کد خبر 771800
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
عاموس یدلین

رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت که حمله اخیر این رژیم به سوریه، حاوی ۳ پیام بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم،  عاموس یدلین رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که حمله اخیر این رژیم به سوریه، یک حمله معمولی نبود.

این ژنرال بازنشسته اسرائیلی در صفحه خود بر روی شبکه اجتماعی توییتر مدعی شد: حمله‌ای که صبح امروز در نزدیکی شهر مصیاف در حومه استان حمای سوریه به وقوع پیوست، بیانیه اخلاقی اسرائیل درباره جنایات صورت گرفته در سوریه به شمار می‌رود.

وی مدعی شد که این حمله به یک مرکز ساخت سلاح‌های شیمیایی و بشکه‌های حاوی مواد منفجره و همچنین تولید موشک‌های بسیار دقیق و سلاح‌های دیگری که در آینده نقش مهمی در درگیری سوریه ایفا می‌کند، صورت گرفته است.

یدلین در ادامه گفت که این حمله حاوی سه پیام مهم بود که عبارتند از:

1.اسرائیل اجازه تقویت امکانات نیروهای ایرانی و تولید سلاح‌های استراتژیک را نمی‌دهد

2. اسرائیل به دنبال تحمیل خطوط قرمز خود علی‌رغم بی‌توجهی قدرت‌های بزرگ به آن است

3. وجود پدافند هوایی روسیه مانع وقوع حملات هوایی اسرائیل نمی‌شود

رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: مسأله مهم در حال حاضر این است که از تنش و آمادگی برای واکنش از سوی سوریه، ایران و حزب‌الله و همچنین مخالفت روسیه جلوگیری شود.

این اظهارات یدلین، سخنان بنیامین نتانیاهو نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی را درباره تاسیس کارخانه‌‌های ایرانی در سوریه و لبنان برای تولید موشک‌های بسیار دقیق که در جنگ احتمالی علیه اسرائیل به کار می‌رود، تداعی می‌کند.

 فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز پنجشنبه، چندین موشک به مواضع نظامی ارتش سوریه در نزدیکی مصیاف در جنوب شهر حماه شلیک کردند.

در این بیانیه آمده است:در پی این حمله موشکی که از حریم هوایی لبنان صورت گرفته است، دو تن کشته شدند و خساراتی نیز به موضع هدف قرار گرفته شده، وارد آمده است.

برخی منابع در معارضان سوری نیز اعلام کرد که 4 فروند جنگنده اسرائیلی در انجام این حمله که اولین حمله در نوع خود از زمان آغاز آتش‌بس در جنوب سوریه در جولای گذشته به شمار می‌رود، شرکت داشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    1 0
    بااین سومی کاملا موافقم
  • LB ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    0 0
    ما همه سر کاریم. تکفیری ها رو انداختن به جون ما، و سیاستهای خودشونو پیش میبرند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس