کد خبر 772388
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵
اسرائیل و داعش

سران اسرائیل معتقدند که شکست تروریست ها در سوریه به معنای گسترش نفوذ ایران در این کشور است و این مسئله می تواند ایران را در چند کیلومتری رژیم صهیونیستی قرار دهد.

به گزارش مشرق، بحران سوریه که از سال ۲۰۱۱ شروع شده است، فرصت بی نظیری را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده تا با حمایت از تروریست ها یکی از بزرگترین دشمنان خود را نابود و یا تضعیف کند، چرا که سوریه همواره به عنوان یک کشور سازش ناپذیر در جهان عرب مطرح بود. هم مرز بودن سوریه در بلندی های جولان با رژیم صهیونیستی، اهمیت این کشور را در سیاست های منطقه ای صهیونیست ها نشان می دهد.

از این رو با شروع این بحران، سیاستمداران و رسانه های رژیم صهیونیستی با استقبال از این مسئله به طرق مختلف از تروریست ها در سوریه حمایت کردند، اما رفته رفته شادمانی رژیم صهیونیستی از شروع بحران در حال تبدیل شدن به یک نگرانی بزرگ است؛ نگرانی ای که رسانه های صهوینیستی به خوبی آن را منعکس می کنند.
 راز این نگرانی چیست؟

پیوندهای رژیم صهیونیستی با داعش و تروریست ها در سوریه
رژیم صهیونیستی از همان شروع بحران سوریه با حمایت های علنی و پنهان از تروریست ها به ویژه داعش و جبهه النصره نقش مهمی در تقویت این گروه ها ایفا کرد. از آنجایی که داعش در درجه اول محوریت و ماموریت مبارزاتی خود را جهان اسلام تعریف کرده و در دیدگاه های سران این گروه تروریستی، هیچگاه تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی مطرح نشده است، رژیم صهیونیستی از همان ابتدا در نقش یک حامی برای این گروه ظاهر شد، چرا که از این طریق به دنبال آن بود که محور مقاومت را درگیر مسئله داعش کند و خود در مسئله فلسطین و قدس با آسودگی بیشتر فعالیت کند.


پیوندهای داعش و رژیم صهیونیستی بسیار عمیق و آشکار است. در این ارتباط ژنرال "هرتزی هلوی" رئیس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در کنفرانس "هرتزلیا" بار دیگر بر موضع قدیمی رژیم صهیونیستی یعنی ترجیح دادن داعش بر دولت سوریه تاکید کرد. وی آشکارا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی نمی خواهد شاهد شکست داعش در این جنگ باشد. پایگاه آنتی وار نیز اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی بارها رضایت خود نسبت به ایده فتح تمام سوریه به دست داعش را ابراز داشته اند.

سران اسرائل می گویند، «پیروزی داعش را بر جان سالم به در بردن حکومت متحد با ایران» در جنگ سوریه ترجیح می دهند.  پیش از این تصاویر و فیلم های زیادی نیز از بیمارستان های صحرایی رژیم صهیونیستی منتشر شد که نحوه مراقبت و رسیدگی پزشکان رژیم صهیونیستیی از مجروحین تکفیری را نشان می‌دهد.

بازدید نتانیاهو از روند مداوای زخمی ها تروریست در سرزمین های اشغالی
حتی در یک گام جلوتر یک پایگاه آمریکایی به نام «وترنز تودی» اسناد جدیدی از وابستگی رهبر این گروهک تروریستی افشا کرده و می نویسد: نام واقعی رهبر داعش که خود را ابوبکر البغدادی نامیده، در اصل ˈسیمون الیوتˈ یا ˈالیوت شیمونˈ (Simon Ellio ، Elliot Shimon) بوده و از پدر و مادری یهودی زاده شده است. به نوشته این پایگاه آمریکایی، الیوت به خدمت موساد درآمده و دوره‌های جاسوسی و جنگ‌های روانی علیه اعراب و جوامع اسلامی‌ را آموزش دیده است.

این سایت آمریکایی اضافه کرد، این اطلاعات مبتنی بر اسناد انتشار یافته از سوی ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) است که در آن از تشکیلات داعش نام برده و خاطرنشان شده است: «رهبر دولت اسلامی (داعش) با سرویس‌های مخفی آمریکایی، انگلیسی و اسراییل برای ایجاد سازمانی قادر به جذب تروریست‌های افراطی از سراسر جهان، همکاری داشته است.»

وضعیت کنونی بحران سوریه
نقشه رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست ها در حال رنگ باختن است و ارتش سوریه به کمک ایران، حزب الله و روسیه در حال پاکسازی آخرین بقایای تروریست ها هستند. نبرد در مرزهای لبنان و سوریه و عرسال و القلمون با موفقیت به پایان رسیده و تروریست ها خود را تسلیم کردند. در بخش های شمالی نیز تروریست ها تقریبا پاکسازی شده اند و  شهر ادلب نیز در توافقی که بین ایران، روسیه و ترکیه حاصل شده است به زودی باید شاهد شروع یک عملیات در آن بود. دیر الزور و الرقه نیز به عنوان ایستگاه های پایانی تروریست ها در حال آزادشدن هستند.

به همین دلیل در آستانه دوران پسا داعش در سوریه هستیم. این مسئله هراس زیادی در سرزمین های اشغالی به وجود آورده است، چرا که در مرحله پسا داعش بازیگرانی که در صحنه عمل و نظامی دست برتر را داشته اند، محوریت خواهند داشت. در واقع تمام هراس رژیم صهیونیستی از دوران سیاسی است، چرا که باعث تقویت حضور حزب الله و ایران در سوریه خواهد شد.

نگرانی های رژیم صهیونیستی در سوریه
رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود در سوریه را به کار برد تا این کشور را از محور مقاومت جدا کند و یا حداقل نفوذ ایران در آن را تضعیف کند، اما ظاهرا بر خلاف پیش بینی های تل آویو اکنون ایران به سرعت در حال نزدیک شدن به مرزهای رژیم صهیونیستی است. در این ارتباط گاردین مدعی شده است که  ایران به دنبال  تاسیس کریدور جدیدی در سوریه و عراق است تا از این طریق به لبنان برسد. نیویرک تایمز نیز اخیرا در مقاله ای نوشت: از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۱، دولت بشار اسد بر ایران و نایبانش نظیر حزب‌الله تکیه کرد تا در قدرت بماند.

با وجود اینکه، روسیه نیز نقش مهمی ایفا کرده است، اما تهران، حامی اصلی دولت سوریه بوده است. حالا با توجه به اینکه پایان جنگ، ظاهراً قریب‌الوقوع است، به نظر می‌رسد ایران برنده بزرگ این جنگ باشد و سیاست خارجی سوریه در آینده، تحت کنترل آن باشد. این نتایج می‌تواند به‌راستی [برای غرب و متحدانش] فاجعه‌بار باشد.


طبق اعلام این روزنامه، اگر اسد راه را به‌عنوان یک نماینده برای تهران به پایان برساند، این امر ممکن است به وضعیت بسیار خطرناکی منجر شود. به‌طور خاص، رژیم صهیونیستی نگران این چشم‌انداز است. رژیم صهیونیستی مکرراً به نیروهای حامی دولت سوریه در بلندی‌های جولان و اطراف آن حمله کرده است. این جنگ حتی منجر به این شده است که رژیم صهیونیستی از برخی گروه‌های اپوزیسیون سوریه (از جمله جهادی‌ها) که در امتداد مرز سوریه- رژیم صهیونیستی مستقر هستند، حمایت تاکتیکی کند تا مانع ایجاد حضور دائمی نایب ایران (حزب‌الله) در این منطقه شود.

اگر چرخش سوریه به سمت ایران ادامه یابد، رژیم صهیونیستی احساس می‌کند که وقتی به بلندی‌های جولان نظاره می‌کند، ایران را می‌بیند که به آن خیره شده است. تا کنون به نظر رسیده است که دولت ترامپ می‌خواهد سوریه را تسلیم روسیه کند (به‌جز مسئله شکست داعش)، اما واشنگتن بایستی درک کند که معنای واقعی این کار این است: تسلیم سوریه به ایران. روسیه چیزی بیش از حفظ پایگاه‌های نظامی خود در سوریه نمی‌خواهد.

به‌محض این‌که جنگ تمام شود، روسیه به‌واقع عامل توازنی برای ایران محسوب نمی‌شود.


در همین جهت، هرتزی هلوی، رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل، نیز تاکید کرد: شکست داعش می تواند به معنای ایجاد یک "ابرقدرت" در سوریه باشد. بنیامین نتانیاهو در گفتگو با ولادیمیر پوتین نیز، مدعی شد که نقش فزاینده ایران در سوریه تهدیدی برای این رژیم، خاورمیانه و جهان به شمار می‌رود.

پایان سخن
بحران سوریه در ۶ سال گذشته نشان داد که منطقه خاورمیانه با نظم قبلی نمی تواند به حیات خود ادامه دهد. بنابراین نظم جدیدی در این منطقه در حال ظهور است که در آن بازیگران منطقه ای نقش و محوریت بیشتری دارند. در این میان ایران به عنوان محوری ترین و تاثیرگذارترین بازیگر در نظم جدید مطرح است. این مسئله می تواند بزرگترین کابوس برای رژیم صهیونیستی باشد، چرا که این رژیم همواره در تلاش بوده تا بازوهای حمایتی و قدرتی ایران در منطقه را محدود کند.

اکنون در بحران سوریه نقش و جایگاه ایران در حل بحران های منطقه نهادینه شده و تقریبا همه کشورها بر آن اتفاق نظر هستند. این مسئله یک تهدید بزرگ و اساسی برای رژیم صهیونیستی است. سران اسرائیل معتقدند که شکست تروریست ها در سوریه به معنای گسترش نفوذ ایران در این کشور است و این مسئله می تواند ایران را در چند کیلومتری رژیم صهیونیستی قرار دهد.

بنا بر ادعای دبکا مهم این است که رژیم صهیونیستی، حائل امنیتی خود در مرز جولان را از دست داده و در عوض به لطف روسیه، نیروهای ایران و حزب‌الله را تحویل گرفته است. در حال حاضر رژیم صهیونیستیی ها مرتب به آمریکا فشار وارد می کنند تا واشنگتن صحنه سوریه را به ایران و روسیه واگذار نکند.

منبع: پایگاه بصیرت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    1 0
    مرگ بر اسرائیل
  • حسین IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 0
    اسرائیل دشمن بشریت و اسلام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس