اخبارویژه

بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی به وزارتخانه های نفت و نیرو، مقرر شده "برنامه جامع پاسخ سریع" شامل مواردی چون قطع اتوماتیک و سریع جریان های گاز، برق و آب حین رخدادهایی چون زلزله و سیل تدوین شود.

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

کیهان

شرق: دولت مسئول است /دیگر نمی‌تواند منتقد وضع موجود باشد
یک روزنامه حامی دولت نوشت روحانی روزهای سختی در پیش دارد چون دیگر نمی‌تواند منتقد وضع موجود باشد.
روزنامه شرق در سرمقاله‌ای با اشاره به راهبرد نرمالیزاسیون (عادی‌سازی که توسط حجاریان) مطرح شد، می‌نویسد: دولت روحانی با تئوریزه‌کردن این ایده به پیامدهای خواسته آن دست یافت، کابینه‌اش را با اندک دردسری شکل داد و نسبتا به سلامت از مجلس گذراند و هم مخالفان را راضی کرد و هم موافقان را. اما پیامدهای ناخواسته این ایده از دست تئوریسین‌ها و مجریان آن خارج است. این پیامدها بیش از آنکه ‌گریبانگیر دولت روحانی شود، دامنگیر اصلاح‌طلبان خواهد شد.

اصلاح‌طلبانی که در دولت حضور دارند و ندارند. اگر اصولگرایان در رقابت‌های انتخاباتی باختند و کنار رفتند، ‌اصلاح‌طلبانِ پیروزِ میدان نیز نتوانستند به ایده‌های بنیادین و فراگیرشان همچون توسعه سیاسی، اجتماعی و عدالت دست یابند. با اینکه آنان به این ایده‌های بنیادین پشت نکرده‌اند اما در هر انتخاب «باید از چیزی کاست، گر بخواهیم به چیزی افزود». بخشی از اصلاح‌طلبان در این چهار سال توانستند نقش سیاسی خود را خوب ایفا کنند و در بدنه قدرت بمانند و اعتماد نهادهای رسمی را به‌دست بیاورند. این توفیقِ کمی نیست برای کسانی که در پی عادی‌سازی‌اند. از طرف دیگر اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به پیامدهای ناخواسته عادی‌سازی تن در ندهند. یکی از همین پیامدهای ناخواسته همانندسازی این‌دست اصلاح‌طلبان با اصولگرایانِ معتدل در ماشین دولت به‌نام دولت فراگیر و فراملی است.


و آنچه لبه تیز سیاست را کُند می‌کند، همسان‌سازی دو طیف ناهمسان است. اصلاح‌طلبان در این همسویی تیزی گفتمان سیاسی خود را از دست خواهند داد و این تنها یکی از تبعاتِ همسان‌سازی است. اما مهم‌تر از همه ‌اشاعه ایده عادی‌سازی در مسائل اقتصادی است... دولت روحانی روزهای سختی را پیش‌رو دارد. دولتی که دیگر نمی‌تواند منتقد وضع موجود باشد بلکه مدافع و پاسخ‌گوی آن است، اصلاح‌طلبان هم در این زمینه از دولت جدا نیستند. مردم ثابت کرده‌اند همواره کار خودشان را می‌کنند، آنان عمل‌محورند نه ایده‌محور یا ایدئولوژی‌محور. خاموش و بی‌صدا عمل می‌کنند: جدا، جدا و منفرد.


شرق در پایان می‌نویسد:کارگرانی که ماه‌ها حقوق نگرفته‌اند، زنانی که هنوز به دنبال ‌شأن و جایگاه اجتماعی خویش‌اند، جوانان بیکاری که آینده‌ای برای خود متصور نیستند و... . ‌چه کسی در آینده‌ای نزدیک می‌تواند آنان را خطاب قرار دهد و به حرکت وادارد؟ اگر دولت و اصلاح‌طلبان بخواهند باز انعکاس صدایشان را در جامعه بشنوند چاره‌ای جز برآوردنِ مطالبات آنان ندارند. مگر اینکه دولت و اصلاح‌طلبان درصدد باشند فقر و استیصال و نابرابری را هم برای مردم نرمال‌سازی کنند و برای همیشه دست از آرمان‌هایشان بردارند.



اجتناب دولت از انتخاب استانداران بومی
دولت در انتخاب استانداران جدید مدیران غیربومی را راهی این شهرها کرد که به جهت ناآشنایی با مسائل استان‌ها باید وقت زیادی تا مسلط شدن این افراد بر امکانات و مشکلات صرف شود.
به گزارش مشرق، با تایید دولت، فریدون همتی، عبدالمحمد زاهدی، موسی خادمی، محمد مهدی مروج الشریعه، اسماعیل تبادار، محمد احمدی و محمدعلی نجفی به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز انتخاب شدند. از هفت استانداری که دولت انتخاب کرده است ۵ استاندار به طور کامل غیربومی هستند و دو استاندار نیز تقریبا متولد استان‌های همجوار هستند. این استانداران تا با فرهنگ، مشکلات و ظرفیت‌های استان‌ها آشنا شوند وقت و هزینه زیادی صرف خواهد شد و بعضا ممکن است تصمیماتی اتخاذ شود که با شرایط استان همخوانی ندارد و مشکلاتی در این زمینه ایجاد کند. سؤال این است که آیا در این استان‌ها مدیران بومی وجود نداشت که از افراد غیربومی استفاده شده است؟


مشکل دیگر آنجاست که با حضور این افراد در استانداری‌ها خیل عظیمی از کارمندان و عوامل استانداری‌ها از شهرهای دیگر به این استان‌ها کوچ می‌کنند و بدنه غیربومی کارمندان در استانداری‌ها تشکیل خواهد شد که این مسئله مشکلات بسیاری در پس خود دارد.


یادآور می‌شود؛ فریدون همتی؛ استاندار جدید هرمزگان اصالتا ایلامی و دارای مدرک ارشد مدیریت دولتی است. موسی خادمی استاندار لرستان، زاده کهگیلویه و بویراحمد است. عبدالمحمد زاهدی که استاندار جدید قزوین شد، اصالتا بروجردی است. محمدمهدی مروج الشریع، استاندار جدید خراسان جنوبی متولد نیشابور است. اسماعیل تباردار استاندار جدید فارس، در شهرستان گناوه استان بوشهر متولد شده است. علی محمد احمدی نیز که استاندار کهگیلویه و بویراحمد شد، دهلرانی است. محمدعلی نجفی؛ استاندار جدید البرز، اصالتا اهل آستانه ‌اشرفیه است.



از سانسور آمار در سال 94 تا دستکاری در نرخ رشد اقتصادی 96
ادعای رشد اقتصادی 7 درصدی از سوی دولت درباره فصل اول امسال، تعجب ناظران رسانه‌ای حتی در میان حامیان دولت را برانگیخته است.
روزنامه اصلاح‌طلب تعادل ضمن غیرواقعی خواندن این آمار نوشت: مرکز آمار هفته گذشته نرخ رشد اقتصادی بهار 96 را 7 درصد اعلام کرد که تعجب بسیاری از کارشناسان اقتصادی را برانگیخت. چنان‌که سیامک قاسمی در این‌باره نوشت «این ابهام در فضای اقتصاد سیاسی ایران مطرح است که آیا مکانیزم‌های محاسبه نرخ رشد اقتصادی فصلی وجود دارد یا این آمارها بیشتر برآوردهایی با رنگ و بوی سیاسی است و خطاهای آماری قابل ملاحظه در محاسبه آنها متصور است.

همان‌طور که به عنوان مثال در سال 1394 هیچ آمار نرخ رشد اقتصادی فصلی توسط مرکز آمار ایران و بانک مرکزی اعلام نشد و نرخ رشد نزدیک به صفر مربوط به کل سال 1394 در شهریورماه سال بعد اعلام شد.» برخی دیگر از کارشناسان اقتصادی میزان رشد 7 درصدی اقتصاد را زیر سوال بردند و با استدلال‌هایی مانند ظهور آثار خیز نفتی سال گذشته در بخش‌های اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند که این میزان رشد در ادامه سال تداوم نخواهد داشت.


ادعای نرخ رشد اقتصادی 7 درصدی در سال 96 در حالی است که خبرگزاری ایلنا به نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس نوشت: بررسی وضعیت اقتصاد در سال 1395 نشان می‌دهد تنها 2/7 درصد از رشد اقتصادی 12/5 درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی ناشی از بخش غیرنفتی اقتصاد بوده است.


با توجه به تکمیل شدن ظرفیت‌های خالی تولید نفت تداوم این روند مورد انتظار نخواهد بود.
بررسی وضعیت بخش‌های مختلف اقتصاد ایران نسبت به سال 1390 نشان می‌دهد بین چهار گروه اصلی کشاورزی، نفت، خدمات و صنایع و معادن تنها ارزش افزوده گروه صنایع و معادن نسبت به سال 1390 کاهش داشته و به 95 درصد از ارزش افزوده سال 1390 خود رسیده است.
برآورد مرکز پژوهش‌ها از رشد اقتصادی سال 1396 در حدود 3/9 درصد است.



دستکاری در اقتصاد بدون استراتژی آسیب‌ها را بیشتر می‌کند
مسیر اقتصادی دولت نادرست است چون بدون استراتژی مشخص دخالت می‌کند اما به مسئولیت سیاستگذاری و نظارت عمل نمی‌کند.
وحید شقاقی شهری کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با «فرارو» اظهار داشت: «اگر دولت می‌خواهد اقتصاد رونق پیدا کند مولفه‌ها و سیاست‌های کلیدی اقتصاد را باید سامان دهد. مثل نرخ ارز، نرخ سود و نرخ تعرفه. این‌ها ابزارهای دولت برای مدیریت اقتصاد هستند.»


وی می‌افزاید: «وظیفه دولت در اقتصاد بسترسازی، سیاستگذاری و نظارت است. وقتی وارد بحث حمایت می‌شود مثلا تسهیلات به بازار می‌دهد، یا برند سازی می‌کند این‌ها موجب برهم خوردن تعادل بازار می‌شود. این نحوه ورود دولت ممکن است در کوتاه مدت تاثیرات مثبتی بگذارد اما در میان مدت و بلند مدت آثار مخربی دارد.»
او گفت: «دولت وظیفه دارد شرایط کسب و کار را بهبود دهد، بسترها را آماده کند، امنیت سرمایه‌گذاری را برقرار کند و نظارت کند که سیاست‌های اقتصادی به درستی اجرا شود. نهایتا باید اجازه دهد بازار خودش را براساس مزیت نسبی، آینده اقتصاد و نیازها تنظیم کند.»


این اقتصاددان درباره جنس دخالت دولت گفت: «دخالت دولت اگر هوشمندانه نباشد و به مواردی همچون ارائه تسهیلات، برند سازی، کنترل قیمت‌ها برسد اقتصاد به مشکل برمی‌خورد.»
 او درباره عملکرد شورای رقابت گفت: «شورای رقابت وظیفه اصلی خود را که ایجاد شرایط عادلانه رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی است کنار گذاشته است. این شورا باید بسترسازی کند تا بنگاه‌های اقتصادی بتوانند بدون دغدغه کار اقتصادی کنند. وظیفه شورا بستر سازی عادلانه است نه دخالت در امور.»


او افزود: «وظیفه دولت تنظیم مولفه‌های کلیدی اقتصاد نرخ ارز، نرخ تعرفه و نرخ سود است. در حال حاضر نرخ ارز و نرخ سود بالاست و نرخ تعرفه هم تقویت‌کننده رقابت در بازار نیست. این موارد هماهنگ و هم افزا تعریف نشده‌اند.»


به گفته شقاقی «دولت باید به اولویت‌های کاری خود توجه کند ابتدا وضعیت نابسامان را تغییر دهد بعد به فکر کارهای دیگر باشد.»
این استاد دانشگاه در ادامه از اقدام دولت در کاهش دستوری نرخ سود انتقاد کرد و گفت: «دولت در حالی نرخ سود بانکی را با دستور به 15 درصد رسانده است که اوراق بدهی منتشر شده توسط دولت سود 30 درصدی دارد.»


شقاقی تاکید کرد: «دولت دوازدهم باید استراتژی مشخصی برای توسعه صنعت و خدمات داشته باشد، که تاکنون چیزی نشان نداده است. بسترسازی، تنظیم و هماهنگی، مولفه‌های کلیدی هستند و در مرحله آخر اگر امکان آن وجود داشت می‌تواند حمایت‌های محدودی از بخش‌های آسیب‌پذیر انجام دهد.»


به عقیده این تحلیلگر اقتصادی «دولت اصول اولیه‌اش را مشخص نکرده است، استراتژی توسعه صنعتی و خدماتی ندارد، نهادسازی نکرده است، شورای رقابت وظیفه اصلی خود را انجام نمی‌دهد، شفافیت اقتصادی وجود ندارد.»



از افتضاح سلفی با موگرینی تا جشن فالوئرهای جناب وکیل!
همکار نشریات اصلاح‌طلب نسبت به عملکرد نمایندگان که با نام فهرست امید به مجلس رفتند و هیچ کاری جز جشن تولد و سلفی گرفتن ندارند، ابراز تأسف و ناامیدی کرد.
نادر فتوره‌چی که با نشریاتی مانند شرق، بهار، صبح امروز و سرمایه همکاری داشته، با اشاره به جشن تولد برگزار شده از سوی یکی از اعضای ائتلاف امید می‌نویسد:  کسی می‌داند معنای این «حرکات» چیست؟ کسی می‌داند چرا نماینده مجلس باید «جشن فالوئر اینستاگرام» برگزار کند؟ اصلا ایشان می‌داند «نماینده مردم» یعنی چه؟ توجیه هست که فرق‌اش با «آرایشگر» و «مزون‌دار» و «برگزارکننده مراسم عقد و عروسی» که از طریق اینستاگرام جلب مشتری می‌کنند، چیست؟


دقیقا می‌خواهم بدانم خوشحالی جناب آقای «غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» از داشتن «18400» یا به نوشته روی کیک‌شان «18/4k» فالوئر اینستاگرام بابت چیست؟


ایشان نماینده مجلس شده‌اند که «فالوئر اینستاگرام» جمع کنند؟ آنهم «18/4k»؟ که چه بشود؟ که با آنچه کار کنند؟ که مثلا «لایک خور»شان بالا برود؟ گیریم برود، بعدش چه می‌شود؟
دنبال «تریبون» هستند؟ پس تریبون مجلس چیست؟ ایشان اگر می‌خواهند «سلبریتی اینِستا» باشند، چرا مردم را سرکار گذاشته‌اند؟بروند با یکی از همین شرکت‌هایی که برای هنرپیشه‌ها و فوتبالیست‌ها و .. از فیلیپین و هند و پاکستان «بسته فالوئر» می‌خرند، مذاکره کنند. بروند «مزون عروس» بزنند، «زیورآلات دست‌ساز» بفروشند یا «عکس ماشین مسابقه» و «عکس‌های لو رفته» بگذارند. کرسی نمایندگی مردم را چرا ‌اشغال کرده‌اند؟


وی با انتقاد از اینکه اعضای فراکسیون امید حتی یک طرح برای بهبود وضعیت محرومان و کاهش فقر و اختلاف طبقاتی ارائه نکرده‌اند، می‌افزاید:   اجازه دهید اینطور بپرسم: شما چه تصویری از «مجلس امید» در ذهن دارید؟ تصاویری که در ذهن من مانده اینهاست: نطق «دختر صفدر» درباره سهم خودش، پدر و همسرش از سفره انقلاب ثبت نام شجاعانه رئیس فراکسیون امید در لیست ناطقان میان دستور. دفاع «پدرِ پسرِ ژن خوب» از «پسرِ پدرِ ژن خوب» پشتک وارو و زدنِ فن «آفتاب‌مهتاب» برای گرفتن «عکس سلفی» با یک مقام غربی. دفاع نایب رئیس «آقازاده» از «استعداد آقازادگان» و گل سرسبدشان: «جشن فالوئر» غلامعلی جان. وای بر ما، وای بر شما.

خراسان

تهدید مدیران اجرایی که سود دولت را واریز نمی کنند

 طبق بخشنامه یک نهاد مسئول به تعدادی از مدیران دولتی، با اشاره به ترتیباتی که تبصره 20 قانون بودجه سال 1396 درباره واریز سود سپرده به حساب های خزانه تعیین کرده، متذکر شده است کلیه دستگاه های مشمول بند قانونی مذکور، موظف به اجرای دقیق این دستور بوده و تخلف از آن، تصرف در وجوه و اموال دولتی محسوب و مشمول مجازات های مالی مندرج در قانون مجازات اسلامی خواهد بود.

 دستور اضطراری دولت درباره آمادگی برای سیل و زلزله

 بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی به وزارتخانه های نفت و نیرو، از آن ها خواسته شده با توجه به تصمیم جدید دولت درباره ضرورت مدیریت هرچه بهتر حوادث طبیعی، به تدوین "برنامه جامع پاسخ سریع" شامل مواردی چون قطع اتوماتیک و سریع جریان های گاز، برق و آب حین رخدادهایی چون زلزله و سیل، ظرف 6 ماه از زمان ابلاغ این نامه و اجرای آن ظرف 5 سال آینده اقدام کنند.

ایران

18 مهرماه، ادامه رسیدگی به پرونده مرتضوی
وکیل‌ مدافع اولیای ‌دم روح‌الامینی از برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی در تاریخ ۱۸ مهرماه در شعبه 22 دادگاه تجدید نظر استان تهران خبر داد. میرمجید طاهری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: دادگاه برای رسیدگی به پرونده شکایت عبدالحسین روح‌الامینی پدر یکی از قربانیان حادثه کهریزک، وقت جدید تعیین کرده که ۱۸ مهرماه زمان رسیدگی به اتهام این فرد در رابطه با پرونده کهریزک است. جلسه مذکور در ادامه جلسات برگزار شده قبلی است.


کنایه آشنا به حداد عادل
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود به اظهارات غلامعلی حداد عادل واکنش نشان داد و نوشت: «اگر کار با رایانه را بلد نیستید یا نرم‌افزار رایانه را نمی‌شناسید، لطفاً از روشن کردن و دستکاری با آن در مدت 8 سال خودداری فرمایید.» حدادعادل در یک برنامه تلویزیونی گفته بود احمدی‌نژاد مانند رایانه‌ای است که ما نرم‌افزار آن را نداریم.

اعتراض به حکم مدیران کانال‌های تلگرامی
وکیل جمعی از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب از اعتراض به حکم بدوی موکلان خود در هفته جاری خبر داد. علی مجتهد زاده درگفت‌وگو با ایلنا گفت: رأی دادگاه ۱۲ شهریور به ما ابلاغ شد و ما هنوز یک هفته فرصت برای اعتراض به حکم دادگاه بدوی و ارائه درخواست تجدید نظرخواهی داریم. رسیدگی به اتهامات هشت نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب مردادماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار و آقایان نیما کشوری و احمدنیا به ۵ سال حبس، آقایان نقدی و جمشیدی به ۴ سال حبس و سبحان جعفری به ۳ سال حبس محکوم شدند.

اعلام حکم محمدرضا نکونام
دادسرای ویژه روحانیت اعلام کرد محمدرضا نکونام در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس، شلاق تعزیری و خلع لباس روحانیت محکوم شده و حکم صادره، قطعیت یافته است. به گزارش فارس، در اطلاعیه روابط عمومی دادسرای ویژه روحانیت قم آمده است: نظر به فضاسازی‌ برخی سایت‌های معاند و ضدانقلاب درخصوص اتهامات و وضعیت جسمی و روحی آقای محمدرضا نکونام، این دادسرا ضمن تکذیب کلیه اخبار و اظهارات حامیان و مدعیان طرفداری از نامبرده، به اطلاع مردم عزیز می‌رساند: مشارالیه به دلیل اتهامات متعدد وارده (که به دلیل لزوم صیانت از مقام مقدم روحانیت و حفظ آبروی ایشان از بیان جزئیات آن معذوریم) در دادگاه بدوی به 5 سال حبس، شلاق تعزیری و خلع لباس روحانیت محکوم ‌شده و حکم صادره در دادگاه صادره قطعیت یافته است. در جریان رسیدگی به پرونده وی، مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزوی نفیاً‌ و اثباتاً هیچ‌گونه نقشی نداشته‌اند. بدیهی است هر کس مورد تخریب و افترا سایت‌ها و حامیان وی قرار گرفته از حد شکایت و تعقیب کیفری برخوردار می‌باشد.

آرمان

اردوغان به تهران سفر می‌کند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی ترکیه‌ای گفت: موضع ایران در رابطه با ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی عراق مشابه موضع ترکیه است. او در رابطه با اجرای عملیات نظامی با ایران علیه گروهک پ.ک.ک گفت: ایرانیان گام‌های مثبتی در این راستا برداشته‌اند و این عملیات ممکن است در کوه‌های قندیل (شمال عراق) و یا جای دیگری باشد و دو کشور در حال بحث و بررسی این موضوع هستند. اردوغان در ادامه گفت: قرار است 4 اکتبر برای شرکت در یک نشست استراتژیک دو جانبه به تهران سفر کنم و در آن سفر در مورد مسائل مربوط به عملیات احتمالی مشترک علیه گروهک پ.ک.ک با مسئولان ایرانی گفت‌وگو خواهم کرد.

حضور هیات ایران درکمپ آوارگان روهینگیا

هیات اعزامی ایران به سرپرستی معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه روز شنبه از کمپ آوارگان روهینگیا در مناطق مرزی بنگلادش و میانمار بازدید و با جمعی از ساکنان این اردوگاه‌ها دیدار کردند و در جریان آخرین وضعیت آنها قرار گرفتند. هم‌زمان با حضور هیات کشورمان در بنگلادش توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران که روز جمعه به مقامات بنگلادشی تحویل داده شده بود، در میان آوارگان ساکن در این کمپ آغاز شد. ایران حدود 40 تن از کمک‌های انسان‌دوستانه را به بنگلادش ارسال کرده است تا در اختیار آوارگان میانماری حاضر در بنگلادش و نیز بخشی دیگر از آن به کشور میانمار ارسال شود.

داوودی؛ رئیس دفتر شاهرودی

پرویز داوودی یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و از اعضای شورای عالی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، رئیس دفتر آیت‌ا... هاشمی شاهرودی شد. آیت‌ا... هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حکمی پرویز داوودی را به عنوان رئیس دفتر خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد. داوودی معاون اول و مشاور امور اقتصادی رئیس دولت نهم و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری دولت دهم بود.

تبریک روحانی برای سالروز استقلال مکزیک

رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن سالروز استقلال مکزیک، ابراز امیدواری کرد که در پرتو گفت‌وگوهای هدفمند و مؤثر میان مقامات دو کشور و بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود، روابط و همکاری‌های ایران و مکزیک بیش از پیش تعمیق یابد. در این پیام آمده است. امیدوارم در پرتو گفت‌وگوهای هدفمند و مؤثر میان مقامات دو کشور و بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود، شاهد تعمیق دوستی و گسترش روزافزون روابط و همکاری‌های فیمابین باشیم.

استاندار کرمان ابقا شد

نماینده مردم سیرجان، شهباز حسن‌پور با اعلام این خبر که استاندار کرمان جزو استانداران ماندگار خواهد بود، گفت: همه نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، فرهیختگان، روشنفکران، صاحب‌نظران، فرزانگان، افراد دلسوز مردم استان، جناح‌ها، امامان جمعه خواستار ابقای استاندار شدند و وزیر کشور به درخواست قاطبه مردم شریف استان کرمان لبیک گفتند و استاندار کرمان تثبیت شد.

سفر صالحی به وین

رئیس سازمان انرژی اتمی برای شرکت در نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی وین می‌شود. علی اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برای حضور در شصت و یکمین نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهی وین می‌شود. شصت و یکمین نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی از روز دوشنبه به مدت یک هفته در وین آغاز خواهد شد که صالحی همانند سال‌های گذشته با حضور در این اجلاس، سخنرانی کرده و به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

بازداشت یکی از مدیران استانی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بازداشت یکی از مدیران استانی خبر داد و گفت که در بازرسی از منزل این فرد، تعداد زیادی قرارداد سفید امضا کشف شده است. تابناک نوشت؛ ناصر سراج افزود: اخیرا یکی از مدیران در یکی از استان‌ها بازداشت شده است. سازمان بازرسی کل کشور چندین ماه روی پرونده این مدیر کار کرده است. بازرس کل ما در استان به این مدیر نامه نوشت که صورت‌حساب و ورود و خروجی حساب‌های خود را ارائه دهد که وی نه تنها همکاری نکرد بلکه گزارشی را در هیأت دولت مطرح کرد که پس از آن دبیر هیأت دولت به معاون حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرد که رسیدگی به این موضوع در صلاحیت سازمان بازرسی نیست.

مردم جامعه روحانیت را دنبال نمی‌کنند

آیت ا...محسن غرویان گفت: ضرر سیاسی کمی نیست که رای مردم درست گزینه مقابل گزینه مورد نظر جامعه مدرسین و روحانیت بود. این شخصیت حوزوی ادامه داد: وقتی شخصیت‌هایی از این دست و امثال آقای ناطق و هاشمی و روحانی از جامعه روحانیت و مدرسین کناره گرفتند این تشکل گرفتار تفکرات تند جناحی شد و این خط فکری از بیرون به آنها القا شد و نتیجه همین شد که آقایان مصباح و یزدی از خبرگان حذف شدند. استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: تضرر سیاسی جز این نیست که چهره‌های اعتدالی از ما کناره گیرند و مردم نگاهمان را دنبال نکنند.

زمان معرفی گزینه پیشنهادی وزیرعلوم

ضیاء هاشمی تاریخ معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس را اعلام کرد. تابناک نوشت؛ سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در نیمه نخست مهرماه شاهد معرفی گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت علوم خواهیم بود که افراد بسیاری می‌توانند در این امر مفید عمل کنند و جای نگرانی وجود ندارد.

کریمی قدوسی: یکی از فرزندانم بیکار است

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با پدیده آقازادگی مخالف هستم و با این موضوع مبارزه خواهم کرد، گفت: معنی ندارد فرزند یک مسئول امتیاز بیشتری نسبت به سایرین داشته باشد.جواد کریمی قدوسی در واکنش به انتشار برخی‌ خبرها مربوط به انتصاب برادرزاده‌اش در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نسبت دادن این انتصاب به نماینده مشهد، تاکید کرد که هیچ اقدامی در راستای انتصاب برادرزاده‌اش نکرده است.وی اضافه کرد: در ابتدا می‌گفتند رئیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای پسرم است که بعد از تکذیب بنده، آن را به من منصوب کردند در حالی که بنده هیچ نقشی در انتصاب وی نداشته‌ام و افراد دیگری به تشخیص خود این انتصاب را انجام دادند.وی تصریح کرد: بنده تاکنون برای کسی سفارش نکرده‌ام حتی یکی از فرزندانم با دارا بودن دکتری فلسفه بیکار است.وی در عین حال گفت: همه فرزندانم طلبه و درس خوانده حوزه هستند و هیچکدام کارمند دولت محسوب نمی‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس