کد خبر 771397
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
اوباما

رئیس جمهوری پیشین آمریکا با انتقاد از اقدام دولت فعلی این کشور در لغو طرح موسوم به «داکا» آن را بی‌رحمانه توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌ان، باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا شب گذشته در انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ در توقف اجرای طرح «داکا» - که شامل اعطای مجوز کار، تحصیل و زندگی در آمریکا به فرزندان مهاجران غیرقانونی است - این اقدام را «بی‌رحمانه» و امری که «موجب شکست خودمان می‌شود» توصیف کرد.

اوباما در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده است، آورده است: «هدف قرار دادن این افراد جوان نادرست است -- زیرا آن‌ها هیچ کار نادرستی انجام نداده‌اند. این کار موجب شکست خودمان می‌شود -- زیرا آن‌ها خواهان راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید، کار در آزمایشگاه‌ها ما، خدمت در نیروهای مسلح ما، و مشارکت‌های دیگری در کشوری هستند که دوستش داریم. و این کار بی‌رحمانه است».

اوباما در این بیانیه طولانی خود هرچند به طور مشخص نامی از ترامپ نبرده است، اما به شدت از انگیزه‌های ترامپ انتقاد کرد و تأکید کرد که لغو این طرح از نظر قانونی الزامی نبود.

به نوشته اوباما، «این یک تصمیم سیاسی است، و یک پرسش اخلاقی. باوجود هر گونه نگرانی یا شکایتی که آمریکایی‌ها به طور کلی درباره مهاجرت دارند، ما نباید آینده این گروه از افراد جوانی را که بدون اینکه تقصیر خودشان باشد در اینجا هستند، تهدید کنیم، کسانی که هیچ تهدیدی نداشته و هیچ چیزی را از مابقی ما تصاحب نمی‌کنند».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 0
    تعجب می کنم در کشوری که اینهمه بیکار دارد چطور اینهمه مهاجر قانونی و غیر قانونی می پذیرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس