کد خبر 774179
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
 نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضع گیری‌های نسنجیده موجب بروز شکاف‌های هرچه بیشتر در میان کشورهای منطقه می شود.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی شامگاه چهارشنبه ، بیانیه پایانی یکصد و چهل و ششمین اجلاس وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره و اظهارات نمایندگان امارات و کویت پیرامون جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را مردود خواند و این گونه موضع گیری‌ها را ناشی از اغراض سیاسی و عدم درک واقعیت های تاریخی دانست.

قاسمی همچنین با رد اتهام‌های بی اساس نماینده کویت به کشورمان در این نشست افزود: به نظر می‌رسد تکرار این گونه اتهام‌های نخ نما با توجه به فضای تنش آلود نشست روز گذشته اتحادیه عرب، بیشتر برای انحراف اذهان عمومی از واقعیت‌های موجود باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: بیانیه صادره مصداق بارز دخالت در امور داخلی دیگر کشورها است و ما ضمن تاکید بر اقدامات قانونی و مشروع در قلمرو سرزمینی خود، طرح این گونه ادعاها درخصوص جزایر ایرانی را به شدت محکوم و مفاد آن را کاملا رد می‌کنیم.

وی افزود: این گونه موضع گیری‌های نسنجیده موجب بروز شکاف‌های هرچه بیشتر در میان کشورهای منطقه و تاخیر در همکاری‌های هدفمند منطقه ای خواهد شد و تاثیر دیگری نداشته و نخواهد داشت.
قاسمی تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس، رعایت حُسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و توجه به واقعیت‌های تاریخی و حقوقی و شرایط حساس کنونی منطقه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    0 1
    بله شماها اهل باج دادن هستید و قربونشون هم می رید! و واسه تون چیزی که ارزش نداره ملیت و منافع ملی است. اونا چمگ و دندان می کشند و مرتب جزایری رو که چند صد متر با خاک اصلی ایران فاصله داره رو از آن خودشون می دونن و آقایان صحبت از حسن همجواری می کنن!
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    0 1
    بهترین جواب ایران:همگی خفه
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    0 2
    ای واه امارت و کویت جان شما برادر ان همسایه -مسلمان -دوست خیلی بدهستید دو بار بدهستیدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس