به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، طبق يافتههاي بررسي يک ساله مرکز پژوهشي پيو از پوشش اخبار فناوري، 15.1 درصد از مقالات فناوري بهطور اصلي درباره اپل، 11.4 درصد درباره گوگل و حدود سه درصد در مورد مايکروسافت بوده است.
امي ميچل، معاون مدير پروژه برتري در ژورناليسم مرکز پيو با اشاره به انتظار براي دستگاههاي جديد و روش بسيار عمومي اپل براي معرفي محصولاتش ميگويد: «البته به اين معني نيست که مايکروسافت فاقد توجه افراد روابط عمومي است اما اپل در جلب توجه خبرنگاران به صورت خاصي موثر است».
نرمافزارهاي اپل تنها در شمار اندکي از رايانههاي جهان که حوزه تحت نفوذ مايکروسافت است، مورد استفاده است اما دستگاههاي محبوب و مبتکرانه آيپاد و آيفون به اپل کمک کردهاند اوايل سال جاري ارزش بازارش را از مايکروسافت فراتر ببرد.
طبق بررسي پيو که به ارزيابي پوشش فناوري از سوي 52 روزنامه، شبکه و وب سايت از ماه ژوئن 2009 تا ژوئن 2010 پرداخته، مدل جديد آيفون دومين خبر فناوري مورد توجه بود که 6.4 درصد از کل پوششها را به خود اختصاص داد و عرضه آيپد چهارمين خبر فناوري مورد توجه بود.
مايکروسافت در طول اين مدت نسخه جديدي از سيستم عامل ويندوز را منتشر کرد اما تنها يک درصد از پوشش خبري به اين رويداد اختصاص يافت.
بزرگترين خبر فناوري که بيشترين پوشش را با 8.5 درصد به خود اختصاص داد، ارسال و دريافت پيامک به هنگام رانندگي بود.
بر اساس اين گزارش، رسانهها نگرش دوگانهاي درباره عصر ديجيتال دارند زيرا پيام فراگير در پوشش خبري اين است که فناوري زندگي را سادهتر و پربارتر ميکند اما دومين پيام اين است که خطراتي براي حريم خصوصي و ايمني کاربران وجود دارد.
بررسي جديد مؤسسه پيو نشان داد که اپل ميزان بسياري از توجه رسانه اي را در اختيار دارد.