سلیمی

رئیس سازمان امداد و نجات ایران احتمال داد کمک‌های ارسالی برای مسلمانان میانمار در مراحل بعد به ۱۶۰ تُن افزایش یابد، گفت: حساب ۹۹۹۹۹ هلال‌احمر نیز پذیرای کمک‌های مردمی است.

به گزارش مشرق، «مرتضی سلیمی» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران گفت مراحل بعدی ارسال کمک‌های انسانی برای آوارگان میانماری، بعد از ارزیابی‌های اولیه احتمالا تا 160 تُن خواهد رسید.

سلیمی با ابراز امیدواری برای تاسیس اردوگاه اسکان اضطراری، تاکید کرد در صورت محقق شدن این امر، پوشش امدادی شامل مواد غذایی، بهداشتی، خدمات درمانی به‌صورت کامل ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وجود کمک‌های مردمی گفت این کمک‌ها فعلا به شکل نقدی خواه بود و حساب شماره 99999 جمعیت هلال احمر در تمام بانک‌های کشور با توجه به درخواست‌های مکرر مردم، برای دریافت این کمک‌ها آماده هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به حضور معاون وزیر خارجه، این سفر را دارای اهمیت بالایی توصیف کرده و ابراز امیدواری کرد این هئیت بتواند در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران و اهداف بشردوستانه خدماتی را در حد اعلا به مردم مظلوم میانمار ارائه دهد.

بامداد امروز (جمعه) اولین محموله از این کمک‌ها با وزنی حدود 40 تن و شامل دارو، اقلام خوراکی و چادر با همراهی تیم‌هایی از هلال احمر، مجلس شورای اسلامی و وزارت خارجه ایران، در دو بخش بارگیری و ساعت 6 صبح به بنگلادش ارسال شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس