کد خبر 771062
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کشتی آزاد

نماینده فدراسیون کشتی ایران در جلسه هیئت رئیسه با هرگونه تغییری در اوزان المپیکی کشتی آزاد و فرنگی مخالفت کرد.

به گزارش مشرق،‌ پیرو ارائه پیشنهادی از سوی کشور روسیه مبنی بر تغییر تمامی اوزان کشتی آزاد و فرنگی از سال 2018 تا المپیک 2020 توکیو، فدراسیون کشتی ایران، در سه جلسه متوالی که در این خصوص در هیئت رئیسه اتحادیه جهانی برگزار شد، با هرگونه تغییر در اوزان مذکور مخالفت کرد.

بنابه نظر فدراسیون کشتی ایران، هرگونه تغییر در اوزان المپیکی کشتی آزاد و فرنگی در حال حاضر، منجر به سردرگمی شناخت افکار عمومی نسبت به اوزان کشتی و قهرمانان مورد علاقه مردم در هر وزن می‌شود. گرچه شاید اوزان موجود اشکالاتی نیز داشته باشد، اما با توجه به اینکه حدود 3 سال از آخرین تغییر در اوزان کشتی آزاد و فرنگی گذشته و در رقابت‌های المپیک 2016 ریو نیز کشتی با مسئله جدی در اوزان المپیک موجود مواجه نبوده است، تغییر اوزان مذکور ضرورتی ندارد.

از طرف دیگر، برای بسیاری از کشورها که با محدودیت در تعداد کشتی گیران فعال روبرو هستند و پس از چند سال شناسایی و تطبیق، کشتی گیران خود را در هر وزن بدست می‌آورند، تغییر اوزان به معنای برهم خوردن کامل برنامه‌های فنی این کشورها در کشتی آزاد و فرنگی محسوب می‌شود.

همچنین در پیشنهاد اولیه ایران، علاوه بر عدم تغییر اوزان المپیکی، بر یکسان شدن اوزان کشتی آزاد و فرنگی نیز تاکید شده بود که علیرغم حمایت اکثریت اعضاء  به دلیل حساسیت‌های احتمالی کمیته بین المللی المپیک، پیشنهاد مذکور از دستور کار خارج شد.

مسئله دیگر اینکه به نظر می‌رسد، اوزان پیشنهادی از سوی روسیه، بیشتر تمایل به تطبیق شرایط فیزیکی کشتی گیران دنیا با شرایط وزنی کشتی گیران اروپایی دارد. این موضوع با منافع کشتی گیران آسیایی (مثل ژاپن، ایران، کره شمالی، کره جنوبی، قزاقستان و...) و آمریکای لاتین(کوبا) منافات داشته و نمی‌تواند منافع جهانی کشتی را پوشش دهد.

اوزان پیشنهادی روسیه مورد حمایت کامل اعضای اروپایی هیئت رئیسه بوده و اصرار زیادی بر تغییر اوزان مذکور از سوی اعضای یادشده وجود داشت. در نهایت اعضای غیر اروپایی هیئت رئیسه با حمایت از پیشنهاد حفظ اوزان موجود کشتی آزاد و فرنگی در آخرین جلسه هیات رئیسه مذکور رأی به عدم تغییر اوزان یاد شده دادند، که این موضوع در کشتی آزاد تصویب شد اما در کشتی فرنگی با فاصله اندکی پیشنهاد روسیه به تصویب هیئت رئیسه اتحادیه جهانی رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس