کد خبر 772700
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
عادل الجبیر نمایه

وزیر خارجه عربستان بر مواضع مشترک ریاض با مسکو در خصوص «سوریه‌ متحد» تأکید کرده است.

 به گزارش مشرق، «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک با همتای روس خود تأکید کرد: «روسیه و عربستان خواستار سوریه‌ای متحد هستند».

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، «سرگئ لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد، در دیدار با همتای سعودی خود بر چشم‌انداز جدید همکاری‌ها میان روسیه و عربستان سعودی گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، عادل الجبیر تأکید کرد: «ریاض و مسکو در مبارزه با تروریسم مصمم هستند...روسیه و عربستان به دنبال همکاری برای مبارزه با تروریسم هستند».

وی در ادامه گفت:‌«عربستان و روسیه از تلاش های عراق برای شکست داعش حمایت می کنند».

وزیر امور خارجه عربستان علاوه براین تصریح کرد: «از مناطق کاهش تنش در سوریه حمایت می کنیم و به دنبال شروع پروسه سیاسی در سوریه هستیم».

وزیر امور خارجه روسیه نیز تأکید کرد: «ما در این دیدار بر تقویت همکاری‌ها میان عربستان و روسیه توافق کرده‌ایم».

دیپلمات ارشد روسیه همچنین گفته است: «ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، شانس (فرصت) حل بحران در سوریه را افزایش می دهد».

وی افزود: «‌در این میان، از تلاش‌های عربستان سعودی در گرد هم آوردن و متحد کردن معارضان سوری حمایت می‌کنیم».

لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع تنش‌ها پیرامون قطر پرداخت و گفت: «ما از تلاش‌های امیر کویت برای حل بحران قطر حمایت می‌کنیم...از تلاش های آمریکا و کویت برای حل بحران با دوحه حمایت می کنیم زیرا به نفع روسیه است که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس متحد باشند».

عادل الجبیر در ادامه تأکید کرد: «بر موضع خود تا زمانی که قطر دست از حمایت تروریسم بردارد، خواهیم ماند. قطر باید به فهرست مطالبات ما پاسخ مثبت دهد تا ما صفحه جدیدی در روابط با او باز کنیم.. حمایت قطر از تروریسم از سوی کلیه کشورهای جهان مردود است».

وزیر خارجه عربستان افزود: «امیدواریم که حکمت در قطر حاکم شود و دوحه به مطالبات جامعه بین‌الملل مبنی بر توقف تامین مالی تروریسم پاسخ مثبت دهد».

وی همچنین گفت: «بحران با قطر به 20 سال پیش باز می کردد...ما این موضع را علیه دوحه اتخاذ کردیم تا آن را ودار کنیم که سیاستهایش را تغییر دهد.»

جبیر علاوه بر این گفته است:‌ «مواضع عربستان و روسیه در خصوص مسائل منطقه‌ای یکسان است».

وزیر امور خارجه عربستان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: « دولت ترامپ تلاش می کند تا ایده‌های جدیدی برای پیشرفت روند صلح اسرائیل - فلسطین ارائه دهد».

لاوروف هم در ادامه تأکید کرد: «خواستار هماهنگی کمیته چهارجانبه و سازمان ملل برای حل منازعه فلسطینی اسرائیلی هستیم. اختلاف میان فلسطینی‌ها مانع اصلی برای ازسرگیری مذاکرات صلح است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    8 0
    کثافت سعودی ! شماها خودتون از عوامل فتنه سوریه هستین
  • جک هفته AU ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    14 0
    وزیر امور خارجه عربستان علاوه براین تصریح کرد: «از مناطق کاهش تنش در سوریه حمایت می کنیم و به دنبال شروع پروسه سیاسی در سوریه هستیم». ................................... *شروع پروسه سیاسی!!! به گور اوون خاندان کثیفت خندیدی برای اوونی که تو ذهن نجست هست. ........................................................................................ جبیر علاوه بر این گفته است:‌ «مواضع عربستان و روسیه در خصوص مسائل منطقه‌ای یکسان است». ...................................... *جک قشنگی بود از این مجهول الجنس .......................................................................................... عادل الجبیر در ادامه تأکید کرد: «بر موضع خود تا زمانی که قطر دست از حمایت تروریسم بردارد، خواهیم ماند». .................................... دیگ به دیگ میگه روت سیاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس