کد خبر 771557
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
لاوروف

وزیر امور خارجه روسیه از پیشرفت قابل توجه در مذاکرات سه جانبه مسکو، تهران و آنکارا درباره ایجاد منطقه کاهش تنش در استان ادلب سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) به خبرنگاران گفت که کارشناسان روسیه، ترکیه و ایران، در زمینه توافق در خصوص پارامترها، ساختار و روش‌های تأمین امنیت مناطق کاهش تنش در استان «ادلب» سوریه به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کردند.

خبرگزاری تاس گزارش کرد: «در خصوص استان ادلب، تماس‌هایی بین کشورهای ضامن و آغاز کنندگان فرایند آستانه یعنی روسیه، ایران و ترکیه در حال انجام است».

وی ادامه داد: «در مسیر این رایزنی‌ها، ما به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه توافق بر سر پارامترها، وضعیت و روش‌های تأمین امنیت مناطق کاهش تنش در استان ادلب رسیدیم. امیدوارم در آینده نزدیک، اخبار خاص تری بشنویم».

ایران، روسیه و ترکیه روز پنجشنبه (4 مه/ 14 اردیبهشت) توافقی را در آستانه، پایتحت قزاقستان امضا کردند که خواستار کاهش تنش در شهر ادلب و بخش‌هایی از لاذقیه، حمص، حلب و حما و همچنین دمشق، غوطه شرقی، درعا و قنیطره است.

این توافق خواستار توقف استفاده از تمامی انواع سلاح‌ها از جمله توان هوایی در مناطق درگیر جنگ در مناطق یاد شده است. این توافق به علاوه خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به این مناطق است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس