شهرداری نمایه

حوزه هنری در چند روز گذشته اقدامات جدی خود را برای خرید تجهیزات آی‌مکس و ادوات نمایش سه بعدی آغاز کرده است و امید می‌رود فاز اکران فیلم خارجی در مواجه با مافیای سینمایی ایران وارد فاز جدی‌تری شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - طی چند روز گذشته رسانه‌ها در واکنش به تصمیمات اخیر سازمان سینمایی مبنی بر رفع توقیف آثار موهن و مسئله‌دار، و همچنین برنامه حوزه هنری و اقدام جدی این نهاد برای اکران فیلم خارجی، در مواجهه با فیلمفارسی‌های مبتذل و ضدخانواده، گزارش‌هایی را منتشر کردند که بازتاب‌ بسیاری در فضای فرهنگی-رسانه‌ای همراه با واکنش‌های متفاوت بدنبال داشت.

با انتشار این گزارش‌ها و نگرانی‌های جدی مافیای تهیه‌کنندگان، ۱۰ تهیه کننده و ۲ پخش کننده صاحب نفوذی که جریان پخش و ساخت ‌فیلمفارسی را  هدایت می‌کنند برای مواجهه جدی با حوزه هنری -متهم ردیف اول در جریان مقابله با فیلم‌های ضدخانواده و مبتذل- و جلوگیری از اکران فیلم خارجی، طی چند روز اخیر با شهرداری تهران وارد رایزنی‌های سیاسی جدی شدند. پیش از این باند مافیایی سینمای ایران ملاقات‌های متعددی با اعضای شورای شهر تهران داشت و با مظلوم نمایی سیاسی ، سعی کردند این شورا را در مقابل حوزه هنری قرار دهند.

 هماهنگی مافیای پخش و تولید سینما و رایزنی‌های سیاسی منجر به اظهار نظر محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران شد. محسن هاشمی در روز ملی سینما، در پردیس آزادی حاضر شد و ضمن بازدید از این سینما که توسط شهرداری تهران بازسازی شده، گفت:

«هنوز برخی سینماهای قدیمی در اختیار نهادهای انقلابی هستند بخصوصا سینماهایی که مصادره شدند و از این نهادهای انقلابی خواهش می‌کنیم اگر امکان دارد بهره‌برداری از این سینماها را در اختیار شهرداری قرار دهند.»

اظهار نظر محسن هاشمی موید این نکته بسیار مهم  است که تهیه کنندگان سینمای ایران نه تنها با اعضای شورای شهر ، بلکه با مدیران شهرداری وارد مذاکره جدی شده‌اند تا حوزه هنری را از چرخه نظارت و اکران فیلم‌های سینمایی خارج کنند.  

با انتشار گزارش‌هایی مبتنی بر برنامه حوزه هنری برای مقابله جدی با مبتذل‌سازان سینمای ایران و از سوی دیگر مدیریت پر از ضعف تناقض محمدمهدی حیدریان (رئیس سازمان سینمایی) در مواجهه با رفع توقیف‌های سیاسی برخی آثار ضد ملی، سبب شد که مافیای پخش و تولید، کیان خود را در خطر جدی‌تری ببیند و فاز مذاکره با شهرداری تهران را جدی‌تر کند تا  از اهرم سیاسی شهرداری به خوبی استفاده کند و با شعار سینمای مظلوم ایران، از  انتصاب شهردار جدید تهران، بی‌بهره نماند.

  مافیای پخش و تولید دچار وحشت عجیبی از اکران فیلم خارجی در سالن‌های سینمای تحت تکفل حوزه هنری شده‌اند و  تمام انرژی سیاسی خود را به کار گرفته‌اند تا قبل از هر اقدامی، سطح تقابل سیاسی خود را با حوزه هنری با دست آویز قراردادن شهردارِ تازه‌ازراه‌رسیده افزایش دهند.

به گزارش مشرق؛ در پی رایزنی‌های سازمان مافیایی تهیه کنندگان، شهرداری تهران امشب ضیافتی را با حضور اتحادیه‌های تهیه کنندگی، در پردیس ملت برگزار خواهند کرد.این ضیافت، نخستین تحرک سیاسی اجرایی شده مافیای پخش و تولید سینمای ایران علیه حوزه هنری است. از سوی دیگر سازمان مافیایی پخش و تولید سینمای ایران در چند روز گذشته با خبرپراکنی نامحسوس، میان اصناف تهیه کنندگان فراخوان داده است که کیان سینمای ایران توسط حوزه هنری و رسانه‌های اصولگرا در معرض تهدید است و امروز راس ساعت هفت و نیم عصر باید در پردیس ملت حاضر شوند تا در اجماعی سازمان یافته با همکاری شهرداری تهران و مدیران منصوب در این سازمان، حوزه هنری در یک تنگنای سیاسی جدی‌ قرار گیرد.

این ضیافت آغاز یک پروژه و کارشکنی بزرگ، برای تسخیر سالن‌های حوزه هنری است. از سوی دیگر براساس شنیده‌ها، حوزه هنری در چند روز گذشته اقدامات جدی خود را برای خرید تجهیزات آی‌مکس و ادوات نمایش سه بعدی آغاز کرده است و امید می‌رود فاز اکران فیلم خارجی در برابر مافیای سینمای مبتذل، وارد فاز جدی‌تری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    14 2
    مافیای پخش و تولید دچار وحشت عجیبی از اکران فیلم خارجی در سالن‌های سینمای تحت تکفل حوزه هنری شده‌اند
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
      4 0
      هیچ میدونی همین مافیایی که می گی پشتشون به ارکان نظام گرمه؟! چقدر ساده اید به خدا!
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    10 1
    نخستین تحرک سیاسی اجرایی شده مافیای پخش و تولید سینمای ایران علیه حوزه هنری
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    2 8
    برو بابا
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    6 10
    شروع شد - حمله به شهرداری و شورای شهر تهران -
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    12 2
    ریشه این سینمای فاسد با سینماگران فاسدترش را باید خشکاند....
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    8 1
    خود آقايان مگر نمي گويند لازمه پيشرفت رقابتي بودن است. بنابر اين براي پيشرفت سينماي كشور هم بايد فيلم هاي خارجي اكران شود تا فيلمسازان يك تكاني به خود بدهند
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    0 0
    کاش بتونن سالن های سینما رو نجات بدن از دست این ها که فکر میکنن چون به بالا وصلن میتونن فراتر از قانون هر غلطی بکنن
  • عبدالله IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    0 0
    مافیای سینما باپز وافاده وادعای روشنفکری درمصاحبه هاوحتی برداشت آزاد ازبسیاری از نویسندگانی چون شکسپیر ؛ تولستوی وارنست همینگوی ودیگران حالا از اکران فیلمهایی که باآنهاخودی برای خودتعریف میکنند مخالفند چون هم مردم بهترمتوجه فاصله فیلم نماهای اینهاباسینمای خارجی ازنوع خوبش میشوند . بسیاری ازفیلمهای خارجی وقاحت وساختارهای فرهنگی جامعه رانه تنهانمیشکنند بلکه مردم بهتربه سینمااهمیت میدهندمن تاسال 65 تقریباهیچ فیلمی رادرسینماازدست نمیدادم امااین مافیاباعث شدسینمانروم زیرامیدانستم چه فیلمهای بی شرمانه ای هستند .
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 0
    حوزه هنری باید مقاومت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس