ملکه انگلیس

ملکه انگلیس که حاکم دومین کشور در زمینه فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی است، از زمان اوج جنگ سرد تا کنون متنی را آماده سخنرانی برای جنگ جهانی سوم دارد که مدام به روز رسانی می‌شود.

 به گزارش مشرق، در پی افزایش تنش در شبه جزیره کره و آزمایش‌های موشکی و اتمی ادامه‌دار کره شمالی، رسانه‌های انگلیسی بار دیگر متن از پیش آماده شده ملکه الیزابت برای جنگ جهانی سوم را منتشر کردند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، متن سخنرانی ملکه الیزابت که در سال 1983 در اوج جنگ سرد نوشته شده بود، برای اولین بار در سال 2013 یعنی 30 سال بعد از اولین نگارش، منتشر شد.

این متن بعد از سال 1983 مدام به روز رسانی می‌شود و با این جملات آغاز شده که «وحشت جنگ خیلی دور نیست و من و خانواده‌ام لحظات خوش کریسمس را با خانواده‌ در حال رشد کشورهای مشترک المنافع، قسمت می‌کنیم.»

انگلیس که بر اساس آمار دولتی خودش، سال گذشته دومین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات جنگی در جهان است، بیش از سه دهه متن جنگ جهانی سوم را آماده دارد که در آن آمده است، اکنون که جنون جنگ بار دیگر در جهان گسترانیده شده است، کشور شجاع ما باید بار دیگر برای حفظ خود در مقابل هر واقعه‌ای آماده شود.

بر اساس این متن، ملکه انگلیس در ادامه سخنرانی خود ناراحتی و غرورش از سخنان پدرش در روز سرنوشت‌ساز  انگلیس در سال 1933 را بیان می‌کند.

در این سخنرانی ملکه و همسرش از همدردی با خانواده‌هایی که برای دختران و پسران و همسرانشان ترس دارند، ابراز همدردی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس