کد خبر 77255
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴

طراحی معماری این مسجد توسط معمارانی از شمال آفریقا انجام شده است.

به گزارش مشرق به نقل از برنا، مسجد شیخ زاید بن السلطان آل نهیان بزرگترین مسجد امارات متحده عربی و هشتمین مسجد بزرگ جهان می باشد. این مسجد به منظور یادبود شیخ زاید، بنیانگذار و اولین رئیس جمهور امارات، بنا نهاده شده است و شیخ زاید نیز در همین مکان دفن شده است.
 

مسجد شیخ زاید در سال 2007 میلادی افتتاح شده است. طراحی معماری این مسجد توسط معمارانی از شمال آفریقا انجام شده است. طرح مسجد شیخ زاید با الگوبرداری از مسجد پادشاهی در لاهور هندوستان و همچنین مسجد حسن دوم در کازابلانکا اجرا شده است.

این مسجد بسیار بزرگ می باشد و ظرفیت پذیرش 40000 نمازگزار را دارد. مسجد شیخ زاید دارای 4 مناره با ارتفاع 115 متر می باشد، همچنین 57 گنبد برای پوشش سقف بنا، طراحی شده است.

 این گنبدها با سنگ مرمر سفید طراحی شده است. در دکوراسیون داخلی این مسجد نیز از سنگ مرمر سفید، مس و طلا استفاده شده است. حیاط مسجد شیخ زاید دارای زیربنایی در حدود 17000 متر مربع می باشد و تمامی این فضا با سنگ مرمر پوشیده شده است.


رکوردهای جهانی
بزرگترین فرش دستباف جهان
بزرگترین فرش دستباف جهان در این مسجد قرار دارد. این فرش توسط یک هنرمند ایرانی به نام علی خلیقی، طراحی و توسط شرکت سهامی فرش ایران بافته شده است. این فرش 6000 متر مساحت دارد و توسط 1200 بافنده، 30 کارگر و 20 تکنسین و با استفاده از 35 تن پشم و 12 تن پنبه بافته شده است. این فرش نفیس، 47 تن وزن دارد و دارای 2268000000 گره می باشد.

بزرگترین لوستر جهان
مسجد شیخ زاید دارای بزرگترین لوستر جهان می باشد. این لوستر در کشور آلمان طراحی شده است و از طلا و مس ساخته شده است و دارای 10 متر ارتفاع و به قطر 15 متر می باشد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 1
    مسجدی که توش ولایت نباشه ارزش نداره!
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    1 0
    مسجد خانه خداست این چه حرفی هست میزنی
  • محمود فقیرحق ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    0 0
    طراحی فرش شش هزارمتری در شرکت سهامی فرش ایران توسط تیم طراحی تهیه شده است. آقای خلیقی فقط ترنجهای آن را اجرا کرده است.مابقی شامل حاشه ها، زمینه و محراب را بنده اجرا کرده ام. رنگ و نقطه آن توسط یک تیم هفت نفری انجام گرفته است.
  • دانشجوی فرش ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
    0 0
    با نظر محمود فقیرحق موافقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس