کد خبر 773148
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
انبه

بیماری‌های قلبی و مزمن تهدیدی جدی برای حیات انسان هستند، اما برای پیشگیری و کنترل این بیماری‌های خطرناک در کنار روش‌های درمانی می‌توانید از خواص میوه‌های طبیعی نیز بهره بگیرید.

به گزارش مشرق به نقل ار دیلی میل، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف انبه می‌تواند از ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت جلوگیری کند.


براساس این پژوهش دانشمندان با تجزیه و تحلیل خواص انبه دریافتند مصرف آن افزون بر درمان بیماری‌های قلبی - عروقی و دیابت، برای سلامت مغز، پوست بدن و بهبود عملکرد روده‌ها نیز مفید است.


از جمله دلایل ابتلا به دیابت نوع 2، می‌توان رژیم غذایی نامناسب حاوی مواد شیرین و پرچرب، کم تحرکی و انجام ندادن ورزش منظم، داشتن استرس و افسردگی، چاقی، کنترل نکردن دوره‌ای قند خون، مصرف مواد دخانی، ابتلا به دیابت بارداری و نیز برخی ویژگی‌های ژنتیکی در افراد را نام برد.

دیابت نوع 2 می‌تواند سبب نارسایی کلیوی، کم بینایی، زخم دیابتی و قطع اعضای بدن و حتی مرگ شود، به همین دلیل مراقبت و پیشگیری از ابتلا به آن بسیار مهم است.


در این تحقیق همچنین بیان شده است که دانشمندان ایرانی در خصوص فایده انبه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر به نتایج مثبتی دست پیدا کرده اند.

دانشمندان کشور کره نیز دریافتند مصرف انبه می‌تواند سبب کلاژن سازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک شود، همچنین مصرف این میوه در جلوگیری از ریزش موی سر نیز موثراست.

از جمله دیگر مزایای مصرف انبه، کاهش میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون است که عاملی مهم در ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی و چاقی هستند.


 انبه می‌تواند سبب تقویت باکتری‌های مفید روده و جلوگیری از بروز بیماری‌های دستگاه گوارش و چاقی شود.

با وجود تمام خواص انبه، خوردن این میوه در برخی افراد سبب ایجاد آلرژی غذایی می‌شود به همین دلیل باید قبل از خوردن آن از نداشتن آلرژی غذایی اطمینان پیدا کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس