کد خبر 774784
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
علیرضا سلیمی

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص سونامی بازنشستگی در آموزش و پرورش هشدار داد.

به گزارش مشرق، علیرضا سلیمی درخصوص اختلاف‌نظر آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی در تعداد جذب نیروی انسانی با بیان اینکه وجود ناهماهنگی میان سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی پذیرفتنی نیست، گفت: نیاز بخشی از دولت به جذب نیرو و کوتاهی بخش دیگر با وجود توان و وظیفه یاری رساندن، نه تنها توجیه‌پذیر نیست بلکه به‌یقین آسیب‌رسان خواهد بود و این مهم در حوزه آموزش و پرورش به دلیل اهمیت بیشتر جایی برای ریسک و کم‌کاری نمی‌گذارد؛ چراکه پای آینده و تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین در میان است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش با سونامی بازنشستگی معلمان رو به رو است لذا اگر اکنون برای حل این بحران کمبود نیرو تدبیر نشود در آینده نه چندان دور با یک بحران واقعی در امر آموزش رو به رو خواهیم بود.  

وی با بیان اینکه جذب از طریق آزمون به غیر از مسیر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی یکی دیگر از راه‌های جذب نیرو در آموزش و پرورش است، افزود: با توجه به محدودیت فعلی جذب دانشجو از سوی این دانشگاه‌ها باید مسیر آزمون را جدی گرفت به همین دلیل سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه باید برای این مهم فکری اساسی کنند.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه بهتر است آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی اختلاف‌نظرها را کنار بگذارند و برای جذب نیرو در این حوزه اقدامات اساسی انجام دهند، اضافه کرد: روند جذب نیرو در آموزش و پرورش آنطور که باید طی نمی‌شود و مدیران فعلی به دنبال جذب بازنشسته‌ها و نیروهای حق‌التدریس هستند، این اتفاق آسیب‌های آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان رسانده و روند ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده را بیش از این معیوب خواهد کرد.

به تازگی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که این وزارتخانه در جذب نیروی انسانی با سازمان امور استخدامی در مورد تعداد افراد اختلاف نظرهایی دارد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • م-ا-ی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    17 7
    جوانان بیشتر فرق بین سند 2030 را می گزارند تا بازنشستگان ساخته و پرداخته غرب زده میانه رو نان به نرخ روز خوری که برای عافیت طلبی خیانت را در دستور کار دارند انها معلمان متدین و دلسوز و فداکار بازنشسته را به کار نمی گیرند بلکه کسانی را که در انتخابات جانب اصلاحات را گرفته اند متخصص می دانند
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      6 2
      یکی باید بیاید حرف های شما را ترجمه بکند. در ضمن اگر معلم هستی(( فرق می گذارند)) درست هست.
  • شروین IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    17 2
    اموزش وپرورش می تواند طبق روال سال ها گذشته از نیروهای خدماتی که به تازگی موفق مدرک لیسانس از دانشگاه های........استفاده نماید وجوانانی که از دانشگاه معتبر فارغ التحصیل شدند برای ادامه تحصیل به خارجه بروند؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    3 1
    سی هزار نیروی حق التدریس در کشور هستند که در صورت استخدام آنها می توانند بخشی از کمبود نیرو در آموزش و پرورش رو جبران کنند.
  • یک معلم ازکاشان IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام..آقای سلیمی جوش نخور مقطع ابتدایی که پایه واساس آموزش وپرورش است تازمانیکه بانیروهای خدماتی وسربازمعلمهاکلاسها اداره شود استخدامی آنچنانی درکارنیست این بنده خداهاباحقوق بسیاربسیارناچیزومحروم ازهمه امتیازات معلمان رسمی درکلاسهاتدریس می کنندوخیلی هم زیباوباعلاقه کلاس داری می کننداولیادانش آموزان هم ازآنهاراضی هستند.
  • مشکینی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    2 0
    موافقم، این سی هزار نیروی حق التدریس که سالها تدریس کرده و آشنا با محیط آموزشی هستند هم تجربه کافی دارند و معلمانی پخته تر هستند.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    0 0
    این واقعیه؟!!!!!!!
  • ناشناس IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    1 0
    بعله دوباره چپون چپون طبق روال معمول ...حق التدریسیهای ازمون نداده و که بزور فامیل فله ای در اموزش وپرورش،مشغول کارند..خخخ... کل این خبر از اساس برای مقاصد خاصی از سوی بعضیها مطرحشده است....عامو....
  • حیدری IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    2 0
    بهتر است با بازنشستگی این اقایان وخانمها موافقت شود وبجای اونها ازاین همه جوان بیکار استفاده شود وخواهشا افراد بازنشسته را دوباره فراخوان نکنید
    • قادر IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      0 0
      صدرصد درست میکی
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    2 0
    سلام. ما امسال امتحان استخدامی اموزش پرورش دادیم ورشته وتحصیلات دانشگاهی ومعدل عالی داریم خب جذب کنید هم ما بیکار نمانیم هم کمبود معلم جبران شود . بهترین جوانان با تحصیلات عالی الان بیکار و تو خیابانها هستند حتی تشکیل خانواده و ازدواج هم نکردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس