دیدار تیمهای ملی ایران و سوریه

حواشی دیدار تیم‌های ایران و سوریه از پیش از بازی آغاز شد؛ همانند مواقع مشابه، چند کانال و شبکه مجازی با همراهی ناآگاهانه یا مغرضانه برخی از رسانه‌های رسمی-دولتی، فضا را از حالت عادی خارج کردند.

به گزارش مشرق؛ دیدار ایران و سوریه آخرین بازی تیم ملی کشورمان در مقدماتی جام جهانی بود؛ صعود ایران قطعی شده بود و یوزپلنگان ایرانی برای حفظ رکوردهایشان میجنگیدند؛ بسته نگه داشتن دروازه و حفظ شکست ناپذیری در رقابت های مقدماتی. اما در سوی دیگر، سوریه با تمام توان، انگیزه و امید برای صعود آمده بود. همه چیز مهیا بود تا یک روز فوتبالی خوب رقم بخورد، هم ایران جشن رسمی صعود به جام جهانی را بگیرد و هم سوری‌ها اگر زورشان چربید، مستقیم یا با پلی آف، شگفتی‌ها را تکمیل کنند و از کشوری جنگ‌زده راهی مسکو شوند.

اما چه شد که حواشی این بازی از قبل آغاز تا روزهای پس از پایان دیدار ادامه یافت؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا نقطه شروع این پنجه‌کشی‌های مجازی را پیدا کرد تا کلاف سردرگم نشود. موضوعی که تقریبا در تمام رقابت های تیم های ملی کشورمان (بویژه فوتبال و والیبال) حالا به معضلی تبدیل شده است؛ گروههایی از بانوان بدنبال حق ورود به ورزشگاهها هستند. مهم نیست اینها چند درصد هستند و در بهترین حالت تعدادشان از چند ده نفر یا ۱۰۰ نفر و ۲۰۰ نفر بیش نمی‌شود؛ مهم بازتاب رسانه‌ای و سوژه حمله ضدانقلاب است تا جایی که در سال های گذشته به برگزاری تجمعات معدود افرادی ثابت در مقابل ورزشگاهها در هماهنگی کامل با رسانه‌های اپوزیسیون منجر شد. این اقدامات تا تلاش این عده برای گرفتن میزبانی‌های بازی‌ها از ایران نیز پیش رفت.

اما جرقه مشکوک این ماجرا از اختلال ناگهانی سامانه فروش بلیط دیدار ایران و سوریه زده شد، آنجا که فروش بلیط به بانوان برای دقایقی باز شد و به روایت‌های مختلف، ۲۰ الی ۲۰۰ نفر از بانوان موفق به خرید بلیط دیدار ایران و سوریه شدند. این گاف پرهزینه و تکذیب متعاقب آن و باطل کردن بلیط‌ها و تلاقی آن با انتشار تصاویر حضور بانوان سوری در ورزشگاه کافی بود تا کاربران توییتری و تلگرامی و ... با محوریت چند چهره شناخته شده ضدانقلاب، چند رسانه و کانال ضدانقلاب و متاسفانه رسانه های رسمی و یک طیف خاص سیاسی، میدان بازی یا به عبارت دقیق تر، جنگ رسانه ای را در دست بگیرند.

خوراک تبلیغاتی رسانه های ضدانقلاب را شخصیت های داخلی و حتی رسمی کشور تامین می‌کردند. مانند این نماینده مجلس شورای اسلامی که پیش از بازی دست به کار شد


اما در روزهایی که شعار #فوتبال_سیاسی_نیست همین جماعت در موضوع بازی دو ملی‌پوش با نماینده رژیم صهیونیستی از در و دیوار فضای مجازی می‌بارید، به سرعت موضوع از ورود زنان به ورزشگاه (که در جای خود قابل بحث و بررسی است) به موضوعات بی‌ربط و باربط دیگری تسری پیدا کرد.

این تحریک عواطف و تهییج افکار عمومی را با توجه به فضای کلی پیام‌های تولیدشده می‌توان به چند سرفصل اصلی دسته بندی کرد:

- مطالبه ورود زنان به ورزشگاه و تشدید آن با انتشار تصاویر زنان سوری

- تحریک احساسات وطن‌دوستانه و ملی‌گرایانه با محوریت ورود زنان سوری به ورزشگاه و ممانعت از حضور بانوان ایرانی

- تسری موضوع به مسائل غیرفوتبالی از قبیل کمک‌های ایران به سوریه در جنگ با تروریسم

- توقف ایران در برابر سوریه و طرح شائبه تبانی برای صعود سوریه به جام جهانی با توقف یا شکست ایران (که متاسفانه از سوی یک نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی نیز تکرار شد)

- اظهارات تحریک آمیز یکی از بازیکنان ایرانی و انتشار فیلمی از رختکن تیم سوریه که احساسات ضدسوری را شتاب بیشتری داد

سردار آزمون که در جریان بازی و پس از به ثمر رسیدن گل اینگونه به سمت هواداران سوری واکنش نشان داده بود، پس از بازی هم با اظهاراتی تحریک آمیز، بر این آتش دمید!

درباره این موارد، نکاتی قابل توجه و تأمل است:

- همانطور که اشاره شد، شروع کننده این جریان، چهره‌های بدنام و بدخواه شناخته‌ای شده‌ای بودند که پیش از این در ماجرای #فوتبال_سیاسی_نیست هم پیشرو بودند. و آن داستان را در این دیدار هم دنبال کردند.

ورزشی نویس فراری پای ثابت حاشیه‌سازی‌هاست

- اضلاع دیگر این ماجرا نیز دیگر عناصر فراری و شبکه‌های ضدانقلاب بودند که تولید پرحجم محتوا را در دستور کار قرار دادند؛ با حواشی بلیط فروشی و ورود زنان به استقبال رفتند و با تحریک احساسات ضدسوری بعد از بازی و شادی سوری‌ها ادامه دادند.

- به جز رسانه‌ها و افراد تابلودار ضدنظام و ضد ایران، از جمله رسانه سلطنتی انگلیس، رسانه‌های یک جریان خاص سیاسی هم به مدد آمدند:

پست رسانه حامی دولت پس از پایان بازی ایران-سوریه


 

حساب کاربری روزنامه دولت هم از قافله تفرقه افکنی قومیتی و ایجاد دوگانه عربی-فارسی جا نماند!
و خبرگزاری دولتی ایسنا هم با انتشار این خبر از منبعی ناشناخته و البته انتشار نظرات تند کاربران علیه مردم و تیم سوریه و حتی نظرات قومیتی، تا حد ممکن تلاش کردند هزینه‌ها و حواشی این دیدار را بالا ببرند

- و در نهایت این احتمال نزدیک به صفر است که جایی میان دو طرف اختلافی باشد و پای بی بی سی به آن باز نشود:

 

نکته پایانی

در اغراض این جماعت هشتگ‌ساز مجازی کمترین تردیدی نیست؛ آنجا که در مقابل نماینده رژیم صهیونیستی #فوتبال_سیاسی_نیست و در دیدار ایران-سوریه، بدنبال حساب و کتاب کمک‌های ایران به سوریه و گل‌های زده سوریه به ایران هستند؛ با این حال، موضوع ورود بانوان به ورزشگاه بویژه در چنین دیدارهایی که بانوان تیم مقابل به راحتی وارد ورزشگاه می‌شوند نیازمند تدبیر و تمهید جدی است.

دیدار ایران و سوریه یک بازی فوتبال بود؛ شادی صعود سوری‌ها چه در استادیوم آزادی تهران باشد و چه در میدان الامویین دمشق، قابل درک و فهم است؛ دست‌کم قابل فهم‌تر از شادی از شکست مقابل آرژانتین!

 آنچه در رختکن سوریه گذشت نیز توهینی به ایرانی‌ها نبود؛ اگر ایراد بر ترجمه منتشر شده از شعار بازیکنان سوری را که همان معادل خودمانی (سوراخ سوراخش کرده!) است را کنار بگذاریم، شادی تیمی که حتی در وطن خودش زمین برای تمرین ندارد، دور از ذهن نیست؛ آن‌ها با پرچم سوریه و حزب الله شادمانی کردند، و دیدیم روزهایی را که تیم پیروز در مقابل ایران، با پرچم رژیم دیکتاتور سعودی رژه پیروزی می‌رفت.

ارتباط دادن بازی ایران و سوریه به مناسبات دولت‌های ایران و سوریه، اینگونه به نظر می‌رساند که گویا عده‌ای انتظار داشتند تیم ملی سوریه به اتفاق بازیکنان ایران، به دروازه خودی گل بزنند و به پاس کمک‌های ایران به سوریه، گلباران‌شده، تهران را ترک کنند. آیا در بازی مقابل آمریکا دو طرف با شمشیر و سلاح به مصاف هم می‌روند یا آنجا برای این جماعت فوتبال نوید بخش روابط بهتر است؟!

اگر بازیکنان سوریه (که در میان آنان افرادی مخالف با نظام سیاسی این کشور هم حاضر هستند) شعارهای سکوهای ورزشگاه را به درستی دریافت می‌کردند، اینگونه واکنش نشان می‌دادند؟ آیا در سکوهای هواداران ایرانی (که در بازی‌های داخلی هیچکس از آن در امان نیست) علیه سوریه شعار و ناسزایی سر داده نشده است؟

و در پایان رسانه‌های داخلی و رسمی که در بازی منافقانه ضدانقلاب در ایجاد شکاف قومیتی-ملیتی / سوری-ایران همزمان با پیروزی‌های عظیم جبهه مقاومت در سوریه شریک شدند، بازنده بزرگ این دیدار بدون برنده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 405
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 34
  • مهران IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    حالا اگر بازی با تیمی اروپایی و انگلیسی و امریکایی بود این مدعیان ایرانگرایی و تعصب نژاد ایرانی حاضر بودند ناموسشون رو هم بدن اروپایی ها. اما در مقابل تیم سوریه ضعیف واسه ما غیرتی و سیاسی شدن.
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      اینها خودشون سوری زاده هستند اگر ایرانی بودند که اینقدر بی غیرت نبودند
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      سوریه رکوردماروخراب کرد
    • محمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      تعصب شما جماعت تو اینیستاگرام همسر اسد دیدم که بدترین فحش های ناموسی رو میدادید حتی به پیامبر و قرآن هم رحم نمیکردید و آماج فحش های خودتون قرار میدادید و مدام آریایی میگیرید و داشتید با فحش دادن فرهنگ و تمدن ایران نشون میدادید
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      آدم باید همیشه حرف حق رو بزنه حتی اگر خوشایند شما نباشه!
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      مشرق خیلی بی شرفی از امکانات وامنیت ایران استفاده می کنی بعد به ایران و ایرانی توهین می کنی. بی شرف
    • US ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      ما باید مدافع حقیقت باشیم تعصب های قومی و قبیلگی هیچ فرقی با تعصبات اعراب جاهلی نداره ما باید دنبال حق و حقیقت باشیم نه فاشیست
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      ما مدافع حق و عدالتیم متاسفانه شما رو جهل و تعصب نژاد پرستی کور کرده
    • ابوالفضل IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      اینا همش به خاطر سوختن عناصر ضد انقلابه تو فوتبال دنبال جبران شکست هاشون میگردن مردم ایران شما همه ایرانی هستین در مورد چی با هم بحث میکنین استعمار همیشه به دنبال چپاول کردن ما هستش تو مملکت خودمون هم پر از عناصری هست که با فریب دارن کردم رو چپاول میکنن درصدش هم مهم نیست به امید سربلندی حق
    • ابوالفضل IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      فکر نمیکنم فقط ز نای سوری تو آزادی اومدن ز نای کره ای و دیگر کشورها هم همیشه میان چرا فقط رو ز نای سوری مانور میدن واقعا عجیبه
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      ما مدافع سوریها نیستیم اما نمیخواهیم خوکهای بیغیرتی که رفتن اونور آب ناموسشون رو پرچم کوچه و بازار کردن، برای شخصیت مقدس و عفیف زن ایرانی تصمیم بگیرن. ضد انقلاب فراری و دشمنان جمهوری اسلامی مختارن ناموس خودشون رو به هر کثافتی که میخوان بکشونن اما این که بانوان ایرانی به ورزشگاه برن یا نه، یک تصمیم داخلی و خانوادگی بین مردم ایرانه و هر حرومزاده ای حق نداره درموردش نظر بده.
    • taher khan IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      سوریه برادر ماست و رکورد مفهومی ندارد ضمناً نباختیم خدا کند سوریه به جام جهانی روسیه سعود کند و مثلث ایران - سوریه و روسیه تکمیل شود
    • من IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      82 3
      ما ایرانی جماعت هر چی که برای خودمون می پسندیم برای دیگران نمی پسندیم وبالعکس.همیشه احساسمون را برعقل ومنطقمون ترجیح دادیم
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      19 2
      بحث دفاع یا غیر دفاع نیست. در ایران بازی صورت گرفت و حق مردم و خوانندگان است که از وضعیت مطلع شوند. این از بدیهات جامعه چند صدایی است. این که کاربر مهران و کاربر محمد با زبان عربی آشنا نیستند شکی نیست. ولی جالب است که این کاربران و دوستانشان شروع به نسخه نویسی می کنند تعجب دارد.
    • مهدی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      20 4
      دو جور مطالبه داریم . مطالبات واقعی و مطالبات زرد. مشکل مطالبات زرد اینه که ناشی از نیاز های واقعی نیستند و توسط یه گروه سیاسی و با تکنیک های خاص رسانه ای ایجاد میشه. پس اگه این مطالبات ارضا بشه ، اون گروه سیاسی یک مطالبه ی جدید رو با ابزارهای رسانه ایش ایجاد میکنه. اون گروه سیاسی هیچ وقت جنگ رو تموم نمی کنه بلکه سنگر به سنگر جلو میاد. حالا که قراره همیشه مطالبات زرد و نارضایتی ناشی از اون وجود داشته باشه پس عقب نشینی کردن احمقانست. کسی که عقب نشینی می کنه یا انتظار سود داره یا انتظار ضرر کمتر. در حالی که ارضای مطالبات زرد فقط باعث ضرر بیشتر میشه. تصور کنید که مطالبه ی ورود زنان به مسابقات مردانه آزاد بشه. مطالبه ی بعدی چیه ؟ ممکنه مطالبه ی بعدی آزادی ازدواج همجنسگرایان باشه. البته چنین چیزی بعید به نظر میاد اما اگه عقب نشینی سنگر به سنگر صورت بگیره ، ایجاد چنین مطالبه ای در ده سال دیگه کاملا محتمله. گروهی که با ابزارهای رسانه ای تونسته یک نیاز غیرواقعی رو به مطالبه ی عمومی تبدیل کنه ، باز هم می تونه این کار رو انجام بده. کسانی که با ورزشگاه رفتن زنان در مسابقات مردانه مخالفن ، از مطالبات بعدی میترسند و ترجیح می دهند در همین سنگر مبارزه کنند
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      91 23
      حال ادمو با اين تعصبات مسخره به هم ميزنيد. خودتون كه ركيك ترين فحش ها رو كشور هاي ديكه ميدين
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      26 49
      من به شخصه دیگه به جماعت آمریکا زده آلرژی گرفتم.
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      94 2
      به این عبارات توجه کنید: تعصب کشور را ندارند ، بعضی ایرانی ها سوری زاده ، رکورد ما را خراب کردند... بنظر میرسد قرار نیست بعضی ها پای خود را از دوران کودکی بیرون نهاده و به بلوغ عقلی برسند.متاسفانه این عقب ماندگی فکری منحصر به قوم خاصی نبوده و هر کس به قدر خود گرفتار است.زبان درازی جناب آزمون نسبت تماشاچیان سوری که میهمان ملت ایران بودند نشان داد ایشان شاید بازیگری خوبی در میدان ورزش باشند ولی قطعا یک بازی خورده سیاسی نیز هستند.خداوند عاقبت ورزش منهای اخلاق را ختم به خیر کند.
    • GB ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      18 24
      خخخ مردم از خنده ، چقدر باحال هستند بعضی از دوستان مون ، اومده توی مشرق (یعنی جزو مخاطبان مشرق قرار گرفته ) ، بعد می گه مشرقی بی شرف به ایرانی توهین نکن ! بعد ناظر تائید هم مستقیم اکسپت کرده . با زبون بی زبونی : " فقط ببین کارهات رو "
    • GB ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      15 25
      خخخ مردم از خنده ، چقدر باحال هستند بعضی از دوستان مون ، اومده توی مشرق (یعنی جزو مخاطبان مشرق قرار گرفته ) ، بعد می گه مشرقی بی شرف به ایرانی توهین نکن ! بعد ناظر تائید هم مستقیم اکسپت کرده . با زبون بی زبونی : " فقط ببین کارهات رو "
    • DE ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      96 9
      دوستداران امریکا و مخالفان برنامه موشکی و اتمی ایران حالا غیرتی شدند . معلومه که این غیرتی شدن مصلحتی شما ، بازهم در خدمت امریکا و بخاطر ایجاد دودستگی و تشنج در کشور است .
    • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      65 8
      زنده باد اسلام پیروز باد جبهه مقاومت پاینده باد اتحاد ایران و سوریه و خوار باد دواعشی که دشمن اتحاد ملت های ایران و سوریه هستند چه دواعش وطنی یعنی افساد طلبان و چه دواعش خارجی یعنی وهابی ها
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      15 0
      مگه جنگه!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      41 1
      بعضی از بازیکنان سوریه اصولا در جبهه مخالفین اسد بودن
    • علی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      21 19
      در پاسخ به اون آقایی که گفته سوریه رکورد ما را خراب کرد باید بگویم به جهنم. اینقدر بی شعورید که یه سری چیزها را نمی فهمید.
    • عبدالله IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      28 4
      موافقم اماحرفهادارم 1-اینهاباپیش کشیدن تبانی بازهم ایران رادرآستانه خطرحذف ازجام جهانی ؛ جریمه مالی ؛ تعلیق و...قراردادند مثل همیشه 2-ایران دردویست سال گذشته همه جنگهاراباخته وچندکشورازایران درست شدوتمام جنگجویان وشهدای این جنگهامذهبی بودندودردویست سال گذشته یک شهیدندارند ! 3- ملیگرایی درهرکشوری شکست خوردچون شهادت جایش خالی بود . 4- ملیگرا عرق میخوردبه زن ودخترش میگویدپوشش نشان املی است ومثل رضاشاه ودارودسته اش بعدازتفکرفراوان به این نتیجه رسیدند چون زنهای ایران حجاب دارندومردان ایران کراوات نمیزنند عقب مانده ایم وبایدسرتاپاغربی شویم تاپیشرفت کنیم ! 5- مردم ایران مذهبی هستندوبعدازانقلاب اسلامی درفناوری هسته ای ، موشکی ؛ وفرستادن ماهواره به فضا وسایرپیشرفتهای شگفت آورمذهبی های انقلابی نقش اول وآخرراداشتندودارند والقای ترس ازغرب وبرویم مذاکره ذکرملی گراهابوده است 6- ایران برای اسلام واعتقادبه ظهوروکمک به مسلمین میجنگدکه اینگونه وطن راهم داریم ودفاع ازوطن بردوش مذهب واسلامگرایی بوده وهست . درنگاه عمیق ایران برای بشاراسدنمیجنگد بلکه این شهادتهاودفاع ازحرمهابخشی از زمینه ظهوراست . 7- ملی گرایان معتقدند لخت وتی شرت پوشی مردوزن دراستادیوم اشکالی نداردوبلکه نشانه مدرن بودن است امااگرمردان نجیب وبااصالت باشندوفحشهای رکیک مردان نباشدومردوزن کرامات اخلاقی راداراباشندوهرمردمدافع ناموس مومنان هموطن باشد وتشویق تیم ملی باکلام خوش وحماسی مثل فردوسی باشد آنهامیتواننددرورزشگاه باهم فوتبال تماشاکنندمثل مراسمات نمازجمعه ونمازجماعت وراهپیمایی روزقدس مرد وزن نجیب باشندفوتبال والیبال هم میشودباخانواده رفت . اماورزشگاهی که بازیگران فوتبال فحش ناموسی می شنوندوعده ای بی بندوبار فحاشی راباتشویق یکی میدانند کدام مردباغیرتی ناموسش رابه چنین جایی میبرد ؟ شماقول بدهیدفحش ندهیدشدنی است . 7- مادرملبورن شادی کردیم والبته توهین ازهیچ کس پذیرفته نیست اگردروغ نباشد 8- مسلمانان جهان راسرزمین امام زمان علیه السلام میدانند ....فعلاچندروزی دیرباوران بگذارفکرکنندآمریکاواروپاواسراییل جعلی کدخداباشندخلایق هرچه لایق ؟!
    • IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      81 0
      جالبه وقتی کشورهای غربی با توهین همین رفتار رو با ما می کنن مثل فیلم 300 هیچ خبری از توهین به ملت و حکومت اونها از این جماعت غرب زده نیست
  • حسین IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    سایت برنا و سایت های نزدیک به دولت چند روز قبل از بازی با استفاده چند پست و کامنت در فضای مجازی و تلگرامی اولین جرقه ها رو زد که ایران میخواد به سوریه راه بده افکار نزدیک به دولت همون افکار فتنه 88 هستند دیگه زیاد آب و تاب ندید لطفا فتنه گر ها الان هم در مجلس هستند هم در بدنه و متن دولت...
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      مشرق خاءن
  • حامد IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    توهین رو با چی ها قاطی کردید عزیز من ؟ توهین یک امر طبیعی در فوتبال هست و ریشه هم نمی ده . یعنی از بین می ره تا بازی بعد. آزمون هم بی تجربه و جوان هست (و طبعا مثل همه چهره های هنری و ورزشی بدون اعزام مربی و مشاور رسانه از طرف وزارت ارشاد برای تیم ملی کماکان مثل سوشا و نیکبت و... خودش رو ممکنه نابود کنه) اما ربط دادن فوتبال به سیاست از طرف مردم هم خیلی کار عقب افتاده نئوآندرتالی هست . نباید شما دامن بزنید بنظرم . یه سری خل و چل هستند اینا . بانوان هم بذارید با همراه برن کسی باشه چه اشکال داره . الان یک سری سوار شدن رو کول اون خانم هایی که مایل هستند برن بار اون مرثیه ها از نرفتن سنگین تر شده .
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      چشم دیگه اگه فرمایشی نداری لطفا قرص ها تو بخور
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      خل و چل تویی و جد و آبادت.برو به سوریه ات بچسب
    • حامد IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      17 30
      فکر کنم منظور شما جد و آباء بوده . خودشون جواب ات رو با شفاعت و هدایت بدند انشالله . ولی این فکر سخیف و بیمار گونه تون رو درمان کنید شما جماعت پارانوئید ! آخه نمی پرسید اگر نظام دخالت کن توی فوتبال بود دست کم به آقای شجاعی قبل از مکابی بخاطر اون مصاحبه های تند و گیر دادن به همه چی یه تذکر مثلا می داد ... مگه تیم 20 نفره رو می شه به تبانی واداشت ؟ اونم جوانهای امروز ؟ توپ به دیرک خورده بود چی ؟ البته طرفدار سوریه هم هستم تا نفسم درمیاد . لب مرز اسرائیل که هیچ ، هر کی حرف حمله به ایران رو علنی بزنه باید بالاسرش بری توی اتاق خواب اش با بیژامه بکشی اش بیرون .شما برید دنبال لایک ترکوندن با پروتزها و سیلکون های اینستاگرام تون . کار مردها به مردها بسپرید .
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      21 6
      یعنی چی فرستادن مشاور برای آزمون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا خدایا ...............
  • رضا IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    شما بیشتر از اینکه ایرانی باشید، سوری هستید هم سوری هستید هم سوری هستید
    • US ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      ایرانی بودن به معنای کر و کور بودن در مقابل حقیقت نیست فرق ناسیونالیست ها با اعراب جاهلی چیست وقتی ملاک طرفداری و دشمنی هردوشون اینکه کی هم قبیله من هست و کی از قبیله من نیست ملاک حق و حقیقت است نه فاشیست
    • US ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      19 43
      ای امریکایی کارهای ناصحیح سوری ها رو توجیح نکن داداش. توهین به ملت ایران در هیچ شرایطی رو تحمل نمیکنیم. خط قرمز کل ملت توهین و تعرض به کشور هست.
    • hadi IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      36 6
      تو و امثال تو ایرانی هستید؟ اونایی که مثل تو ادعای ایران و ایرانی داشتن وقتی ساز جنگ و زدن سوراخ موش اجاره میکردن اونایی که دم از حقیقت و شرف و ناموس اسلام میزدن وقتی کوس جنگ نواخته شد این مملکت رو با سربند یا زینب یا زهرا یا حسین نگه داشتن وقتی بزرگترای تو داشتن تو لواسون و فشم و شمال طویله اجاره میکردن تا از موشکها فرار کنن همین الان هم یه نفرذاز تفکر شما و جناح مثلا اصلاح طلبتون معرفی کن برای این مملکت رفته باشه جون داده باشه وصیتنامه شهدای دفاع از حرم و حریم و ناموس شیعه رو بخون ببین آخه یه نفرشون اعتقاد تو و امثال تو رو دارن؟خیلی ساده میشه اینجوری فهمید کی حقه کی باطل کی داره خالی میبنده وقتی ایران ایران میکنه و کی داره وسه ایران و مام میهن جون میده پس بزدلهای عزیز خواهش میکنم یه بار هم شده یه جواب بما بدین ببینم تفکر شما برای نگهداری مرزهای وطن چه کرده؟ اصلا الان نه. توی تاریخ جناح غربزده همیشه خائن بوده یه نفر در تاریخ بیارین که اندیشش بشما نزدیک بوده و یه حرکتی برای دفاع از وطن کرده باشه از بهشتی تا امیرکبیر تا همیشه از شما وقتی زنده بودن فحش خوردن و خیانت دیدن اونم به اسم وطن پرستی ولی جز فروختن وطن به غرب هیچ نکردید و حقانیت امیرکبیر و امثال او در تاریخ ثابت شد رذالت اندیشه شما هم در تاریخ ثبت میشه و بزودی میشود آنچه باید بشود و خدا به حزب الله عزت داده و میده و آیه قرآن این چنین است : و حزب الله هم الغالبون
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    به نظرت بهتر نبود توهین ها و فوحش های بازیکنان سوریه رو محکوم می کردی ؟ یا زن بی حجاب سوری رو توی ورزشگاه ؟
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      آخه بی حجابی برای خواهران دینی اشکال نداره اسلام فقط برای مردم ایران است که باید اجرا شود
    • US ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      25 11
      هرکسی باید تابع مقررات کشور خودش باشه چرا شما به زنان سوری حساس شدید و زنان سایر کشورها که از گذشته در ورزشگاه ها حضور داشتند شما رو حساس نکرد
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      33 6
      کاربر گرامی در سفارت یکی از کشورهای اروپایی میهمانی دادند و خانم ها در برابر هیأت رسمی ایرانی بی حجاب بودند. یاد نمی اید که شمایی که از پاپ کاتولیک تر هستی محکومش کرده باشی. حال چون سوریه جزیی از محور مقاومت است این گونه باید از دست شما ناسیونالیست اریایی ضربه بخورد. هدف این است که نشان دهند میان دولت و ملت انفکاک وجود دارد و ملت ایران موافق کمک به سوری ها نیست.
    • رضا IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      8 0
      اره یه سر به سواحل بیروت بزنید.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    چرا زنان سوری می تونن برن اما زنان ایرانی نه ؟
    • علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      95 55
      دلیلش منو توییم دوست من وقتی که میریم ورزشگاه فحش ناموسی میدیم دوست داری ناموست تو ورزشگاه این فحشا رو بشنوه. دوست داری خواهر اون بازیکنی که اومده بازی برادرش رو ببینه فحشای ناموسی که به برادرش میدن رو بشنوه؟هر وقت منو تو خودمونو درست کردیم فرهنگمون اون قدر رفت بالا که فحش ندیم بانوان هم میان ورزشگاه
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      58 58
      ای وای چه پیشرفتی کردن زنان سوری که رفتن ورزشگاه! دفعه دیگه زنان ایرانی هم برن ورزشگاه حجابشون رو بردارن که ما هم به قله های پیشرفت و علم و دانش برسیم! یعنی خاک توی سرتون که سطح فکرتون درحد رضا قلدر دربون طویله هست، این که یه عده خودشون رو توی چاه انداختن تبعیضه؟ قاطی شدن با نامحرم و حجاب برداشتن تبعیضه؟ واقعا بعضی وقتها آدم شرمنده میشه که با کیا هموطنه، بعضیا هرچی کثافت کاری و هرزگی و مسخره بازیه میخوان توش از همه دنیا جلو بزنن، سواد صفر دلقک بازی 100، یعنی تا آخر دنیا حاضر نیستن بگن چرا علم، نظم، مهارت، اخلاق توی کشور نیست اما برای کنسرت و ورزشگاه رفتن و حجاب برداشتن خودشون رو جر میدن.
    • US ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      30 4
      چرا مردان ایرانی نمی توانند در بازی تیم های ورزشی بانوان حضور پیدا کنند ؟ این بر خلاف برابری زن و مرد است
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      16 16
      آخه این ساپورت بنفشیها اگه برن بجای صندلی صاف میشن تو بغل لاتهای تاتوییِ داخل استادیوم . کنسرتهای مختلط لجن فعلی گُله به این سبزه هم آراسته بشه
    • SE ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      5 2
      خیر. دیدن بدن برهنه مرد بر زن نامحرم حرام است. هیچ راه حلی هم ندارد.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    چرا باید زن ایرانی با پرچم سوریه بره ورزشگاه این چه تبعضیه ؟
    • US ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      16 23
      چرا مردان ایرانی نمی تونن وارد ورزشگاه ها در بازی های تیم های ورزشی بانوان بشوند این تبعیض هست ؟ چرا پارک مخصوص بانوان هست ولی پارک مخصوص آقایان نیست این تبعیض است ؟ چرا در مترو واگن مخصوص خانم ها هست ولی واگن مخصوص آقایان نیست این تبعیض است ؟
    • US ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      21 7
      در بازی های دیگر مثل والیبال هم زنان ایرانی با پرچم کشورهای دیگر به ورزشگاه رفتن چرا الا ن حساس شدین
  • ا IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    جالبه همین اصلاح طلبهای فتنه گر که اینجا اختلاف افکنی میکنند بین اقوام ؛ تو تبلیغات انتخاباتی برای جمع کردن رای دم از اقلیت ها میزنند
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      بساط فتنه هنوز برای امثال تو نون داره؟اسهال طلب کیه بابا جمع کن ما اصلا این احزاب رو قبول نداریم
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    شکاف فارسی-عربی ؟؟؟ ما از بازیکانای فوتبال سوریه انتقاد کنیم می شه شکاف ؟ اونا بهمون بگن سوراخ سوراخشون کردیم می شه اتحاد و برادری ؟
    • بیسیمچی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      خلط مبحث کردی همه ماها دوست داشتیم سوریه رو ببریم ولی از چند موضوع بی اطلاعی اول اینکه فوتبال سوریه همیشه حریف سختی برای ایران بوده به سوابق نگاه کن ثانیا بحث نگارنده روی اینه که مردم سوریه و فوتبالیستهای سوریه هم برای آب و خاک شون برای مردم شون بازی کردند ولی این وسط جریانهای اصلاح طلب که همون فتنه گر ها هستند این وسط دنبال ماهیگیری از آب گل آلود هستند که آی ما تو سوریه چه کار میکنیم؟ ما چرا بریم لبنان و از این دست خزعبلات یعنی شما نمیدونی ما از خاک خودمون داریم دفاع میکنیم؟
    • صحرا IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      132 5
      بنده اعتقاد دارم ادامه این بحث ای بی خود نتیجه شومی دارد. وقتی ما خودمان در داخل علیه همدیگر انواع هتاکی ها را انجام می دهیم شما وجدان درد نداری از فحش ناموسی به پروین دایی استیلی مهدوی کیا و..... حال یادت افتاده
    • US ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      85 12
      کجای سوراخ سوراخشون کردیم توهین آمیز هست نمی دونم چرا عده ای پاستوریزه شدن و فحش های ناموسی رو یادشون رفته یا حرکات و حرف ها و شعارهای ایرانی ها در بازی با اعرب حاشیه خلیج فارس رو
    • US ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      19 2
      خوبه حالا شعار ثابت تماشاچیای ایرانی اینه : ایران چیکارش میکنه ؟ ... سوراخ سوراخش میکنه !
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    اینطور گه شما از توهین سوری ها دفاع می کنید رسانه های سوری نکردن.حالا اگه یه کشور دیگه مثلا آذربایجان یا ترکیه این کارو می کرد اینطور جانانه دم از تفرقه افکنی بین قومیتها دم می زدی مشرق ملون؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      10 5
      خدا عقلت بده داره عقلاني توضيح ميده چه مرگتونه پاچه ميگيريد
  • محمد حاتمی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    یعنی توهین نکردند و احترام گذاشتند؟!
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      16 1
      نه خوشحالی کردن! به علاوه مگه تو تیم ایران یا فوتبالیست های ایرانی همه سینه چاک نظامن؟! اون ها هم مخالفان بشار اسد هستن توشون که اتفاقا به خاطر حمایت از بشار اسد دل خوشی از ایران ندارن
  • مهران IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    94 39
    اگر واقعاً بیطرف هستی چاپ کن . چه بخواهی و چه نخواهی به همه چیز ما رنگ سیاست و دین زدند .
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    60 1
    " قابل فهم‌تر از شادی شکست مقابل آرژانتین "
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    واقعا متاسفم براتون
  • حسن IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    متاسفم که نمی خواهید حقیقت رو ببینید،اینکه بانوان علاقه مند نباید به ورزشگاه بیان یا نباید تصاویر اهانت سوریها پخش بشه و...پاک کردن صورت مسله است.سوریها در بازی رفت هم به ما فحش ناموسی دادند.
  • SE ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    نماینده ای که تا بدان حد از شرع بی اطلاع است که نمی داند تماشای بدن نیمه برهنه مرد بر زن نامحرم حرام است شرط التزام عملی به اسلام را ندارد و شورای نگهبان باید در خصوص تایید صلاحیت این فرد پاسخگو باشد. اساسا کیست که نداند این اصرار عجیب برخی زنان برای حضور در ورزشگاهها هیچ دلیلی جز این ندارد که این زنان حریصانه و با ولعی حیرت آور در پی تماشای بدن مردان هستند و دیگر حتی از دیدن تصاویر زنده تلویزیونی مردان برهنه سیر نمی شوند که آنهم برایشان حرام است. اتفاقا در المپیک هم عموم تماشاگران مسابقات زنان مردها هستند و برعکس! والله يريد أن يتوب عليكم ويريد الذين يتبعون الشهوات أن تميلوا ميلا عظيما سوره نساء آیه 27
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      22 60
      وای برتو.
    • ناشناس IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      35 59
      ببخشید شما از زمان اعراب جاهلیت تشریف آوردین یا اخیرا عضو داعش شدین.این چرت و پرتها چیه نوشتی .واقعا با این جور نظرات ایمان پیدا کردم به اینکه ما ۲۰۰ سال از دنیا عقبیم.لااقل عده ای باعث این عقب افتادگی شدن با این طرز فکر عرب سعودی کثیف.شما به لحاظ طرز فکر فرقی با اون مفتی وهابی لاشخور نداری.
    • BY ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      51 79
      دلنوشته های یک بیمار جنسی
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      23 62
      چرا خزعبلات میگی؟
    • شایان IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      22 65
      خدا پدر عرب های جاهلیت رو بیامرزه طرز فکر تو صد بدتر اوناست. یعنی چی زنان بدنبال تماشای بدن مردان هستند یعنی خااااک تو سرت با افکار و عقایدت
    • ناصر IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      6 71
      تو رو دیگه چند بهت حقوق میدن
    • حمید IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      10 82
      چرت نگو بابا،پس چرا تو تلویزیون نشون می دن،اینا که با زور و اجبار جلو مردم رو گرفتن که نرن استادیوم، خوب با همون زور و اجبار جلو پخش از تلویزیون رو هم بگیرن،یا شاید تلویزیون یه فیلتری داخلش داره که مشکل شرعی رو مرتفع می کنه،خوب اینم که نمیشه چون ساخته دست استکبار،
    • US ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      154 2
      جناب ۱۲:۴۳ - شما از دنیا عقب هستید اینا ربطی به داعش نداره و چرند نگید که هرچی از اسلام باب میل غریزیتون نباشه به داعش ربط بدید که داعش اصلا فوتبال و استادیوم نداشته . پیشرفت به رفتن زن به تماشای بازی مردان نیست پیشرفت به لختی و بی حجابی نیست . که اگه این طور باشه تایلند و لاس وگا و آنتالیا و دبی باید الگو شما باشه . اتفاقا این خزئبلات هست که مانع پیشرفت در کشور ما شده یک عده غرب زده شهوت پرست مانع پیشرفت ما هستند
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      3 41
      برادری یا خواهر نمیدونم. ولی واقعا حالت خرابه ها!! از کجا به کجا رسیدی؟!!
    • arash IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      3 45
      واقعا کهههه این چرت و پرتاروووو از کجات در اوردی تو
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    تابلو بود این فتنه رو آمد نیز و مملکته راه انداختن
  • نقب IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    36 17
    میشه بگی کلاب یبقی کلبو یعنی چی ؟؟
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      18 1
      یعنی متچکریم
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    فقط بچه های مقاومت
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      فقط ایران فقط
  • رحمت IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    واقعا باید این تیم ایران را بخاطر گاوبندی از جام جهانب محروم کنند تا دفعه دیگه از این خوش خدمتی ها برای این ها نکند
  • علی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    چه عجب مشرق یک بحث سیاسی را منطقی جمع کرد! من فکر کنم این تحلیل درست است.
  • محمد ( مدافع حرم سابق ) PL ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    57 16
    این توهین ها جواب چیست؟
  • علی AE ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    35 53
    این مسئله توهین رو علم کردن که مسئله تبانی رو بپوشنن
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    36 12
    یعنی‌برای‌۱۰۰یا۲۰۰نفرورودزنان‌به‌ورزشگاه‌ممنوعه؟!
  • سعادت IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    به نظر من یکی از زشت ترین صحنه های بازی حرکت بسیار زشت و تحریک آمیز سردار آزمون در بیرون آوردن زبان خود بود که بسیار غیر عادی و غیر طبیعی بود.
  • رضا از اهواز IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    سوزش شکست تکفیری ها در حلب , موصل و حالا هم دیرالزور حالا حالاها ادامه داره.... رسانه های منافقین , ضدانقلاب , تجزیه طلبان , تکفیری ها و البته یک جریان سیاسی خاص! از این بازی یا حتی ورود زنان به ورزشگاه عصبانی نیستند , عصبانیت اینها از جایی دیگه است , اینها از پیروزی های پی در پی ایران در منطقه دارن اتیش میگیرن و اینطوری دارن خودشون رو نشون میدن.
    • US ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      36 10
      یاد بگیر کسی که نظر مخالف داره لزوما ضد انقلاب و و غیره و غیره نیست. سوری ها توی اون کلیپ ما ملت توهین کردند و از همه مهمتر خود سردار ازمون داره میگه توی زمین بارها و بارها فحش ناموسی به ما میدادند ولی ما چیزی نگفتیم. سوری ها دو دسته اند گروهی با ما و گروهی علیه ما.کسانی که توهین میکنند به ملت مایی که در کنارشون بودیم که اگر ما نبودیم عملا نه دمشقی در کار بود و نه اربیل و بغدادی سخته که این همه کمک کرده باشه ایران بعد به ایران ما توهین هم بکنند این واقعا ادم اتیش میزنه نه اون چیزایی که تو فکر میکنی. به هر حال ملت ایران اعم از اونی که این رژیم رو قبول داره یا نداره عاشق گروه مقاومت هست و از کسان که به کشور ما توهین کنند بی زار.
    • SE ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      5 5
      مرگ بر سردار آزمون. مگر فقط او در تیم بوده؟ بقیه کر بودند؟
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    افرین مطلب به موقعی بود
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    35 13
    اینطور که معلومه شما فقط خوبید!؟
  • سیدمرتضی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    برادران سوری برادران مسلمان ما هستند و حتی اگر توهینی هم نموده باشند ایرادی ندارد.
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      برادران شما هستند نه ما !! تاکید میکنم شما اقلیت این جامعه هستید اکثیریت هیچ فامیلی و خویشاوندی با این کشور همسایه نداره بجز همسایگی نه برادریم نه هیچ چیز دیگه
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      لابد برادر شماست
    • حمید CA ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      50 54
      منم برادر مسلمان و هموطن تو هستم خاک بر سرت با این نظرت
    • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      یعنی خاک بر سر بی عیرتت
    • محسن IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      چی میگی ساندیس خور. این نظر توشت. ایرانیا از اعراب متنفرن
    • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      271 4
      تو هم از اون طرف بوم افتادی !!!!! توهینشون زشت بود اما ربطی به سیاست دو کشور نداره چون از طرف یه مشت آدم بی فرهنگ توهین شده بود (شعورشون بیش از این نمیرسید!)
    • طاها IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      6 0
      باشه دیگه برادر توعه دیگه پس هرچی گفتن به تو گفتن نه ما
  • رضا IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    چقد طرفدار سوریە هستین ،ادم متنو میخونە چشماش گرد میشە
    • M.sh IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      61 19
      مرده شور اون ادب وتربیت رو ببرن . ما ایرانیها هم از بی تربیتهایی چون تو متنفریم. عرب وکردو بلوچ و سیاه وسفید در نزد خداوند هیچ تفاوتی ندارند. اون چیزی که در ادم ها متفاوت هست نوع فرهنگ وتربیت انهاست که تو یکی بدوری. شیشلیگ خورهای بی مغز.
  • مهدی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    99 24
    شما تحمل توهین داری خیلیا این تحمل را ندارند.در هر دو دیدار رفت و برگشت کاملا مشخص بود از ایرانی ها عصبانی اند حتی این رفتار زشت رو بازیکنان عربستان مقابل تیم های ایرانی ندارند! پس بیخود دفاع نکنید
    • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      24 19
      اونوقت شما چنتا بازی مقابل تیم ملی عربستان بازی کردید؟!!!!!!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    تبانی کاملا مشخص بود و قبلا کره از ایران خواسته بود که تبانی نکنند
  • محمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    سایت محترم مشرق این همه مغلطه برای چی همه می دونند :همیشه عرب ها علیه ایرانی بوده اند چه عراقی چه سوری چه عربستانی
    • صحرا IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      42 16
      دوست عزیز این تبانی کشورهای عربی را خود گزارشگران بیسواد ما( منظورم فلانیه باران می وزه) جا انداختن والا به قول حشمت خان مهاجرانی کشورهای عربی اینکار نمی کنن ایران و بحرین یادته . بحرینی ها چرا از صعود عربستان خوشحال شدن. بخاطر توهین و عیاشی بازیکنان ما در شب قبل از بازی بود.
    • US ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      37 4
      لطفا خزئبلات نگو فاشیست نژاد پرست شما نوکران صهیونیست و آمریکا و انگلیس همیشه دنبال دشمنی افکنی میان مسلمانان هستید
  • ناصر IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    انشاالله به زودی شاهد تشکیل جمهوری اسلامی سوریه به رهبری جناب آقای بشاراسد خواهیم بود.
    • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      به همین خیال باش لطفا کی گفته بشار اسد طرفدار جمهوری اسلامیه زن بی حجاب خودش رو ندیدید؟
    • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      11 84
      چرا جو گیر می شوید؟؟؟؟؟
  • امید IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    مشرق جان توکه نظر مارو هیچ وقت منتشر نمی کنی ولی از تو یه سوال دارم اینکه میگی تنها 10 تا 200 نفر از بانوان خواهان ورود به ورزشگاه هستند رو از کجا اوردی اینم مثل امار اون رفیقمونه که ما هیچ وقت نفهمیدیم با چه محاسباتی جامعه ایران رو به 4 درصد و 96 درصد تقسیم کرد در ضمن تو با مقاله دنبال چی هستی تبرئه بازیکنان خاطی سوریه یا نگران خدشه دار شدن روابط بین ملت ایران و سوریه کافی بود توی دو سطر مینوشتی مردم اشتباه بازیکن سوری ناشی از هیجان بوده مردم هم اینقدر درک دارن که بفهمن نکنه به درک مردم هم اعتماد نداری
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    گیرم توهین کرده باشن اولا بیخود کردن ثانیا این مسائل بین فوتبالیست ها رواج داره ! متاسفانه قشر فوتبالیست ها خیلی هاشون آدم های کم سواد و بی فرهنگی هستن که فقط بلدن خوب فوتبال بازی کنن!!!! تو کشور خودمونم کم فوتبالیست بی تربیت نداریم!!!! نمونه هاش زیاده!!!! حتی نمونه ایتالیایی اش هم هست اون بازیکنی که 10 سال پیش تو جام جهانی به زیدان فحش داد !!!! نکته دردناک اینه که یه عده به ظاهر روشنفکر میان این رفتار زشت رو به روابط سیاسی ایران و سوریه ربط میدن! من موندم تو استدلالات این عده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      19 23
      بین فوتبالیست ها رواج داره که بگن ایران را بدبخت کردیم؟هی هی هی هی؟
    • سلام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      24 3
      اشتباه منفی دادم . به نظرم درسته حرف ایشون
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    14 3
    خخخخخخخ
  • فرهاد AE ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    كاش تو تحريريه مشرق يك ايراني هم پيدا ميشد
    • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      ایرانی هست ولی شما دارید پیاز داغشو زیاد میکنید!!!! شما که دم از ادب میزنید احیانا از همونها نبودید که رفتن تو صفحه شخصی مسی و فحش خواهر مادر بهش دادن؟!!! نکنه اونها ایرانی نبودن؟! فحش دادن زشته و نشونه بی فرهنگیه چه ایرانی باشه چه عرب باشه چه ایتالیایی باشه چه و چه و چه و ...
    • US ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      48 7
      شما که فعلا اماراتی !!! ایرانی بودن به معنای چشم بستن بر روی حقیقت نیست این تفکر شما با اعراب جاهلی هیچ فرقی نداره که ملاک طرفداریشون هم قبیله بودن هست ملاک حق و حقیقت است رسول خدا (ص): «من کان فی قلبه حبة من خردل من عصبیة بعثه الله یوم القیامة مع اعراب الجاهلیة؛ هر کسی در دلش به اندازه دانه خردلی عصبیت باشد خداوند روز قیامت او را با اعراب جاهلیت محشور می کند»
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    46 15
    شادي بازيکنان سوري قابل درک است!!!! يعني هر غلطي خواستن بکنن?! خود سوري ها هم مثل بعضي از ايرانيا نميتونستن از اين حرکت دفاع کنن،
  • صادق IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    بازیکنان سوری نباید خوراک به دست رسانه های ضدانقلاب میدادند.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      8 0
      نمیدونم جدی گفتی یا شوخی، ولی باحال بود :)))
  • وحید IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    32 95
    شما چرا حرص سوریه رو میخورید و بخاطرشون به بازیکن تیم ملی ،نماینده مجلس ،و به قول خودتون یک جریان سیاسی خاص ، دولت،و ایرانی هایی که خارج از کشور هستن و ازادانه نظر خودشونو میدن ایراد میگیرین ، خوشحالی بازیکن ایرانی رو توهین و تحریک میدونین ولی از کار سوری ها میگذرین ، تماشاگرارو میبرین زیر سوال و در نهایت از تبعیض عدم حضور زن ها تو ورزشگاه
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    اگر واقعن هم توهین بوده باشه تویه موضع سیاسیمون دخلی نداره امنیت کشورمون از همه چی واجبتره
    • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      108 5
      بله منم میگم توهین خیلی زشته نشونه بی فرهنگیه اما این متفاوته با روابط سیاسی با یه کشور مثلا تو بازی ایتالیا و فرانسه که اون بازیکن ایتالیایی به زیدان فحش داد آیا عاقلانه بود که مثلا دولت فرانسه بیاد و روابطش رو با ایتالیا به حالت تعلیق دربیاره؟!!! اونم به خاطر حماقت یه فوتبالیست بی ادب از خود راضی که معلوم نیست مواضع سیاسی اش چیه شاید دست راست و چپش رو هم از هم تشخیص نده!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    182 6
    از دشمنان ایران متنفرم .
    • US ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      دشمنان ایران صهیونیست ها و آمریکا و آل سعود هستند همان طور که دوستان ایران سوریه و حزب الله و انصارالله و عراق هستند
    • US ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      اینایی که گفتی دشمن نظام هستن اونایی هم که گفتی دوستمون نیستن پول میدیم بهشون همه چیزشونو ما تامین میکنیم نظام ایران با مردم ایران دو معقوله کاملا مجزا هستن هیچ ربطیم بهم ندارن
    • US ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      جناب ۱۲:۴۸ بهتره مغالطه نکنی اولا نظام ایران برخاسته از ملت ایران است برخلاف کشور شما دوما یعنی صهیونیست ها و آل سعود و آمریکا و داعش و انگلیس دوست ملت ایران هستند به همین خاطر آمریکا هواپیمای مسافربری ایران رو منفجر کرد و انگلیس نصف جمعیت ایران رو از مریضی و قهطی کشت و آل سعود حجاج ایرانی رو کشتار کرد
    • US ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      جناب ۱۲:۴۸ شما کاملا معلوم هست از اربابات دفاع میکنی دوست تو کسی است که دشمن دشمن تو باشد و دوست دوست تو باشد حزب الله و انصار الله و سوریه دوستی خود را به اثبات رسانده اند مگرنه اگه بخاطر پول بود عربستان سعودی و اسرائیل و آمریکا که خیلی خیلی بیشتر پول میدن همون طور که سودان بخاطر پول رفت تو جبهه سعودی . اگر حزب الله و سوریه و انصار الله دست از رابطه با ایران میکشیدن و دست دوستی به سوی آمریکا و اسرائیل دراز میکردن الان جنگ در سوریه و یمن تموم می شد و نوبت حمله به ایران می شد
  • محمود IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    خخخخخ خوب وقتی اتفاقات به نفعتون نباشه ماست مالی میکنین میره ایا حضور زنان سوری انهم بدون حجاب در ورزشگاه ایران قانونیه این سیاست دوروئی تاکجا
    • US ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      14 9
      دربازی های قبلی هم زنان سایر کشورها در آزادی حضور پیدا کردن چرا شما الان و فقط به زنان سوری واکنش نشان می دهید
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    196 7
    ان شااله نابودی داعش
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    197 8
    مرگ بر داعش و هوادارانش
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    60 46
    سایت مشرق همیشه در روشنگری پیشرو هست
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    164 7
    اول ایران باز هم ایران
  • مهرداد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    سردار ازمون که گفت به ما فحش دادن
    • US ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      سردار آزمون بخاطر تعصبات مذهبی با سوری ها مشکل دارد
  • US ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    مشرق نیوز فقط روشنگری میکنه بقیه که خفه خون گرفتن!
  • صادق IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    26 28
    من نمیدونم چرا اینجور موقع ها سیاست رو با ورزش قاطی میکنن ولی وقتی به نفعشون نیست خودشون میگن قاطی نیست!!!
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    8 10
    باشه
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    من نمی دونم، چرا مثل والیبال، اجازه نمی دن خانومای ایرانی برن و فوتبال رو تماشا کنند. چرا الکی برای نظام، هزینه درست می کنیم؟
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      21 0
      والا اون فوشایی که تو ورزشگاه میدن من خودم شرمم میشه. تو دوس داری خواهرت همین فوشارو بشنوه؟
  • علی محمدی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    مطالبی که دراین خصوص مرقوم کرده اید کاملاً درست است اینکه عده ای مخالف جبهه مقاومت اسلامی و ضد اصول و ارزشهای دینی نسبت به فرافکنی و تلقین افکار عمومی دست زده اند دور از ذهن نبود فقط جای بسی تامل دارد که چرا نسبت به آگاه سازی جامعه دررسانه ملی اقدامی صورت نگرفته است و این مسئله باعٍ همسویی عده ای ناآگاه با این موشوع شده است
  • شاهین IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    52 26
    کلا اینقدر زیبا همه چیزو میپوشونی همه عکس دختر بی حجاب سوریه رو دیدن همه فیلم بازیکنان رو تو رختکن دیدن واسه کی اینجوری میکنی باو راس میگی بچاب
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    مرگ بر صهیونیست
    • GB ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      فعلا که دشمنان ما همین به اصطلاح دوستهای خاله خرسه ما هستند. بنابر این از همین الان مرگ بر سوریه، مرگ بر لبنان، مرگ بر عراق و درود بر اسرائیل، تمام.
    • US ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      88 41
      مرگ بر فاشیست مرگ بر منافق مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس مرگ بر آل سعود مرگ بر داعش
  • امید IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    22 14
    احسنت
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    مگر سوری ها هم مسلمان نیستند چرا باید زنانشان در ورزشگاه حضور داشته باشند مشرق جان هر چقدر هم بخواهی طرفداری سوری ها را بکنی باز هم قدر و منزلت ایرانی ها خیلی از عرب ها بالاتره
    • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      62 18
      قدر و منزلت آدم ها به شعور و فرهنگ و تقواشونه نه به نژادشون اینو همون کوروش بزرگ میگه که خیلی از امثال شماها خودتونو سینه چاکش میدونید اما از کردارش بویی نبردید!!!!
    • حسین IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      45 14
      قدر و منزلت به تقواست بر حسب آیه قرآن ...ان اکرمکم عندالله اتقاکم ، یعنی یک غیرایرانی باتقوا از یک ایرانی بی تقوا برحسب ایه قرآن بالاتره و بالعکس
    • یاسر IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      آنها مهمان ما بودند. پذیرایی و احترام به میهمان در اسلام واجب است. بانوان ایرانی هم در بازی رفت در استادیوم حاظر بودند.
    • US ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      71 12
      لعنت بر هرچی فاشیست هست . رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله فرمود: «انّ الناس من عهد آدم الی یومنا هذا مثل اسنان المشط لا فضل للعربی علی العجمی و لا الاحمر علی الاسود الّا بالتّقوی [6]؛ همه مردم در روزگار گذشته و حال، مانند دندانه های شانه، مساوی و برابرند، عرب بر عجم، و سفید بر سیاه برتری ندارد و ملاک فضیلت، تقوا و پرهیزگاری است».
    • SE ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      46 6
      یک کار غلط توجیه کار غلط دیگر نیست. غلط کردند زنان سوری و ایضا زنان ایرانی که به آنها اقتدا کنند
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    مشرق چه چیز را می خوای ماست مالی کنی؟تصاویر زنان بی حجاب سوری و کشف حجاب آنان در حالی که بانوان ایرانی را پشت درها نگه داشتید؟
  • امیر IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    89 13
    چطور شد یهو فوتبال سیاسی شد؟!!!!!! همش کامنت میزارن که ما برا چی داریم تو سوریه میجنگیم! شماها که میگفتید فوتبال به سیاست ربطی نداره
  • احمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    98 2
    فوتبال فوتباله اگه درست بازی میکردند و زیاد گل میزدند و برنده می شدند کسی این حرفها را نمیزد یا باور نمیکرد..همیشه یه سری آدم هستند که کم کاری بقیه رو با این جوسازیها ماستمالی میکنند.آدم باید عاقل باشه.اصلا سوریه نه مالدیو ولی این تیم ما نباید اینطور ضعیف بازی میکرد و این نوید خوبی برای جام جهانی که تیمهای قدرتمند هستند را نداره.بهتره ضعفهای تیم شناسایی و راه حل درست برایش پیدا شود.درباره شعارهای سیاسی هم اصولا زمانی که جهل زیاد باشه مردم حقیقت را نمیبینند و جهل حاکم و رفتاراها جاهلانه میشه.بهتره عقل را در این مساله وارد شه
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    هرکی یک چیزی بنویسه مشرق اول رفع شبهه می کند بعدش هم به دولت می تازد.
  • PARI IT ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    همه این ها نمیتونه تبعیض قائل شدن برای خانوم ها رو بپوشونه حالا هی ب سیاست و بیگانگان و چی و چی ربطش بدین
    • US ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      خانوم ها چرا اصلا در بازی های تیم های بانوان حضور نمی یابن و علاقه دارن تماشاگر تیم های مردان باشند پس باید اگر ملاک برابری مرد و زن هست به مردها هم اجازه دهند که در بازی های تیم های ورزش بانوان بعنوان تماشاگر حضور پیدا کنند
    • US ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      0 7
      آقا یا خانمی که با پرچم آمریکا نظر گذاشتی و گفتی چرا آقایون نمیرن ورزش خانوم ها رو ببینن در جواب شما باید بگم چرا خانوم ها حجاب دارن و همه بدنشون رو می پوشونن البته در فرهنگ ما ولی آقایون این کار رو نمیکنن چون طبق عرف ما حریم خانوم ها از آقایون سفت و سخت تره به این دلیل و گرنه کشور های غربی رو ببین پوشش زن و مرد یکیه مسابقات ورزشی هم رو نگاه میکنن نسبت به خانم هابخش های بیشتری از بدن اقایون در معرض دید هست و این نشون میده حریم اقا و خانم فرق داره اینم جوابت
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    این ها فقط کوری خانی های فوتبالی نمی تونه در سیاست ما تاثیری داشته باشه
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    61 93
    نه بابا،اونا(سوريا)صاحب خونن،ملک خودشونه،بي احترامي و توهين کجا بوده?! خوشحال بودن قهرمان جام جهاني شدن،يه دوتا فحش هم به ما که سر بارشونيم دادن.! طوري نيست که،شمام سخت ميگيرين!
  • شهریار US ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    لطفا فوتبال رو اینقدر سیاسی نکنید
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    خون زنان بشار اسدي از خون زنان ايراني رنگين تر است.تمام مسابقه يك تباني بي شرمانه به نفع تيم بشار اسد بود.شرم باد شرم
    • P IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      دروازه بان ایران خریده شده بود مطمئن باش!
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      42 1
      چه تبانیی توپی که ازروی خط دروازه سوریا دراوردن گل میشد کارشون تموم بود شما بازیو ندیدن چقد ایران حمله کرد؟؟؟؟
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      33 1
      شما هر دو نفر که در اصل یک نفر هستید اصلا بازی رو احتمالا ندید ایران بالای بیست موقعیت گل داشت داور ژاپنی کاملآ با حریف بود
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    452 7
    نکته ای که نباید ازش غافل شد اینه که الان که سوریه در حال آزاد سازی کامل هست و بحث بازسازی سوریه مطرح هست چرا باید از حضور ایران در سوریه ناراضی باشند؟؟؟؟ چرا موقعی که 80 درصد کشورشون دست خودشون نبود ناراضی بودن؟؟؟ بعد الان چین و ترکیه بیان بازار سوریه رو بدست بگیرین؟؟؟ لطفا فرصت سوزی نشه و یکم عمیق تر به مسائل نگاه بشه
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    97 16
    تعداد زیادی از همین داعشی ها سوری هستند که کینه نسبت به ایران دارند مگه تمام مردم ما یکدست و یکصدا نسبت به سوری ها خوشبین هستند ؟؟؟ همین سوری ها تعداد زیادیشان نسبت به روس ها هم همین وضعیت را دارند ولی ما به خاطر خودمان و مسائل دیگر در سوریه حضور داریم .
  • رحیم IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    33 42
    الان شما ایرانی هستی یا سوری؟؟؟؟؟
    • US ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      35 9
      مه پیرو حق و حقیقت هستیم
    • US ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      6 6
      ما انسان هستیم
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    متاسفیم برای بعضی از بازیکنان ایران ،سوریه کشور دوست وبرادر ماست ای کاش بعضی ها تعصب نداشتند کسی که در دیدارهای دیگه بازی نمی کنه در این دیدار خودشو کشت تا دو گل بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رامين IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    30 25
    برادر من چرا داري خودتو گول ميزني چرا داري سفسطه ميكني توهين كردن بفهم
    • US ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      39 13
      شما هم بفهمی بد نیست توهین توهین انگار چی گفتن
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    42 26
    یار دبستانی من با من و همراه منی چوب الف بر سر ما بغض من و آه منی حک شده اسم من و تو رو تن این تخته سیاه ترکه بیداد و ستم مونده هنوز رو تن ما دشت بی فرهنگی ما هرزه تموم علفاش کی می تونه جز من و تو درد ما رو چاره کنه؟ مشرق ضد ایرانی.
    • US ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      13 6
      فاشیست
    • US ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      11 3
      فاشیست
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    عزیزم وقتی یه خط درست و حسابی توضیح نمیدین که چرا زنان سوری رو راه دادین ولی خانم های ایرانی رو نه . چرا اون وضع حجاب زنان سوری بود و هیچی نگفتین ؟ آقا قوانین جمهوری اسلامی میگه زن نره استادیوم . قبول . پس سوری ها رو چرا راه دادین ؟ مردم واسه این ناراحتن . همیشه در مملکت ما قانون واسه مردم سفت و سخت اما جلوی چشم مردم همون قانون واسه خودیا شل و ول .
  • مهران IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    آقای نویسنده نمیدونم از این مقاله میخواستی پولی به جیب بزنی یا هیجانات این دیدار را بین مردم کم کنی ولی متاسفم برات که در یک جامعه 80 میلیونی که نیمی از این جمعیت زن هستند فقط فقط چند صد نفر رو میگین تماشا فوتبال در ورزشگاه رو دوست دارند( شما فقط چند صد تا شو دیدی ) . اقای نویسنده نمیدونم شما کجایی هستین ولی مردم ایران تو سوریه خون دادن درسته برای دفاع از حرمه ولی دفاع از ناموس همین مردم که تو ایران تو ورزشگاه بودن( چه بازیکنا و چه تماشاچیان سوری) اگه اونا برای بی احترامی نیومده بودن حداقل اول بازی از یه خانواده شهید تقدیر میکردن یا نثار گل یا احترامی به شهدا مثل شهید ححجی . میخوای بگی اون حرفی که به عربی در رختکن گفتن به احترامی نبود ما که نمیدونیم شما عربین و...
  • عبدالله IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    درتیم ماکسی بازی میکردکه باتیمی ازرژیم صهیونیستی بازی کرده بودومن ازدیدنش ماراحت میشدم . سوریه خوشحال بودندهمانطورکه مادرخودملبورن خوشحالی کردیم امادرنوردیوسفی مجری صداوسیماتاتصویرخانمهای سوری آمدآرزوی حضوربانوان ایران عملی شود یااینکه الان ازبکستان الان ازماناراحت است . چه کسی حاضرمیشودبااآن کلمات رکیک خانواده خورابه ورزشگاه ببرد . مابایددوست ومهمان نوازی رایادبگیریم . آنهامظلومانه برخودوملتشان گریستند امامااشکهای آنهارااحساس نکردیم . درسیاسیکاری این نمایندگان بایدگفت ماهزاران دشمن داریم امادوستان خودراکه زمان جنگ تحمیلی میرنجانیم .تیم سوریه هم بازیکنانی داردکه درعربستان هستندومصلحت کشورخودرا نمی بینند . الخطیب آرزومیکندعربستان صعودکندهمان عربستانی که اگرنبودمشکلات سوریه لااقل اینقدرنبود . کشوری ویران ومردمی غمزده که حتی چه بساآرزو میکردند ایران راه رابرای صعودشان بازکند. این است فوتبال !
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      4 0
      اون پیمان یوسفی بود! نوید!؟؟
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    اگه حضور زن در استادیوم منع قانونی یا شرعی داره .پس زن سوری رو چرا راه دادین ؟ دم خروس یا قسم حضرت عباس ؟ انقدر نمیفهین که توی این شرایط که مردم حساسن . وقتی بیای سوری رو راه بدی با اون حجاب ولی ایرانی رو نه . مردم میزنن زیر همه چی . آخه انقدر بی سیاست ؟ مردم هم علیه سوریه میشن هم علیه حجاب . یا هر دو رو راه میدادین تازه مردم حس دوستی با سوریه ای ها پیدا میکردن . اومدین دقیقا بر عکس انجام دادین . به نظرم عمدا بود که مردم رو با سوری ها بد کنن
    • US ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      93 5
      در تمام بازی های تیم ملی با کشورهای دیگر از کره و چین و ... بانوانشان همین گونه در آزادی حضور پیدا کردن ولی کسی چیزی نگفت و هوچی بازی درنیاورد ولی دلیل این هوچی بازی در مقابل سوریه مرض های سیاسی و ضد مقاومت است
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    اصل جریان رو ول کردین چسبیدین به این که ضد انقلاب چی گفت ؟ بیا توضیح بده که چرا زن سوری با اون وضع رفت استادیوم ؟ اگه قانونه که نره استادیوم . اگه قانونه که زن حجاب داشته باشه . پس اینا چیه ؟
  • بردیا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    15 24
    خب حالا نتیجه بازی چه ربطی به ورود بانوان به ورزشگاه داره این یک مطالبه از جانب بانوان ایرانی هست و برای تحققش دارن تلاش میکنن و تاکنون به علت دخالت نهادهای خودسر تحقق پیدا نکرده در این مقاله فقط سعی شده جانب سوریه گرفته بشه
  • امین IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    خائنان مشرقی چه دلیلی داره اینقدر از سوریه دفاع میکنید و مردم و کشور و فوتبالیستای خودتونو میکوبید.
    • US ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      66 5
      دوران اعراب جاهلی نیست که بخاطر هم قبیله بودن بدون دونستن حقیقت فقط بخاطر هم قبیله بودن از یکی دفاع کرد و بخاطر هم قبیله نبودن دیگران رو کوبید
    • US ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      32 6
      خائنان کسانی هستند که از اسرائیل جنایتکار دفاع میکنن و خائنان کسانی هستند که ضد محور مقاومت ایران و سوریه و حزب الله هستند
  • شهریار IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    20 1
    ورزش اگر نتیجه ای جز ارتقای اخلاق و تشویق به فعالیت و تندرستی داشته باشه هیچ ارزشی نداره . متاسفم که به اینجا رسیدیم . ما که ادعای فرهنگ و تمدنمون گوش فلک رو کر میکنه نباید مثل جوامع دیگه با قضایا برخورد کنیم . ژورنالیست های مغرض و منفعت طلب هم که بخاطر جیب خودشون عجیب دارن این ملت رو به بازی میگیرن . دستمریزاد
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    51 24
    آخه عزیز من خود سردار آزمون می‌گفت داشتن تو زمین ناموس میدادند اینا.اینو چی مبگی؟؟بعدم سوری ها در دید مردم ما فعلا دو دسته‌اند .یکی با ما یکی علیه ما که میشن همون تروریست ها
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      13 5
      عجیب است که میان این همه - چه بازیکن و چه کسانی که در اطراف زمین بودند- فقط و فقط سردار آزمون شنیده است و بقیه نشیدند. نکنه سردار آزمون ژن خوب دارد؟!!
    • US ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      7 1
      سردار آزمون از کی تا حالا عربی بلد شده یا نکنه سوری ها فحش های فارسی یاد گرفتن
  • Mohammadreza IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    34 10
    عزيزم تو رأست ميگي اما ميشه بگي توهين بازيكن سوري رو كجاي دلم بزارم كه إز قضا درنشست معارضان سوري هم شركت كرده. ورود زنان بي حجاب سوري و عدم ورود زنان إيراني هم جاي بحث دارد. اگر قانون هست بايد برأي همه باشد.
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    27 9
    عالی بود
  • زنده باد ایران IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    27 50
    مشرق منافق تو از همه بدتری مشرق ضد ایران و ایرانی طرفدار سوریه داعشی
    • US ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      16 6
      داعش شما فاشیست ها هستید دولت سوریه که داره با داعش میجنگه شما ضد مقاومت که حاضر نیستین جونتون رو هو برای کشورتون بدید از کی تا حالا ایرانی شدین
  • علی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    96 17
    نماینده های مجلس ما به چه موضوعات سخیفی دامن میزنند ، ای خدا من چرا این موقع باید در دنیا زندگی کنم ؟ ):
  • ساسان IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    مشرق عزیز درست میگی ولی قبول کن که اونها نباید تو تنها کشور دوست و حامیشون این حد از گستاخی رو بروز میدادن
  • علی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    21 12
    چرا برای دفاع الکی چرت و پرت مینویسید؟ بازیکنای سوریه توهین کردن فیلمشم موجوده
    • US ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      19 6
      اینکه گفته تیم مقابل رو سوراخ کردن توهین هست واقعا چه پاستوریزه تو فوتبال ما که اصلا فحش های چیز دار و ناموسی نمی دن
    • US ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      3 3
      کجاش تو فیلم توهین شده حتی همون ترجمه مغرضانه هم توهین توش نیست
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    45 37
    درود بر مردم غیور سوریه مرگ بر ضد سوری
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    27 8
    یعنی شما الان دارین از توهین هواداران سوری حمایت میکنین یا ورود زنان سوری به استادیوم؟
    • US ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      25 4
      کدوم توهین ؟ تماشاچیان ایرانی که فقط در شعارشون ابیات حافظ رو زمزمه میکنن !!!!! حجاب زنان ایرانی رو که نگو قابل مقایسه با حجاب زنان سوری نیست همه چادر به سرن !!!!!!
  • امیر IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    25 12
    فک کنم نویسنده این متن سوری بوده
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    29 73
    وب سایت المشرق السوریه
    • US ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      33 5
      رسول خدا (ص) : «من کان فی قلبه حبة من خردل من عصبیة بعثه الله یوم القیامة مع اعراب الجاهلیة؛ هر کسی در دلش به اندازه دانه خردلی عصبیت باشد خداوند روز قیامت او را با اعراب جاهلیت محشور می کند»
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    16 9
    شما انگار هر وقت دلتون بخواد هر چیزیو مینوسید بعد هم میگید درسته من نمیگم مثل بقیه جنگ رو به همه چی ربط بدیم اصلا ما واسه منافعمون تو سوریه و لبنان و .... میجنگیم ولی شما هم دست بردارید با این مقالاته سیاسیتون اینجوری شما هم با اونا فرقی ندارید چون اونا هم میگند ما درست میگیم و هر کی مثل ما فکر نکنه ...فلان کمی ارامش وحدت ما نیاز داریم و منطق
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    24 85
    تف و لعنت به مشرق وطن فروش
    • US ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      18 7
      فعلا که معلوم هست وطن فروشان چه کسانی هستند هرچی وطن فروش و ضد انقلاب هست در جبهه شماست
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    21 57
    مشرق کثیف
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    19 43
    شعر گفتی برادر، شاعری کارته
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    ببین مطمئنم حتی خودتون هم یک کلمه از مزخرفاتی که گفتید را باور نداشته باشید ، اینکه زنهای سوری بی حجاب جولان میدادن و کس کارشون نداشت هم از لوازم ورزش فوتبال بود ؟ هیچ احمقی انتظار گل به خودی برای خوشایند ایرانی ها را از تیم‌های عربی نداره ولی حداقل در مقابل خونهایی که برای دفاع از این نمک نشناسهای تازی دادیم توقع کمی احترام اونم تو خونه خودمان و حداقل ناسزا و فحش باران نکردن بازیکنان ایران خیلی توقع زیادی نبود ، فقط موندم اونیکه تو مشرق این مقاله رو نوشته بود روی حماقت و بلاهت مردم ایران چقدر حساب کرده بود ؟ و اینکه دیگه صددرصد مطمئن شدم که حتی ذره ای عرق ملی و عشق به ایران تو کل هیکل اعضای این سایت پیدا نمیشه که اگر می‌شد عین خواجه های حرمسرا دنبال ماستمالی و ماله کشی کثافت کاریها ی سوریها در آزادی ، چه از طرف تیم و چه طرفدار اشون نبودید ... امیدوارم مثل تمام دروغگوها ، شماها هم برید به جهنم
    • US ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      72 2
      آیا این اتفاق فقط در بازی سوریه و ایران شده و در هیچ کدام از بازی های تیم ملی با سایر کشور ها اتفاق نیفتاده ؟ آیا وضعیت حجابشون با وضیعت زنان ایرانی در کوچه و خیابون و سواحل شمال بدتر بود ؟ کدوم فحش و ناسزا آیا شادی کردن مشکل داره ؟ حساب شهدای مدافع حرم رو به خودت نسبت نده که مدافعان حرم نسبتی با شما فاشیست های نژاد پرست ندارن . حتما تیم سوریه بخاطر کمک های ایران به سوریه گل به خودی می زد ؟ مطمئن باشید نژاد پرستا میرن جهنم و ایرانی بودن به نژاد پرستی و عرب ستیزی و فاشیست بودن نیست باید پیرو حقیقت بود
  • ایرج FR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    کدوم مرد با غیرتی حاضر میشه ناموسش را ببره در استادیوم فوتبالی که آماج فحاشی و فحش های رکیک ناموسی است ؟؟؟
    • GB ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      2 19
      وکیلی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      21 6
      عزیزم دیگه مردم غیرت ندارن اگه غیرت داشتن وضع کشور ما اینطوری نبود الان حجاب نیست مگه اینا مرد ندارن . زن پیش شوهرش با یک پوشش زننده میاد بیرون شوهر بی غیرتش نمیتونه چیزی بگه . الان شاید فقط 10 درصد ملت غیرت دارن بقیه بی غیرتن
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    24 17
    مشرق اینجا دیگه دفاع نمی بایست میکردی قرار نیست هرکار غلطی انجام شده چون مخالفین واونور آبی ها هم بهش پرداختن بگیم درست بوده
  • سعید IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    15 5
    پیج برنامه ۹۰ با انتشار ویدیوهای درگیری بازی رفت افای مزدک میرزایی که اصول گزارشگری رو بلد نیست میگه یادمون نرفته حوادث بازی رفت و.....
  • یاسر FR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    اینهمه مسابقات ورزشی بین بانوان در ایران برگزارمیشه چرا خانمها نمیرن اون مسابقات را تماشا کنن ؟؟؟ واقعاً جای سؤاله
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    مشرق یکم واسه روسری سر کردن زن های سوریه تو کشور اسلامی سوریه هم تلاش کن مگه اونا از نظر تو مسلمون نیستن ،چرا فقط باید مردم ایران تو سری خور باشن واسه حجاب
    • US ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      19 16
      هرکسی ملزم به قوانین کشور خودش هست
  • حسین IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    16 10
    خدا وکیلی این مقاله رو اونی که نوشته چند در صد خودش قبول داره این چیه تا کسی حرفی میزنه فورا میگین زنده انقلاب و فتنه گر اصلاح طلبا دست کمی از اصولگرا ها ندارن اما اکثریت جامعه اونا رو قبول دارن اگه اونا فتنه گرن پس اکثریت جامعه که بهشون رای دادن فتنه گرن این فوتبال هیچ ربطی به اصلاح طلب و ....نداره
  • سید IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    بخدا اگه اجازه ورود زنان به ورزشگاه رو بدن بیش از پانصدنفر نمیشه .زنهای خانواده دار واجتماعی هیچ وقت پاشونو به اینجورجاها نمیزارن .بدبختی ما این است که در بدنه دولت یه چند نفر وطن فروش میخان وطن فروشی کنن.کور خوندید
  • مصطفی ناظم FR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    همینم مونده که پای دوست دختر بعضی آقا پسران خوش غیرت ! و با شرف به استادیوم ها باز بشه !!! سینما و ارکست و تئاتر کم بود اینم میخان اضافه کنن بی غیرتا
  • احمد FR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    لعنت خدا و نفرین فرشتگانش بر فتنه گرها و منافقین داخلی که بر ضد جبهه مقاومت رفتار میکنند و آب به آسیاب دشمن می ریزن
  • دکتر IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    22 52
    وطن فروش تو ایرانی نیستی تو یه عربی بی غیرت
    • US ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      54 7
      امیرمؤمنان علی (ع) در خطبه معروف «قاصعه» که اساس آن بر نفی تکبر و تعصب است عامل اصلی انحراف و بدبختی ابلیس را تعصب و تکبر می شمرد، و می فرماید: «هنگامی که خداوند به فرشتگان دستور داد برای آدم (ع) سجده کنند، همگی اطاعت کردند جز ابلیس» سپس می افزاید: «اعترضته الحمیة فافتخر علی آدم بخلقه و تعصب علیه لاصله فعدو الله امام المتعصبین، و سلف المستکبرین الذی وضع اساس العصبیة؛ تکبر و تعصب به او دست داد، و بر آدم (ع) به خاطر خلقت خویش افتخار کرد، و از جهت اصل و ریشه خود نسبت به او تعصب ورزید، به همین دلیل این دشمن خدا پیشوای متعصبان، و سر سلسله مستکبران است، و کسی است که بنای تعصب را پی ریزی کرد»
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    99 1
    فوتبالِ، جدی نکیرید
  • دکتر IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    40 19
    سردار آزمون گل که زده بود باید میومد سمت تماشاگران سوری میگفت منو ببخشید اشتباه کردم گل زدم عجب حرفها نوشتی عقل کل برات متاسف هستم
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    17 16
    مشرق چه قدر هم که تو بی طرف و از سیاست دوری واقعا
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    مشرق من مخاطب سایتت هستم و بارها دیدم که تو و مخاطبانت خیلی ها رو با لقب نوکر و جیره خوار آمریکا یا وطن فروش صدا میزنید ولی فرق شما با آنها چیست چون این سوریه است و آن آمریکا نخیر جناب مشرق این هم بی غیرتی است و سوریه لبنان و آمریکا و انگلیس هم ندارد برخورد زشت سوری ها در بازی رفت و برگشت را ندیدی مشرق گرامی لطفا کامنت مرا منتشر کن ممنون
  • مهرداد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    37 11
    دمشق نیوز
    • US ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      19 7
      ایرانی بودن به معنای فاشیست بودن نیست ما باید دنبال حق و حقیقت باشیم نه مثل اعراب قبیله پرست جاهلی
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    50 15
    اینقدر که مشرق قربان صدقه تیم سوریه رفت و تلاش کرد رفتار زشت آنها را لاپوشونی کنه خود سوری ها نکردند
    • US ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      3 2
      کدوم رفتار زشت خوشخالی کردن رفتار زشته
  • GB ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    17 1
    تابلو بود چه خبر بود
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    واقعا فکر نمیکردم نماینده مجلس تا این حد بی درک و و پرت و بیشعور باشد
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    49 16
    اگه نرفتن خانوما به استادیوم قانون کشور ماست حالا چه درست چه غلط, چرا خانومای غیر ایرانی طرفدار تیم مقابل رو راه میدن که اینهمه حاشیه درست شه؟ هیچیمون مثل آدمیزاد نیست
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    49 12
    این جوانان سوری چرا به جای تماشای فوتبال نمیرن واسه وطنشان بجنگند قشنگ چندتا گروهان میشد ازشون تشکیل داد
    • US ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      23 25
      شما چرا وایستادین و نمی رین برای کشورت بجنگی
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      0 0
      آقا یا خانوم پرچم امریکا چون تو کشور ما جنگ نیست تو کشور اوناست ما فقط داریم اونجا میجنگیم تا جنگ به کشور خودمون کشیده نشه ولی اونا جنگ بغل گوششونه
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    89 27
    سردار آزمون چقد بچه و کوته فکر میزنه ..اه..اه..
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    138 5
    خب یه عده و یه جریان سیاسی دیگه با چه زبونی بگن با محور مقاومت مخالفن و در این راستا هر کاری از دستشون برمیاد دریغ نمیکنن و به هر وسیله ای متوسل میشن
  • قدير IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    14 44
    گروههایی از بانوان بدنبال حق ورود به ورزشگاهها هستند. مهم نیست اینها چند درصد هستند و در بهترین حالت تعدادشان از چند ده نفر یا ۱۰۰ نفر و ۲۰۰ نفر بیش نمی‌شود؛...........فروش بلیط به بانوان برای دقایقی باز شد و به روایت‌های مختلف، ۲۰ الی ۲۰۰ نفر از بانوان موفق به خرید بلیط دیدار ایران و سوریه شدند....من موندم براي دقايقي سايت باز شد 200 نفر خانم ثبت نام كردن اگه كامل باز بود كه به هزاران نفر ميرسيد چطور ميفرماييد مهم نيست اينها فقط چند درصد هستند؟
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      6 1
      خوب تو بازیهای والیبال چه تعداد خانم میان به ورزشگاه؟
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    41 9
    دولتی که نمی تواند فوتبال را اداره کند چطور میخواهد اقتصاد را اداره کند !
    • M.sh IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      19 2
      نه اینکه دولت تدبیرو مکرمه شما از اداره همه چیز برمیاد . تو از چی میسوزی که بشار اسد بمونه!؟ کدخداپرستان پس فطرت.
  • طاها IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    19 27
    ما هروقت با سوریه بازی میکنیم بازیکنان سوری با چنان خشونتی بازی میکنند که انگار پدر کشتگی دارند اگر بازیهای ایران و سوریه رو از لحاظ خشونت بررسی کنید نه عربستان سعودی و نه هیچ تیم دیگری توی دنیا تاحالا بااین خشونت با ما بازی نکرده و این یک حقیقته
    • US ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      5 2
      خدا بهت عقل بده
  • احمد IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    23 50
    مشرق وطن فروش
    • US ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      9 2
      گفتن حقیقت به معنای فاشیست نبودن است
  • ایرانی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    به نظر من اگر بازیکنان سوری توهین کرده باشن یک ورزشکارند و ربطی به سیاست نداره خیلی ها دارن از آب گل آلود ماهی میگیرن. به دوستمون که در بالا اشاره کردن خیلی از فوتبالیستا بی سواد و بی ادبند. مگه بازیکن ما با زبان درآوردنش توهین نکرده، که کاملا اشتباه و بچگی کرده و ای کاش میشد مسئولان زنان سوری را تو ورزشگاه راه نمیداند.
  • GB ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    18 11
    مشرق اگر توی جمع روشنفکری یا یه همایش دولتی چند تا زن خارجی بدون حجاب شرکت میکردن فریاد وا اسلامای شما گوش فلک رو کر میکرد، ولی الان داری ماله میکشی! خجالت بکش به خودت بیا، میدونم منتشر نمیکنی فقط محض تذکر به خودت
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    8 23
    مشرق ماست مال
  • فاطره IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    اگه خانم ها رو به ورزشگاه راه نمی دهند فقط به خاطر اینکه محیط ورزشگاه سالم نیست در غیر اینصورت هیچ مانعی ندارد هرچند الان وضع خانمها بیرون هم خوب نیست
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    52 78
    انشاالله سوریه به استرالیا میبازه همه چیز تموم میشه.....
    • US ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      10 4
      شما اگه به خدا اعتقاد داشتی می دونستی که اسلام مخالف نژاد پرستی و عصبیت جاهلی است درضمن با دعای ... بارون نمی باره
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    12 24
    مشرق طرف شما ماست ارزونه مثل اینکه!!
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    4 14
    به این میگن فرار رو به جلو این برچسبای مضحک ضد انقلاب و ... دیگه قدیمی شده اینا افکار عمومیه چه خوشتون بیاد چه نیاد هم اکثریت افکار عمومی دقیقا نقطه مقابل نظام قرار دارن حالا شما بهش میگی ضد انقلاب یه عده میگن اپوزیسیون من بهش میگن جدایی مردم از نظام دقیقا الان کار به جایی رسیده که ملت اصلا حرف نظام رو نمیفهمن و براش ارزشی قائل نیستن چیزی که مردم میخوان و چیزی که نظام میخواد نقطه مقابل هم قرار دارن نظام الان تو هر موضوعی داره رو در روی مردم قرار میگیره هرجام که توسط افکار عمومی پس زده میشه با وقاحت میان میگن رای مردم مهم نیست رای حق نمیاره و ... یعنی هرجا به نفعشونه رای خوبه به ضررشون که باشه رای میشه بی ارزش
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    ما با یه کره مساوی کردیم خدارو بنده نبودیم و رفت و برگشت هم همه جور کری براشون خوندیم!! شما فقط به تیتر روزنامه های ورزشیمون نگاه کنید که ببینید ما قبل هر بازی چه کولاکی میکنیم!! یه سری بچه 16 17 ساله جمع شدید با تعصب و کورکورانه نظر میدید!
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      17 59
      من 33سالمه،عقلم هم بيشتر از تو اجنبي ميرسه.
    • امیر سیروس پور US ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      26 1
      اضافه کنید بر اینها علت مشت های گره کرده و ماسک زدن کره ای ها رو که رسانه های ایرانی وارونه جلوه دادن در صورتی که علتش چیز دیگه ای بود.
    • US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      53 3
      عقل انسان به سن و سالش نیست به ادبش هست
  • SY ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    زنده باد ایران، زنده باد حزب الله
    • US ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      فان حزب الله هم الغالبون درود بر ایران + سوریه + حزب الله مرگ بر انگلیس + بی بی سی
  • علی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    17 46
    مشرق باعث ننگ جمهوری اسلامی ایرانه. واقعا متاسفم براتون. با این مزخرفاتی که نوشتید اونی که انقلابی بود ضد انقلابی میشه.باز سرتو مثل کبک بکن زیر برف!
  • خیاوی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    20 10
    من مسیله حضورزنان درورزشگاه روفقط یه لجبازی میدونم واقعیت اینه که مگه درورزشگاه میشه ازفاصله ده یاحتی پنجاه متری ببینی قطعا نه وتجربه کردم ازتلویزیون راحت ترمیشه نگاه کرد میمونه مسایل اخلاقی وفساد درخواستی بعضیا که نباید حکومت اجازه بهشون بده
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    24 39
    مشرق حیا کن چرت پرت رو رها کن
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    26 31
    مشرق بند تونبونی اجنبی پرست
    • US ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      مرگ بر فاشیست
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    28 25
    تمام تحریریه مشرق در ورزشگاه کنار طرفدار سوریه بودن اینها ایرانی نیستن
    • US ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      30 8
      ایرانی بودن به معنای فاشیست بودن مثل اعراب جاهلی نیست که بخاطر اینکه یک نفر از قبیله مقابل با یک نفر از این قبیله دعواش بشه بدون دونستن حقیقت به جون هم بیوفتن و هرکی از قبیله خودش دفاع کنه
    • US ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      13 1
      ایرانی بودن به معنای نژاد پرست بودن نیست
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    به کوروش و بابک قسم روزگار دشمنان ایران رو سیاه میکنیم
    • US ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      46 11
      پیامبر اکرم (ص) : «لیس منا من دعا الی عصبیة، و لیس منا من قاتل علی عصبیة، و لیس منا من مات علی عصبیة؛ کسی که مردم را دعوت به تعصب کند از ما نیست، و کسی که به خاطر تعصب بجنگد از ما نیست، و کسی که با تعصب بمیرد از ما نیست»
    • M.sh IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      28 7
      در زمان حمله داعش به مجلس تو کدوم سوراخ موش بودی!؟
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    30 58
    مرگ بر مشرق اجنبی
    • US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      14 6
      مرگ بر فاشیست
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    31 48
    دلارهای ایران باعث دل دردشون شده
    • US ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      26 4
      اگه کمک های تسلیحاتی و مستشاری ایران نبود بازی ایران و سوریه بجای تهران باید در خارج کشور برگزار میشد
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    88 82
    مشرق بیشررررررررررف
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    46 71
    مشرق سایت زرد متعلق به سازمان اطلاعات سوریه
    • US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      29 3
      شما که از سیا و موساد و ام آی 6 حقوق می گیرید که ...
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    23 62
    مشرق ماست اون طرفا چنده؟؟؟
  • حسن IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    28 8
    بی حجابی که برای سوری ها چیز مهمی نیست ، وقتی زن بشار اسد خودش بی حجابه!!!!!!!!!!! یا لبنانی ها و.........!!!!!!
    • US ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      22 2
      هرکسی تابع قوانین کشور خودش هست
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      3 15
      متأسفانه در ایران چه زنان و چه مردان به شدت به حجاب کار دارند. در سایر کشورها حجاب آزاد است
  • نادر IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    16 65
    واقعا نظر مسخره تابلو دادی سرتو کردی زیر برف.از کجا داره بهت میرسه اخوی.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    17 1
    بعد از بازی دیروز میان تیم ملی ایران و تیم ملی سوریه کلیپی از پایکوبی بازیکنان سوریه پخش شد که در آن بازیکنان سوریه جمله ای را می گفتند و پایکوبی می کردند. جمله ای که می گفتند این است: هااا هييَ هييَ شَقيّنا الإيرانية این جمله در خبرگزاری ها اینطور ترجمه شده است: ها هی هی ایرانی ها را بدبخت کردیم. اما این ترجمه درست نیست. شقیّنا در اصل شققنا است که در لهجه عامیانه قاف دوم برای سهولت تلفظ به یاء تبدیل می شود. شقینا معناهای زیادی دارد از جمله: باز کردن دروازه، پاره کردن، جر واجر کردن ترجمه صحیح عبارت این می شود: ها هی هی دروازه ایران را باز کردیم.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    14 8
    اینکه تیم ملی مونو مثه وطنمون دوست داشته باشیم یا بخواهیم زنان هم تو ورزشگاه باشن و تیمای ما رو تشویق کنن و اینکه ورزش قهرمانی باعث اتحاد و غرور میشه حرف درستیه اما شعار و کری همونطور که برای ما خوشاینده برای دیگران هم هست مثلا وقتی ما میگیم ایران چیکارش میکنه ؟ سوراخ سوراخش میکنه یا ....
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    الله اکبر آخه آدم میتونه اینقدر وطن فروش باشه شماها دیگه کی هستید! اسم سایت رو بزارید سوریه نیوز
    • M.sh IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      31 5
      والا به وطن فروشی شما در سال ۸۸ نمیرسه پس بهتره سکوت پیشه کنید.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    سردار آزمون باید از زمین اخراج می شد واقعا حرکتش زشت بود آبروی ایرانی ها را برد .
    • US ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      49 6
      سردار آزمون بخاطر تعصبات مذهبی اون کار رو کرد
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      2 1
      گرایشات سیاسی و معرکه گیری های آزمون رو میشه به مذهبش مربوط دونست! متاسفانه خیلی هم بچه گانه وارد سیاست میشه!
  • فرهاد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    اگه قانونه برای همه باید باشه.اگه با ورود زن به ورزشگاه مشکل دارید زن سوری هم حق نداشت بیاد.رفتار تبعیض امیز خودتون که باعث تحریک مردم میشه رو پشت واژه های کانال مجازیو ضد انقلابو حامی دولت پنهان نکنید.مردم شعورشون میکشه
    • US ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      57 6
      چرا شما به سایر بازی های تیم ملی ایراد نمی گیرد ؟ بازی های تیم ملی تمام کشورهای مقابل از کره تا ... حق داشتن زنانشان وارد ورزشگاه شوند حالا چرا حساس شدید
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      89 6
      در بازیهای قبلی هم که ایران میزبان بوده خانم های خارجی می اومدن به ورزشگاه. خانمهای کره و چین مثلا اومدن به ورزشگاه ازادیو این چیز جدیدی نیست
    • US ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      54 1
      در تمام بازی های تیم های ملی ورزشی این امکان به کشور مقابل ایران داده شده که بانوانشان حضور پیدا کنند و این اولین بار نبود . درضمن شما که معتقد به برابری زن و مرد هستید . چرا به مردان ایرانی اجازه حضور در بازی های تیم های بانوان داده نمی شود؟
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      8 0
      کشورهای کره و چین اسلامی نبودند و جزو محور مقاومت نبودن. به این دلیل که محور مقاومت سوریه است و کشور اسلامی است اما نگرانی از این است که دین مایه تفرقه نشود. ما هزاران سال است که دین داریم.
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      1 7
      پرسیدی چرا مردا نمی تونن برن ورزشگاه خانوما جوابش روشنه مثل روز چرا خانوما حجاب دارن و چرا نسبت به آقایون بدنشون کمتر در معرض دیده چون در فرهنگ ما حریم خانوما سفت و سخت تره و گرنه در کشور های غربی که پوشش برای زن و مرد یکیه مردا حتی شنای خانم ها رو هم میبینن ولی چون در فرهنگ ما این طور نیست خانوما حریمشون رو سخت تر میگیرن
  • ابوالفضل IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    73 3
    چرا به ز نای کره ای و کشورهای دیگه کاری ندارم
    • RO ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      0 23
      چون اونا مسلمون نیستن. ولی مگه مسلمون سوری با ایرانی فرق داره؟ اگرم میگین تابع کشور خودشونن پس چرا غربی هایی که میان ایران نمی ذارین تابع کشورشون باشن و باید حجاب داشته باشن؟ به این میگن یک بام و دو هوا.
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    339 5
    بعد از بازی دیروز میان تیم ملی ایران و تیم ملی سوریه کلیپی از پایکوبی بازیکنان سوریه پخش شد که در آن بازیکنان سوریه جمله ای را می گفتند و پایکوبی می کردند. جمله ای که می گفتند این است: هااا هييَ هييَ شَقيّنا الإيرانية این جمله در خبرگزاری ها اینطور ترجمه شده است: ها هی هی ایرانی ها را بدبخت کردیم. اما این ترجمه درست نیست. شقیّنا در اصل شققنا است که در لهجه عامیانه قاف دوم برای سهولت تلفظ به یاء تبدیل می شود. شقینا معناهای زیادی دارد از جمله: باز کردن دروازه، پاره کردن، جر واجر کردن ترجمه صحیح عبارت این می شود: ها هی هی دروازه ایران را باز کردیم.
  • محمود IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    زنده باد بشار اسد. از دیرالزور چه خبر مشرق ? ولکن این سوسولبازیهای فوتبالی
  • DE ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    با سلام ، من با وجودي كه سالهاست كه هوادار مشرق هستم و اولين كاري كه صبح ها انجام ميدم خواندن مشرق است و بعد سايت هاي ديگر را ميخوانم و نود و نه در صد با مشرق موافقم و انرا دوست دارم اما بايد بشما بگويم به اين نوشته و گزارش اعتراض دارم حقايق را نگفته ايد اين نوشته ميخواهد از مردم و رسانه ها بي جهت گله كند كه حقيقت را گفته اند مثلا ازمون را مورد انتقاد قرار داده ايد كه چرا اين حقيقت را گفته كه سوري ها به ما فحش هاي ناموسي دادند ازمون حقيقت را گفته حالا اگر ما به جهت مسائل سياسي كه در سوريه ميگذرد بايد خفه شويم و همه چيز و توهين را هم بشنويم و دم بر نياوريم كه انگار خواسته شما اين است من با ان مشگل دارم ، من از نظر سياسي كاملا در مورد سوريه با شما هستم ولي توهين به ايراني را از طرف هر كسي كه باشد بر نميتابم حركات زننده مسؤول سوري را خودمان با چشم خودمان ديديم كسي برايمان گزارش نكرد ان حركات خوشحالي يك تيّم برادر نبود اين حركات را از سعودي ها ميشود قبول كرد به عقيده من بيشتر بازيكنان تيّم سوريه سني هستند و در تيّم هاي سعودي و ديگر تيّم هاي عربي نه چندان دوست ايران بازي ميكنند و مسلما تحت تأثير انها هستند و دلخوشي از ما ندارند اينگونه ميشود اعمال زشت انها را بيان كرد ولي گله از ازمون و ديگران كه حقيقت را گفته كار درستي نيست من با ضد انقلاب كاري ندارم انها هر كاري ايران انجام دهد يا ندهد مشغول توطعه و دشمني با ايران هستند ولي بسياري أر رسانه ها كه گزارشاتي در مورد اين بازي و رفتار بد تيّم سوريه تهيه كردند همه از خيرخواهان ايران و انقلاب هستند ما نميتوانيم حقيقت را زير فرش پنهان كنيم و اتفاقي را كه هزاران شايد ميليونها نفر با چشمان خود ديده اند را گزارش ندهيم اين به ضرر كشور است و موجب بي اعتمادي مردم خواهد شد از شما بعيد ميدانستم كه چنين چيزي را از همه بخواهيد و سعي كنيد به طريقي كه بجا هم نبود از مردم و بازيكنان انتقاد كنيد كه چرا حقيقت را گفتند و انرا پنهان نكردند تيّم سوريه و مسؤولان ان بما ثابت كردند كه دوست ايران نبودند اين به معنا دشمني مردم سوريه با ما نيست انچه مسلم است هستند سوري هايي كه با ما نيستند همانگونه كه برخي ايرانيان هم با سوري ها نيستند اين طبيعي است گله شما در اين مورد وارد نيست با تشكر
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      36 2
      شما اول ثابت کن که آزمون درست گفته است. حداقل توقع بنده از شما این است که از آزمون مطالبه نمایید که چی به زبان عربی به ایشان گفته شده است و کدام بازیکن. در ثانی چرا میان این همه بازیکن در زمین و یا کسانی که در اطراف زمین بودند فقط آزمون این توهین را شنیده است؟ ثالثا به نظر شما اون حرکت زشت آزمون چی؟
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    کاش اسد این توهین کنندگان را از تیم ملی اخراج کند
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      40 1
      اولین توهین را ثابت کنید بعد حکم صادر کنید. ما که کارهای برخی از بازیکنان خودمان را که فراموش نکردیم.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    بارها گفتم کشورهای عرب و ترک همسایه همیشه دشمن ایران بودند و خواهند بود
    • GB ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      7 43
      ترکیه رو قاطی‌ بعضی‌ از اعراب دشمن ایرانی‌ نکنید چونکه ترک‌ها هیچوقت دشمن ایرانیها نبودند، حالا نگاه به اختلاف سیاست اردوغان با ایران بر سر سوریه نکنید.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      16 5
      مردم با هم مشکلی ندارن این حاکمان سیاسی هستن که بعضی اوقات با هم به اختلاف میخورن
    • M.sh IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      3 5
      پس با حساب کتاب شما حاج صفی وشجایی دشمن اسلام هستند!
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      26 76
      کاربر12:50 جهت اطلاع امپراتوری عثمانی 400 سال همسایه ما بوده است
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    افسادطلبها و غربزده ها وقتی که ایران در مقابل کشورهای اسلامی قرار میگیرن میشن ملی گرا ولی وقتی که ایران در مقابل کشورهای غربی قرار میگیرد میشن یک غربزده وطن فروش. سالی هزار بار صحبت از رفتن از کشور و رفتن به کشورهای ضد ایران و حامی تروریستها مثله اروپا و امریکا و کانادا میکنند
    • حمید IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      4 22
      این دیگه چی می گه
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    بعد از بازی دیروز میان تیم ملی ایران و تیم ملی سوریه کلیپی از پایکوبی بازیکنان سوریه پخش شد که در آن بازیکنان سوریه جمله ای را می گفتند و پایکوبی می کردند. جمله ای که می گفتند این است: هااا هييَ هييَ شَقيّنا الإيرانية این جمله در خبرگزاری ها اینطور ترجمه شده است: ها هی هی ایرانی ها را بدبخت کردیم. اما این ترجمه درست نیست. شقیّنا در اصل شققنا است که در لهجه عامیانه قاف دوم برای سهولت تلفظ به یاء تبدیل می شود. شقینا معناهای زیادی دارد از جمله: باز کردن دروازه، پاره کردن، جر واجر کردن ترجمه صحیح عبارت این می شود: ها هی هی دروازه ایران را باز کردیم
    • امید IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      1 24
      واقعا ک عربی بلدی بودی ما نمیتونستم خودت رو گول میزنی دمت گرم
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      0 9
      ها ها هی هی دروازه ایران باز کردیم :)))
    • بهمن IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      3 9
      ماله كشي موقوف
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    سردار ازمون کمبود داره. وگرنه یه دروازه خالی رو گل کردی اپولو که هوا نکردی اونطوری خوشحالی میکنی. ضمنا همانطور که تو بازیکنان ایران افرادی مثله شجاعی پیدا میشن در بین بازیکنان سوریه هم افرادی پیدا میشن که با حکومتشون مشکل دارن
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    37 2
    شک نکنید اگر حریف مقابل آمریکا بود مثلا! این جماعت غرب زده بعد از شکست یا تساوی این تیم کلی براش هشتگ تبریک صعود به پلی آف هوا می کردند و در ورزشگاه ایستاده تشویقشون می کردند. مشتی گله که به دنبال بزهای پیر بی بی سی فارسی و تلگرام روانند!
  • DE ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    31 5
    من به این چیزا کار ندارم، تو فوتبال و اینجور چیزا یه عده جو گیر همش هستند، تو تیم ملیشون هم ممکنه مخالف بشار اسد و سیاستاش و در نتیجه ایران هم باشه، ولی اینکه زنان ایرانی اجازه حضور در ورزشگاه ندارن به ویژه برای بازی های ملی که فحاشی و این دیوونه بازی ها کمتره نباید توجیه و بهانه های آب دوغ خیاری آورد.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    73 4
    الان دوتا فوتبالیست اراذل و اوباش یه غلطی کردن نباید که ربطش بدیم به کل مسائل. مطمئن باشید که عده زیادی از مردم سوریه با ایران همدل هستن عده‌ای هم دل خوشی از ما ندارند . این موضوع کاملا عادیه.
  • کاظم IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    22 7
    دلم سوخت و آتش به جانم افتاد که تصویر زنان بی حجاب سوری را در استادیوم دیدم.زنان سوری نباید با بی حجابی خودشون قانون جمهوری اسلامی رو زیرپا میذاشتن. دلیل نمیشود که هر بی حجابی که در کشور خودشون انجام میدهند در کشور ما هم انجام دهند.
  • همسایه شمخانی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    ینی یسری از به اصطلاح هموطن های ما پا به پای اهالی اسرائیل و آل سعود و داعش دارن حرکت میکنن
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    بعضی ازفوتبالیست های ما خیلی مغرورند وازنظر اخلاقی ضعیف
  • اورين US ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    4 51
    فوتبال باید "ملی" باشه و نه سیاسی ... وقتی غیر از این بود تیم ملی سوریه میشه تیم ملی بشار اسد ! ایران نباید می باخت چون برای همه باورکردنش سخت بود ! تیمی که همۀ تیم ها رو می بره و تو رقابت ها تا حالا گل نخورده به راحتی نتیجه رو به سوریه واگذار می کنه . ایران باید به شکلی مساوی می کرد تا سوریه هم شانسی برای صعود داشته باشه ! و این شد بازی امروز ایران و سوریه . (به گل دوم سوریه در ثانیه های آخر بازی توجه کنید ، بیرانوند بیشتر از همه عجله برای شروع بازی داره در صورتی که تیم ملی بازی رو تا اینجا برده رامین رضاییان و مدافعین تیم جا خالی دادن بیرانوند لایی خورد تا سوریه هم شاید مسافر جام جهانی بشه ، البته اگه بتونه از پس استرالیا بربیاد!)
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    119 9
    به جای این همه نظرات بی مورد در مورد رویداد بی مورد ، توجه خود را به پیروزی بزرگ ارتش سوریه در دیرالزور جلب کنید که باید جشن بزرگ در این رابطه گرفت که پیروزی بسیار ارزشمند است.
  • رهگذر IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    37 0
    من نميدونم تا کي ما بايد تاروان اين دهه 70 و 80 و 90 ها رو بديم ترخدا يکم بزرگ بشيد اينقدر احساسي با همه چي برخورد نکنيد وقتي شما ها اينچنين موج احساسات براه ميندازيد يه عده هم از فرصت سوئ استفاده ميکنند و سوار بر موج ميشن و ضد ايران بهره برداري ميکنند ازش-- واقعا اگه پاي ميهن پرستي و مام وطن و غيرت اريايي و ايراني در ميونه اندکي تامل کنيد ببينيد نتيجه اين عکس العمل هاي احساسي و زود گذر شما به نفع کشور تموم ميشه يا به ضررش ترخدا بيشتر تفکر کنيد اينقدر سريع با هر اتفاقي چه داخلي چه خارجي بازيچه يه عده قرار نگيريد منظورم از يه عده چه سياسيون غرب زده داخلي يا منفعت طلب داخلي يا اپوزيسيون و امثال هم خارجي و..... اگه به عقب برگرديم و بازنگري کنيم ميبينيم در دهه 50 و 60 هم يه عده جوون مثل الان شما تحريک اين بازي ها قرار گرفتند نتيجش چي شد سرخوردگي و لاغير و اسمشون شد نسل سوخته ---سوخته چي سوخته حماقت و ناداني و جهل خودشون که بدون تفکر عمل ميکردند صرفا براي احساس
  • GB ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    60 1
    مضحکه کل عالم هستیم
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    123 4
    یعنی شما نمیدونید ما ایرانیها جوگیر هستیم خیلی راحت گول دیگران رو میخوریم راحت تحت تاثیر جو قرار میگیریم
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    61 7
    ادم نظرات رو میخونه حیرت میکنه اینقدر حرفهای احساساتی و بچگانه یه بازی فوتبال رو تبدیل کردن به سواستفاده های سیاسی
  • علیرضا کاشفی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    94 0
    " خدا در قرآن می فرماید: ما شما را از یک مادر و پدر آفریدیم. ما شما را قبیله قبیله و نژاد نژاد آفریدیم. برای اینکه همدیگر را (انسانیت را ) بهتر بشناسید. کسی نزد من بهترین خلق است که از من بیشتر بترسد و با تقوا باشد." مدام نمی تونیم بر طبل ناسیونالیستی بکوبیم. خوب اعراب هم مدام بر طبل ناسیونالیست عربی می کوبند . این وسط حق با کیه؟ ما هم که در زمین اونها هستیم! گفتیم کشور ما جمهوری اسلامیه، یعنی برگرفته از قوانین و احکام اسلام. دیگه نباید جای هیچ تردیدی باقی بمونه که مسئولین ما باید مجری قوانین همون جمهوری اسلامی باشند. همه شون قسم هم می خورند که مجری این احکام وسیاست ها باشند. تازه ایرانی ها هم همواره به حقگرایی و حق مداری معروف هستند. در دنیایی که نژادپرستی و ناسیونالیزم بیداد می کند و هر روز شاهد فجایع از میانمار و پاکستان و افغانستان و فلسطین و سوریه ویمن و اروپا و حتی آمریکا با اون همه دبدبه و کبکبکه که در حق سرخپوستان و سیاه پوستان و رنگین پوستان و اقلیت های نژادی دارند ، تنها اسلام و احکام آن نجاتبخش بشریت است. اما بعضی از مسئولین ما هم نژاد پرست هستند. وقتی به راحتی میشه با هماهنگی و به صورت محدود مشکل ورود بانوان به استادیوم رو حل کرد چرا اینکار صورت نگیره. تو والیبال مگه مشکلی پیش اومد؟
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    93 1
    خدا آخر و عاقبت ما رو بخیر کنه، یه فوتبال اون هم بین دو کشور مسلمان، ببین به کجاها می رسه .انگلیس و آلمان یا آلمان و هلند یا آرژانتین و انگلیس حتی آلمان و اسرائیل، اینا با هم بازی می کنن و هیچکدوم از این حرف و حدیث ها پیش نمیاد
  • وبگرد US ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    125 7
    چرا هميشه عادت کرديم تک بعدي زندگي کنيم و به همه چي از يک بعد و زاويه نگاه کنيم در اين قضيه اگر هم توهيني شده که از شواهد امر اين چنين برمياد اولا ما که خود را ايراني مي ناميم و به فرهنگمان مينازيم نبايد با توهين پاسخ دهيم ثانيايک مقدار همه جانبه به اين قضيه نگاه کنيم نه اينکه صرفا تويهن در يک بازي در شرايط کنوني کشور و خاورميانه بهتر است هرچه بيشتر از حرف ها و اعمالي که باعث بشود اين اتيش بيشتر شعله ور بشود جلوگيري کرد ايراني جماعت هميشه مرد عمل بوده نه حرف بايد پاسخ اين توهين را در زمين بازي ميداديم که نشد و بايد در مراحل بعد جبران شود مثل همان دور شادي با پرچم عربستان که بعد تلافي کرديم نه اين حرکات احساسي
  • US ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    54 8
    حتی اگر رفتار بدی از سوی بازیکنان سوریه انجام شده باشه ربطی به نظام سوریه و مردم سوریه و حمایت ایران از سوریه نداره همان طور که دستبند های سبز بازیکنان تیم ایران در 88 زبطی به نظام و مردم نداشت
  • US ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    31 15
    مشرق دارم درست می بینم ؟ تا الان هیچ پیامی رو سانسور نکردی آفرین عالیه
  • DE ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    305 0
    با کمال تاسف باید گفت که مملکت ایران یک مملکت بی در و پیکر شده و هر ننه قمری میتونه هر چی که دلش میخواد بگه و آرامش رو بهم بزنه . نظم و ترتیب دیگه برقرار نیست و خودمون داریم ریشه خودمون رو میزنیم. اون نماینده مجلس یا اون فوتبالیست و یا فلان هنرپیشه خیلی خیلی بی جا کرده که یک صحبتی بکنه که باعث نفاق و دودستگی در جامعه بشه . باید محکم زد تو دهن چنین افرادی که چنین جسارتی رو میکنند . خدا شاهده که اینهمه " دمکراسی " در امریکا و اروپا هم نیست که هر ننه قمری بتونه اختلال ایجاد کنه و سیاستهای کلان کشور خودش رو زیر سوال ببره .
  • دیکتاتور مهربون IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    40 5
    بازیکنی که به ایران گل زد یکی از مخالفان دولت اسد بود که بعد ازچند سال با ناز کشیدن او دوباره برای تیم ملی مردمش بازی میکنه ...
  • عليمنصور IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    15 94
    من شما رو قبول داشتم. ولى الان چيزايى رو ديدم كه به مواضع شما شك كردم. شما ايرانى نيستى قطعا".
    • رضا IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      50 1
      ولی شما قطعا فاشیست هستی! شما قبلا هم مشرق رو قبول نداشتی الان هم نداری ، اینقدر دورو نباش فاشیست جان !
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    0 15
    حق ماست نوش جانتان
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    74 3
    بعد از گل اول سوریه که آمار وارقام تیم ملی بهم ریخت ای کاش گلی ردوبدل نمیشد چه ایرادی داشت کشوری که دنیا بر علیه اوست ما دستش را میگرفتیم وشادی را به قلب داغدار یک ملت تزریق میکردیم تا التیامی به زخم شش ساله انها میبود چند سال دیگر این احساسات خاموش و ما شرمنده انسانیت خواهیم شد این آمار و ارقام فانیست وهیچ توشه ای برای صحرای محشر نیست واقعا و واقعا جای پوریای ولی ها را خالی میبینم
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    87 0
    ➖ آزمون گفته چطور با #سوریه برادریم ولی بازیکنانش به ما فحش میدادند؟ ➖برخی بازیکنان سوری با انتشار ویدئویی در شادی خود، عبارات توهین آمیزی نسبت به ایران به کار برده اند. ✅ پاسخ عمرسومه که به ایران گل زد و تعدادی از بازیکنان سوریه، جزو معارضان و مخالفان بشار اسد هستند و طبعا دل خوشی از ایرانیان ندارند. لذا اهانت آنها دور از انتظار نیست. اما باید دانست که اینها ملت سوریه نیستند. ♦️ گویا عده ای منتظرند تا یک سوری مخالف پیدا شود و حرف دل آنها را بزند و شروع کنند به عقده گشایی، اما همانطور که ملت ایران دشمنان داخلی دارد، کشورهای دیگه از سوریه گرفته تا حتی کشورهای غربی مخالفینی دارند که ملاک قضاوت کلی درمورد تفکر غالب آنها نیست.
  • رسول IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    118 4
    خود فروخته ها اگه تو بازی با یکی از تیم های غربی یا امریکایی هم این اتفاقات میفتاد این طوری اخر بحث رو جمع و جور میکردید ؟ یا از اب گل الود به نفع خودتون ماهی میگرفتید ؟
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    115 4
    اگر آمریکایی ها به ما هر توهبنی کنند و هواپیمای مسافر بری ما را در هوا بزنند آنهم با دو موشک و دانشمندان هسته ای ما را ترور کنند این جماعت غربزده به ظاهر وطن پرست برای آنها در ورزشگاه هورا می کشند اما خوشحالی سوری ها بعد از حذف نشدن و کری خواندن های طبیعی فوتبالی می شود توهین به ایران.
  • NL ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    15 0
    اگر دوچیز رعایت شود این مشکلات پیش نخواهد امد : اول انکه تماشاچیان فقط تماشاچی باشند . دوم بازیگران میدان فقط به بازی بپردازند . همین دو نکته رعایت شود همه چیز حل است .
  • NL ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    17 0
    اگر دوچیز رعایت شود این مشکلات پیش نخواهد امد : اول انکه تماشاچیان فقط تماشاچی باشند . دوم بازیگران میدان فقط به بازی بپردازند . همین دو نکته رعایت شود همه چیز حل است .
  • NL ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    31 0
    اگر دوچیز رعایت شود این مشکلات پیش نخواهد امد : اول انکه تماشاچیان فقط تماشاچی باشند . دوم بازیگران میدان فقط به بازی بپردازند . همین دو نکته رعایت شود همه چیز حل است .
  • سجاد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    6 81
    مردم که دیگه مثل گذشته بی سواد نیستند.شماهم هرچی میشه بهونه ضد انقلاب رو میارید.چشماتونو بازکنید واقعیت رو ببینید.خودتون رو بخواب نزنید که مردم ما اگاه وبیدارن دیگه
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    90 1
    امام زين العابدين عليه السلام ـ در پاسخ به پرسش از تعصّب ورزى ـ فرمود : العَصَبِيَّةُ الّتي يَأثَمُ عَلَيها صاحِبُها أن يَرَى الرَّجُلُ شِرارَ قَومِهِ خَيرا مِن خِيارِ قَومٍ آخَرينَ ، و لَيسَ مِنَ العَصَبِيَّةِ أن يُحِبَّ الرَّجُلُ قَومَهُ، و لكِن مِنَ العَصَبِيَّةِ أن يُعينَ قَومَهُ عَلَى الظُّلمِ تعصّبى كه صاحبش به سبب آن گنهكار مى باشد، اين است كه آدمى بَدانِ قوم خود را از نيكانِ قومى ديگر بهتر بداند . اين از عصبيّت نيست كه كسى قوم و مردم خود را دوست داشته باشد، بلكه كمك كردن قوم خود بر ستم از عصبيت است. ( الكافي : ۲/۳۰۸/۷ )
  • گروه هکری Mr.Persia NL ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    8 20
    باسلام . لطفا نظر مارا منتشر کن. سایت مشرق نیوز برای اخرین بار اخطار میدیم بهت اگر نظرات موافق خود رو منتشر و نظرات واقعی مردم رو سانسور کنی سایتت هک خواهد شد . باتشکر
    • ناشناس IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      3 0
      نوکر داداش
    • علی صبوری IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      2 0
      اره عشقی به مولا
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    3 40
    این آمریکاییه که زیر همه کامنت ها گفته فاشیست و نژاد پرست سوری نیست؟
  • ss IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    11 23
    واقعآ جای تآسف داره،،،،
  • من IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    9 21
    پست ترین روزنامه همین مشرقه.
  • سمیه IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    182 2
    آقا رقابت بوده .. اونا حق داشتن خوشحال باشن یا هر چرت و پرتی بگن... حرف اصلی اینه... تبعیض نباشه... اول به فکر زنهای کشور خودتون باشید بعد شل حجابها رو بیارید واسه تشویق کشورشون. حالا هر کشوری هست. سوریه است. ایتالیاست. آمریکاست. فرق نداره. اینم ربطی به مناسبات سیاسی و مذهبی نداره. شل مغز نباشید قاطی نکنید. چهارتا معتاد منافق هر زری زدن باور نکنید. همینجوری مسایل رو قاطی کردین مملکت شده محل مدیران روانپریش
  • آریو IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    105 1
    به نظر شما در صورت ورود داعش به ایران چه کسانی از کشور دفاع میکنند. ملی گرایان یا مسلمانان؟ مسلم است که ملی گرایان فرار را بر قرار ترجیح میدهند و این بچه مسلمانها هستند که از کشور دفاع میکنند همانطوری که الان بچه مسلمونها در صف اول در سنگر دفاع از ایران در سوریه و عراق با داعش میجنگند.
  • شور GB ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    156 2
    من با اینکه واقعا ایران رو دوست دارم ولی تو این مسابقه اول بازی دوست داشتم رکورد ایران حفظ بشه ولی بعد از اینکه سوریه گل زد دیگه دوست داشتم سوریه ببره چون فکر کردم ایران که به هر حال رفته جام جهانی پس برد تو این بازی خیلی تغییری براش ایجاد نمیکنه. سوریه اگر ببره و بره جام جهانی بهتر از کره و ازبکستان هست که رقابت سرسختی با تیم فوتبال کشور ما دارن. ولی از طرفی اگه سوریه ببره مردم کشوری که بیش از 6 ساله زیر آتش جنگ داخلی دارن زجر می کشن و شاید به خودشون بیان متحد بشن و رفتنشون به جام جهانی باعث بشه این جنگ داخلی که کشور ما هم داره براش هزینه میده فروکش کنه. دولت سوریه یکی از معدود متحدان کشور ما هست و اگر اتفاق خوبی براشون بیفته قطعا به نفع کشور ما هم هست.
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    220 6
    اسهال طلبا وقتی در مقابل غربیا قرار میگیرن تو پوستشون نمیگنجن و میشن غرب پرست و بنظرشون هیچی مشکوک نمیاد ولی وقتی در مقابل کشورهای اسلامی قرار میگیرن میشن ملی گرای کورش پرست . از سوزش پیروزی های مقاومت در منطقه ست اینا
  • محمد IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    186 1
    شکی نیست یه عده در هر جایی که اب و گل الود میبینند میخواهند به کشور ضربه بزنند فوتبال هم یکی از مواردی هست که متاسفانه یک عده ناخواسته در زمین دشمنان بازی کردند.خدا لعنت کنه همه وطن فروشا رو که وقتی برجام گردن ایرانو برای سالها زیر تیغ برد صداشون در نیومد بلکه به به و چهچه کردن که شاخ غولو شکستن شق القمر کردند.ولی وقتی مقاومت در کاری بس دشوار تونست نقشه امریکا و انگلیسو براب کنه اینجوری این دستاورد بزرک پیروزی مقاومتو زیر سوال میبرند.اینا یا فریب خوردگانند یا از روی عمد با دشمن همکاری میکنند و منافعی از این کار بهشون میرسه
  • لنگی بی ستاره IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    3 32
    مشرق نونت شده تو روغن با این همه کامنت
  • محمد US ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    45 30
    اولا این فقط یه بازیه وسیاسیش نکن، اینقدر هم پاچه خواری عربها را نکن
  • نصیر IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    64 7
    اون حرکت آزمون واقعا درست نبود هر چند سوری ها واقعا کثیف بازی کردن
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    98 4
    کاش صفر،صفر تساوی می کردیم تا رکورد گل نخوردن ایران شکسته نمی شد،ولی خوشحالم برای مردم جنگ زده و رنج کشیده سوریه که برای این تساوی در این اوضاع کشورشان شبی را خوشحالی کردند و اشک شادی ریختند..اما بازیکنان سوریه اولا ایران را شکست ندادند فقط تساوی کردند حتی اگر هم شکست می دادند با یک شکست ورزشی هیچ مردمی یا کشوری بدبخت یا خوشبخت نشده ثانیا همه دنیا دیدند که ایران مقتدرانه به جام جهانی صعود کرده ایران باید در جام جهانی هم با اقتدار بازی کند و در برابر تیمهای اروپایی با قدرت ظاهر شود!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    121 1
    کاش صفر،صفر تساوی می کردیم تا رکورد گل نخوردن ایران شکسته نمی شد،ولی خوشحالم برای مردم جنگ زده و رنج کشیده سوریه که برای این تساوی در این اوضاع کشورشان شبی را خوشحالی کردند و اشک شادی ریختند..اما بازیکنان سوریه اولا ایران را شکست ندادند فقط تساوی کردند حتی اگر هم شکست می دادند با یک شکست ورزشی هیچ مردمی یا کشوری بدبخت یا خوشبخت نشده ثانیا همه دنیا دیدند که ایران مقتدرانه به جام جهانی صعود کرده ایران باید در جام جهانی هم با اقتدار بازی کند و در برابر تیمهای اروپایی با قدرت ظاهر شود!
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    9 0
    خسته نباشید همگی
  • هالو NL ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    5 51
    با این توضیحاتتون ما مثلا قانع شدیم.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      44 1
      وای ماهم از قانع نشدنت ناراحت شدیم! خب نشو!!
  • parham IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    122 1
    فیس بوک لیونل مسی رو که یادتون نرفته،چقد بهشون اردات نشون دادید،بادفرهنگ شدید؟
  • تازه نا مسلمان ایرانی IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    8 38
    تو 5 دقیقه 500 تا لایک دادن عجب تو 6 ساعت کلا نظرانت موافقتون 20 تا دونه لایکم نداشت عجیب
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      46 2
      آره همه با تو هم فکر تو هستن!! برو با همین توهم خوش باش. حرف قدیمی ها رو باید با طلا نوشت که " کافر همه را به کیش خود پندارد"
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    15 79
    حرامزاده تر از مشرق ندیدم مرگ بر مشرق
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      2 158
      هه ...وقتی بر علیه کوردها حرف میزند و یک عده هم همرایش میکنن بدان که قلب ما هم میشکند !!!الان داره از عربها حمایت میکند وای خدای من ...واقعا" از ایران و ایرانی ناامید شدم !!!تاییدم کن همه ی کامنت هایم غیر قابل انتشار کردی ..
  • محمودی IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    89 5
    باباجون مگه شماها تا حالا نرفتید استادیوم؟ انواع و اقسام فحشهای ناموسی داده میشه تا دلتون بخواد. پس چرا هی اصرار دارید که با این شرایط بانوان برند استادیوم. به خدا من اونجا خیلی رفتم هنوز شرایطش مهیا نیست امنیتش هم هنوز نیست نمیتونم اینجا برخی حرفها رو بزنم
    • SE ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      48 1
      فرضا فحش هم نمی دانند باز هم حضور زنان در ورزشگاهها حرام بود. چون حق نگاه به بدن نیمه برهنه مرد نامحرم را ندارند.
    • عباس IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
      0 0
      اره دوست من. من هم نمیزارم تو این مملکت بیش از اندازه خودنمایی کنه اما می دونی چرا؟ چونکه جامعه ام مریض شده. جامعه من مریض شده. مگر اروپایی هایی که الان جزء امن ترین کشورهای دنیا رو دارن از شکم مادرشان با فرهنگ بدنیا می ایند؟نخیر ان ها برای ساختار جامعه شان مطالعه می کنن بر حسب جامعه فعلیشان.
  • ب ح IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    157 6
    بنظر من هیچ تبانی وجود نداشت ... درضمن ازبکستان خودش اگه میخواست بره جام جهانی باید از چین عبور میکرد نه اینکه بشینه ببینه تیم ایران سوریه رو ببره هرکسی دسترنج زحمت خودش رو میخوره... ایران فوتبال تمیزی بازی کرد فقط فکر کردن بازی تموم شده واخربازی رو یکم شل گرفتن ....همین
  • یاسر IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    دقت کردید هرچی نظر حزب اللهی و متعصب عرب پرسته به صورت کاملا بوداری نظر مثبت خیلی زیاد گرفته
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      139 6
      اگر بودار بود الان نظر شما چاپ نشده بود! دوباره مثل 88 توهم اکثریت به سرتون زد شما سکولارها!
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      57 4
      مشرق خبرگزاری با گرایش اصول گرایی هست. اگر خبر های غرب و آمریکا پرستانه دوست دارید به سایت ها دوستان اصلاحاتیتون مراجعه کنید!
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      57 2
      میگم این اصلاحاتی ها مالیخولیای سیاست گرفتن! اینا همونایی هستن که برا نتیجه مسابقه خندوانه هم میخواستن سطل آتیش بزنن!!
    • کوروش IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      6 0
      اتفاقا هر چی بی دین و لائیک و اسلام ستیز هم هست به صورت بو داری مثبت گرفته!
  • ناشناس IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    8 40
    اصلا گیریم همه اینا راست باشه اینکه توی پیج رسمی اینستاگرامشون هم ایرانی هارو سگ خطاب دادن هم دروغه!؟
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
      65 1
      syria-kooor پیج رسمیشون نیست. سوری ها الان یک پارچه طرفدار بشار اسد نیست. بشار اسد و هم فکرانش با جبهه مقاومت و متحد ایرانن. معارضان سوری و مخالفین اسد هم هستن که اتفاق خون ایرانیا تشنه هستن به خاطر کمک به حکومت فعلی سوریه. اگر شما با اینها مشکل دارید اتفاقا ما هم باها شون مشکل داریم چون بر علیه جناح مقاومت هستن
    • DE ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      44 1
      حالا رابطه رو با متحد خودمون یعنی سوریه قطع کنیم چون چندتا بلانسبت جوان احمق یه غلطی کردند ؟ مردم امریکا هرروز در اینترنت و به هر مناسبتی برای ایرانیها فحشهای رکیک مینویسند و ایرانیان امریکا پرست اصلا بهشون بر نمیخوره ولی حالا غیرتی شدند . خنده داره والا
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    81 2
    روزنامه مشرق به جای پرداختن به این چیز های بی ارزش یک کمی نیز از اشتغال وبیکاری بنویسد
  • مهناز IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    2 62
    من یک خانم هستم بعضی نظرات و که میخوندم واقعا شاخ دراوردم حالا ما تا چند سال باید صبر کنیم که جو ورزشگاه درست بشه ؟ وقتی خانم ها بیان ورزشگاه به مرور همه چی درست میشه خدا بهتون عقل بده
  • fivhl IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    3 21
    يا معني سوراخ سوراخ را نميدوني يا اينكه برات اهميت نداره دادا
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    5 42
    فعلا که فدراسیون سوریه از ایران به سبب دخالت در امر حجاب بانوان سوری به afc شکایت کرده. این رو چه جوری توجیه کنیم واسه خودمون:))
  • کوروش IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    7 39
    از این مطلب میشه اینو فهمید که شما ایرانی نیستید ، واینو بدونید که مردم آگاه شدن و خودشون ویدئوها رو تو اینترنت میبینن
    • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      5 0
      شما برو فیلم 300 رو نگاه کن بعد ایستاده برای امریکایها دست بزن..اون کوروش اگر زنده بود خود باخته بی هویتی مثل تو تحویل رومی ها می داد برای ..شدن چه رصد به اینکه برای ارتش بزرگش انتخاب کنه!!
  • کوروش IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    5 37
    ماله کشی برای چی ؟ یک مشت دلار یا یک مشت عقاید داعشی؟
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      27 1
      بعضی جوری ایران ایران میکنن گویی بقیه از بورکینافاسو اومدن! شما همونایی هستید که خدایی نکرده اگر جنگی اتفاق بیفته با شلیک اولین گلوله اونور دنیایید. حالا در آرامش و صلح مملکت که اونهم صدقه سری شهدا و مدافعین حرم دارید نعره های وطن وطنتون گوش دنیا رو کر کرده! جمعش کنید که دیگه عقاید مسخره و روشنفکرانه تون حال ملت رو به هم زده!
  • مستی ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    1 0
    سلام من یک بانوی ایرانی هستم علاقه ای هم به مسابقات ورزشی ندارم .اما به اندازه همه اقوام عزیز ایرانی غرور دارم .مادر یک دختر دوازده ساه ام .اصلا حاضر نیستم که موجودیت مارا بچسبونید به قوم عرب خارج از کشور نه اعراب ایرانی.حق این بود که داعش ملعون این انسانهای نجس رو از روی زمین محو میکردن .خداوند خودشون را به ظلم خودشون مشغول کرده.به عنوان یک ایرانی اصیل همیشه در دلم کینه ی أین اعراب داعشی را در دل میپرورانم و آن را به فرزندم میاموزم که ایرانی نجیب هیچ نقطه مشترکی با اینها ندارد.
  • عباس IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    واقعا متاسفم براتون. اول اینکه جواب شمارو بدم مثل اینکه خیلی خودت به حق نشستی و داری تایپ میکنی. شما هیچوقت نمی تونی به شیر یا گرگ یا هر حیون درنده دیگه ای که در قفس نگه داشته شده رو باهاش دوستی کنی.چونکه اون اول نیاز به غذا خوردن داره وقتی که سیر شد شروع میکنن باهاش نزدیک شدن می دونی چرا چون سییییر شده. فقط اینو بگم که اون مردانی که رفتن برای تماشای بازی باید به غیرتشان شک کنن
  • فرشاد IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    1 0
    خاکبرسرفدراسین که نمیتونه کاری کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس