نصیربیگی

امیر نصیربیگی از تغغیر نام انجمن تئاتر بنیاد روایت به گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح خبر داد.

به گزارش مشرق - نشست خبری امیر نصیربیگی مدیر گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح صبح امروز، 29 شهریور در این بنیاد برگزار شد. امیر نصیربیگی مدیر گروه نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح از تغییر نام این انجمن خبر داد و گفت: براساس تغییراتی که در مدیریت بنیاد اتفاق افتاد و تغییرات منسجم و سلسله‌واری که باعث هم‌افزایی در مقام اجرا می‌شود، انجمن تئاتر بنیاد روایت فتح به نام گروه نمایشی روایت فتح تغییر نام پیدا کرد.

وی افزود: ترویج و اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی، تفکر مقاومت در سطح ملی و بین‌المللی نخستین هدف این گروه است و شرایط و زمینه‌سازی برای دوستان هنرمند علاقه‌مند به حوزه‌های تئاتر انقلاب دفاع مقدس و مقاومت را فراهم می‌کند تا دوستان به بالندگی برسند. سومین ویژگی‌های این گروه در حوزه تئاتر مقاومت طرح موضوع و تبیین تئاتر مقاومت است و برای این کار چند نمونه نمایش به عنوان الگو تولید می‌کنیم تا تئاتر مقاومت بیشتر تبیین شود. نصیربیگی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف دو محور را به عنوان کیفیت‌بخشی به گروه نمایشی انجام می‌دهیم؛ محور نخست تولید در تمام بخش‌های گروه نمایشی و بخش‌های مکتوب است تا این گروه به عنوان قرارگاه نمایشی و فعالان علاقه‌مند به این حوزه باشیم؛ دوم برگزاری اجرای نمایش‌های بین‌المللی تئاتر مقاومت است. 

وی با بیان اینکه عرصه فضای مجازی نیز این روزها اهمیت و تأثیرگذاری بسیاری دارد، گفت: در این راستا اولین اقدام گروه هنرهای نمایشی روایت فتح رونمایی از سایت این گروه نمایشی است، تا اتفاقات گوناگون نمایشی در این گروه بارگذاری شود و همچنین اطلاع‌رسانی جامعی از اقدامات گروه نمایشی در این سایت صورت می‌پذیرد. خوشبختانه سایت ما به آدرس تئاتر روایت بارگذاری شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. مدیر گروه هنرهای نمایشی روایت فتح با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اخیر این گروه همزمان با ایام سوگواری سید سالار شهیدان برگزاری سوگواره نمایشی «رکعت به رکعت عاشقی‌» به کارگردانی سیاوش طهمورث است که از شب اول ماه محرم هر شب در ساعت 20:30 در مکان ثابت بنیاد روایت فتح در میدان فردوسی اجرا می‌شود.

وی افزود: دو نمایشنامه آخر و ماه هفتم توسط گروه هنرهای نمایشی روایت فتح در حال اجراست که تا پایان هفته دفاع مقدس با موضوع دفاع مقدس اجرا می‌شود و 200 گروه نمایشی در نقاط مختلف کشور در حال اجرای نمایش هستند که در تهران نمایش «سر سردار» که نمایش تطبیقی تعزیه و نمایش است و در آن نمایش به شهید حججی نیز اشاره دارد برگزار می شود. نصیربیگی افزود: گروه‌های دیگر نمایش‌های خیابانی نیز در تهران و مکان‌های مختلف اجرا خواهد شد و یک کار فرمی و ترکیبی به نام نمایش مأمن آماده اجراست اما با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس امسال با ایام محرم تقارن دارد در 15 مهر ماه در بوستان یاس فاطمی برگزار می‌شود. این کار توسط کارگروه جهادی هنری آماده اجراست. 

وی با بیان اینکه برنامه بعدی هفته دفاع مقدس فراخوان بین‌المللی تئاتر دفاع مقدس است، گفت: این فراخوان در نیمه دوم مهر ماه برگزار خواهد شد و جشنواره تئاتر مقاومت طبق پیش‌بینی انجام شده در نیمه اول آذر ماه سال 97 برگزار خواهد شد و سعی می‌کنیم جشنواره تئاتر مقاومت مورد استقبال مردمی قرار بگیرد و بخش بین‌المللی تئاتر مقاومت نیز با مشارکت کشورهای مختلف برگزار خواهد شد. نصیربیگی، گفت: ما سعی کردیم در جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت صرفاً با دعوت از چند کشور همجوار اکتفا نشود و از کشورهای تئاتر مقاومت که در آن جاری است دعوت داریم و تولید سوژه و تدوین مجموعه داستان دراماتیک با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از دیگر اقدامات امور نمایشی گروه‌های هنرهای نمایشی روایت فتح است.

مدیر گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح افزود: یک گروه حرفه‌ای با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در حال شناسایی داستان‌های دراماتیک است تا این داستان‌ها را تبدیل به نمایشنامه کند و هنرمندانی که علاقمندند این نمایشنامه‌ها را اجرا کنند با زاویه دید خود به اجرای نمایشنامه بپردازند.

مدیر گروه هنرهای نمایشی روایت فتح با بیان اینکه مدیریت خوبی در حوزه تئاتر اتفاق نمی‌افتد، گفت: ما سعی می‌کنیم نگاه دینی ملی را برای تسریع در تئاتر ترویج کنیم تا بتوانیم تولید تئاتر را در ایران بومی‌سازی کنیم و تئاتر را به یک هنر کمال‌ساز ارتقا دهیم و نه صرفاً تئاتر به عنوان یک هنر غربی در کنار سایر کارهای هنری در کشور به فعالیت می‌پردازد. وی با بیان اینکه یکسری چالش‌های هنرهای نمایشی وجود دارد که این گروه برای حل این چالش‌ها راهکارهایی را در نظر گرفته است و از مجموعه 13 آبان یک مجموعه اختصاصی که مشرف به خیابان طالقانی است مشخص شده است تا تماشاخانه سرو را در آن احداث کنیم و 20 مهر ماه تماشاخانه سرو به صورت رسمی افتتاح می‌شود و چندین اجرا در آن برگزار می‌شود.

نصیربیگی افزود: اگر تعهدات مالی داشته باشیم امسال سر موعد مقرر انجام خواهیم داد و سعی می‌کنیم عقب‌مانده‌ای نسبت به هیچ کاری نداشته باشیم، امیدواریم از تغییر مدیران بنیاد، شورای سیاست‌گذاری را در خود گروه‌های نمایشی احداث کنیم. نگاه را بر این گذاشتیم که نگاه حرفه‌ای و حمایتی داشته باشیم و مدیران ارشد در حوزه تخصصی ما دخالتی نداشته باشند. مدیر گروه هنرهای نمایشی روایت فتح در مورد تغییر نام انجمن هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح، گفت: انجمن یک ساختار حقوقی دارد که باید انتخابات برگزار شود و با توجه به اینکه اگر یک گروه تغییر پیدا کرد قرار است این گروه به محل تولید تبدیل شود که دست و پاگیری انجمن را نداشته باشد. 

وی افزود: در مورد نظرات گوناگون مدیران در مورد نمایش‌نامه‌ها ما قلمرویی به نام قانون، شرع و ولایت فقیه داریم که مشخص شده است و اگر کاری رد یا قبول شود با توجیه منطقی و استدلالی انجام می‌شود. نصیربیگی سپس در مورد بودجه جشنواره، گفت: بودجه جشنواره بستگی به تولیدات این گروه دارد اگر تولیدات آماده شود بودجه مصوب را می‌گیریم البته در این مقطع نمی‌توانیم در مورد مقدار آن صحبتی کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس