امیدرضا روانخواه

هافبک پیشین استقلال و همبازی سابق علیرضا منصوریان می‌گوید: هر مربی دیگری جای منصوریان بود نیم فصل سال گذشته از استقلال برکنار می‌شد.

به گزارش مشرق، با شکست استقلال مقابل پارس جم شرایط این تیم اصلا خوب نیست و البته اتفاقاتی در باشگاه استقلال رخ می‌دهد که باعث تعجب کارشناسان و اهالی فوتبال شده است. اتفاقی مثل اخراج دو بازیکن و کنار گذاشتن یک مربی و چند نفر دیگر از اعضای کادر فنی. در این بین همه سعی دارند به نوعی اتفاقات را تحلیل کرده تا بلکه این تحلیل‌ها تلنگری برای مدیران باشگاه استقلال باشد.

امیدرضا روانخواه ضمن انتقاد شدید از مدیران باشگاه و همچنین کادر فنی تیم فوتبال استقلال با صراحت لهجه خاص با هواداران در مورد شرایط تیم استقلال صحبت کرد.

گزیده‌ای از صحبت‌های روانخواه را در زیر بخوانید:

*منصوریان یادش رفته امسال دومین سال حضورش در استقلال است

*استقلال با این همه مهره در خلق موقعیت عاجز است

*آیا مدیران استقلال چیزی از مدیریت در ورزش می‌دانند؟

*کدام تیم در دنیا به خاطر ناکامی بازیکن اخراج می‌کند؟

*منصوریان برای ماندن بازیکن اخراج می‌کند و وجهه مربیان را زیر سوال برده است

*مگر رحمتی اسطوره و بازو و جباری پرستیژ استقلال نبود؟

*شاید منتظری، حیدری و .. قربانیان بعدی باشند

*هر مربی جای منصوریان بود پارسال برکنار می‌شد حتی قلعه‌نویی

*اگر دنیزلی سرمربی استقلال بود هیات مدیره اخراج بازیکن را قبول می‌کرد؟

*چه کسی شرایط حجازی و منصوریان را شبیه هم می‌داند؟

* هواداران سال گذشته نتایج تیم را تحمل کردند

وی در بخش اول صحبت‌های خود گفت: اگر از نظر فنی صحبت کنیم شاید علیرضا منصوریان توقع داشت هواداران کمی صبور باشند ولی اصلا به این موضوع فکر نمی‌کند که امسال سال دومی است که او در استقلال حضور دارد. شاید سال گذشته مردم بازی‌های نه چندان خوب استقلال را بلکه نتیجه‌گیری این تیم را تحمل کردند ولی طبعا طاقت هوادار تیم استقلال با توجه به نتیجه‌گیری رقیب بالا می‌رود. از سوی دیگر یک مربی بر اساس نیاز خرید می‌کند و انصافا باشگاه تمام بازیکنانی که منصوریان خواست را برای وی به خدمت گرفت.

*استقلال 2 سال است در خلق موقعیت عاجز است

در هفته اول استقلال به نفت آبادان بازی را واگذار کرد و سرمربی استقلال عنوان کرد سه بازیکن تیمش را در اختیار نداشته که همان زمان همه کارشناسان و خودم گفتیم که زشت است به خاطر یکی دو بازیکن 17 ساله استقلال نتواند در یک مسابقه نتیجه بگیرد. در هفته دوم انصافا استقلال عملکرد خوبی داشت و حتی در آنالیز برنامه نود هم مشخص شد این تیم فوتبال خوبی به نمایش گذاشته ولی باز هم نتیجه نگرفت. در همه جای دنیا بر اساس برد و باخت سرمربی را عوض نمی‌کنند و کمیته فنی یک باشگاه عملکرد یک تیم و ایجاد موقعیت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و آنجا مشخص می‌شود که یک تیم چگونه خلق موقعیت کرده و آیا در آینده می‌توان به این تیم امیدوار بود یا خیر. آنجاست که تصمیم می‌گیرند سرمربی را ابقا کنند یا برکنار اما انصافا در دو فصلی که علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بوده در خلق موقعیت و ایجاد موقعیت عاجز شده و شاید روی ضربات ایستگاهی و بعضا روی اشتباهات رقبا موقعیت ایجاد کرده است. به نظر شما آیا برای تیمی مثل استقلال بد نیست که در 6هفته فقط 4 امتیاز گرفته و یک گل زده باشد. اکثر تیم‌ها حداقل 5-6 گل در این هفته‌ها به ثمر رساندند و حدود 20 موقعیت گل ایجاد کردند. اما استقلال با این همه مهره نتوانسته چنین کاری انجام دهد. 

*مدیرانی که استقلال را به این روز انداخته‌اند نمی‌توانند تصمیم درست بگیرند

 هافبک سابق استقلال ضمن انتقاد از اتفاقات رخ داده برای دو بازیکن این تیم، گفت: جدا از مسائل فنی اتفاقات عجیب و قریبی مثل مسئله دیروز را شاهد هستیم که هر کارشناسی این موضوعات را می‌بیند از خودش سؤال می‌کند آیا این تیم مدیریتی اصلا چیزی از مسائل فوتبالی و ورزش می‌داند یا خیر؟  وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد عاقلانه‌ترین کار این است که کمیته فنی جلسه تشکیل دهد و در مورد دلایل نتیجه نگرفتن تیم، تصمیم بگیرد. اما نه تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه شاهد تصمیمات خلق الساعه هستیم.از آن طرف وقتی این چیزها را می‌بینیم به عنوان یک هوادار یا پیشکسوت با خود فکر می‌کنیم چه کسی می‌خواهد تصمیم نجاتبخش بگیرد. این مدیران همان‌هایی هستند که استقلال را به این روز انداختند و ایا به نظر شما این نفرات می‌توانند تصمیمی بگیرند که تیم نجات پیدا کند. در همه جای دنیا باشگاه‌ها یک مدیر ورزشی دارند که با بازیکنان سابق و مدیران ارتباط برقرار می‌کنند و از آنها نظر می‌گیرند. مثل منچسترسیتی که شخصی مثل چیکی بگریستین را انتخاب می‌کند و به واسطه حضور وی نفراتی مثل گواردیولا را به آنجا می‌برد و از تجربیات وی استفاده می‌کند ولی در اینجا مدیران ما بیشتر باشگاه را دچار چالش می‌کند. 

*منصوریان نه عذرخواهی می‌کند و نه استعفا می‌دهد

روانخواه در ادامه گفت‌وگو تاکید کرد: اتفاق عجیب‌تر اینجاست که علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی برای ماندن در این تیم کارهایی انجام می‌دهد که وجهه یک سرمربی را زیر سؤال برده است. اولا اینکه او بعد از این نتایج هیچ عذرخواهی نمی‌کند و هوادار استقلال انتظار دارد حداقل منصوریان یک استعفای خشک و خالی بدهد و شاید اصلا این استعفا مورد قبول هیأت مدیره قرار نگرفت اما او این کار را انجام نمی‌دهد. متاسفانه شاهد هستیم که سرمربی تیم استقلال به همراه هیأت مدیره تصمیمات عجیبی می‌گیرند که خودشان را نجات دهند. این همه فوتبال خارجی از تلویزیون پخش می‌شود و مردم دیگر در جریان ریزترین مسائل در صفحات مجازی هستند. شما کجا دیده‌اید به خاطر نتیجه نگرفتن یک تیم بازیکن را اخراج کنند. من نه طرفدار مهدی رحمتی هستم و نه حامی مجتبی جباری. اما مگر همین رحمتی سال گذشته ناجی استقلال نبود و مگر این همه لقب اسطوره و سمبل به او نداده‌اند. آیا باید با یک اسطوره که مثلا 10 سال در این تیم بازی کرده، اینگونه برخورد کرد؟ یا مگر خود منصوریان نگفت جباری پرستیژ استقلال است؟ چرا با این بازیکن که روی سکوها محبوب هم هست به این شکل رفتار می‌کنند؟ پاسخ این سؤالات فقط این است که افتخاری و منصوریان به فکر صندلی خودشان هستند. همه جای دنیا سرمربی تیم اهداف یک باشگاه را تعیین می‌کند و کار را پیش می‌برد. سؤال من این است اگر مثلا دنیزلی سرمربی استقلال بود هیأت مدیره رحمتی و جباری را می‌توانست کنار بگذارد؟ اینها اتفاقاتی است که برای هوادار دردآور است و شما مطمئن باشید همین حالا هم برای تغییرات دیر است و 2 سال زمان می‌برد تا این استقلال درست شود.

*بازیکنان دیگر روی سرمربی و مدیران حساب نمی‌کنند

وی افزود: من از این اتفاقات متاسفم و شاید تا پیش از این می‌شد انتقادات را به مسائل فنی ربط داد اما از حالا به بعد مشکل استقلال دیگر فنی نیست. منصوریان با چنین تصمیمی وجهه خودش را پیش بازیکنان دیگر از دست داد و بازیکنان تیم می‌گویند اگر استقلال نتیجه نگیرد قربانیان بعدی حیدری، منتظری، اسماعیلی و شاید خودشان باشند! بازیکنان با این تصمیم دیگر نه روی باشگاه حساب می‌کنند و نه روی سرمربی. 

*هر مربی جای منصوریان بود برکنار می‌شد حتی قلعه‌نویی

هافبک سابق استقلال که در زمان سرمربیگری ناصر حجازی به این تیم آمده بود در خصوص مقایسه‌هایی که با این استقلال و تیم زمان حجازی می‌شود و همچنین اتفاقات برای منصوریان را درست مثل حجازی می‌دانند،؛ گفت: چه کسی این حرف را زده است؟ این قیاس اصلا درست نیست. استقلال آن زمان فقط 3 یا 4 لیدر داشت و حجازی اصلا اجازه نمی‌داد لیدرها به بازیکن نزدیک شوند. او می‌گفت لیدر جایش روی سکو است نه داخل زمین. ولی متاسفانه امروز لیدرها چه خوب و چه بد تعدادشان نزدیک به 40 نفر شده است. مرحوم حجازی آن زمان به محض حضور در استقلال 11 نفر را تغییر داد و نسل این تیم را عوض کرد که نفراتی مثل جباری، منتظری، منیعی، برهانی،‌کوشکی،بیاتی‌نیا و خود من به تیم اضافه شدیم. همان تیم آخر فصل قهرمان جام حذفی شد و سال‌های بعد جام‌های دیگر گرفت. همه این نفرات بعدها بازیکنان بزرگی شدند و مرحوم حجازی با آن شرایط در هفته سوم هو شد و 2 هفته بعد رفت ولی منصوریان دو سال در استقلال فرصت داشته که هیچ مربی در تاریخ چنین فرصتی در اختیار نداشت. شما شک نکنید هر مربی جای منصوریان بود در نیم‌فصل اول سال قبل برکنار می‌شد. حتی امیر قلعه‌نویی. منصوریان دیگر نمی‌تواند از مردم و هیأت مدیره گله داشته باشد و به نظر من باید به او گفت آقای منصوریان مردم می‌فهمند برای بقای خودت، رحمتی و جباری را اخراج می‌کنی و اینها پاک کردن صورت مسئله است. مگر جباری و رحمتی مقابل پارس جم بازی کردند؟ همه این موضوعات را می‌فهمند و استقلال شبیه تیمی شده که انگار برای شخص خاص و ارث پدری یک عده است. امیر قلعه‌نویی از استقلال رفت در تیم دیگر کار کرد و برگشت. مرفاوی همینطور و مظلومی هم همینطور ولی آقای منصوریان کاری نکن که مردم بگویند دیگر برنگردی. به نظر من استقلال از بالا تا پایین نیاز به انقلاب اساسی دارد و حاضرم قسم بخورم که کم اثرترین مقصران در نتیجه‌گیری استقلال و اتفاقاتش بازیکنان این تیم هستند.

*رحمتی و جباری با سکوت به استقلال خیانت نکنند

روانخواه در پایان گفت‌وگو تاکید کرد: من مطمئنم اگر پورحیدری و حجازی بودند حرف‌های بهتری می‌زدند ولی حالا که آنها نیستند احساس می‌کنم یک عده سرشان را زیر برف کرده‌اند. مطمئن باشید جباری و رحمتی یک روز در مورد این اتفاقات حرف خواهند زد و من ممطئنم آنها مردم را روشن می‌کنند و فقط امیدوارم این دو نفر محافظه‌کار نباشند و به خاطر برگشت به تیم، به هواداران استقلال خیانت نکنند. این انتقاداتی که می‌بینید ممکن است نیاز باشد از زبان افرادی مثل روشن، پاشازاده و خیلی‌های دیگر مطرح شود تا بلکه آقایان به خودشان بیایند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوادار IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    15 2
    سلام و ادب خدمت آقای روانخواه. واقعا عالی کارشناسی کردین بدون ترس حرف زدی از بابت داشتن همچین پیشکسوتی خوشحالیم. منصوریان واقعا از دل استقلالی‌ها خارج شد همه فهمیدن عشق جایگاه هستش علی دایی پارسال گفت منصوریان شو فقط بلده اصلا شخصیت نداره از اسمش متنفر شدیم.
    • چوبله IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      1 12
      هوادار لنگ برو تو لونت
  • مهدی 1592 IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    10 11
    666666666666666666666666666666666666666666666.اخه بهش بگین بچه برو کشک تو بساب تو به مربی گری چی ....
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      0 0
      خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    17 2
    منصوریان پشتش گرمه
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    13 7
    منصوریان از وقتی پشتش گرم شد که رستوران سعادت آبادش شد ستاد روحانی
  • ناشناس IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    5 2
    بله من هم موافقم پشتش گرمه اما به چی گرمه ؟ به ایران رادیاتور عمو یادگار تو سرما و تو گرما ایران رادیاتوره بابا رئیس براش 7 میلیارد تومن وام گرفته که باشگاه اقساطش رو پرداخت کنه!!!! میفهمی 7 میلیارددددددددددددد بنابراین خطا کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری رحمتی هم هرچه ورد خوند افاقفه نکرد که نکرد امااااااااااااا اگر بشود مربیگری استقلال رو هم برانکو بپذیرد که تواما با پرسپولیس کار رو جلو ببره که عالیه!!!!!!!!! چرا میخندی یعنی نمیشه برانکو هم مربی استقلال باشه هم پرسپولیس؟؟؟؟ تا تفسیر بعد فعلا خدانگهدار. رو پیشنهادم خوب فکر کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس