کد خبر 771651
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵
بنگلادش

بنگلادش در اعتراض به مین‌گذاری نیروهای دولتی میانمار در مناطق مرزی، سفیر این کشور را فراخواند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنگلادش روز چهارشنبه در اعتراض به مین‌گذاری ارتش میانمار در مرز دو کشور که منجر به نقص عضو شدن تعدادی از مسلمانان روهینگیا هنگام عبور از مرز میانمار با بنگلادش شد، سفیر میانمار را احضار کرد.


از زمانی که موج جدید خشونت ها در ایالت راخین در میانمار آغاز شده و به بحران آوارگان در این منطقه دامن زده است و در 12 روز گذشته، حدود 150 هزار نفر از مردم این کشور به کشورهای مجاور به ویژه بنگلادش سرازیر شده اند، این دومین باری است که داکا سفیر میانمار را فرا می خواند.

یک مقام ارشد بنگلادش اعلام کرد داکا بر این باور است که نیروهای دولتی میانمار برای جلوگیری از بازگشت مسلمانان روهینگیا به روستاهای خود، در این مناطق مین‌گذاری کرده‌اند. دولت میانمار شهروندی مسلمانان روهینگیا را رد کرده و این افراد را به عنوان مهاجران غیرقانونی می داند و این در حالی است که این افراد چندین نسل است که در این کشور اقامت دارند.

این مقام ارشد بنگلادش در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت « ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نیروهای دولتی میانمار در مناطق مرزی با میانمار مین کار گذاشته اند.» او افزود « ما تصاویر ویدئویی دریافت کرده ایم که نشان می دهد این تله های انفجاری شبیه مین هستند.»

نیروهای مرزی بنگلادش نیز اعلام کردند، آنها در این هفته صدای انفجارهای مهیبی را شنیده اند و شاهد آوارگانی بوده اند که به دلیل این انفجارها معلول شده‌اند. یک زن مسلمان روهینگیا در حالی که هر دو پای خود را از دست داده بود به بنگلادش منتقل شد و در آنجا تحت درمان قرار گرفت. دولت میانمار تاکنون درباره این انفجارها اظهارنظری نکرده است.

پس از آنکه سازمان ملل متحد اعلام کرد از 25 اوت امسال تاکنون، 146 هزار آواره روهینگیا وارد بنگلادش شده اند، مقامات وزارت امور خارجه بنگلادش نیز مراتب اعتراض شدید خود را به موج ورود مسلمانان روهینگیا به این کشور به سفیر میانمار ابراز کردند.

در حال حاضر حدود 400 هزار آواره روهینگیا در بنگلادش به سر می برند و در اردوگاه های موقت مرزی ساکن شده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    1 0
    خیلی بی شعوری سازمان ملل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس