پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید هواپیماهای روسیه، «نیروهای دموکراتیک سوریه» را در شرق رود فرات نزدیکی دیرالزور هدف قرار دادند.

 به گزارش مشرق به نقل از «اسکای‌نیوز»، وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون)، شنبه اعلام کرد که هواپیماهای روسیه اقدام به بمباران مواضع «نیروهای دموکراتیک سوریه»، که تحت حمایت واشنگتن هستند، در دیرالزور کرده است.

پنتاگون تصریح کرد، بمباران روسیه شماری زخمی میان نیروهای دموکراتیک سوریه بر جای گذاشته است ولی مستشاران نظامی وابسته به ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در این حملات هیچ آسیبی ندیده‌اند.

ائتلاف آمریکایی همچنین در بیانیه‌ای گفت: «محلی را هدف قرار داده که روس‌ها از حضور نیروهای دمکراتیک سوریه و مشاوران ائتلاف در آن، مطلع بودند.»

پیش از این، یک منبع در میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد که هواپیماهای روسیه و نیروهای نظامی سوریه، به شبه‌نظامیان کُرد در استان دیرالزور حمله کردند.

طبق اعلام این منبع، هواپیماهای روسیه از مناطق تحت کنترل دولت سوریه برخاستند و مواضعی در شرق رود فرات را بمباران کردند.

این در حالی است که سخنگوی نظامی ارتش روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، این ادعا را رد کرد و گفت: «این غیرممکن است، چرا ما آنها را بمباران کنیم؟»

روز جمعه «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرده بودند که خط قرمزی را برای نیروهای نظام در دیرالزور ترسیم کرده و به این نیروها اجازه عبور از رود فرات را نخواهند داد. اما سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که یگان‌های ارتش سوریه عملا از رود فرات عبور کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    9 0
    روسیه این کارو انجام نداده بلکه سوریه بمب باران کرده این حمله توقفی در روند مبارزه با داعش ندارند البته با این حمله هوایی کار دولت سوریه سخت تر می شود چون امریکا بیشتر نیروهاشو می فرسته تا در سوریه و در کنار کردها باشن همچنین بهانه ای برای ایجاد مناطق پرواز ممنوع
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      2 15
      جنگ ما با اسرائیل و مزدوران دموکرات و کومله 40 ساله است و ترسی از شهادت نداریم
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    12 4
    احتمالن نیروهای بعثی بمباران کرده باشند وگرنه روسیه رابطه خوبی با کردها داره
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      4 15
      معلومه تو هم یک عضو گروهک ضدانقلاب هستی بی شرف کار شما تجزیه طلبها تمام است ما شما را تا نوک کوه ها تعقیب خواهیم کرد راه فراری ندارید
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    7 1
    دولت سوریه اگر این کار رو کرده باشه، براش عاقبت خوبی نداره. همونطور که در حسکه نداشت آخرش هم خودشون درخواست صلح دادن، وگرنه کردها تمام حسکه رو میگرفتن.
    • قاسم IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      2 10
      حاکمیت کشور با دولته نه کردها اگر هم در حسکه با اونها مماشات شد چون نمیخواستن جبهه جدیدی باز کنن الان که کار داعش تمومه و تروریستای دیگه هم زمینگیر شدن وقت ادب کردن کردهای فرصتطلب خائنه که همیشه تا شلوغ میشه دست به خنجر از پشت زدن میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس