محمد دهقان نمایه

دهقان با اشاره به این که وزارت امور خارجه و دولت ایران نباید به محکوم کردن جنایت علیه مسلمانان میانمار اکتفا کنند، گفت: دستگاه دیپلماسی باید با همکاری کشورهای اسلامی جلوی این جنایات را بگیرند.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جنایت علیه مسلمانان میانمار از سوی گروه‌های افراطی با حمایت دولت این کشور قلب هر انسان با شرفی را جریحه‌دار می‌کند، گفت: با مشاهده تصاویری که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از به خاک و خون کشیده شدن و قلع و قمع مسلمانان میانمار منتشر شده است به عمق وحشیگری دنیای کنونی پی می‌بریم.

وی خاطرنشان کرد: جنایت علیه مسلمانان میانمار بار دیگر اثبات کرد که دنیای امروز و این موجودات دو پا که نام انسان را بر روی خود گذاشته‌اند چقدر وحشی و حیوان‌صفت هستند که اینگونه همچون درندگان به جان کودکان، زنان و پیران مسلمان میانمار افتاده‌اند و حتی به جنازه‌های آنان نیز رحم نمی‌کنند، به طوری که نسبت به اجساد قربانیان نیز جنایت می‌کنند.

دهقان با اشاره به این که وزارت امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی ایران نباید محکوم کردن جنایت علیه مسلمانان میانمار را کافی بدانند، گفت: دادگاه لاهه وظیفه دارد نسبت به این نسل‌کشی اقدام کند چرا که دادستان این دادگاه می‌تواند وارد شود و عاملان این جنایت بویژه مسئولان ارشد میانمار را احضار و با آنان برخورد کند.

وی از لزوم پاسخگویی عاملان نسل‌کشی در میانمار در دادگاه‌های بین‌المللی سخن گفت و افزود: وزارت امور خارجه کشورمان باید با همکاری کشورهای اسلامی بکوشند تا جلوی این جنایات را بگیرند.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: دهها هزار نفر از مسلمانان میانمار آواره شده، یا در دریا غرق شده و یا در نقاط مرزی از گرسنگی تلف شدند و برخی نیز زیر چکمه‌های جریان افراطی میانماری و سربازان ارتش لِه شدند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی باید تشکیل جلسه داده و کشورهای مسلمانی که ذره‌ای غیرت دارند جمع شوند تا بر دولت قرون وسطایی میانمار فشار آورده و جلوی جنایت‌ها علیه مسلمانان را بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    1 0
    میخوای نیرو بفرستیم به میانمار
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      1 0
      جهت اطلاع قانون اساسی ایران دست ما رو باز گذاشته است. بهتر است حکومت میانمار از خشم کشورهای مقتدر اسلامی بترسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس