کد خبر 775375
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
بالگرد بلک هاوک

باوجود ابراز نگرانی روسیه نسبت به جایگزینی بالگردهای روسی در افغانستان، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که به‌زودی آمریکا ۶ فروند بالگرد از نوع «بلک‌هاوک» را به نیروی هوایی افغانستان تحویل می‌دهد.

 به گزارش مشرق، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که آمریکا برای آغاز روند جایگزینی بالگردهای روسی در افغانستان 6 فروند بالگرد «بلک‌ هاوک» را بزودی به نیروهای هوایی این کشور تحویل می‌دهد.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: بر اساس طرح چهار ساله امنیتی ما آماده هستیم تا نخستین محموله از بالگردهای پیشرفته آمریکایی را دریافت کنیم.

بر اساس این گزارش، قرار است از بالگردهای آمریکایی در عملیات‌ تهاجمی نیروهای ویژه علیه مخالفان مسلح افغانستان استفاده شود.

چند ماه قبل پنتاگون اعلام کرد که در نظر دارد تا برای جایگزینی بالگردهای روسی در افغانستان 150 فروند بالگرد از نوع «یواچ 60 ای» بلک هاوک را به ارتش افغانستان تحویل دهد.

وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد که تجهیز نیروهای هوایی افغانستان با بالگردهای آمریکایی بخشی از تلاش‌های پنتاگون برای شکست بن‌بست امنیتی در این کشور محسوب می‌شود.

اخیرا اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان گفته بود که 6 میلیارد دلار برای تجهیز نیروهای هوایی افغانستان اختصاص یافته است.

این در حالی است که روسیه نسبت به جایگزینی بالگردهای روسی با بالگردهای آمریکایی در افغانستان حساس است و نماینده ویژه پوتین بارها نسبت به این موضوع اعتراض کرده است.

هفته گذشته «ضمیرکابلوف» نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان گفته بود که روسیه حاضر است تا بالگردهای روسی را به کابل عرضه کند.

وی تصریح کرده بود که همکاری روسیه با آمریکا در افغانستان به این مسئله مشروط است و اگر مقامات آمریکایی برای تهیه بالگردهای روسی در افغانستان مذاکره نکنند هیچ گفت‌وگویی بین آنها در حاشیه نشست سازمان ملل صورت نخواهد گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    7 6
    والا خوبه ۱۵۰ تا بالگرد مفت. خوش به حال افغانستان.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      30 5
      مفت نیست اصل پول و ده برابر سودش رو امریکا از افغانستان درو خواهد کرد
    • علی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      13 4
      امریکا سالیانه به کشورهای متخدش کمک مالی و تسلیحاتی نظامی میکنه مثل همین افغانستان. بعضی وقتا هم قطع میکنه مثل پاکستان و مصر که کمک مالی رو قطع کرد. ولی افغانستان از این بابت هیچ پولی پرداخت نخواهد کرد به لبنان هم چن وقت پیش کمک تسلیحاتی انجام داد. امریکا درازای لین کمک ها انتظار داره اون کشور تامین کننده منافع امریکا درمنطقه باشه وگرنه از افغانستان هیچ پولی نمیگیره. شما کل بودجه نظامی افغانستان درسال رو ببین و هزینه این ۱۵۰ بالگرد رو ببین. بعد بیا حرف بزن. افغانستان هیچ پولی‌نداره روسیه هم بدون پول بهش کمک تسلیخاتی میکنه . این کمک ها جنبه سیاسی دارن و هیچ پولی گرفته نمیشه
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    11 3
    دریافت کل سرزمین افغانستان بعنوان یه پایگاه بزرگ در قلب آسیا و دادن چندرقاز کمک نظامی در قبال اون که به اندازه پول کرایه بایکونور قزاقستانم در یکسال نیس/بعدشم امنیتِ اونجا صِفر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس