کد خبر 774515
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
میانمار

حل بحران فاجعه آمیز نسل کشی مسلمانان میانمار یک مسئله داخلی آن کشور نیست بلکه یک مسئله جهانی و تکلیف و وظیفه ی بشر دوستانه‌ای ست که همه کشورها و انسانهای با وجدان های آگاه را درگیر کرده است.

به گزارش مشرق، خانم «هاجر چنارانی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به بنگلادش به همراه تیم ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مسلمانان میانمارف طی یادداشتی نوشت:

 «الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» [حج/ ۴۰] همانها که به ناحق از خانه و لانه خود بدون هیچ دلیلی اخراج شدند جز اینکه می‌گفتند پروردگار ما الله است، و اگر خداوند بعضی از آنها را به‌وسیله بعضی دیگر دفع نکند دیرها و معابد و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود ویران می‌گردد و خداوند کسانی را که او را یاری کنند، یاری می‌کند، خداوند قوی و شکست ناپذیر است.»

حمایت از آزادی و دفاع از مظلوم و نجات بشر از ظلم و ستم از اصول قطعی و غیر قابل انکار در ارزش های انسانی و اخلاقی همه جوامع آزاد اندیش بوده و می‌باشد. اسلام به ما آموخته است: «کُن للِظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَون»

 امام بزرگوار (ره) و رهبری عزیز همواره تاکید و توصیه کرده‌اند که: «ما هر مقدار بتوانیم از مظلوم حمایت میکنیم و هر مقدار که توانایی های ما و وسع ما باشد، وظیفه ماست که حمایت کنیم.»

امروز جمهوری اسلامی ایران این افتخار را برای خودش حفظ کرده است که علناً و صریحاً علیه ظلم حرف می‌زند، چه این ظلم در مناطق تحت اشغال صهیونیست ها باشد چه در کشور یمن و بمباران مردم بی‌دفاع صنعا، چه در بحرین و چه در میانمار و یا هر نقطه ی دیگر باشد نسبت به آن موضع شجاعانه و صریح اتخاذ می‌نماید.

 کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر اساس وظایف ذاتی و انسانی خود طی نشست طولانی با حضور مسئولین وزارت امور خارجه ابعاد گوناگون کشتار مردم بی‌گناه میانمار را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و به استناد ماده ٢ کنوانسیون ١٩٤٨ جنایت های میانمار را مصداق بارز نسل کشی تشخیص داده و تصمیمات چهارده گانه ای اتخاذ نموده است. بر همین اساس فعالیت های گسترده دیپلماتیک از نوع دیپلماسی پارلمانی را در دستور کار خود قرار داده و مقرر گردید اینجانب به عنوان تنها نماینده زن عضو کمیسیون امنیت ملی در رأس هیاتی از وزارت امور خارجه برای پیگیری ابعاد فاجعه بار و جنایت آمیز کشتار مردم بی‌دفاع میانمار به منطقه شرق آسیا عزیمت نمایم تا از نزدیک با زنان و کودکان آواره دیدار و همدردی نموده و مشکلات و سختی های آنان را مورد بررسی قرار دهم.

حل بحران فاجعه آمیز نسل کشی مسلمانان میانمار یک مسئله داخلی آن کشور نیست بلکه یک مسئله جهانی و تکلیف و وظیفه ی بشر دوستانه‌ای ست که همه کشورها و انسانهای با وجدان های آگاه را درگیر کرده است. امروز عادی سازی زندگی مردم بی‌گناه میانمار و مصالحه جویی بین اقوام و قبایل گوناگون آن کشور جزء مطالبه و خواست‌های عمومی و همگانی انسانهای آزادی خواه و عدالت طلب سراسر جهان شده است.

از برخی از کشورها انتظاری نیست چون سیاست خارجی آنان همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی بر پایه زور گویی و اعمال فشار مخرب و نابودکننده علیه کشورها و ملت های مظلوم و بی‌دفاع می‌باشد. آنان برای سرپوش گذاشتن بر روی اقدامات جنایت کارانه خود تلاش می‌کنند در پوشش های عوام فریبانه ای همچون اعطای جایزه صلح نوبل به خشن ترین و بی رحم ترین افراد، پنهان شوند، آنان گمان می‌کنند می‌توانند نسل کشی مسلمانان بی‌گناه را مخفی نگاه دارند، اما مطمئن باشند مردم آزادی خواه و عدالت طلب شاهد اقدامات خلاف حقوق بشر آنان هستند.

امروز سازمان ملل، شورای امنیت، ساختارها و تشکل های بین المللی حامی حقوق بشر و مجموعه ها و موسسات حمایت کننده از زنان و کودکان می‌بایست به کمک مردم بی‌پناه میانمار بشتابند و به روشنی نسل کشی مسلمانان آن کشور را محکوم کنند و تمام تلاش خود را برای توقف و جلوگیری از اقدامات رژیم میانمار به کار گیرند و صرفا به صدور بیانیه های سطحی و غیر الزام آور بسنده نکنند.

موسسه نوبل می بایست جایزه خود را از خانم آنگ سان سوشی پس بگیرد در غیر اینصورت در نزد افکار عمومی جهان اعطای جایزه نوبل تمسخر آمیز و نفرت آور خواهد بود.

 اینجانب در بامداد روز جمعه ٢٤ شهریور ماه در هنگامی که با یک هواپیمای ترابری که حاوی کمک های انسان دوستانه مردم می‌باشد، عازم منطقه شرق آسیا هستم، نه تنها به عنوان یک نماینده مجلس بلکه به عنوان یک همسر و به عنوان یک مادر از تمام مادران و زنان و دختران و همه آزاداندیشان جهان می‌خواهم که از تشنج زدایی و مصالحه جویی و عادی سازی زندگی برای مسلمانان میانماری که به یک مطالبه و درخواست عمومی و همگانی و جهانی تبدیل شده است حمایت نموده و خود را ملزم به پیگیری اجتماعی بحران میانمار بدانند تا این مطالبه عمومی سبب گردد که همه دولت های جهان برای توقف کشتار مسلمانان میانمار تمام تلاش خود را بکار گیرند. ان شاءالله

إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس