نیروهای دموکراتیک کرد

در جریان عملیات امروز نیروهای متحد در غرب دیرالزور، مجتمع های مسکونی دانشگاه الجزیره، مدرسه الرواد، پایگاه پدافند هوایی و مزارع حومه فرات در شرق منطقه بغیلیه از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق سوریه حاکیست، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت در ادامه پاکسازی بخش غربی شهر دیرالزور موفق شدند با عقب راندن عناصر تروریستی داعش، منطقه «بغیلیه» را به طور کامل پاکسازی کنند.

در جریان پاکسازی این منطقه دهها تن از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند؛ درگیری ها در حومه این منطقه ادامه دارد و نیروهای متحد درصدد هستند مواضع خود را در مناطق آزاد شده تثبیت کنند.

از حومه شرقی ارتفاع الثرده هم خبر می‌رسد نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت موفق شدند شرکت گاز  «نیشان» و ایستگاه پمپاژ آب را به طور کامل پاکسازی کنند و ۲۰ تروریست را از پای درآورند.

از سویی دیگر نیروهای متحد عملیاتی را در حومه میدان « البانوراما» انجام دادند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند میدان « الکروم» را به کنترل خود درآورند و دهها تن از تروریست‌ها را هم در این محور کشته و زخمی کنند.

گروهی دیگر از نیروهای جبهه مقاومت عملیاتی دیگر را در این محور انجام دادند و توانستند پایگاه نظامی « الضامن» را هم از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند؛ در این عملیات هم ۴۰ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، در جریان عملیات امروز نیروهای متحد در غرب شهر دیرالزور، مجتمع های مسکونی دانشگاه الجزیره، مدرسه الرواد، پایگاه پدافند هوایی و مزارع حومه رود فرات در شرق منطقه بغیلیه هم از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد و خبرها حاکیست پیشروی‌ها به سمت شمال منطقه ادامه دارد.

از بخش شرقی هم خبر می‌رسد نیروهای دموکراتیک کرد به ۵ کیلومتری ورودی شهر دیرالزور رسیده اند.با عقب نشینی‌های سریع عناصر تروریستس داعش، نیروهای کرد در دو روز گذشته در بخش بیابانی شرق دیرالزور حدود ۷۰ کیلومتر پیشروی کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 15
  • P IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    26 16
    bravoooooooooooooooooooooooooooooooo
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    پیشروی نیروهای کرد به سمت بخش شرقی دیرالزور بحث برانگیز است. به نظر می رسد امریکایی ها برای نیروهای سوری و هم پیمانانش خواب هایی دیده باشند.
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      44 89
      چی بحث برانگیزه؟ داعش ضعیف شده اینها هم دارن پیشروی میکنن. درست مثل زمانی که داعش در رقه در جنگ با کردها تضعیف شد و ارتش سوریه از جنوب پیشروی کرد.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      اینکه داعش در مقابل اسد بشدت مقاومت می کند اما در مقابل کردها سریعا عقب نشینی می کند بحث برانگیز است
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      34 4
      15:45 مثلا در جنوب رقه یا در تلعفر خیلی از خودش مقاومت نشون داد؟
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      21 34
      اتفاقا داعش در رقه بشدت با کردها میجنگد و مقاومت میکند و کلی از کردها شهید شدند چیزی نمیدونی نگو
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      3 2
      کاربر 14:28 وقتی که هواپیماهای سوری در حال بمباران مواضع داعش در نزدیکی رقه بودند، مورد هدف موشک های آمریکایی قرار گرفتند!
  • پویا IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    باید به نیروهای آمریکایی ضربه زد چون آمریکاییها قلدرهای ترسویی هستند که در صورتی که جلوی آنها ایستادگی نشود مثل سگ هارتر میشوند باید جبهه مقاومت ضربه شصت خوبی به کردها و آمریکاییها نشان دهند
    • حسین IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      شما کردها و امریکایی ها رو در یه خط میبینید؟؟؟؟؟؟/
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      50 18
      14:43 آنهایی که برای کردها خط و نشان می کشند سرنوشتی بهتر از داعش در انتظارشان نیست.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    37 50
    توافق با نیروهای داعش و انتقال محترمانه اونا بحث برانگیزه یا پیشروی نیروهای کرد؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      22 11
      توافق با داعش کار اربابان توست منافق
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      7 39
      جعلیات سر هم نکن پانکرد تروریست! توافق با داعش کار شما نوکران استکباره
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      2 0
      اگر امریکایی ها فشار نمی آورند که کار داعش والنصره در القلمون و عرسال تمام شده بود.
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    61 47
    زنده باد نیروهای دموکراتیک...انوقتی که کردها با داعش می جنگیدند ارتش بعثی شهر ها رو یکی یک تسلیم می کرد
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      6 10
      چرت نگو! اون موقعی که بارزانی التماس میکرد که اگر تا 24 ساعت دیگه نرسید باید جنازه های کردها رو جمع کنید تو کجا بودی که الان جعلیات سر هم میکنی؟ بد بخت! اگر مقاومت و ارتش سوریه نبود الان از کرد چیزی جز یه اسم نمانده بود
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      8 15
      لعنت بر تروریستهای موسوم به دموکراتیک!!! و ارباب آمریکایی شون
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      2 1
      کاربر عزیز نام ارتش سوریه هست ارتش عربی سوریه ارتش بعث مال صدام است. شما هر وقت که توانستی نام ارتش سوریه را درست بنویسی اون وقت بیا تاریخ مقاومت ملت سوریه را برای خوانندگان بنویس
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    28 6
    شما به نقل و انتقال گسترده تجهیزات احداث پل‌های شناور، انتقال قایق‌های رودخانه‌رو و همچنین نیروهایی که در این زمینه آموزش لازم را دیده‌اند به دیرالزور توجه کنید، حساب کار دستتان می‌آید که این نقل و انتقال بدون دلیل نیست. نکته دیگر باید به سفر وزیر دفاع روسیه به دمشق و دیدار با رئیس جمهور این کشور اشاره کرد. این سفر در این بازه زمانی بدون دلیل نیست و طرفین هماهنگی‌های لازم را در این زمینه صورت داده‌اند. مساله بعد، به نقطه‌ای است که قرار است در آنجا پل‌های شناور احداث شود. منابع مطلع به کانال اخبار سوریه تاکید کرده‌اند که پل‌ها در محله الجفره در شرق شهر نصب خواهند شد و هنوز مواضع در جفره تثبیت نشده است. قرار است نیروها با عبور از فرات، در شرق شهرک حطله وارد شوند و با احداث یک پایگاه موقت، برای رسیدن به بزرگراه دیرالزور الحسکه تلاش کنند. به این منظور، آنها باید از روستای مراط عبور کنند که تنها سه کیلومتر با آن فاصله دارند. با این تاکتیک، نیروهای متحد راه را بر حرکت امریکایی‌ها و مزدوران آنها به موازات فرات و دیگر مناطق بسته و مانع از تحقق راهبرد آنها خواهند شد.
    • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      27 2
      میگم عمویی شما بهتر نیست بری درستو بخونی...فردا امتحان داری
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    30 16
    باید نیروهای متحد مقاومت سریع تر از فرات عبور کرده و با تصرف میادین نفتی نیروهای تحت حمایت امریکا را عقب بزنند و در مسیر دیالزور - حسکه پیشروی کرده و خود را به حسکه برسانند و در راستای فرات نیز هرچه سریع تر خود را به ابوکمال و مرزهای عراق برسانند تا جاده مقاومت از تهران تا بغداد و دمشق و بیروت و بیت المقدس متصل شود
    • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      25 3
      فک کنم دیشب خوابشو دیدی...هههههه
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      14 3
      مثل اینکه زیادی احساساتی و خیالاتی تشریف داری
  • علی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    3 0
    کی به مرز عراق میرسن پس ؟
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    22 7
    کرد ها مردمی غیور و جنگاورند و اگر حمایت مستقیم آمریکا را داشته باشند هیچ کس حریفشون نمیشه
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      0 0
      ملت سوریه هم ملتی جنگاور و غیوری هستند که سابقه چهار نبرد مستقیم با قوی ترین ارتش خاورمیانه - یعنی ارتش کودک کش صهیوینستی - دارند. کردها یک بار در زمان حاکمیت ژنرال قاسم علیه اون شورش کردند و تا سلسله پهلوی کمک های خودش را به آنها قطع کرد سریع به ایران فرار کردند. یا تشکیل جمهوری کردستان در زمان اشغال ایران توسط ارتش سرخ شوروی سابق همه می دانند که تا سرخ ها حمایت خودشان را از انها پس گرفتند جمهوری کردستان فروپاشید. پس لطفا در مورد جنگاوری کردها شعر و خیال تحویل خوانندگان ندهید.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    2 2
    خواهش میکنم تو این مواقع حساس که کشورهای غارتگرو استکباری چیزی جز تسخیر و سرکوب مسلمانان ندارن بیایین متحد باشیم تمام اقوام ایرانی شریف و عزیزن با کوبیدن یا تحقیر هم ما داریم دشمنهای مسلمانان را علیه خودمون قویتر میکنیم بیایین دعا کنیم ثبات و امنیت و آرامش بدون جنگ تو تمام کشورهای منطقمون برقرار بشه و انشاله تمام اقوام و ملل مسلمان با فرهنگ های خاص زیبای خودشون همیشه تو آرامش و سعادت زندگی کنن کشورهای استکباری نه برای مسلمانان برای شبه جزیره کره برای کشورهای آمریکای لاتین برای افریقایی ها حتی خود اروپا دارند دوبهم زنی و مشکلسازی میکنن اینا مثل هیتلر میخان دنیا فقط مال خودشون باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس