والیبال

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در جام قهرمانان بزرگ جهان به مصاف ایتالیا می‌‍رود که کوله باری از افتخارات را به همراه خود یدک می‌کشد.

به گزارش مشرق، مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان در گروه مردان از فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود به مصاف ایتالیا می‌رود.

آتزوری‌ها از حضور در المپیک‌ها صاحب سه مدال نقره و سه مدال برنز شدند و در رقابت‌های قهرمانی جهان به جز مدال نقره 1978 در خانه سه بار متوالی از سال 1990 تا 1998 روی سکوی قهرمانی ایستادند. ایتالیا در والیبال اروپا و لیگ جهانی هم با 7 و 8 بار قهرمانی جزو رکورداران محسوب می‌شود.

سابقه رویارویی دو تیم ایران و ایتالیا از مسابقات قهرمانی جهان سال 2006 ژاپن آغاز شد که در آن بازی ایتالیایی‌ها صاحب برتری 3 بر صفر شدند. از آن روز تا به بعد دو تیم 17 بار با هم روبرو شده‌اند که سهم ایران 5 برد و سهم لاجوردی‌پوشان 12 پیروزی بوده است.

نخستین پیروزی ایران مقابل ایتالیا، در پنجمین رویارویی دو تیم و نخستین سال حضور ایران در لیگ جهانی 2013 رقم خورد که ایران در خاک ایتالیا این تیم را سه بر یک شکست داد؛ بردی که هیچگاه از خاطره والیبال دوستان ایرانی محو نخواهد شد.

آخرین برد ایران مقابل این تیم نیز در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۴ رقم خورد و پس از آن ایتالیا در چهار رویارویی دو تیم، 4 برد 3 بر صفر به دست آورده است.

آخرین مسابقه دو تیم هم در هفته اول لیگ جهانی 2017 بود که ایتالیایی‌ها موفق به شکست 3 بر صفر ایران شدند.

در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ که ایتالیایی‌ها یک مدال طلا و دو برنز در طول سه دوره حضور قبلی‌شان داشته‌اند، ایران و ایتالیا تنها یک‌بار با هم بازی کردند که تیم ایران در سال 2013 موفق به شکست 3 بر 2 حریف شد.

* ایتالیا برای جبران ناکامی لیگ جهانی و قهرمانی اروپا می‌آید

ایتالیایی‌ها بعد از المپیک، بدون دو ستاره بزرگ خود «عثمانی خوآن توره‌نا» و «ایوان زایتسف» تاوان سنگینی داده‌اند و در دو رویداد مهم سال جاری سقوط سختی را تجربه کرده‌اند. آنها ابتدا در لیگ جهانی 2017 در مکان یازدهم قرار گرفتند و در مسابقات اخیر قهرمانی اروپا هم از سوی بلژیک از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازماندند.

بلنجینی جوان که در جام جهانی 2015 با عملکردی درخشان موجبات نایب قهرمانی این تیم شده بود و در المپیک ریو 2016 با کسب مدال نقره مورد تحسین منتقدان قرار گرفته بود، این روزها سخت تحت فشار نتایج نه چندان خوب به دست آمده بعد از المپیک قرار دارد و راه خروج از بحران هم برای او جبران این نتایج در مسابقات جام قهرمانان بزرگ است.

نتایج 17 مسابقه ایران و ایتالیا به شرح زیر است:

قهرمانی جهان ۲۰۰۶: ایران یک – ایتالیا ۳

انتخابی المپیک ۲۰۰۸: ایران صفر – ایتالیا ۳

قهرمانی جهان ۲۰۱۰: ایران ۲ – ایتالیا ۳

جام جهانی ۲۰۱۱: ایران یک – ایتالیا ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۳: ایران ۳ – ایتالیا یک

لیگ جهانی ۲۰۱۳: ایران ۲ – ایتالیا ۳

جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳: ایران ۳ – ایتالیا ۲

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران صفر – ایتالیا ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران صفر – ایتالیا ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۳ – ایتالیا صفر

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۳ – ایتالیا یک

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران صفر – ایتالیا ۳

قهرمانی جهان ۲۰۱۴: ایران ۳ – ایتالیا یک

جام جهانی ۲۰۱۵: ایران صفر – ایتالیا ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۶: ایران صفر – ایتالیا ۳

المپیک ۲۰۱۶: ایران صفر – ایتالیا ۳

لیگ جهانی 2017 : ایران صفر – ایتالیا 3

جام قهرمانان بزرگ جهان 2017: ؟؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس