آنگلا مرکل نمایه

نتایج جدیدترین نظر سنجی‌ها از کاهش محبوبیت احزاب بزرگ از جمله اتحاد احزاب متحد مسیحی مرکل در آستانه انتخابات پارلمانی آلمان خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت"، بر اساس جدیدترین نظر سنجی موسسه "فورسا"، محبوبیت احزاب متحد مسیحی آلمان در آستانه انتخابات پارلمانی در این کشور کاهش پیدا کرده و به پایین ترین میزان خود از ماه آوریل رسیده است.


این نظر سنجی که به سفارش هفته نام "اشترن" و "آر تی ال" آلمان انجام شده است نشان می دهد که محبوبیت احزاب متحد مسیحی نسبت به هفته گذشته یک درصد کاهش داشته و با 36 درصد به پایین ترین میزان خود از ماه آوریل رسیده است.

حزب سوسیال دموکرات نیز با کسب 23 درصد آراء همچنان 13 درصد عقب تر از اتحادیه احزاب متحد مسیحی قرار دارد. حزب لیبرال دموکرات هم با یک درصد افزایش محبوبیت 9 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. حزب چپ آلمان در این نظر سنجی با کسب 10 درصد آراء همچنان سومین حزب قدرتمند در این کشور باقی مانده و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان و سبزها هم هر کدام بدون تغییر هشت و نه درصد آراء شهروندان در این نظر سنجی را بدست آوردند.

به این ترتیب در انتخابات پارلمانی آینده آلمان در کنار تشکیل یک ائتلاف بزرگ (اتحاد احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات) ائتلافی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی، لیبرال دموکرات و سبزها نیز امکان پذیر است.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که در صورت انتخاب مستقیم صدر اعظم آلمان از طرف شهروندان 48 درصد شهروندان به آنگلا مرکل از حزب دموکرات مسیحی و 22 درصد نیز به مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات رای می دهند. 30 درصد نیز هیچ یک از این دو نامزد صدر اعظمی را انتخاب نمی کردند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که 36 درصد شهروندان به احزاب متحد مسیحی برای مقابله با مشکلات اعتماد دارند، 9 درصد نیز به صلاحیت سیاسی حزب سوسیال دموکرات اعتماد داشته و 10 درصد نیز درباره احزاب دیگر چنین اظهار نظری دارند. 45 درصد از شهروندان نیز بر این باورند که هیچ حزبی شایستگی حل مسائل در کشورشان را ندارد.

موسسه فورسا این نظر سنجی را در فاصله زمانی بین 11 تا 15 سپتامبر از بین 2501 واجد شرایط رای دادن در آلمان انجام داده است.

همچنین نتایج یک نظر سنجی موسسه اینسا که به سفارش نشریه بیلد انجام شده در آستانه انتخابات پارلمانی نشان می دهد که میزان رضایتمندی از احزاب بزرگ در آلمان کاهش پیدا کرده است.

بر این اساس احزاب متحد مسیحی با کاهش نیم درصدی 36 درصد آراء شهروندان و حزب سوسیال دموکرات نیم با کاهش 1.5 درصد نسبت به هفته گذشته 22 درصد آراء شهروندان را بدست آورد.

نتایج این نظر سنجی نشان داد که چپ ها با نیم درصد افزایش 11 درصد، سبزها با یک درصد صعود 7 درصد و حزب لیبرال دموکرات و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم هر کدام به ترتیب 9 و 11 درصد آراء شهروندان را بدست آوردند.

نتیجه این نظر سنجی نشان می دهد که ائتلاف بزرگ جمعا 58 درصد آراء را کسب کرده که بیش از 9 درصد کم تر از سال 2013 (67.2 درصد) است.

موسسه اینسا این نظر سنجی را در فاصله زمانی بین 15 تا 18 سپتامبر از بین 2042 شهروند واجد شرایط رای دادن انجام داده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس