کد خبر 771420
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
دیدار تیمهای ملی ایران و سوریه

پیشکسوت فوتبال کشورمان معتقد است، سرمربی تیم ملی در مصاف با سوریه نباید روی به استفاده از عناصر دفاعی می‌آورد.

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی‌زاده درباره تساوی 2 - 2 تیم ملی ایران برابر سوریه در آخرین بازی مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: قرار بود پس از پایان بازی جشن صعود را بگیریم، اما تساوی در اواخر این دیدار همه چیز را خراب کرد. این بازی نه به کسانی که داخل ورزشگاه بودند، چسبید نه مردمی که از طریق گیرنده‌های خود بازی را تماشا می‌کردند. هوادارانی هم که در ورزشگاه حضور داشتند، ترجیح دادند ورزشگاه را ترک کنند.

وی در ادامه افزود: بازیکنان ما از امتیاز میزبانی استفاده کرده و فشار آوردند، اما گل زودهنگام سوریه‌ای‌ها باعث شد فکر تیم به‌هم بریزد. درست است که رکورد گل نخوردن را از دست دادیم، اما این رکورد امتیازی برای ما محسوب نمی‌شد. وقتی گل اول را خوردیم، این رکورد شکسته شد تا ذهن بازیکنان ما درگیر این مسئله شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: وقتی 2 بر یک جلو بودیم، کارلوس کی‌روش نباید عناصر تدافعی را وارد زمین می‌کرد. متأسفانه کی‌روش با تعویض‌هایش سبک بازی تیم ملی را دفاعی کرد. وقتی در زمین خودمان برابر سوریه که تیم درجه دوی آسیاست، بازی می‌کنیم نباید ترکیب‌مان دفاعی باشد. سوریه‌ به امتیاز نیاز داشت و انتحاری بازی کرد. به همین خاطر هم به گل رسید. قطعاً اگر این بازی در سوریه برگزار می‌شد، عواقب بدی برای ما داشت.

فنونی‌زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: باید از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی تشکر کنیم که بدون دغدغه راهی جام جهانی شدیم. هر دوره با اما و اگر راهی این مسابقات شده‌ایم، اما این بار با صلابت صعود کردیم. از مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال می‌خواهیم که بازی‌های تدارکاتی بیرون از خانه برای تیم ملی در نظر بگیرد تا تیم‌مان با آمادگی کامل در جام جهانی حضور پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس