کد خبر 776561
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
رضا سراج

اظهارات سخیف ترامپ درباره ایران که به شدت نیز مورد توجه نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت؛ اجرایی شدن راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران است.

به گزارش مشرق، رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: اظهارات سخیف ترامپ درباره ایران که به شدت نیز مورد توجه نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت؛ اجرایی شدن راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران است.

راهبرد دولت ترامپ، دست بالا گرفتن در قبال ایران برای اعمال سخت گیری و آغاز مذاکره مجدد درباره برجام است. در این ارتباط، تمدید تعلیق 120 روزه تحریم‌ها و بالا نگاه داشتن ریسک سرمایه‌ گذاری در ایران، تصویب و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، اعلام عدم پای‌بندی ایران به برجام از ارکان این راهبرد است. در این شرایط سکوت و بی‌عملی در مقابل آمریکا، دلخوش بودن به برجام اروپایی و احیانا مذاکره مجدد، خطاهای استراتژیکی است که از یک سو جدول مورد نظر دولت ترامپ را کامل می‌کند و از سوی دیگر کشور را با تحریم‌های جدید، امنیت‌زدایی و بی‌ثباتی مواجه می‌سازد.

شرایط مذکور می‌طلبد که ایران هم در مقابل آمریکا و لفاظی‌های سخیف ترامپ، دست بالا را بگیرد. راهبرد دست برتر و پیشدستانه ایران در مقابل ایالات متحده باید حفظ برجام در برابر رفع تحریم‌ها و اجرای تمام تعهدات باشد. اکنون با اظهارات ترامپ و اجرایی شدن راهبرد دولت وی در قبال برجام، نوبت آقای روحانی است که با موضع بالا از عزت ملی، منافع ملی و امنیت ملی ایران دفاع نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس