کد خبر 77489
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۹

بر اساس گزارش هافينگتون پست، بعد از گذشت يک دهه از جنگ امريکا در افغانستان، در هر 80 دقيقه يک کهنه سرباز امريکايي خودکشي مي‌کند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، هافينگتون پست نوشت: "مرکز امنيت نوين براي امريکا" در گزارشي موسوم به " شکست در نبرد: چالش خودکشي نظامي" نوشت، امريکا در آستانه شکست در نبرد عليه خودکشي کهنه سربازان و نظاميان اين کشور است.

در اين گزارش آمده است، هم موارد خودکشي و هم اقدام براي خودکشي به طور قابل توجهي بين کهنه سربازان امريکايي از زمان آغاز فعاليت در جنگ‌هاي عراق و افغانستان افزايش يافته است.

در ادامه اين گزارش فاش شده است که از سال 2005 تا 2010 هر 36 ساعت تقريبا يک نيروي نظامي اقدام به خودکشي مي‌کند. همچنين 1868 کهنه سرباز از دو جنگ عراق و افغانستان تنها در سال 2009 دست به خودکشي زده‌اند.

نويسندگان اين گزارش افزودند: "با بازگشت نيروهاي بيشتر از جنگ،خطر (خودکشي) افزايش مي‌يابد."

يک کهنه سرباز نيروهاي دريايي امريکا گفته است، درپي اتمام دوره‌ ماموريت و بازگشت به کشور خود و آگاهي­يافتن از اين موضوع که شغل خود را از دست داده، افسرده شده و دست به خودکشي زده است.

بر پايه اين گزارش، روبرو شدن با اختلال تنش‌زاي بعد از رويداد، بيکاري بالا و از بين رفتن حس رفاقت نظامي بعد از بازگشت کهنه سربازان به کشور خود، از دلايل خودکشي آن‌ها است.

کن اسميت يک کهنه سرباز جنگ ويتنام، اظهار داشت، چالش‌هايي که ارتش امريکايي بر نيروهاي نظامي خود تحميل مي‌کند از عوامل نرخ بالاي خودکشي بين کهنه سربازان است.

اسميت افزود: "مسئوليت‌هايي که کهنه سربازان امريکايي در ارتش بايد بر عهده بگيرند، به آستانه­اي بسيار بالا در رويارويي با اضطراب نيازمند است."

وي افزود، نيروهاي چندگانه در مناطق جنگي گسترده از دلايل اصلي ديگر در اقدام کهنه سربازان به خودکشي محسوب مي­شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس