کد خبر 772057
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
معارضان سوری

عضو هیئت عالی مذاکره کنندگان معارض سوریه تصریح کرد که معارضان سوری از آغاز به کشورهای دوستان ملت سوریه اعتماد نداشته اند.

به گزارش مشرق، «احمد العسراوی» عضو هیئت عالی مذاکره کنندگان معارض تأکید کرد که کشورهای موسوم به «دوستان ملت سوریه» فقط بر اساس منافع شخصی خود کار میکنند.

العسراوی در گفت‌وگو با وبگاه خبری معارض «سمارت» تصریح کرد که معارضان سوری از آغاز به کشورهای دوستان ملت سوریه اعتماد نداشته اند.

وی با بیان این مطلب افزود: طبیعی است که به خاطر حمایت زیاد همپیمانان سوریه از این کشور، دولت سوریه در عرصه میدانی قویتر باشد، چرا که معارضان از همپیمانان خود چنین کمکی دریافت نمیکند.

عضو هیئت عالی مذاکره کنندگان معارض در واکنش به دعوت استفان دی میستورا (فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه) از معارضان برای پذیرش شکست نیز میگوید که دولت سوریه نیز در این بازی پیروز نشد و تنها بازنده، ملت سوریه است.

دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه چهارشنبه گفته بود که معارضان سوری باید بپذیرند که در جنگ پیروز نشده اند و خود را برای همکاری با دولت سوریه آماده کنند.

گروه موسوم به «دوستان سوریه»، مجموعه‌ای از کشورها و نهادی منطقه‌ای و بین‌المللی است که مدعی است به دنبال راه‌حل برای بحران سوریه است اما اصلی‌ترین کارکرد آن از زمان شکل‌گیری در سال 2012، حمایت سیاسی نظامی از مخالفان مسلح سوریه بود برای براندازی دولت در دمشق.

این مسئله اولین بار توسط نیکلای سارکوزی رئیس جمهور وقت فرانسه مطرح شد. اولین نشست آن در ۲۴ فوریه ۲۰۱۲ در تونس و جلسه دوم در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۲ در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    0 0
    مرگ بر تروریستها و حامیان آنها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس