فراهم آورد، ما نمی‌توانیم به آن پایبند بمانیم.»

ترامپ گفت: «توافق هسته‌ای ایران یکی از بدترین و یک‌سویه‌ترین توافقاتی است که ایالات متحده تا کنون وارد آن شده است. به کلام صادقانه، این توافق مایه شرمساری برای ایالات متحده است.»

وی اضافه کرد: «وقت آن است که تمام جهان همراه شده و از ایران بخواهند به تعقیب مسیر مرگ و نابودی پایان دهد.»

ترامپ گفت: «وقت آن است که این حکومت، تمامی آمریکایی‌ها و شهروندان سایر کشورهایی که ناعادلانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند. و فراتر از همه اینکه حکومت ایران بایستی حمایت از تروریست‌ها را متوقف کرده و خدمت‌رسانی به مردم کشور خودش و احترام به حق حاکمیت همسایگانش را آغاز کند.» 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 12
  • مهماندار هواپیما DE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    اقای روحانی شما هم جربزه بخرج بده به دنیا بگو که امریکا داعش را بوجود اورده و سران داعش را با هلی کوپتر از معرکه بیرون می برد و مردم یمن را بمباران می کند البته بخاری از این دولت بلند نمی شه
    • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      12 40
      اینها توهمات کاربران رسانه های ایرانی است...اونجا اگه این حرفا رو بگه بهش میخندن
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      36 7
      الانه که میفهمم چرا احمدی نژاد اونطوری تو دهن این روباه صفتان میزد
    • امیر IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      20 24
      اون احمدی نژاد بود که متجاوزان انگلیسی رو شخصا بدرقه میکرد
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    23 49
    من تعجب کردم با اینکه سابقه سیاسی نداره ولی خیلی مسلط صحبت کرد.
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      19 6
      مشاورینش دیکته کردن براش
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    25 24
    انشالله كه فردا كيهان ننويسد جون برجام خيلي براي امريكا خوب بوده است و سر ايران كلاه رفته است ترامپ از افعال معكوس استفاده كرده است تا طرفداران برجام در ايران بتوانند پاسخگوي دلواپسان باشند
    • راه IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      23 7
      حرفهای ترامپ نشون میده که هرگز از برجام سراسر سود خارج نمیشه . ______________________________________________________________ تازه کدخدا باوران احمق رو پیدا کرده ! آب اینجا !! نون اینجا !! کجا بره بعض اینجا ؟ !!
    • محمد IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      19 4
      اتفاقا تیم مذاکره کننده دولت بی خیالان در توافق همه چی رو دادند. الان ترامپ بیشتر از اینها میخواهد بگیره/ مثل برنامه های نظامی و موشک های شهاب و .... اگر دلواپسان به فکر نباشند که بی خیالان را به قول ضرب المثل قدیمی دنیا رو آب ببره بعضی ها رو خواب میبره.
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      13 7
      مرد حسابی خب منو تو که تو ایرانیم؛ چیه برجام به ما رسیده که ترامپ ناراضی باشه حالا یه خارجی ای حرفا رو باور کنه ، نه تو که میبینی هیچی نشده بابا توهم تا کی!!!؟
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      19 3
      یعنی خودتان عقل ندارید که بفهمید آمریکا هر چه می خواست نقدا گرفت و حالا دارد زیر وعده های نسیه اش می زند؟ هر تاجر قالتاقی مانند ترامپ بلد است که چطور حداکثر سود را ببرد اما همزمان خود را متضرر نشان دهد.
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      18 2
      اینکه بگه جنابعالی حامی تروریست هستی، تسلطه؟! گ ا گ و ل!
    • AE ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      3 4
      توی گاگول فهمیدی که از افعال معكوس استفاده كرده پس کرده
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      22 4
      خاک بر سرت که میبنی دارن برای تاراج ناموست آماده میشن اما این وسط داری دنبال کیهان میگری. ای خاک بر سرت
  • محمد IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    31 4
    علی برکت الله
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    35 12
    تو مایه ی شرمساری دنیا هستی.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    57 12
    توهین های ترامپ نوش جان حسن روحانی و ظریف و لاریجانی
    • جواد IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      10 15
      واقعا توایرانی هستی نیستی برو گمشو از ایران بیرون
    • علی IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      12 2
      افرین. از ماست که بر ماست
  • محمد IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    40 8
    پیری زرد فاسد امریکای بی مقدار ترسو لعنت ونابودی برای امریکا واسراییل ارتشو بزرگ کن بیان خلیج فارس دستگیر بشن بیفتن گریه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    33 7
    عجب پرروئیه این ترامپ این شماهستید که جنگ و وحشت صادر میکنید به کل دنیا دفاع از کشورها حقِّ مردمِ هر کشوریست
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    27 8
    ان شاء الله هر چه زودتر جنگ شروع شود. اما ظاهرا ترامپ تاجر پیشه تنها به این نکته فکر می کند که حالا که هر چه امتیاز خواسته نقدا از ایران گرفته می تواند راحت زیر برجام بزند و همان وعده های نسیه اوباما را هم عمل نکند.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      4 7
      وای چرا؟
    • علی۲ IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      9 13
      چه ارزویی میکنی اخوی؟ ارزوی جنگ داری برو سوریه بسم الله.
  • امیرحسین IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    39 14
    من بعنوان کسی که شب تصویب برجام پریدم بیرون و زدم رقصیدم الان مثل سگ پشیمونم این برجام هیچی نداشت نه ماشین ارزون شد نه دلار .
    • جواد IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      5 19
      ماشین ارزون نشد عجب کوری هستی تو
    • AE ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      2 1
      خ
  • GB ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    12 20
    دوددورودرود تراختور
    • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      5 5
      تو کلا مشکل داری ... همه جا هم نظر میدی.
  • رضا IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    44 7
    ماشالله اقتدار شیخ حسن ترامپ امروز شستمون په کرد دولتمردای مام مثل سیب زمینی خدایی اینقدر ذلیل نشده بودیم تا حالا تبریک به اصلاح طلبان ماشالله خدا قوت نازنین پهلوانان
    • حسین IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      24 3
      یه آدم شجاعی مثل دکترمحمود لازم داره تا جواب ترامپو ذوب کنه و بریزه تو حلقش توی سازمان ملل و رسواش کنه . از اینا بعیده کدخدا رو ناراحت کنن
  • عبداله IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    16 13
    سلام _نظرهای مردم را نخور مشرق به رسالت خودت عمل کن مطئنا افرادی اظهار نظر کردن ولی شما ترجیح می دهی نظراتشون را نگذاری......
  • علی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    7 40
    ولی برخی فرصت طلبان داخلی که ذوق طنز خوبی دارند فکر می کنند که برجام درخت گلابی است!!!! دائم طعنه می زنند که گلابیها رسیده!!!! و مشرق هم طبال آنهاست.
    • محمد IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      15 2
      ببین امثال شما کدخداپرست ها بهتره سکوت کنید دهن امثال تورو باید خورد کرد اگه جلو روم میگفتی همین مزخرفات یه مشت تو اون دهنت میزدم که قشنگ بسته شه بی مغزهای وطن فروش از اربابت اوردنگی خوردی عقدش سر ما خالی میکنی بدبخت مشرق سانسور نکن
    • AE ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      6 2
      خود روحانی گفته سیب و گلابیه میخوای ما نگیم
  • حسن IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    30 6
    حالا خود مردم امریکا ترامپ را قبول ندارند چند ده روانپزشک مشهور امریکائی از وضعیت روانی او ابراز نگرانی کرده بودند . حالا خودی نشان میدهد و گزافه گوئی میکند و ایران را تحریک به خروج از برجام میکند . باید خونسرد منتظر موضع گیری رهبری شد . ترامپ دچار توهم بوده و فکر میکند رهبر دنیا است . از یک قمارباز و کازینو دار و بساز بفروش انتظاری بیش از نیست .
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      5 1
      اتفاقا دیوونه که نیست هیچ وظیفه شناس هم هست بابا رییس جمهور یه مملکتیه که دشمن خونی ماست و داره به دشمنی کردنش میرسه فقط موضوع اینه که صادق و روراسته و مثل اوباما باهوش و مودب نیست کاش همین دو صفت خوب ترامپ یعنی وظیفه شناسی و صداقت در وجود حاج حسن هم بود و امروز با جرات و جسارت جواب این گردن کلفت و میداد حالا گذشته از همه این حرفا نماینده ایران و تو سازمان ملل بگو که پا نشده بره و نشسته این توهین ها رو گوش کرده و آخ هم نگفته بابا سیب زمینی هم بعضی وقتا رگ غیرتش ورم میکنه ولی شما اصلاح طلبا نه
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      5 1
      اتفاقا دیوونه که نیست هیچ وظیفه شناس هم هست بابا رییس جمهور یه مملکتیه که دشمن خونی ماست و داره به دشمنی کردنش میرسه فقط موضوع اینه که صادق و روراسته و مثل اوباما باهوش و مودب نیست کاش همین دو صفت خوب ترامپ یعنی وظیفه شناسی و صداقت در وجود حاج حسن هم بود و امروز با جرات و جسارت جواب این گردن کلفت و میداد حالا گذشته از همه این حرفا نماینده ایران و تو سازمان ملل بگو که پا نشده بره و نشسته این توهین ها رو گوش کرده و آخ هم نگفته بابا سیب زمینی هم بعضی وقتا رگ غیرتش ورم میکنه ولی شما اصلاح طلبا نه
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      11 1
      اتفاقا دیوونه که نیست هیچ وظیفه شناس هم هست بابا رییس جمهور یه مملکتیه که دشمن خونی ماست و داره به دشمنی کردنش میرسه فقط موضوع اینه که صادق و روراسته و مثل اوباما باهوش و مودب نیست کاش همین دو صفت خوب ترامپ یعنی وظیفه شناسی و صداقت در وجود حاج حسن هم بود و امروز با جرات و جسارت جواب این گردن کلفت و میداد حالا گذشته از همه این حرفا نماینده ایران و تو سازمان ملل بگو که پا نشده بره و نشسته این توهین ها رو گوش کرده و آخ هم نگفته بابا سیب زمینی هم بعضی وقتا رگ غیرتش ورم میکنه ولی شما اصلاح طلبا نه
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    35 7
    رژیم آمریکا و حمایت آن ازداعش و خشونت مایه ننگ بشریت است.
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    28 8
    مرگ بر آمریکا
  • ناشناس IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    27 6
    هاهاها عجب دلقكي هست اين مردك بي شعور! ديگه كل دنيا فهميدند اوباماي سياه بنيانگذار داعش بود.
  • جهان IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    46 9
    کجاست احمدی نژاد جواب این حیوان انسان نمای احمق دلقک را بدهد . ترامپ نادان باید بداند بکوری چشمانش هم به حزب الله وهم به کشورهای که با اسرائیل و آمریکا مبارزه میکنند کمک خواهیم کرد .وباید اسرائیل جنایتکار از صفحه روزگار محوشود .کره شمالی اگر میخواهد داغ در دل سران جنایتکار کذاب آمریکا بگذارد باید اسرائیل را نابودکند
    • جواد IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      3 10
      احمدی نژاد شما بدرد این آقا نمی خوره باید زبان سیاست رو با سیاست جواب داد
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    19 25
    فقط مگر ترامپ ما را از دست مشرق نجات بده
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      8 7
      بزور کسی دعوتت نکرده بیای اینجا لودگی کنی تو برو با همون هم پالگیات کامنت بزار و دلخوش باشین به گلابی ورقص وپایکوبی برجام نافرجام
    • محمد IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      9 5
      دم تکون بده آشغال
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    29 6
    برجامیان ورشکسته اگر اندکی غیرت و تعصب و منطق داشتند تا حالا میمردند از شرم .
    • جواد IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      4 12
      شما و امثال شما باید شرم کنید این قرارداد بهترین قرارداد است چشماتو باز کن ببین
  • مسعود IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    31 6
    واکنش شدید امریکا درد قبل از زایمان خاورمیانه جدیدی هست که ترسیم نقشه های اون این بار نه در واشنگتن بلکه در ایران طرح ریزی شده
  • مسعود IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    36 9
    به نظر من الان زمان یک رزمایش تمام عیاره و ازمایشات موشکیه این سگ زرد الت دست اسراییل گفته ایران فقط از قدرت نظامی ما هراس داره
    • حسین IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      79 2
      قدرت نظامیشو تو رُخ سربازای بزدل و شلوار خراب کردشون دیدیم . بیان جلو نشون بدیم ایرانیا همیشه لبخند نمیزنن یعنی چی.
  • محمد IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    12 7
    خدايي فيلمه ..........
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    5 5
    ترامپ و نتانیاهو اراجیفی بافتند که هیچ عقل سلیمی انها را باور نمی کند.
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      14 0
      فعلا که کل سازمان ملل باور کرده
  • US ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    2 7
    در آمریکا ما به دنبال تحمیل روش زندگی خودمان به هیچ کس نیستیم، بلکه می‌خواهیم کاری کنیم که [آن روش] برای همگان به عنوان یک الگو بدرخشد.»
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      3 2
      آمریکایی ها دیکتاتوری مدرن رو پیش گرفتن. دیکتاتوری مدرن به جای اعمال زور فیزیکی، از طریق رسانه ذهن مخاطب رو کنترل میکنه و صبح تا شب به صورت تک صدا به تبلیغ سبک زندگی آمریکایی میپردازه. این معنای این جمله است " بلکه میخواهیم کاری کنیم که آن روش برای همگان به عنوان یک الگو بدرخشد"
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    1 3
    درد زایمان
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    11 1
    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ ۚ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ای پیغمبر! با کافران و منافقان جهاد و پیکار کن (تا ایشان را از کفر و نفاق برگردانی) و بر آنان سخت بگیر و (با ایشان خشن باش. این مجازات کنونی ایشان است و در آخرت) جایگاهشان دوزخ است و چه بد سرنوشت و چه زشت جایگاهی است! سوره توبه آیه 73
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    7 1
    يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ ۚ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ای پیغمبر! با کافران و منافقان جهاد و پیکار کن (تا ایشان را از کفر و نفاق برگردانی) و بر آنان سخت بگیر و (با ایشان خشن باش. این مجازات کنونی ایشان است و در آخرت) جایگاهشان دوزخ است و چه بد سرنوشت و چه زشت جایگاهی است! سوره توبه آیه 73
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    7 2
    ترامپ حرفهایی هم راجع به پولهای مردم ایران زد آنها را هم منتشر کنید
  • NL ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    8 4
    جناب ترامپ الان دیگه موقع بوش نیست. با دم شیر بازی نکن که ...
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    5 4
    واقعا یکی نبود جواب مزخرفات این دیوانه زنجیری را بده ؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 4
    چرا ما که می تونیم اسرائیل رو خاکستر کنیم و ناوهای آمریکایی ساقط کنیم چرا این کار رو نمی کنیم؟
    • حسین IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
      0 0
      حالت خوبه اخوی؟
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    10 3
    ترامپ مست لا یعقل ضرضر اضافه زیاد می کنه. البته خدا کنه در همون حالت مستی از برجام خارج بشه مثل پادشاه قاجار ایران که بعد از کشتن میرزا تقی خان (امیرکبیر) فهمید چه غلط بزرگی کرد.
  • دلمرده IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    0 0
    امریکا می خواد ایرانو خلع سلاح کنه به این امید اومدن سر میز مذاکره
  • سورنا IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    0 0
    همسایگان صلح جوی عرب و اسرائیل!!! از کی تا حالا اسرائیل پست فطرت خونخوار و عرب یمنی کش شده صلح طلب! این دیگه کیه بابا وقاحت هم حدی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس