کد خبر 775167
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳
 چلسی

نبرد چلسی و آرسنال علاوه بر حساسیت در چند سال اخیر همیشه زیبایی‌های خاص خودش را هم داشته است.

به گزارش مشرق، هرچند حساس‌ترین دربی پایتخت انگلیس، نبرد حیثیتی آرسنال و تاتنهام است اما اگر بخواهیم حساسیت را بر حسب وزن افتخارات تیم‌ها از زمان شروع لیگ برتر انگلیس بسنجیم، قطعا جدال آرسنال و چلسی با صفت «حساس‌ترین» مورد ارزیابی قرار می‌گیردش

 حال پربار و گذشته پرافتخار

رقبای بازی ساعت 17 یکشنبه در جریان هفته پنجم لیگ برتر انگلیس از زمان شروع لیگ برتر در فصل 1993-1992 تا به حال روی هم 8 بار قهرمان لیگ شده‌اند که 5 قهرمانی سهم چلسی بوده است.حال و روز فعلی 2 تیم لندنی، نشان می‌دهد چلسی بر اسب قدرت سوار شده و آرسنال تنها رویای تکرار گذشته پرافتخار را دارد. تیم آبی‌پوش پس از باخت خانگی در هفته اول، 3 بازی بعدی خودش را برد اما آرسنال با وجود پیروزی در بازی افتتاحیه فصل جاری، 2 بازی بعدی را واگذار کرد و با برتری در جدال هفته گذشته اندکی به اوضاعش سروسامان بخشید. جدال 2 تیم در بازی سوپرجام انگلیس در ابتدای فصل به سود آرسنال پایان یافت تا چلسی امروز انگیزه انتقام را به حد کافی داشته باشد.ونگر، سرمربی آرسنال در این بازی به دنبال اعاده حیثیت است اما می‌داند مقابل تفکرات آنتونیو کونته کار دشواری پیش‌رو خواهد داشت. چلسی معمولا در بازی‌های خانگی قدرتمندتر و تهاجمی‌تر از حد معمول ظاهر می‌شود. جبران اولین شکست فصل در اولین بازی لیگ به اندازه کافی روی خشمگینانه کونته را به هواداران و بازیکنان چلسی نشان داده و حتی تساوی مقابل رقیبی سنتی به نام آرسنال هم خارج از تحمل این سرمربی همیشه جویای پیروزی خواهد بود.

غایبان بازی

درینک‌واتر، بازیکن جدید چلسی به دلیل مصدومیت غایب بزرگ بازی است و آرسنال علاوه بر کوکلین و کاسورلای مصدوم، احتمالا اوزیل را به دلیل استراحت بیش‌تر در اختیار نخواهد داشت. از طرفی معلوم نیست دبوشی در این بازی آرسنال را همراهی کند.

رویارویی‌های قبلی

 در 191 رویارویی قبلی، آرسنال با 75 پیروزی اوضاع بهتری دارد.چلسی 62 بار پیروز شده و 54 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

 شرایط جدول

چلسی 9 امتیازی پشت سر 2 تیم شهر منچستر خودش را به رده سوم جدول رسانده و آرسنال  که 50 درصد کل امتیازهایش در 4 هفته اول را به دست آورده با 6 امتیاز در مکان نازل دوازدهم قرار دارد.

ترکیب احتمالی

آرسنال: چک، مونرال، کوشیلینی،مصطفایی، بیرین، رمزی، کولاسیناچ، ژاکا،اوزیل، لاکازته و سانچس

 چلسی: کورتوا، لوئیس، آزپلیکوئتا، کیهیل، باکایوکو، کانته، زاپاکاستا، آلونسو، ویلیان، موراتا و پدرو

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس