کد خبر 772358
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
داعش

همزمان با موفقیت‌های پیاپی ارتش سوریه در دیرالزور، یکی از والیان مهم داعش در این استان فرار کرد و داعش 17 نفر را به اتهام فرار اعدام کرد.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه و متحدین آن امروز شنبه محاصره داعش از فرودگاه دیرالزور را هم شکستند تا داعش یک شکست مهم دیگر را در شرق سوریه متحمل شود.

همزمان با موفقیت‌های ارتش سوریه، منابع محلی می‌گویند،‌ فردی موسوم به «ابو لادن العراقی» که والی داعش در شهر مهم المیادین در جنوب شهر دیرالزور (در جنوب استان دیرالزور) است، گریخته است. 

هنوز روشن نیست او به کجا فرار کرده اما داعش در دیرالزور اطلاعیه داده که به کسی که مکان او را لو بدهد،‌ پاداش مالی می‌دهد. 

از طرف دیگر، داعش برای اولین بار از زمان کشته شدن فرد موسوم به «عامر الرفدان» برای دیرالزور و اطراف آن که داعش آن را «ولایة‌ الخیر» می‌نامد، امیر جدید تعیین کرد. امیر جدید از اهالی استان دیرالزور است.

همچنین در دیرالزور شایع شده است که داعش شماری از اعضای خارجی خود که آنان را «مهاجر» می‌نامد از مناصب خود برداشته و به جای آنان از اعضای «انصار» گمارده است. 

اعدام 17 نفر به جرم فرار

داعش در دیرالزور تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. حملات هوایی نیز مزید بر علت است و همین امر سبب فرار بسیاری از اعضای داعش از خطوط مقدم میادین نبرد شده است.

منابع میدانی گفتند که داعش 17 عضو خود را که طی چند روز اخیر اقدام به فرار کرده‌اند بازداشت و اعدام کرده است. 

طبق این گزارش، شش نفر از 17 نفر در شهر البوکمال در میدان السکریه، 5 نفر در حسرات در نزدیکی ایستگاه قطار، 6 نفر نیز در شهرک الجلاء و 10 نفر را در شهرک الصالحیه اعدام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس