کد خبر 771398
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
یزدی 4

این افراد به دنبال ترسیم سناریویی هستند که خودشان را به عنوان کسانی که اندرز، پند و انذار می‌دادند و آگاه بودند بر حوادثی که ممکن است اتفاق بیفتد، معرفی کنند.

سرویس تاریخ مشرق- براساس خبر منتشر شده در سایت خبری جماران سیدمحمود دعایی در سخنان خود مطالب منتشر شده از برخی عناصر خارج‌نشین و دکتر ابراهیم یزدی را تکذیب کرده و با ذکر جزئیات و بصورت مستند به بیان تاریخچه تخاصم دولت بعثی عراق و صدام به ایران و علل و انگیزه‌های این تهاجم پرداخته است. دکتر یزدی چند ماه پیش در مصاحبه با حسین دهباشی ادعاهایی را مطرح کرده بود که در ادامه می‌توانید فیلم آن را مشاهده کنید:

اما سیدمحمود دعایی درباره ادعاهای دکتر یزدی و برخی از اعضای نهضت آزادی می‌گوید:

«برخی از عناصری که به نهضت آزادی نزدیک هستند که عمدتا در خارج از کشور هستند، یک سناریویی ترسیم کردند که من به اتفاق مرحوم بازرگان و مرحوم بهشتی خدمت امام رسیدیم و من گزارشی دادم و گفتم که صدام گفته یا من می‌آیم ایران و یا شما کسی را برای مذاکره بفرستید و به هر حال، ما تسلیم هستیم و من گفتم "صدامی که من می‌شناسم حتما حمله خواهد کرد" و امام فرمودند که گوش به حرفش ندهید. (آنها) سناریویی ترسیم کردند که امام را به عنوان یک فرد بی‌منطق، انعطاف‌ناپذیر و این چنینی ترسیم کنند و (نقل کردند) آقای بهشتی مجددا التماس‌گونه چیزی بیان می‌کنند و امام ایشان را نهی می‌کنند و پا می‌شوند تا بروند که من گریه می‌کنم که من به بغداد برنخواهم برگشت که ایشان می‌فرمایند "باید بروید و تکلیفتان را ادا کنید".

اینها دروغ محض است. اینها ترسیم یک سناریویی است که می‌خواهند خودشان را به عنوان کسانی که اندرز، پند و انذار می‌دادند و آگاه بودند بر حوادثی که ممکن است، اتفاق بیفتد( معرفی کنند) و (بگویند) آنچه که اتفاق افتاد ریشه در تعصب، بی‌منطقی و انعطاف‌ناپذیری حاکمان داشته است. اینها دروغ است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اقایی US ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    5 1
    یزدی مامور سیا بود. او از kim filbi نفر دویم MI6 که جاسوس قرن لقب گرفته و شوروی برای فرار او وقتی که لو رفت یک زیر دریایی به آبهای لبنان فرستاد تا او را mi6 دستگیر نکتد باهوش تر و مکار تر بود، چرا که با وجود چندین بار بازداشتش (یزدی را می گویم)- نتوانستند چیزی از او در بیاورند. تا آخر عمرش در ایران بود . خوب نقش به قالب زد و رفت لبا س اپوزیسیون تنش کرد. افرادی مثل kim filbi برای اعتقادشون به سوسیا لیسم به کشورشان خیانت کردند و نه پول. او از خانواده بسیار ثروتمندی بود و در کمبریج درس خوانده بود. او 30 سال برای شوروی جاسوسی کرد. یزدی باید اعتقاد به امپریالیسم آمریکا داشته باشد که این چنین به کشورش خیانت کرد.ایکاش اشخاصی به برسی عملکرد او در آن دوران خدمتش در اوایل انقلاب ،بپردازند تا معلوم بشه این ابر جاسوس قرنها چه به روز این کشور انداخت. البته آمریکا هم آخرش به او محل نگذاشت. حق جاسوسی اش را گذاشت کف دستش. او اصلا" به ویزا احتیاج نداشت . او پاسپورت آمریکایی داشت. منتها حتا برای زدن نعل وارونه که دستش رو نشه، گفت که آمریکا به او ویزا نداد. این روش امریکای خو دپرسته . آمریکا به شاه اجازه ندا د که اونجا زندگی کنه آنوقت می آید به یک جاسوس وطن فروش و مهره سوخته سیا اجازه ورود بده. سر نوشت یزدی باید درس عبرتی باشه برای وطن فروشها و جاسوسها و باید با کسانی که رو دست از این جاسوس خوردند در دستگاهای امنیتی برخورد بشه.چرا متوجه کارهای او نشدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس