امتیازات دوره کنونی از دیدگاه رهبر انقلاب

سفیر ایران در بنگلادش گفت: فرمایشات و پیام مقام معظم رهبری درباره بحران میانمار، مورد توجه مردم بنگلادش قرار گرفت.

 به گزارش مشرق، «عباس واعظی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش تاکید کرد کمک‌های ایران برای مسلمانان روهینگیا، مورد استقبال بنگلادش است.

واعظی گفت از ابتدای شروع بحران مسلمانان در میانمار، مردم بنگلادش به دلیل علاقه‌ای که به ایران و شناختی که نسبت به انقلاب اسلامی دارند، منتظر کمک‌های ایران بودند.

وی با بیان اینکه تماس‌های بسیاری از سوی مردم بنگلادش برای پیگیری ارسال کمک‌های ایران گرفته می‌شد، افزود بعد از آنکه ایران پاسخ مثبت به ارسال کمک داد، یک مرحله خوشحال شدند و سپس با تاخیر افتادن در ارسال کمک‌ها دوباره پیگیر آن شدند. اکنون نیز از رسیدن اولین محموله بازهم خوشحال هستند.

سفیر ایران در بنگلادش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بحران مسلمانان در میانمار، تاکید کرد این پیغام به سرعت در صفحات اجتماعی مردم بنگلادش (فیسبوک) منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفت.

واعظی با بیان اینکه بنگلادش یک کشور مسلمان و محب اهل بیت است، تاکید کرد به دلیل یکپارچگی قوم بنگال، رادیکالیسم و افراطی‌گری در این کشور جایی ندارد.

وی در معرفی این کشور نیز گفت: «کشور بنگلادش با 160 میلیون جمعیت که حدود 90 درصد از آنها مسلمان هستند، روابط تاریخی طولانی با ایران دارد. از نظر روابط سیاسی نیز 4 سال بعد از استقلال یافتن بنگلادش (1974) با این کشور ارتباط برقرار کردیم.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس