کد خبر 774744
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵
خودروی فراری

کریستیانو رونالدو، مهاجم ۳۲ ساله فوتبال که معرف حضور بیشتر ورزش‌دوستان است بتازگی تصویری در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده که نشان می‌دهد مالک یک دستگاه خودروی فراری، آن هم از نوع F۱۲ tdf‌ شده است.

به گزارش مشرق، کریستیانو رونالدو، مهاجم ۳۲ ساله فوتبال که معرف حضور بیشتر ورزش‌دوستان است بتازگی تصویری در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده که نشان می‌دهد مالک یک دستگاه خودروی فراری، آن هم از نوع F۱۲ tdf‌ شده است.
 

از این مدل که جزو خاص‌ترین و کمیاب‌ترین‌ها در نوع خود به‌شمار می‌رود فقط ۷۹۹ دستگاه تولید شده و رونالدوی جوان شانس آن را دارد که داخل آن بتواند سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از سه ثانیه تجربه کند.

در ادامه و به بهانه این پست اینستاگرامی، گشت وگذاری می‌کنیم در دنیای این خودروی خارق‌العاده.

تغییر در ظاهر و برتری مهندسی

شرکت فراری از همه دانش و تخصص خود در این مدل مخصوص توردوفرانس استفاده کرده و ۱۰۰ کیلوگرم از وزن آن را نسبت به مدل استاندارد قبلی کاهش داده و به ۱۴۱۵ کیلوگرم رسانده است.

فیبرکربن ماده اصلی ساخت قسمت‌های بدنه، سپرهای جلو و عقب بوده، همچنین کانال‌های آیرودینامیک هوا که روی محفظه موتور و طرفین خودرو قرار گرفته‌اند نیز از آن ساخته شده است.

استفاده از فیبر کربن به اجزای بیرونی فراری tdf‌ F۱۲ خلاصه نشده و اگر به داخل اتاق این خودرو نیز توجه کنیم درخواهیم یافت که بیشتر اجزای داخلی نیز وامدار این ماده مقاوم و کم‌وزن هستند.

در نگاه اول با مقایسه نمونه‌ جدید و قبلی و بررسی تغییرات آیرودینامیکی در بدنه متوجه خواهیم شد تمام این تغییرات جنبه زیبایی نداشته و آن طور که طراحان فراری اعتقاد دارند پس از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲۳۰ کیلوگرم نیروی داون‌فورس به وجود خواهد آمد که همین نیرو عامل بسیار مهمی در ایجاد عدم تعادل خودرو خواهد بود. به همین دلیل ایجاد تغییرات آیرودینامیکی در tdf F۱۲ امری اجتناب‌ناپذیر است.

ترمزهایی که به چشم نمی‌آید

هر چقدر افزایش سرعت مایه برتری و مباهات است کاهش آن نیز از چالش‌های بزرگ طراحان خودرو به‌شمار می‌رود. در سیستم ترمز این خودرو دقیقا از مدل هایپرکارلافراری استفاده شده و فنربندی آن نیز نسبت به نمونه قبلی ۲۰ درصد سفت‌تر است و سیستم فرمان‌پذیری هم با تنظیم مجدد دامپرها شاهد تغییرات زیادی شده‌ است.

به نحوی که در این سیستم چرخ‌های عقب فراری برای افزایش پایداری دقیقا همانند چرخ‌های جلو فرمان‌پذیر شده است.

لاستیک‌ها نیز پهن‌تر شده و شرکت لاستیک‌سازی پیرلی نمونه سفارشی Pzero را جایگزین مناسبی برای لاستیک‌های استاندارد F۱۲ در نظر گرفته است.

تلفیق این لاستیک‌ها و تنظیم سیستم فرمان‌پذیری فراری، عملکرد هر چهار چرخ را به شکل قابل قبولی تثبیت کرده است.

یکی از ۷۹۹ نفر

طبق اعلام شرکت فراری تمامی ۷۹۹ دستگاه tdf F۱۲ پیش‌فروش شده است و شاید رونالدو یکی از خوش‌شانس‌ترین‌های جهان باشد که موفق شده با پرداخت بهای کمی بیش از ۸۰۰ هزار دلار (با دلار ۴۰۰۰ تومانی حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ناقابل) به یک سرمایه‌گذاری بلندمدت واقعی دست بزند زیرا این خودرو بی‌شک یکی از بهترین GTهایی است که تاکنون با این شکل و شمایل و موتور خارق‌العاده به دست بشر ساخته شده است.

حدود دو سال پیش بود که شرکت خودروسازی فراری نمونه جدیدی از مدل berlinetta F۱۲ را به نمایش گذاشت.

نمونه جدید که نسبت به نسل قبلی تغییرات زیادی را به خود دیده و گام‌های مثبتی در جهت پیشرفت برداشته بود به افتخار مسابقات تور دو فرانس (Tour De France) که عرصه جهانی مسابقات سرعت به‌شمار می‌رود tdf F۱۲ نامگذاری شده.

مشخصات فنی

قلب تپنده: ۱۲ سیلندر V شکل به حجم ۶.۳ لیتر

حداکثر قدرت: ۷۶۹.۶ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور: ۷۰۵ نیوتون متر در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه

جعبه دنده: ۷ سرعته دوکلاچه خودکار

مصرف سوخت (لیتر در یکصد کیلومتر): ۱۵.۴

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲.۹ ثانیه

حداکثر سرعت: بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت

زمان ورود به بازار: سال ۲۰۱۶ وزن خشک (کیلوگرم): ۱۴۱۵

ظرفیت مخزن سوخت (لیتر): ۹۲ قیمت: ۸۰۸.۸۸۸ دلار

یک موتور وحشی و البته سفارشی

قلب تپنده فراری tdf F۱۲ یکی از شگفت‌انگیزترین‌های صنعت خودرو به‌شمار می‌رود. این موتور که به توربوی مدرن مجهز می‌باشد به مراتب حساس‌تر از موتور ۱۲ سیلندر لامبورگینی آونتادور است.

هرچند در تنظیمات الگوریتمی موتور ۱۲ سیلندر tdf F۱۲، حداکثر دور پیشرانه به عدد ۸۹۰۰ دور محدود شده اما با وجود سیستم نمایشگری که روی غربیلک فرمان قرار داده شده تعامل پدال گاز و دریچه مکش هوای منیفولد موتور بسیار وحشیانه به نظر می‌رسد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    20 11
    اشتباه ترجمه کردی مشرق 0 تا 100 این ماشین کمتر از 3 ثانیه هست ته 0 تا 340 هنوز خودرویی ساخته نشده که 0 تا 340 رو تو 3 ثانیه بره سریع ترین خودروی دنیا یه مدل از میتسوبیشی لنسر هست که توسط چندتا جوون توی آمریکا تا 2000 اسب بخار تقویت شده و 0 تا 250 رو در عرض تقریبا 7 ثانیه میره لطفا بیشتر در ترجمه ها دقت بفرمایید
  • a IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    19 1
    داخل متن نوشته شده سرعت 340 را در كمتر از 3 ثانيه !!!!!!!!!!!!! مگه ميشه مگه داريم اصلاح كنيد . صفر تا 100 رو 2/9 اين ميشه.
  • حسین IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    9 0
    خودروش رو بده دست من تا اهلیش کنم
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    4 12
    حیف پول که اینطور به فنا بدی!
  • جمال IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    3 8
    کوفتت بشه
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      6 4
      حسود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      2 2
      حسود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      3 1
      حقشه !! به توچه ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس